Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Spöken, gastar och andra läskiga ting.


Den här tråden har jag helt missat. Synd att trådtiteln var "och andra läskiga ting" istället för "Och annat övernaturligt", annars hade vi ju kunnat diskutera spågummor och allt sånt med.

Så vitt jag vet så finns det ingen som helst rationell anledning att tro på något av det här, även om det blir lite roligare historier om vi låtsas ett tag som att något finns.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Så vitt jag vet så finns det ingen som helst rationell anledning att tro på något av det här


Nej, men det är väl lite det som är poängen. Jag tror inte på det, men man blir allt lite fundersam när personer som inte är religiösa och har ägnat sitt liv åt att hålla på med vetenskap kan svära på att de sett/hört saker.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Jag tror inte på det, men man blir allt lite fundersam när personer som inte är religiösa och har ägnat sitt liv åt att hålla på med vetenskap kan svära på att de sett/hört saker.


Jag tror att en vetenskapsman kan inbilla sig saker lika mycket som vilken annan person som helst. Eller, de religiösa har ju oftast lättare för att tro på sånt där. Jag blir inte särskilt fundersam, innan de faktiskt har kunnat visa att det inte bara är de personerna som har livlig fantasi.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag tror att en vetenskapsman kan inbilla sig saker lika mycket som vilken annan person som helst. Eller, de religiösa har ju oftast lättare för att tro på sånt där. Jag blir inte särskilt fundersam, innan de faktiskt har kunnat visa att det inte bara är de personerna som har livlig fantasi.


Visst kan även de inbilla sig saker, men till skillnad från många religiösa så söker de en vetenskaplig förklaring, istället för att bara acceptera att det finns övernaturliga väsen.
Vik hädan, troll.
  • 0
Någon mer vetenskaplig teori om varför folk ser spöken på kvällen var att drömsinnet gick igång innan man somnat vilket leder till att man ser saker.
Nu kommer jag inte ihåg vart jag läste det här men det lät rätt vettigt.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
I min farmor och farfars hus i England spökar det.

Huset är byggt på en gammal kyrkogård som hade legat där för många år sedan. Men i det huset har även min farmors pappa dött i. Vi tror att det är han, eftersom "spöket" har inte gjort oss något illa. Jag har upplevt vissa saker som jag vill berätta:

-Varje kväll när jag kollade på Tv hos dem så kändes det som om någon tittade på en från deras hall. Jag brukade titta ut mot hallen, men jag såg inget.

-En natt när alla hade lagt sig (Vi sov på övervåningen), så hörde man ett ljud som blev högre och högre. Det visade sig att det var Tvn som hade satts på och att volymen var på det högsta.

- En kväll satt vi och kollade på Tv. Plötsligt hör man hur deras klocka, som är ute i hallen slå snabbare och snabbare. Men när vi gick ut i hallen så slutade den att slå.

Det är de saker jag har upplevt. Men vad det är som har gjort detta kan jag inte svara på.
  • 0
Har nån spelat Anden i glaset nån gång?
Det är ett rätt så läskigt spel där man har ett papper där det står bokstäver,siffror och JA och NEJ. Sen så har man ett glas där man frågar en fråga i glaset sen så ställer man ner det på pappret, och alla har 2 av sina finger toppar på glaset. Sen så kommer glaset röra sig till bokstäver/siffror/JA/NEJ så anden svarar på frågan....

Jag har aldrig testat det här spelet men jag har hört att andra har testat det och dom säger att det funkar. Det kanske är så att det är en person som flyttar glaset men man vet aldrig

Jag har också hört att det var en grupp som gjorde den här leken och en av personerna sa att leken bara var en bluff, och precis efter personen hade sakt det så smällde glödlampan i taket.....
  • 0
Citerar MildenYEAH:
Har nån spelat Anden i glaset nån gång?
Det är ett rätt så läskigt spel där man har ett papper där det står bokstäver,siffror och JA och NEJ. Sen så har man ett glas där man frågar en fråga i glaset sen så ställer man ner det på pappret, och alla har 2 av sina finger toppar på glaset. Sen så kommer glaset röra sig till bokstäver/siffror/JA/NEJ så anden svarar på frågan....

Jag har aldrig testat det här spelet men jag har hört att andra har testat det och dom säger att det funkar. Det kanske är så att det är en person som flyttar glaset men man vet aldrig

Jag har också hört att det var en grupp som gjorde den här leken och en av personerna sa att leken bara var en bluff, och precis efter personen hade sakt det så smällde glödlampan i taket.....

Hahahaha När jag läste det där tänkte jag mig hur du berättar det mycket allvaligt och med stor inlevelse, det låter kul i mitt huvud Den där leken har jag kört, trodde på det när jag va liten men asså glaset flyttar på sig för att man har massa fingrar på det
  • 0
Har funnits en spökplats här, men den är riven.

Har ibland känt mig iaktagen av "spöken" men kan varit reaktioner bara.
Rihanna <3
  • 0
En gång vaknade jag på natten av e rysning oppnade ögon och såg någon skugg figur stå framför mig helt tydligt. Blundade en gång och det var tomt... Snacka om creepy..
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Citerar Brawl:
En gång vaknade jag på natten av e rysning oppnade ögon och såg någon skugg figur stå framför mig helt tydligt. Blundade en gång och det var tomt... Snacka om creepy..


Det är inte creppy.Så sent som i natt så låg jag i min säng och försökte somna.Då plötsligt blir jag bländad av ett otroligt starkt ljus i cirka 1 min.LÄSKIGT...........
  • 0
Citerar special ops:
Så sent som i natt så låg jag i min säng och försökte somna.Då plötsligt blir jag bländad av ett otroligt starkt ljus i cirka 1 min.LÄSKIGT...........

Right..
  • 0
Du fattar inte dörren till rummet vaqr stängt
  • 0
Inget av det som ni upplever nära sömn är att lita på. När man går från medvetet till sovande tillstånd (och tvärtom) så kan det hända en hel del skumma saker. Hallucinationer är inte helt ovanligt.

Här kan ni läsa lite om sömnparalys:
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

"Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Dessa kan bestå i skräckfyllda känslor av att någon är i rummet eller vid sängen samtidigt som man själv inte kan röra sig. Den förlamning och de hallucinationer man upplever vid sömnparalys, är således delar av REM-sömnen som stannat kvar trots att man redan har vaknat. Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas."
Krax.
  • 0
Citerar special ops:
Du fattar inte dörren till rummet vaqr stängt


Eller hur PsychicWars, du fattar liksom inte - dörren... var stängd.

Spec. ops: Jag tror du har bevittnat gud.
  • 0
Citerar special ops:
Du fattar inte dörren till rummet vaqr stängt


Du höll väl på att dö och såg ljuset på andra sidan.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar special ops:
Det är inte creppy.Så sent som i natt så låg jag i min säng och försökte somna.Då plötsligt blir jag bländad av ett otroligt starkt ljus i cirka 1 min.LÄSKIGT...........

Jag tror att det kan vara det man på engelska kallar "hypnagogic imagery". Det är ditt huvud som spelar dig ett spratt.
Krax.
  • 0
Hehe, jag tror det var för 3 veckor på Det Okända, som en kvinna kollade på ACB-nyheterna, sen dog bilden på tvn, och man såg en tjejs ansikte i tv, SCARY
Evil Is Back
  • 0
  • izzu
  • izzu
tror jag på spöken? svar: nej
hur *** kan man tro att något sånt löjligt finns??
vill gärna ha ett svar.
  • 0
Citerar izzu:
hur *** kan man tro att något sånt löjligt finns??

Varför är det löjligt?
  • 0
  • izzu
  • izzu
Varför är det löjligt?</quote>

för att de inte finns!
Vadå tror du att spöken och sånt finns??
  • 0
Citerar izzu:
Vadå tror du att spöken och sånt finns??

Japp.
  • 0
Citerar izzu:
hur *** kan man tro att något sånt löjligt finns??


Vad är det för fel med att tro? Det är varken löjligt eller fel att tro.

Själv vet jag inte om jag ska tro på sådant. Några jag känner säger att de har varit med om saker som de inte riktigt kan beskriva, även familjemedlemmar. Men jag kan nog inte riktigt hundraprocentigt tro förrän jag har varit med om något liknande själv.
  • 0
Ni som tvivlar har inte varit med om att pennor flugit kors och tvärs över rummet
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!