Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

När blir du Mogen?


Att vara mogen har ingenting med din ålder och/eller om du spelar spel eller leker med leksaker.

Det handlar om att kunna ta ansvar för sina handlingar
WAAAGH!!!
  • 0
Mogen är man när man inte försöker vara det, utan istället är som man är utan att bry sig om vad andra tycker.
Taisetsu na mono protect my balls.
  • 0
Jag är 20 ^^ men man blir väl mogen när man känner för det. Man kan väl gilla spel när man är mogen också (hoppas jag verkligen)
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Jag vill vara som Link. Ung för alltid.
  • 0
Jag tycker inte att man är "omogen" om man är 40 bast och fortfarande spelar. Spel är precis som film, bara att det är ett bättre underhållningssätt än film
I'm going to leave the planet burning.
  • 0
I hear you, forever young.............
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Jag anser att film bidrar med så mycket mer än spel.
____________

Godnatt. Är otroligt sömnig...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Jag ser mig själv som en mogen person med hett temprament. I alla fall på nätet...
Eller nåt.
Man blir inte mogen när man slutar med spel och GR. Bara tråkig.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
  • uffe
  • uffe
Jag är 27 och förstår inte varför det skulle vara omoget med spel när det finns en hel del som är över 30 som tycker att supa sig redlös är vuxet.
They have taken you from the Imperial citys prison.........
  • 0
Jag är 22 men inte är jag omogen bara för att jag hänger på GR och spelar spel. Det är ett härligt tidsfördriv mellan de mer "vuxna" ögonblicken som studier, förhållande, matlagning, tvätt, batalning av räkningar etc...
No fate! Only the power of will.
  • 0
Är 22 och vet att jag aldrig kommer att lägga ner spelandet helt.Spelar inte alls lika ofta som när jag var yngre vilket inte är konstigt då man vill/behöver prioritera andra viktiga saker och behov i livet men intresset har knappast svalnat.Samma sköna känsla när man sjunker in i en ny spelvärld eller spelar ett av sina
äldre favoritspel.
I See You....I Feel You....I Blaze You!!!
  • 0
Klart att jag kommer ha en dator och sitta vid den men jag kommer nog inte spela spel antar jag.
Det är en sak om man bor ensam men om man har familj ska man nog inte spela....
  • 0
Aldrig.
snart banad, så de e ok
  • 0
Alltså. Finns inget som heter mogen, egentligen. Man uppfattas ju olika ur allas ögon, så vilken definering är den rätta, egentligen? Nån kanske tycker man är supermogen när man röker, super och knarkar, vissa kanske tycker att såna personer är väldigt omogna. Måste nog hålla med Mieru om detta dock. Är man mogen, så vågar man vara sig själv utan att bry sig om vad de andra tycker om en. Med det inte sagt att man ska vara ett rövhål, utan man ska ju såklart ha respekt till andra som man själv finner mogna.
  • 0
[Resurrected]
När blir du Mogen?

Att vara mogen har ingenting med din ålder och/eller om du spelar spel eller leker med leksaker.
Det handlar om att kunna ta ansvar för sina handlingar

Rätt som alltid.. Har flera polare i samma ålder som mej (23) som sitter å lirar tv/PC spel och dom går i Universitet eller jobbar... och jag tycker att dom är mer mognare än vad vissa personer är här inne.
Islam+frihet=lol
  • 0
Men, vad har spelande med mognad att göra? Just det, inget.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Mogen...

Usch det finns ingen gräns för hur mycket jag verkligen hatar det ordet! Har ingen vettig förklaring till varför jag tycker som jag gör, förutom att det bara låter något så förjävligt fult samtidigt som det majoritetsmässigt sett uteslutande används utav fel målgrupp, dvs "coola fjortisar". Och som folk redan har nämnt här så har betydelsen av att "vara en fjortis" inget med åldern att göra. Det är en typ av livsstil (eller ja, mer en genomgångsfas som många hamnar i. Fast sedan så finns det ju dem som aldrig riktigt lämnar den heller) som fått ordets verkliga betydelse helt om bakfoten.

I det stora hela så är "mognad" annars något som kan tolkas lite hursomhelst. Finns säkert så många definitioner på det som det finns människor på jorden.
För mig är iaf ett tecken på mognad att bara vara som man är. Vara medveten om sin omgivning och vad dess ansvar innebär och ge blanka fan i vad "andra" anser är "moget" och leva sitt eget liv som passar en bäst.
Nature is brutal, thank God I'm a human at the top of the food chain... at least with a gun.
  • 0
  • RISE
  • RISE
[Tupac Amaru Shakur]

Håller verkligen med dej. Har alltid sett dej som en mogen person för din ålder. Är också 14 år, så vad tycker ni på GR, är jag omogen? Ser mej själv som en mogen och väldigt seriös forumit, men vem vet hur folk ser på mej ute i stora vida forumvärlden.
Det var allt för mig. Tack för visat intresse.
  • 0
Tycker inte man blir mer mogen om man slutar spela dator...

Jag är mogen nog endå så...
I am back...
  • 0
[Cyrax]

Wow, jag känner VERKLIGEN igen mig där!

Jag är snart 18 nu, och för några år sen, när jag gick på högstadiet, var jag vad majoriteten av folk på skolan ansåg som "omogen".

Att jag var barnslig och omogen stämmer, det gör det. Jag var inte så mogen att jag la krokben för folk som sprang i korridorerna, hotade folk med kniv, eldade papper på toaletten och tyckte att folk var konstiga bara för att de inte ville skaffa moppe som de där riktigt härligt mogna coola killarna och tjejerna gjorde.

Så nej, fjortisar är och förblir de mognaste människorna på jorden, och så mogen som de kommer nog ingen av oss att ens vilja bli. Jag vill aldrig bli så mogen att jag "ramlar" på brandlarmet och tvingar ut alla elever i snö och kyla när skolan utryms.

Om GR och spelade är att vara barnslig tänker jag vara barnslig resten av livet.

Om det å andra sidan är som flera redan har sagt att man är mogen när man är som man är utan att bry sig om vad andra tycker, men när man samtidigt har respekt för andra människor, då är jag nog ganska mogen redan...


(OBS: Jag har absolut inget emot moppar, det jag irriterar mig på är när folk tycker att man är knäpp bara för att man föredrar att lägga pengarna på en ny dator.)
You lizards need to learn that I'm a lot scarier than you are
  • 0
Jag bryr mig inte om "mognad". Jag kommer att spela spel så länge det är kul. Om jag lägger ner spelandet så kommer det minsta av allt att bero på "mognad".
Nitwit Dune har lämnat sidan
  • 0
1. 13 år.
2. Gillar att spela.
3. Därför hänger jag här.
4. Jag är inte omogen.
5. That's it.
6. Sluta läs.

Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Mogen blev jag när.... ja när blev jag det..

Efter den tredje gången jag satt i ett polisförhör, var dock bara kallad som vittne då men efter det skärpte jag mig rejält - både i skolan och när det gäller ansvarstagande.

Efter det skulle jag tro, det skulle vara en kvalificerad gissning - även om jag inte vet säkert då sånt är svårt att veta
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Ansvar = Mognad
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!