Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hörlurar/headset!


Citerar Super-Kirby:
Vilket märke är bäst mellan Tritton och Steelseries för att använda när man spelar på xbox??


Båda är bra val. Tritton har väl lite större utbud på konsol dock.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Har ni något tips på riktigt stört bra in-ear lurar för runt 500 spänn.
  • 0
God kväll! På fredag kommer jag med stor sannolikhet bli en stolt ägare till en PS3 160 gb. Jag söker nu efter ett bra TRÅDLÖST headset till det. Jag kommer koppla PS3:an till en lcd-tv med komponent-kabel. Vet inte om jag ska koppla det trådlösa headsetet direkt till PS3:an eller till hörlursuttaget i tv:n.

Men nu till det viktigaste, det trådlösa headsetet. Vilket rekommenderar ni? Jag kräver ingen mikrofon, jag söker endast ett billigt headset med så bra ljud som möjligt. Jag vill inte betala mer än 400 kr för dem.

Tack i förhand
/ play05
if I only had more time...
  • 0
Varannan jävel på pendeltåget på morgonen ränner ju runt med beats-lurarna från Dre. Jag vet ju att Petter och Henrik får ett fullskaligt tvåfrontskrig mot de här lurarna, men de är ju så omåttligt populära och jag tvivlar på att alla som bär dem har fallit för deras image.

Tänker aldrig i livet kräkas ur mig uppemot 2-3000 riksdaler för ett par hörlurar oavsett, men nu kan jag få de här lurarna för en tusenlapp och det är ju inte kriminellt mycket pengar. Är det värt, måntro? Kommer användas till filmtitt och att drunkna i musik om nätterna. Ett enormt plus är om de är duktiga på att stänga ute ljud.
  • 0
Citerar Moose:
Varannan jävel på pendeltåget på morgonen ränner ju runt med beats-lurarna från Dre. Jag vet ju att Petter och Henrik får ett fullskaligt tvåfrontskrig mot de här lurarna, men de är ju så omåttligt populära och jag tvivlar på att alla som bär dem har fallit för deras image.

Tänker aldrig i livet kräkas ur mig uppemot 2-3000 riksdaler för ett par hörlurar oavsett, men nu kan jag få de här lurarna för en tusenlapp och det är ju inte kriminellt mycket pengar. Är det värt, måntro? Kommer användas till filmtitt och att drunkna i musik om nätterna. Ett enormt plus är om de är duktiga på att stänga ute ljud.


They look great. They're sturdy. And they've got Dr. Dre's name written all over them. For many people, that's enough. But if you truly care about sound quality, you should probably look elsewhere.

http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hea
dphones/monster-cables-beats-by-dr-dre-solo-951896/review


De verkar inte hemska, inte dåligt ljud alls. Men sjukt överpris.
Är du säker på att de är genuina hörlurar och inte fakes?
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Jag skulle vilja ha ett par slutna, tysta lurar att ha under flyg och bilresor. Det är alltså inte huvudsakligen suverän ljudkvalitet jag söker, utan snarare tystnad ackompanjerad av musik. Min smärtgräns är nådd när priset blir fyrasiffrigt, jag har inga planer på att slänga iväg mer än så på ett par lurar som bara kommer att användas då och då.

Några förslag?
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Några förslag?

Ett par bra in-ears?
  • 0
Funderar på att skaffa ett par Steelseries Sibiera V2 på Webhallen.
Evil Is Back
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Ett par bra in-ears?


Tveksamt, de enda in-ear lurarna jag prövat som passar mina konstiga öron är mina Bose. Alla andra har suttit obekvämt eller inte alls. Dock stänger dessa inte ute något ljud vilket kan vara lite jobbigt när man sitter på en längre flygning och måste dundra hög musik för att dränka bullret.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Vad skulle ni tro om dessa? Verkar ha fått bra kritik, sitter runt öronen så jag förmodar att det blir ganska tyst och dessutom från ett märke jag varit nöjd med sedan tidigare. Rimligt prissatta också.

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/BOSEAROUN
DEAR/bose-around-ear-horlurar?scid=1948
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Vad skulle ni tro om dessa? Verkar ha fått bra kritik, sitter runt öronen så jag förmodar att det blir ganska tyst och dessutom från ett märke jag varit nöjd med sedan tidigare. Rimligt prissatta också.

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/BOSEAROUN
DEAR/bose-around-ear-horlurar?scid=1948

Om du har råd och är villig att betala så rekommenderar jag Bose QC15 som har active noise cancelling funktion. De är perfekta för dina ändamål skulle jag säga. Men om de inte passar dig finns Bose AE2 som jag har, de sitter skönt runt huvudet, är lätta och stänger ut en hel del ljud. Kostar betydligt mindre än QC15 också.
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/BOSEAROUN
DEAR/bose-around-ear-horlurar?scid=1948

Har testat dem. De var sådär.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Astro A40 med mixamp!
Går inte att hitta bättre!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Astro A40 med mixamp!
Går inte att hitta bättre!


Ok.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Rmad:
Astro A40 med mixamp!
Går inte att hitta bättre!


Det där stämde väl kanske för två år sedan. Men nu? Nja.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Citerar Rmad:Astro A40 med mixamp!
Går inte att hitta bättre!

Det där stämde väl kanske för två år sedan. Men nu? Nja.


Dessutom väldigt, väldigt dyra.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Koffingbollen:
Citerar Rmad:
Astro A40 med mixamp!
Går inte att hitta bättre!


Det där stämde väl kanske för två år sedan. Men nu? Nja.

Finns fortfarande inga bättre. ;)
De uppdateras varje år...
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Finns fortfarande inga bättre. ;)
De uppdateras varje år...


Klart det finns bättre hörlurar, knappast så att dom har en suck mot ett par Sennheiser hd800 exempelvis (med bra amping givetvis).
Fast dom kanske är bra för ett gaming-headset, vad vet jag.
:3
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar Koffingbollen:Citerar Rmad:
Astro A40 med mixamp!
Går inte att hitta bättre!


Det där stämde väl kanske för två år sedan. Men nu? Nja.
Finns fortfarande inga bättre. ;)
De uppdateras varje år...


Turtle Beach och Tritton är många gånger mer prisvärda än Astros lurar.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Zebaroth:
Citerar Rmad:
Finns fortfarande inga bättre. ;)
De uppdateras varje år...


Klart det finns bättre hörlurar, knappast så att dom har en suck mot ett par Sennheiser hd800 exempelvis (med bra amping givetvis).
Fast dom kanske är bra för ett gaming-headset, vad vet jag.

Snackade om headet för XBOX 360 när man INTE behöver en mic connector.
Citerar Koffingbollen:
Citerar Rmad:
Citerar Koffingbollen:Citerar Rmad:
Astro A40 med mixamp!
Går inte att hitta bättre!


Det där stämde väl kanske för två år sedan. Men nu? Nja.
Finns fortfarande inga bättre. ;)
De uppdateras varje år...


Turtle Beach och Tritton är många gånger mer prisvärda än Astros lurar.

Turtle Beach: Nej! Haft 2st x31 båda gick sönder efter 3måndaer. Har ett x41 nu och de håller bra men, dålig bas och stänger ute ljud dåligt. Man tappar lät koncentartionen och man kan INTE använda dem på Competitive LAN så som EEE2!
Tritton: Nej! Bra ljud osv, men skit dålig mic man kan inte heller använda de på LAN!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Turtle Beach och Tritton är många gånger mer prisvärda än Astros lurar.


Inga spellurar är särskilt prisvärda. De skryter med surround och dylikt men det är bara säljsnack.
Fuck yeah!
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Twisp:
Citerar Koffingbollen:
Turtle Beach och Tritton är många gånger mer prisvärda än Astros lurar.


Inga spellurar är särskilt prisvärda. De skryter med surround och dylikt men det är bara säljsnack.

Aa, s är isserligen bra och hjälper extremt.1000 kr är inget heller då mina x31 var sönder och fick x41 istället!
Men inga till XBOX 360 slår Astro A40
Kuznetsov #92
  • 0
Mina små-hörlurar sjunger på sista versen och jag behöver köpa nya. Söker därför lite tips ifrån er.

Jag söker ett par små hörsnäckor eftersom de ska rymmas i bröstfickan på min jacka när de inte används (ordentliga lurar har jag hemma). Det ska absolut inte vara några äckliga in-ear-lurar som verkar vara så populärt nu för tiden utan helt enkelt gamla vanliga hörsnäckor.

Prisklassen jag siktar på är väl mellan 200-400 kr, dyrare än så känns onödigt eftersom jag ska ha dem i fickan och de mest troligt kommer gå sönder nån gång i framtiden. Givetvis vill jag ju ha det bästa möjliga ljudet för den pengen.

Har ni några tips?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Det ska absolut inte vara några äckliga in-ear-lurar som verkar vara så populärt nu för tiden utan helt enkelt gamla vanliga hörsnäckor.


Anledningen till att det är så populärt är antagligen för att de ger mycket bättre ljud än andra vanliga hörsnäckor! Men jag ska leta lite åt dig ändå.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=603986
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=600696

Två olika prisklasser. Samma serie. Sennheiser gör riktigt bra hörlurar, därför börjar jag med att rekommendera dem. Kan dock leta vidare efter andra märken också.
  • 0
Citerar nighthawk:
Det ska absolut inte vara några äckliga in-ear-lurar som verkar vara så populärt nu för tiden utan helt enkelt gamla vanliga hörsnäckor.


In-ear > snäckor, du kommer aldrig att få lika bra ljud med snäckor som med in-ear lurar i samma prisklass.

Dessutom så läcker snäckor en hel del ljud, vilket oftast inte uppskattas utav omgivningen.
Fuck yeah!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!