Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hörlurar/headset!


Citerar Kanutus:
Själv använder jag G35 och jag är som du sade "jävligt nöjd"


Jag körde dess väldigt länge innan jag gick över till Qpad QH-1339. Det är nästan larvigt hur bra de är! De kostar som få men shit vilket ljud! Kanske inte så konstigt eftersom Qpad köp in all teknik rakt ifrån Beyerdynamic.
Video games is not just away of fun, it's a way of life.
  • 0
Köpte Yamahas nya pro 500 (svart) efter en hel del letande efter ett par nya portabla lurar och dom är.. fantastiska.

Inte hört bättre slutna hörlurar, låter bättre än ath-m50 med hästlängder. Dom behöver ingen amp heller för att fungera bra (använder en note 2). Rekommenderar starkt dessa om du är ute efter en lur som låter helt fantastiskt med bra klart ljud (inte sibilant) som har en bra bas som inte överdämpar allt annat ljud. Dessutom ser dom ganska bra ut med. Kostar 3500 kr.
  • 0
Citerar Anireaky:
ath-m50

Och kostar nästan tre gånger mer och drivs genom förstärkare.
  • 0
Citerar Anireaky:
låter bättre än ath-m50 med hästlängder

Citerar Anireaky:
Kostar 3500 kr.


Eh, kan kanske vara därför.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Tribe:
Snart dags för ett par Razer Carcharias.


Varning: Dem läcker som ett såll, så om du chattar via mic så kommer motparten höra mycket av det du lyssnar på.

Men förutom det är dem ganska bra för sitt pris samt bekväma.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Och kostar nästan tre gånger mer och drivs genom förstärkare.


Vad då för förstärkare?
Bara för att den kostar tre gånger så mycket betyder inte det att det låter bättre ;) Men nu gjorde den det

Citerar Twisp:
Eh, kan kanske vara därför.


Finns en del lurar som kostar mer än dubbelt och fortfarande låter skit i jämförelse.
  • 0
På tal om ATH-M50 så är jag lite avundsjuk på dess "telefon-sladd". Använder ett par Sennheiser som fungerar klockrent, men sladdlösning lämnar ju en del övrigt att önska. Dundertjock och tre meter lång.
  • 0
Var inne på Hifi Klubben idag för att titta vad de hade framme, då jag inte besökt affären tidigare. Bland alla fina högtalare och receivers hamnade jag vid väggen med hörlurar. Provade ett par Bowers & Wilkins, modell P3, och tyckte de lät som guld i mina öron. Blev riktigt sugen tills dess att jag fick reda på priset... 1500 kronor.

http://www.bowers-wilkins.eu/Headphones/Headphones/P3/product
-details.html


Är det någon här som provat dem och kan intyga huruvida de är så bra som jag tror eller om referensmaterialet som spelades är missvisande? Alltså, är de prisvärda eller finns det andra portabla hörlurar, med mikrofon, i samma prisklass som är bättre? Har ni andra förslag ska de vara ungefär lika nätta som P3, och inte några enorma kåpor. De ska användas ute bland folk...
  • 0
Har ett par Fanny Wang-lurar som jag är supernöjd med. Liknar utseendemässigt Beats ganska mycket (samma designer vad jag förstått). Men ljudet är mycket bättre i min mening än motsvarande designerlurar. Och namnet är fruktansvärt roligt.

Citerar Kanutus:
Själv använder jag G35 och jag är som du sade "jävligt nöjd"


Använder också dessa till spel, och har aldrig haft något ont att säga om dem! sjukt bra lurar
Why is there silverware in the Pancake-drawer?
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
På tal om ATH-M50 så är jag lite avundsjuk på dess "telefon-sladd". Använder ett par Sennheiser som fungerar klockrent, men sladdlösning lämnar ju en del övrigt att önska. Dundertjock och tre meter lång.


Ja den är verkligen skön så man slipper att sladden ligger på golvet och blir mosad av stolen eller liknande. Kan dock va lite jobbigt om man får för sig att koppla dem till hemmabio-receivern eller nåt men då finns ju förlängningskabel man kan köpa
  • 0
Tja!

Börjar bli dags för ett headset, lagom till datorinköpet. Headsetet ska användas till gaming, och inget annat. Priset får ej överskrida 649 kr, så vad kan jag få för det priset? Har hittat ett par som ser hyfsade ut...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587880
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=437673
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1423577
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=137272
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503253

Verkar något av ovanstående vara något?
  • 0
Citerar -IEliteI-:
Verkar något av ovanstående vara något?

Steelseries siberia V2 funkar bra till det. De är snorbilliga också.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Citerar -IEliteI-:Verkar något av ovanstående vara något?
Steelseries siberia V2 funkar bra till det. De är snorbilliga också.


Hmm... Har sett att många gamers inte uppskattar Siberia, framför allt på grund av ljudet. Hur låter dem?
  • 0
Citerar -IEliteI-:
Hmm... Har sett att många gamers inte uppskattar Siberia, framför allt på grund av ljudet. Hur låter dem?


Jag har ett par Steelseries 5H v2. De är alldeles ypperliga för spelande och chattande, men när det kommer till annat sviker de rejält. Så i min mening, om du bara ska spela med dem, kan du köpa ett par från Steelseries. Annars inte!
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag har ett par Steelseries 5H v2. De är alldeles ypperliga för spelande och chattande, men när det kommer till annat sviker de rejält. Så i min mening, om du bara ska spela med dem, kan du köpa ett par från Steelseries. Annars inte!


Okej. Kan komma att bli steelseries då, ska provlyssna lite under de kommande dagarna.
  • 0
Jag har precis upptäckt att hörlurarna från Clas Ohlson är bästa hörupplevelsen då man lyssnar på hardstyle! Seriöst, jag skojar inte!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Någon som provat Sennheiser PC320? Hur presterar de i jämförelse med Siberia V2?
  • 0
Gillar man ljud ska man inte köpa headset från Steelseries...
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Gillar man ljud ska man inte köpa headset från Steelseries...

Min bror köpte sina Siberia V2 för 250 kronor. Den summan är de definitivt värda.
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Gillar man ljud ska man inte köpa headset från Steelseries...


Beror på användningsområdet. Till spel fungerar de, som sagt, alldeles ypperligt.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Koffingbollen:
Gillar man ljud ska man inte köpa headset från Steelseries...


Jag tycker Siberia V2 funkar bra faktiskt, finns betydligt värre lurar för runt 500-lappen.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Någon som har tips på ett bra headset för gaming ? Tänkte lägga ut max 300 kr o jag vill ha hyfsat ljud o komfort. Funderar på creative fatal1ty, men undrar om det finns nåt bättre i prisklassen?
  • 0
Tror det blir Tritton AX Pro. Bra skit.
  • 0
Funderar på att inhandla ett par Sennheiser Momentum, men undrar hur bra deras ljudisolering är. Vill kunna lyssna på musik med dem när jag sitter på ett flygplan, någon som vet hur bra det går? Tacksam för snabbt svar
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!