Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Funderar lite på om man skulle tattuera sig...

Ett tangentbord där mitt Namn är higlightat på tangenterna, placerat på underarmen.

Men vad kostar det på ett ungefär? Beror väl givetvis på storlek och om man ska ha färg och givetvis vilken studio det är osv.

Men om vi tänker en ca 15-x10cm rektangel som är svartvit, vad kan det gå på ett ungefär?

Har ni några sidor att rekommendera om man vill få lite inspiriation? Har sökt lite, men hitta mest dödskallar, trival och trista blommor som motiv. Fattar inte meningen med sådana trista saker.

Annars är en kul ide att ha typ yippi kay ay på överarmen och sedan ha motherfucker på bicepsen.
  • 0
Har faktiskt börjat tagit bort allt på ena armen med laser, för det är slut på plats och jag får inte tatuera uppåt från halsen eller händerna, måste kunna dölja alla tatueringar under en skjorta när jag jobbar.

Gjorde ett porträtt på Hank 3 senast.

Citerar Baxter:
Men om vi tänker en ca 15-x10cm rektangel som är svartvit, vad kan det gå på ett ungefär?


Svårt att säga beror helt på studion, tyvärr är det många som tror de är rock stjärnor och ska ha löjligt mycket. Där jag går men nu är han och jag polare ifs så tar han 1000 kr timmen eller 2000 för två timmar. Skulle chansa på att den du ska gör hamnar runt 2000 i en normal studio. Men som sagt jag har aldrig fått ett riktigt pris.
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Svårt att säga beror helt på studion, tyvärr är det många som tror de är rock stjärnor och ska ha löjligt mycket. Där jag går men nu är han och jag polare ifs så tar han 1000 kr timmen eller 2000 för två timmar. Skulle chansa på att den du ska gör hamnar runt 2000 i en normal studio. Men som sagt jag har aldrig fått ett riktigt pris.


Okej, misstänkte att det låg där någonstans. Har en kompis som ska tatuera en ganska stor figur, kanske 25x10 i färg på vaden för 1200kr hos den lokala tatueringsstudion. Tyckte det lät oförskämt billigt.

Är rätt inne på att tatuera in "Atomic Kiss" från Watchmen på armen eller kanske benet. http://www.bing.com/images/search?q=the+atomic+kiss+watchme
n&view=detail&id=A399FB84BC19FD493048C3EBE34BD8EA3D94D
B58&first=1


Fast bara själva skeletten och prickarna, ingen bakgrund.
  • 0
Citerar Baxter:
Okej, misstänkte att det låg där någonstans. Har en kompis som ska tatuera en ganska stor figur, kanske 25x10 i färg på vaden för 1200kr hos den lokala tatueringsstudion. Tyckte det lät oförskämt billigt.

Är rätt inne på att tatuera in "Atomic Kiss" från Watchmen på armen eller kanske benet. http://www.bing.com/images/search?q=the+atomic+kiss+watchme
n&view=detail&id=A399FB84BC19FD493048C3EBE34BD8EA3D94D
B58&first=1

Fast bara själva skeletten och prickarna, ingen bakgrund.


2000 för 3 timmar menade jag såklart
Schysst motiv Ja men priser är lite beroende helt från studio till studio, det finns rusktig bra och snabba tatuerar för "normal" peng, sen finns det lika bra för idot dyr peng. Mitt tips är att gå in och höra dig för lite diskret hur mycket de ska ha för bilden.
Eftersom Atomic Kiss inte innehåller något avancerat utan bara är svart så kan jag inte tänka mig att den blir så dyr, det är ju ett rätt snabbt jobb för han som ska tatuera dig. Men som sagt kolla på ett par ställen.
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
2000 för 3 timmar menade jag såklart
Schysst motiv Ja men priser är lite beroende helt från studio till studio, det finns rusktig bra och snabba tatuerar för "normal" peng, sen finns det lika bra för idot dyr peng. Mitt tips är att gå in och höra dig för lite diskret hur mycket de ska ha för bilden.
Eftersom Atomic Kiss inte innehåller något avancerat utan bara är svart så kan jag inte tänka mig att den blir så dyr, det är ju ett rätt snabbt jobb för han som ska tatuera dig. Men som sagt kolla på ett par ställen.


Ja det förstår jag, beror väl på hur kända de är och liknande?

Men jag har inte råd just nu ändå, men tycker det är bra att bestämma en tid innan så att jag verkligen hinner tänka efter ordentligt.
Tänkte, precis som du tipsade mig, gå dit och höra vad priset kan hamna på, men om hon tog 1200 för det min kompis fick kan jag inte tänka mig att Atomic Kiss skulle vara så mycket dyrare direkt.
Även om jag har noll intresse för serier, än mindre vad Watchmen är så fastnade jag för det motivet direkt. Så sjukt coolt!
  • 0
Besämt mig helt nu, jag ska ha Atomic Kiss. Kan dock inte bestämma mig för Storleken och placeringen. Jag har bestämt mig för att ha den på armen då den är ganska avlång. Men jag vet inte om jag vill ha den på över eller underarmen.

Jag styrketränar ganska mycket och vet inte hur mycket volym mina armar kommer att förändras till, så tar jag den på bicep/tricepsen så finns det ju risk att den deformeras. Jag har skrivit ut den i lite olika storlekar, men kan inte bestämma mig.

Men det hade ändå varit skönt att ha den där för då går den att dölja om man vill.

Planerat att bli advokat i framtiden och då kanske det inte är populärt med tatueringar över hela kroppen. Fast å andra sidan skulle ju en kostym dölja underarmarna också.

Hmm knepigt.
  • 0
Tatuerar man sig får man inte chansen att donera blod. Det anses för giftigt då enligt läkare.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Tatuerar man sig får man inte chansen att donera blod. Det anses för giftigt då enligt läkare.


Wut?! Källa på det, tack!

Tillagt 2013-02-05 21:14:
Och vadå giftigt?! Vad är det som är giftigt nog för att göra blodet odugligt för donering, men lagligt nog för att ändå användas? Bläcket idag är sjukt testat och dess kvalitet samt hälsopåverkan grundligt undersökt! Menar dessa läkare du pratar om att det finns en möjlighet att det kan vara giftigt, eller menar de verkligen att det är giftigt? Känns konstigt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar AG Jati:
Tatuerar man sig får man inte chansen att donera blod. Det anses för giftigt då enligt läkare.


BS nå tusan. Har gett blod och gaddade mig för 2 månader sedan. De är om du har gaddat dig utomlands dom vill att du väntar x antal månader för att se om du har fått någon blodsmitta. Har inget med medlet i bläcket att göra. Bara spring och ge blod nu!
  • 0
Citerar Heroif:
BS nå tusan. Har gett blod och gaddade mig för 2 månader sedan. De är om du har gaddat dig utomlands dom vill att du väntar x antal månader för att se om du har fått någon blodsmitta. Har inget med medlet i bläcket att göra. Bara spring och ge blod nu!


Tänkte väl! Inte för att jag hade planerat att ge blod, men nu vet jag i alla fall.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Har man beställt tid, 7 Mars blir det av. (på min födelsedag dessutom)
  • 0
Snart är det dags, undrar om man ska förbereda sig på något sätt?
  • 0
Citerar Baxter:
Snart är det dags, undrar om man ska förbereda sig på något sätt?

Det jag gjorde var att lägga mig extra tidigt dagen innan för att få mer sömn och så undvek jag kaffe. Kan också vara bra att käka något innan.
Lycka till!
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Baxter:
Snart är det dags, undrar om man ska förbereda sig på något sätt?


Sov ordentligt, ät ordentligt. Är sittningen längre än tre timmar så ha med dig något med energi samt vatten eller dylikt att dricka. Slappna av när det väl händer, sitter man och spänner sig så blir det bara värre. Inte svårare än så.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Okej, bra att veta! Fick veta att det kommer ta ca 1,5-2 timmar ungefär.

Hur är det dagen efter? Är nämligen studentfest och min 19-års dag så kommer väl festas en del.
  • 0
En fingermustasch vore kalas.
  • 0
Citerar Baxter:
Fick veta att det kommer ta ca 1,5-2 timmar ungefär.


Kort sittning då, kommer vara över innan det börjat. Lucky you!

Citerar Baxter:
Hur är det dagen efter? Är nämligen studentfest och min 19-års dag så kommer väl festas en del.


Beror på var på kroppen du kör. Kommer vara ömt, möjligen svullet. Se till att smörja in den innan du drar ut bara. Är dock lugnt, har själv festat några timmar efter jag kört, rekommenderas dock ej (både sett till hygien, läkning och hur man mår).
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Beror på var på kroppen du kör. Kommer vara ömt, möjligen svullet. Se till att smörja in den innan du drar ut bara. Är dock lugnt, har själv festat några timmar efter jag kört, rekommenderas dock ej (både sett till hygien, läkning och hur man mår).


Ska vara på armen/axeln. Får väl hoppas att det går bra då. Tänkte, precis som du, mest på hygienen. Borde väl vara viss infektionsrisk, men det ska väl gå.
  • 0
Citerar Baxter:
Borde väl vara viss infektionsrisk, men det ska väl gå.


Släpa inte armen på asfalt och låt inte främlingar slicka på dig. No problemo.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Släpa inte armen på asfalt och låt inte främlingar slicka på dig. No problemo.

Och drick bara inte för mycket så att du tappar omdömet helt.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Citerar torbli79 läpa inte armen på asfalt och låt inte främlingar slicka på dig. No problemo.
Och drick bara inte för mycket så att du tappar omdömet helt.



Inga garantier.
  • 0
Så , då vart det klart. De var liksom stickande i början men efter en stund domnade armen av och det kändes knappt. Bara drygt att ligga stilla så länge. Eller ja, det tog bara 2 timmar men ändå. Blev oväntat billigt, bara 1000 spänn och gratis ifyllnad inom ett år. Får slänga upp en bild på den lite senare.
  • 0
Jag vill skaffa en tatuering på insida biceps. Och eftersom jag styrketränar ganska mycket så jag undrar hur tatueringen påverkas av detta. Tex om den blir deformerad om bicepsen blir större i volym?
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Inte världens bästa kamera, men får duga så länge. Blev skit nöjd, dock kanske jag skulle velat ha den liite större, men äh, inte så mycket att göra åt nu.
Hade kanske passat bättre på underarmen, men tänkte att det hade varit svårare att dölja om jag skulle vilja göra det. Och den första kanske man inte ska göra för stor.
https://www.dropbox.com/s/9ty9g9jj30fwn46/IMG_20130310_2130
58_405.jpg


https://www.dropbox.com/s/g5nlrjofgqklumy/IMG_20130310_2126
08_726.jpg
  • 0
  • Trog
  • Trog
Snyggt. Men ändå... fult. Allt blev lite samma nyans (det är det väll?) och lite väl plottrigt, så man såg inte direkt vad det va. But still snyggt.
I just dont know what went wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!