Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Ja, vet inte hur många gånger jag kan lyssna igenom den låten.
Ihsahn ser ganska skum ut där xD
Awesome, awesome to the max
  • 0
Emperor är stört bra xD deras melodier är så förbannat sköna.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Allt är skönt med dom =D
Perfekt sång, perfekta gitarrer, underbart trummande, härliga melodier.
Ska dom komma med ny skiva?
Deras sida är ju verkligen up to date.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Hehe ^-^ jadu, ingen aning.
Det skulle vara sjukt najs isåfall xD
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Hahahaha..... Poserblack=P Jag har de flesta Emperor ablumen, de är riktigt bra. Fast Dimmu var med och förnya hela stilen och det kan man inte bara glömma. Cradle of Filth hjälpte även svartmetallen att bli så poppis som den är idag. Jag har redan lyssnat en massa på Emperor och satyricon, mayhem har jag aldrig fastnat för. Om du letar efter riktigt oldschool svartmetall så borde du även lyssna på grupper som Armagedda, Gorgoroth, Immortal, Celtic frost och dyligt. Själv så tycker jag att det vore jobbigt att vara insöad på enbart en musikstil. Men som sagt, det är en smaksak=) Jag håller mig mer till dödsmetall.
  • 0
Självklart varierar man ju sig med svart och dödsmetall xD.
Jo Armagedda är riktigt bra, dock så la dom ju ner pga av såna som Cradle of filth
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Satyricon: Lyssnar faktiskt på oldschool bm, finner det väldigt bra ^^.
Som tur är så var inte Cradle of Filth det bandet som fick mig att lyssna på Black Metal utan det var Mayhem med De mysteriis dom sathanas.

Sen är jag faktiskt inte så insnöad på enbart bm, lyssnar gärna på Grindcore/döds metal/ lite power/tharash. ^^
Awesome, awesome to the max
  • 0
Det banden som fick mig att börja lyssna på Black Metal var Dark Funeral och Sportlov.
  • 0
Bathory fick mig att börja lyssna på black metal.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Klart de inte la ner pågrund utav band som CoF. Jag tycker att det är skoj att "alternative" Metal är så stor som den är idag. Fast jag försöker att inte vara så insöad på enbart metal heller, fast det blir lätt så=P Kolla in 16 horsepower, balla som fan. Glutta även in detta bandet, de är inne i studion och håller på med en platta=) http://www.youtube.com/watch?v=VnmdpFrM704
  • 0
va ett jävla tag sen jag va inne på black men fan, haha, det börjar komma tillbaka ;D
lyssnar för tillfället på old mans child, ajattara, dark funeral, istapp,
legion of the damned(iofs thrash också menmen^^) och lite opera IX och covenant

nån som ska te ume och se satyricon i feb?
I've seen the universe in your eyes, I've seen the beauty that never dies
  • 0
Njea, jag diggar inte deras nya album. Såg dem på metaltown och de var inge vidare=P The haunted var annars bra som bara fan!
  • 0
Första bm jag lyssnade på var Dimmu Borgir, med Progenies of the Great Apocalypse. Rimligtvis borde det gå lättare att börja med något med någon melodi, eller vad säger ni?
  • 0
Citerar Satyricon:
Klart de inte la ner pågrund utav band som CoF. Jag tycker att det är skoj att "alternative" Metal är så stor som den är idag. Fast jag försöker att inte vara så insöad på enbart metal heller, fast det blir lätt så=P Kolla in 16 horsepower, balla som fan. Glutta även in detta bandet, de är inne i studion och håller på med en platta=) http://www.youtube.com/watch?v=VnmdpFrM704


Armagedda la ner pga dom var less på sell outs och "posers" inom black metal. Klart att ett band som COF är en anledning till att dom la ner.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Black metal är så jävla mesigt , alla låtarna verkar kritisera olika religoner....varför låter dom bara inte de kristna vara just,kristna?

black metal=för mesar ^-^
Gasp indeed!
  • 0
Citerar K thx bai:
Black metal är så jävla mesigt , alla låtarna verkar kritisera olika religoner....varför låter dom bara inte de kristna vara just,kristna?

black metal=för mesar ^-^


Då är du inne i fel tråd för här gillar vi Black Metal.
  • 0
Citerar General Special:
Då är du inne i fel tråd för här gillar vi Black Metal.


Varför gillar du black metal? svar som "för att de är bra" är inget svar, jag menar,ger den musiken dig något? några gapande vitmålade killar står och predikar om hur dåligt religon är , det kan inte ge så mycket imo.
Gasp indeed!
  • 0
Jo jag gillar Black Metal för att det är så skön musik och sen blir jag populär för att jag lyssnar på bra musik. Ja det ger mig säkert mycket. Men jag bryr mig inte om att de står och predikar om hur dåligt religon är.
  • 0
Eh, men va töntigt om de la ner för posers=P Fan de flesta banden är ju typ sellouts, vem vill inte kunna överleva på något som man tycker är roligt att hålla på med?

Tillagt 2007-01-05 19:01:
Citerar K thx bai:
Citerar General Special å är du inne i fel tråd för här gillar vi Black Metal.

Varför gillar du black metal? svar som "för att de är bra" är inget svar, jag menar,ger den musiken dig något? några gapande vitmålade killar står och predikar om hur dåligt religon är , det kan inte ge så mycket imo.


hahahahaha..... Yeah, och hur häftigt är inte det????
  • 0
Citerar K thx bai:
Black metal är så jävla mesigt , alla låtarna verkar kritisera olika religoner....varför låter dom bara inte de kristna vara just,kristna?

black metal=för mesar ^-^


Dom uttrycker ju bara sin åsikt imot kristendom, och vad är det för fel med det? Tillskillnad från kristendomen som tvingande Sverige för längesen att överge sin Asatro och gå över till kristendom.

Och frågar vad black metal ger oss, jag gillar musiken och texterna.
Jag är imot kristendom och alla typer av religioner.
Men nu är jag ju nyfiken på vad för musik du lyssnar på?
Och vad din musik ger dig som inte black metal kan ge....
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Och förresten har du inget här att göra om du ska klaga på black metal.
Jag skapade inte denna tråd för att fråga om vad alla tycker om black metal.
Vi diskuterar våra favoriter osv i denna tråd, så du kan dra härifrån.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Och förresten har du inget här att göra om du ska klaga på black metal.
Jag skapade inte denna tråd för att fråga om vad alla tycker om black metal.
Vi diskuterar våra favoriter osv i denna tråd, så du kan dra härifrån.


Jämfört med andra "spammare" så hade han faktiskt lite argument och relevans imo.
  • 0
Citerar frökenvinter:
va ett jävla tag sen jag va inne på black men fan, haha, det börjar komma tillbaka ;D
lyssnar för tillfället på old mans child, ajattara, dark funeral, istapp,
legion of the damned(iofs thrash också menmen^^) och lite opera IX och covenant

nån som ska te ume och se satyricon i feb?


Umeå you say? Åhfan, då är det kanske inte omöjligt att man kan få uppleva "Mother north" live.

Tillagt 2007-01-05 20:22:
Jämfört med andra "spammare" så hade han faktiskt lite argument och relevans imo.</quote>

Det spelar ingen roll, om han vill diskutera vad folk tycker om BM kan han starta en ny tråd, han har inget här att göra.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Umeå you say? Åhfan, då är det kanske inte omöjligt att man kan få uppleva "Mother north" live.


du ska dit alltså?
I've seen the universe in your eyes, I've seen the beauty that never dies
  • 0
Ja kanske xD om man får med sig några.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!