Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!

Tribe
Tribe
VON - Dark Gods var för jävla bra. PRAISE SATAN!

Sverigedemokraterna 2018
Holmfrid
Holmfrid
Craft's nya kommer piska det mesta som släpps i år.

https://www.youtube.com/watch?v=7jI_KDkWP4E

Edit: Season Of Mist har tydligen lagt ut skivan på youtube. Jag väntar då till min vinyl kommer.

Särskrivningar är en del av min vardag.
Holmfrid
Holmfrid
Funeral Mist var också bra. Marduk var ganska tråkig imo.

Särskrivningar är en del av min vardag.
Ageless Force
Ageless Force
Ska nog på Watain och Dark Funeral (Naglfar som förband!!!) i höst, sedan lär det dyka upp en del spelningar med mindre akter som vill skrika sig hesa.

It Can't Rain All the Time
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Ageless Force:
Naglfar som förband!!!

Hur är de live?

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Sideshow95:
Hur är de live?

Ingen aning men de har mycket bra låtar att välja bland så helt värdelöst kan det inte bli.
Ska bli kul att se Mörk Begravning med, de får gärna spela mycket från Diabolis Interium.

Misternice
Misternice
Jag lyssnar väldigt mycket på Black Metal nu, bl.a på Watain, Windir, Immortal, Moonsorrow, Nattefrost, Mayhem och Burzum

Ett band som är väldigt bra heter Nokturnal Mortum, de skapar fantastisk musik och intressant musik.

Sedan är atmospheric Black Metal väldigt bra.

Luddinator
Luddinator
Vad tycker ni om Behemoths senaste skiva? Har inte hunnit lyssnat tillräckligt för att bilda mig en åsikt än.

You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Luddinator:
Vad tycker ni om Behemoths senaste skiva? Har inte hunnit lyssnat tillräckligt för att bilda mig en åsikt än.

Har bara lyssnat igenom skivan en gång, samt lite spår jag tyckte stack ut. Men tycker det låter som en naturlig fortsättning på The Satanist. Möjligen att de inte tar sig på fullt lika stort allvar denna gång. Har stor respekt för Nergal som musiker och det märks att han i grund och botten är ett fan som lånar influenser från allt möjligt.

Med det sagt tycker jag bandet blivit lite väl mycket teatraliska live, tacka vet jag utstyrseln de rockar på Sweden Rock Festival 2005 när de river av "Demigod". Det var väl 2004-2011 (när Nergal insomnade i Leukemi) de peakade livemässigt. Efter The Satanist märks det att de kikat lite väl mycket på Watains liveshow.

Hursomhelst, God=Dog är helkul! Finns även ett klipp där Nergal sitter och läser upp mer eller mindre korkade kommentarer från Youtube.

Luddinator
Luddinator
Citerar Ageless Force:
Citerar Luddinator:Vad tycker ni om Behemoths senaste skiva? Har inte hunnit lyssnat tillräckligt för att bilda mig en åsikt än.

Har bara lyssnat igenom skivan en gång, samt lite spår jag tyckte stack ut. Men tycker det låter som en naturlig fortsättning på The Satanist. Möjligen att de inte tar sig på fullt lika stort allvar denna gång. Har stor respekt för Nergal som musiker och det märks att han i grund och botten är ett fan som lånar influenser från allt möjligt.

Med det sagt tycker jag bandet blivit lite väl mycket teatraliska live, tacka vet jag utstyrseln de rockar på Sweden Rock Festival 2005 när de river av "Demigod". Det var väl 2004-2011 (när Nergal insomnade i Leukemi) de peakade livemässigt. Efter The Satanist märks det att de kikat lite väl mycket på Watains liveshow.

Hursomhelst, God=Dog är helkul! Finns även ett klipp där Nergal sitter och läser upp mer eller mindre korkade kommentarer från Youtube.

Jo, jag tyckte att skivan kändes som The Satanist part 2. Vilket jag inte vet hur jag ställer mig till. Gillade The Satanist väldigt mycket, men vill inte ha samma skiva två gånger. Nåväl, får se om jag tycker likadant efter några fler genomlyssningar.

Det är en fin balans det där med det teatraliska på en spelning. Det bör fungera som majonnäs eller bearnaisesås - det är redigt najs att ha med, men det får inte ta över, då tröttnar man snabbt.

Haha, såg klippet. Han verkade inte ta åt sig alltför mycket av kommentarerna.

Ageless Force
Ageless Force
Iofs är det meningen att jag ska se just Watain i helgen, enligt Rockbladet ska showen vara spektakulär. Märkligt nog är jag inte taggad överhuvudtaget. Deras senaste skiva var bra iallafall.

Kan rekommendera Forgotten Tomb, eländig depressive black från Italien med medlemmar som uppenbarligen inte platsade i det lokala fotbollslaget. Skiftar mellan grym atmosfär och bara ångest. Rekommenderar titelspåret från "Hurt yourself and the ones you love"

Luddinator
Luddinator
Citerar Ageless Force:
Iofs är det meningen att jag ska se just Watain i helgen, enligt Rockbladet ska showen vara spektakulär. Märkligt nog är jag inte taggad överhuvudtaget. Deras senaste skiva var bra iallafall.

Häftigt. Älskar när band drar på en redig show.

Citerar Ageless Force:
Kan rekommendera Forgotten Tomb, eländig depressive black från Italien med medlemmar som uppenbarligen inte platsade i det lokala fotbollslaget. Skiftar mellan grym atmosfär och bara ångest. Rekommenderar titelspåret från "Hurt yourself and the ones you love"

Tackar för tipset. Lyssnar inte på så mycket black metal, så det blir mest de vanliga banden i genren.

AG Jati
AG Jati
Finns det någon aktiv black metal festival här i Sverige?

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Luddinator
Luddinator
Citerar AG Jati:

Finns ju Mörkaste Småland i Hultsfred.

Sideshow95
Sideshow95
Citerar AG Jati:

Haha, hoppas inte det. Kan knappast föreställa mig något mindre black metaligt än just en black metal-festival.

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Ageless Force
Ageless Force
Citerar AG Jati:

Mörkaste Småland, som Luddinator skrev. Sedan Black Christmas i Norrköping, men vet inte om de fortfarande har kvar den. De har iallafall haft Marduk varje år (lokalinvånare), Mayhem, Nifelheim, Venom, 1349, Belphegor samt mindre, obskyra akter som helst nog inte velat lämna replokalen. Utöver Black Metal-gängen har de haft Bloodbath, Sodom osv. Fattar inte att jag aldrig varit där dock!

Citerar Sideshow95:
Haha, hoppas inte det. Kan knappast föreställa mig något mindre black metaligt än just en black metal-festival.

De är tvungna att ha Basshunter som headliner för att festivalen ska gå runt..

Ageless Force
Ageless Force
Dark Funeral var lysande i helgen, tredje gången jag ser dem och de har haft olika sångare varje gång. Blev faktiskt förvånad och imponerad av hur bra Naglfar med. Velat se dem cirka åtta år, så kul att det var såpass bra. De hade gärna fått spela ännu längre.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!