Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skateboard


Favvo-skatare:
Jerry Hsu
Stefan Janoski
Shane Cross (R.I.P)
Ali Boulala (svensk stolthet, kom tillbaka! )
Chris Haslam.

Tillagt 2010-05-09 11:24:
Är Enjoi ett bra märke?
Bara glider liksom
  • 0
Jag diggar enjoi dom har clean shape. Hyfsad pop och sköna grafiker. Teamet är det bästa av det bästa
BRING MIG SAFT AND NÅGOT ATT DRICKA
  • 0
Citerar tittieairbuck:
Jag diggar enjoi dom har clean shape. Hyfsad pop och sköna grafiker. Teamet är det bästa av det bästa


Tackar. Blir det då. ^^
Bara glider liksom
  • 0
Citerar kim99:
Jag diggar enjoi dom har clean shape. Hyfsad pop och sköna grafiker. Teamet är det bästa av det bästa


Äh, alla såna där dyra brädor är likadana allihop. Ta en junkyard för 300 spänn funkar lika bra. Brädor för 600 spänn är överskattade.
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Är jag den enda som använder hjälm? :\

Tillagt 2010-05-09 13:07:
Citerar Zn1keR:
Äh, alla såna där dyra brädor är likadana allihop. Ta en junkyard för 300 spänn funkar lika bra. Brädor för 600 spänn är överskattade.


Eller en NoBrand som jag kan fixa Enjoi-stencil på.
Bara glider liksom
  • 0
nee, jag använder hjälm när jag testar nya saker t.ex. som när jag testade att droppa i rampen
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
Citerar davvve:
nee, jag använder hjälm när jag testar nya saker t.ex. som när jag testade att droppa i rampen

Tur för mig då, slipper känna mig som en tönt.
Bara glider liksom
  • 0
Äh, alla såna där dyra brädor är likadana allihop. Ta en junkyard för 300 spänn funkar lika bra. Brädor för 600 spänn är överskattade

Mjae, junkbrädorna är väll helt ok. Men man kan ju inte säga att alla brädor är likadana.
BRING MIG SAFT AND NÅGOT ATT DRICKA
  • 0
Jag har ett tips till er som vill se på några snygga amatör-skate-videos, där bland annat Jonix93 är med:
http://www.youtube.com/MrJollePolle
</reklam>

Han är värd några fler subscribers!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar tittieairbuck:
Mjae, junkbrädorna är väll helt ok. Men man kan ju inte säga att alla brädor är likadana.


Inte alla men många märken görs ju faktiskt på samma fabrik med samma shape och material. Detta lär du märka ;)
CIA - Computernerds In Action
  • 0
http://pici.se/593924/ En najsig bild jag och mina vänner tog.
Jag som gör ollien.
Bara glider liksom
  • 0
jag övar en del på kickflip nu och förut landade jag bara med höger foten på och då sa ni att jag skulle landa med vänster på och nu gör jag det men jag får inte ihop det, har någon nåt bra tips?? Jag står regular
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
Citerar davvve:
jag övar en del på kickflip nu och förut landade jag bara med höger foten på och då sa ni att jag skulle landa med vänster på och nu gör jag det men jag får inte ihop det, har någon nåt bra tips?? Jag står regular


Bara att träna så in i helvete och tvinga fötterna att landa på brädan.
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Citerar Zn1keR:
Citerar davvve:
jag övar en del på kickflip nu och förut landade jag bara med höger foten på och då sa ni att jag skulle landa med vänster på och nu gör jag det men jag får inte ihop det, har någon nåt bra tips?? Jag står regular


Bara att träna så in i helvete och tvinga fötterna att landa på brädan.


Ok, i år har jag börjat gjort ollie ut för saker och igår satte jag det ner för en tvåstegs trappa. Jag är dock ganska rädd innan och när det är trappor, har ni nå bra tips som man ska tänka på när det blir högre trappor??
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
http://www.youtube.co/MrJollePolle


Riktigt skön musik, speciellt i Flatground Sessions.

Var återigen och softade med ett gäng polare i skateparken idag. Ifall ni bor i närheten utav Växjö så rekommenderar jag er att testa den, ser riktigt skön ut. Fast en solig dag som denna så var den proppfylld framåt kvällen.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Kolla gärna in min youtube kanal www.youtube.com/thejonthe

Har inte lagt in så mycket än men jag har börjat att lägga in ganska ofta nu.
LOL på er !!
  • 0
Citerar Glass Simon:
Citerar Das Erdbeerkuchen:http://www.youtube.co/MrJollePolle

Riktigt skön musik, speciellt i Flatground Sessions.

Var återigen och softade med ett gäng polare i skateparken idag. Ifall ni bor i närheten utav Växjö så rekommenderar jag er att testa den, ser riktigt skön ut. Fast en solig dag som denna så var den proppfylld framåt kvällen.


Betongparken i Växsjö är grymt skön ja . Måste åka dit mer gånger dock så bor jag ca 10 mil därifrån.
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Har ju tränat en del på kickflip nu och det känns som jag börjar få in rätt rörelse nu för idag landade jag på brädan uppochner och det klarar jag 5/10 gånger nu och sen var jag faktist ganska nära på att sätta det idag också Men varför är den här tråden så död?? Kom igen skriv lite mer nu!
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
Har nästan satt en kickflip en gång Och som Davve säger: Skriv mera!
Happiness is a warm sniper rifle.
  • 0
nollie bigheel, yay-yee!
Gör om, gör rätt.
  • 0
Citerar davvve:
Har ju tränat en del på kickflip nu och det känns som jag börjar få in rätt rörelse nu för idag landade jag på brädan uppochner och det klarar jag 5/10 gånger nu och sen var jag faktist ganska nära på att sätta det idag också Men varför är den här tråden så död?? Kom igen skriv lite mer nu!


Bara att nöta på!!

Citerar wwe3300:
nollie bigheel, yay-yee!


Grattis


Själv så har man fått in 3 flip så man sätter det typ 8/10 ggr . Tänkte köra det nerför nåt gap i sommar men det är jävligt äckligt att catcha treflip nerför lite större grejjer, nån som har nåt tips för detta? Sen så har våran skatehall i Nässjö nu stängt så jag vetifan vart man ska vara sen i vinter . Jävla snåla kommun...
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Citerar Zn1keR:
Citerar davvve:
Har ju tränat en del på kickflip nu och det känns som jag börjar få in rätt rörelse nu för idag landade jag på brädan uppochner och det klarar jag 5/10 gånger nu och sen var jag faktist ganska nära på att sätta det idag också Men varför är den här tråden så död?? Kom igen skriv lite mer nu!


Bara att nöta på!!


Citerar wwe3300:
nollie bigheel, yay-yee!


Grattis


Själv så har man fått in 3 flip så man sätter det typ 8/10 ggr . Tänkte köra det nerför nåt gap i sommar men det är jävligt äckligt att catcha treflip nerför lite större grejjer, nån som har nåt tips för detta? Sen så har våran skatehall i Nässjö nu stängt så jag vetifan vart man ska vara sen i vinter . Jävla snåla kommun...


Tröökigt när man inte har nånstans att åka för så är det där jag bor och nu kan jag inte ta bussen till närmsta park heller för dom har tagit bort kontanterna. Så då blire att man åker på ställen man inte får och blir bort körd fast som tur är har det äntligen bestämt att de ska bygga en betong park i höst här nu
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
Citerar Zn1keR:
Själv så har man fått in 3 flip så man sätter det typ 8/10 ggr . Tänkte köra det nerför nåt gap i sommar men det är jävligt äckligt att catcha treflip nerför lite större grejjer, nån som har nåt tips för detta? Sen så har våran skatehall i Nässjö nu stängt så jag vetifan vart man ska vara sen i vinter . Jävla snåla kommun...


catcha med framfoten så har du den on lock

lärde mig nollie laser flip idag

http://www.youtube.com/watch?v=CPNgl5f3nzQ
Gör om, gör rätt.
  • 0
Jag ska skaffa Enjoi-bräda och bones-hjul i veckan!

Tillagt 2010-07-10 11:47:
Och jag sätter flipen på heelflip 8/10 gånger.
Bara glider liksom
  • 0
Tjenare tråden.
Jag har skatat när jag var mindre, men slutade sommarn innan högstadiet.
Nu som 20-åring hade jag tänkt börja köra igen pch köpa grejer när jag betalat körkortet efter lönen.

Jag är rätt lätt, 60 kg cirka 175-180cm lång och storlek 42 på dojorna.

Jag har tänkt köpa en bräda i storlek 7,825, truckar: Independent S10 rowley modellen, (rödsvarta), hjul har jag inte bestämt mig riktigt ännu för, jag vet inte vilken storlek som passar bäst på dessa truckarna. Tror det är 53 mm men är inte säker.

Jag har också tänkt på Tensor magnesium-modellen eftersom jag vill ha en så lätt bräda som möjligt.

Några tips för en lätt bräda som fungerar i pool/betongpark vilket jag kommer åka främst!? Pris är inget problem, smakar det så kostar det.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!