Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Elektronisk musik


Citerar AG Jati:
Citerar Scalpz:Någon härifrån som ska till Dans Dakar snart? Annars kan jag tipsa om det. Det händer på Stockholms universitet, roligt nog. Hittills har de dragit The Prodigy, Justice, KOAN Sound och mycket mer intressant.

Dans Dakar känns alltid lockade. Dock så vill inte så många av mina kompisar dra dit tyvärr. Men Justice och Prodigy går ju inte att undvika.
Skulle inte Fritjof & Pikanen dit igen?

Det verkar så, indeed. Jag hade nog dragit dit ändå, det är bara att komma in tidigt och mingla lite.
  • 0
Justice har tydligen redan släppt sitt nya live-album Access All Arenas och jag har precis börjat lyssna på den. Det enda jag kan säga är att jag är mållös. In på Spotify och lyssna på den nu!
  • 0
Citerar Scalpz:
Någon härifrån som ska till Dans Dakar snart? Annars kan jag tipsa om det. Det händer på Stockholms universitet, roligt nog. Hittills har de dragit The Prodigy, Justice, KOAN Sound och mycket mer intressant.


Röyksopp, Gesaffelstein och Hudson Mohawke är ju alltid något. Resterande bokningar är ju verkligen inte mycket att hänga i granen. Får se, troligtvis inte.
  • 0
Smaken är som baken. Själv ser jag fram emot breakbeatkungarna, Justice, KtN och framför all KOAN. Dessutom ska det bli ballt att se Pendulum, trots att de är jävligt tråkiga på senare tid. Finns en del guldkorn, återstår att se om de spelas upp.
  • 0
Citerar Modi20:
https://soundcloud.com/modikhw/the-next

Gjorde denna. Vad tycks?


Djupa kvalitetsmusik det där! Soundet påminner mycket om Muse fast mer elektronik-aktivt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Modi20:
https://soundcloud.com/modikhw/the-next

Gjorde denna. Vad tycks?


Riktigt bra, tyckte inte om introt dock.
  • 0
Citerar metroid_prime:
tyckte inte om introt dock.


Vad var dåligt? Menar du innan allt kommer in mer orgeln och trummorna eller allt innan breaket?
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Modi20:
Vad var dåligt? Menar du innan allt kommer in mer orgeln och trummorna eller allt innan breaket?


Tyckte inte det var dåligt, föll mig inte i smaken hur orgeln började plötsligt. Hade nog önskat en mjukare start med uppbyggnad istället för att den kommer plötsligt.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Tyckte inte det var dåligt, föll mig inte i smaken hur orgeln började plötsligt. Hade nog önskat en mjukare start med uppbyggnad istället för att den kommer plötsligt.


Jaha! Okej fattar
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Antiochos:
Justice har tydligen redan släppt sitt nya live-album Access All Arenas och jag har precis börjat lyssna på den. Det enda jag kan säga är att jag är mållös. In på Spotify och lyssna på den nu!

Det är helt underbart!
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
https://soundcloud.com/evil-chicken/evil-chicken-the-pharaoh-teas
er
liten tease inför ett pågående låtprojekt :3

creepy
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
https://soundcloud.com/evil-chicken/evil-chicken-the-pharaoh-teas
er
liten tease inför ett pågående låtprojekt :3


Elakt bra!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Tar jag som något positivt! ;D

Ja jag antog att det var lite det du var ute efter? Gillade kraften i "beatet" (ingen koll på musikaliska termer) men blev fan skraj av självaste soundet.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Evil Chicken, vad använder du för program? Sen mastrar du själv/mastrar du över huvud taget/hur stor skillnad gör mastrande?
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
FL Studios, och ja. Och det gör mycket skillnad - om man är bra på det, jag är inte särskilt bra på det.


Fast ändå tycker jag att din musik låter väldigt bra och cleant. Vet inte om det är för att du mastrat men jag gjorde ju en låt för typ 3 dagar sedan (resultat några posts up) och vet inte om resultatet skulle kunna bli bättre om man mastra det på något sätt. Tyckte slutresultatet kändes lite gryingt typ i efterhand. eller jag vet inte
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Tja, jag vet inte riktigt. Du har ju visserligen ljud som går konstant, typ som den där ljusa orgeln eller vad det är, det kanske kan ge en illusion av lite grynighet.


Mja, alltså man märker ju inget förrens man jämfört det med något annat. Just i musikmakar-processen i Ableton märkte jag inte denna grynighet. Det måste har varit någon sorts mastering-grej jag gjorde efteråt. Blah, men du tycker inte att ljudet är weird?
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Postar väl min senaste kortislåt (wip) jag med:

iprg- (b)Incline

All feedback uppskattas!
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Citerar Lihtenem:
Postar väl min senaste kortislåt (wip) jag med:

iprg- (b)Incline

All feedback uppskattas!


Mysig liten truddilutt där! Påminner mycket om Prisco.
http://www.youtube.com/watch?v=aH5beOdcQiU
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Lihtenem:
All feedback uppskattas!


Hm...väldigt abstrakt musik Det var bra gjort rent proddmässigt men det var inget jag personligen skulle lyssna på. Påminner lite om genren glitch som jag ibland gillar att lyssna på. Fast då melodierna/basgångarna betydligt skönare och intressantare (eller i alla fall edITs musik som jag syftar på lite mer specifikt).

https://soundcloud.com/edit/ants
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Modi20:
Hm...väldigt abstrakt musik


Gillar generellt "abstrakt" musik och hämtar väl därmed en hel del inspiration ifrån sådan musik, så det är inte så konstigt. ;)

Citerar Modi20:
Påminner lite om genren glitch som jag ibland gillar att lyssna på.


Absolut, trummorna är väl rätt glitchiga.

Citerar Modi20:
Fast då melodierna/basgångarna betydligt skönare och intressantare


edIT är skitbra, men är rätt långt ifrån den typen av musik jag postade imo. Min approach var rätt minimalistisk.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Citerar Lihtenem:
edIT är skitbra, men är rätt långt ifrån den typen av musik jag postade imo. Min approach var rätt minimalistisk.


Mm. Som sagt så var det bra proddmässigt (100x bättre än all jag skulle kunna göra) fast inget jag skulle kunna lyssna på sådär :p

vad använder du för program?
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Modi20:
vad använder du för program?


Ableton, har inte stött på något program som har bättre workflow. (Renoise är väl dock i samma klass) Lättförståeligt, VÄLDIGT bra inbyggda instrument och effekter och alla funktioner jag behöver. Verkligen kanon! Jag använder alltid Ableton om jag inte behöver göra något beat där renoise passar bättre.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Citerar Lihtenem:
Ableton, har inte stött på något program som har bättre workflow. (Renoise är väl dock i samma klass) Lättförståeligt, VÄLDIGT bra inbyggda instrument och effekter och alla funktioner jag behöver. Verkligen kanon! Jag använder alltid Ableton om jag inte behöver göra något beat där renoise passar bättre.


Jag använder också Ableton. Du borde lära mig skit Jag kan i princip inget än.
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!