Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Den här tråden handlar om black metal, vilka låtar och artiser är era favoriter?

Några favoriter från mig är:

Dimmu Borgir - Antikrist
Gorgoroth - Blod og minne
Darkthrone - Sjakk matt jesu krist
Emperor - I am the black wizards
Nargaroth - Black metal ist krieg
Mayhem - De mysteriis Dom sathanas
Mayhem - Deathcrush
Mayhem - Funeral fog
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
har knappt hörtalats om någon av,,, Ne, tacka vet jag eminem och Co.
Silence is....golden,, Duct tape is...silver.
  • 0
Är inte jätteförtjust i Black Metal i allmänhet. Band som Venom, Celtic Frost och Dark Throne har jag lite svårt för.

Dimmu Borgir däremot tycker jag om. Cradle of Filth också. Den lite lätsammare typen.

Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse hör till favoritlåtarna inom genren
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Jag älskar black metal, facoritbanden är väl; Immortal, Mayhem, Dimmu Borgir, Satyricon, Emperor Carpathian Forest Och Windir.

Favoritlåtarna som jag kommer att tänka på just nu är:

Mayhem - Freezing Moon
Mayhem - Deatcrush
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas
Immortal - Alla låtar på Pure Holocaust
Windir - The Blacksmith And The Troll Of Lundamyri
Satyricon - Alla låtar på Nemesis Divina
  • 0
när blev cradle of filth black metal? Samt nya dimmu borgir är fan inte true black.

Är själv inte så mycket för black metal men gillar nån enstaka låt med mayhem, naglfar och dimmu. Men som sagt inget fan. Ska vara mer röj som i strapping young lad, misery index eller opeth:,)
Rend me i roven!
  • 0
Jag gillar Black Metal och banden jag gillar är Dimmu Borgir, Immortal, Carpathian Forest, Satyricon, Mayhem, Sportlov, Gorgoroth, Emperor och Dark Funeral det är dom jag gillar men jag orkar inte skriva upp mina favorit låtar med dom.
  • 0
Blackmetal är bra!

Mayhem!!!
Marduk!!!
  • 0
Jag glömmde ju satyricons nya skiva now diabolic. kanske inte alltigenom true black men sjukt bra är den iaf. The pentagram burns!!!
Rend me i roven!
  • 0
ja fyfan va bra the pentagram burns är xD

Och ni som inte gillar black metal behöver inte yttra er.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Leon S Kennedy , du har jävligt bra musiksmak.

Six_sirens, låten jag drog upp var före dimmu borgir blev ultra melodiska osv.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Ja vafasen, du också.

Men, Dimmu Borgir har gått och blivit sämre på senare dagar, som du säger har de blivit för melodiska.
  • 0
Precis, på senaste Death cult har dom ju hyrt en orkerster, så jag tycker att Dimmu borgir har gått lite förlångt.

Deras Enthrone darkness var jävligt bra och de var lagomt melodiska.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Ja men vad tycker du om band som Finntroll då?

Själv tycker jag att de är roliga, men inte speciellt überbra.
  • 0
Finntroll är ganska dugliga tycker jag, inte några jag lyssnar dagligen på men jag har då inget imot dem.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Måste få lite nostalgi stämmning och lyssna på finntroll xD
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Vem av sångarna i mayhem har du tyckt varit bäst då? xD
  • 0
sirens: allright. jag gillar ingen black metal då. men jag gillar Dimmu Borgir

Finntroll tycker jag är bra på skiva. Live är de inget att ha
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Annars är ju behemoth kung. Demigod måste ju alla ha hört. Den är ju kung!

Introt till låten "Before Aeons Came" från demigod är helt otroligt stämningsfullt. Det sjuka är att det känns som dem bara manglar på med instrumenten men får det att låta så sjukt bra. Otroligt skickliga.
Rend me i roven!
  • 0
  • Missing Avatar
  • b91
jag hatar black-metal. Finns värkligen inget töntigare än dom där pandaliknande blekfisarna som sjunger om att dom dyrkar satan. Jag gillar metal men fan inte black-metal
you can not kill what you did not create
  • 0
pandaliknande blekfisar. Gå och lägg dig!

Vad är då inte slipknot. Leker dem "trick or treat" och önskar får godis slängt på sig under konserten, annars busar dem med publiken och slänger ruttna ägg på dem medans dem flinar sina barnsliga små leenden bakom maskerna?
Rend me i roven!
  • 0
Black Metal Ist Krieg!

Om man inte gillar b-m vet man inte vad musik är....
  • 0
  • Missing Avatar
  • b91
six_sirens: Vad har slipknot med det här o göra? Här snackar vi bm inte slipknot.
you can not kill what you did not create
  • 0
Holmfrid: Och ni som inte gillar black metal behöver inte yttra er.

Blaug91: Du var precis lika ute. Så sluta med det.

Kan folk sluta komma med helt onödiga inlägg som evil chickens senaste, den tillför absolut ingenting till disskusionen!
Rend me i roven!
  • 0
Håller med Six_sirens; gillar ni inte black metal, så kom inte och spamma tråden med massa onödiga kommentarer.
  • 0
  • Missing Avatar
  • b91
men tråden handlar ju trots allt om black-metal. Och eftersom den handlar om bm så måste man väll få uttrycka sina åsikter om bm?

six_sirens: Precis vad jag inte var. Jag snackade iaf om black-metal medans du var helt of-topic.
you can not kill what you did not create
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!