Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


  • Räv
  • Räv
Haha, märker nu när jag kollar på bilder att man tydligen kan byta mellan vigors man hittat. Det förstod aldrig jag, spelade igenom med de vigors man fick i ordningen man fick dem.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Aaandy:
Det borde du. Bland det bästa jag spelat de senaste åren, och då är jag inte ens halvvägs igenom det ännu.


Citerar Räv:
Ja, det borde du verkligen. Finns dessutom att hitta så billigt att det nästan är skamligt, vad jag har hört. Det fångar en och släpper inte ens taget när man är färdig. Tänker fortfarande på fantastiska händelser i det, och det är verkligen fullt av dem.


Vet faktiskt inte ens varför jag inte köpt det än, tror jag gör det nu på en gång.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Vet faktiskt inte ens varför jag inte köpt det än, tror jag gör det nu på en gång.


Ganska dåligt av dig.

Citerar Räv:
Haha, märker nu när jag kollar på bilder att man tydligen kan byta mellan vigors man hittat. Det förstod aldrig jag, spelade igenom med de vigors man fick i ordningen man fick dem.


Haha, va? Jag får upp det som hjälpruta hela tiden. Glöm inte byta din valda vigor, bla, bla, bla.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Haha, va? Jag får upp det som hjälpruta hela tiden. Glöm inte byta din valda vigor, bla, bla, bla.


Haha, inte jag. Använde dem dock aldrig i strider så det påminde mig ständigt om att använda dem. Inte att man kunde byta dem. Vilket förstås är väldigt logiskt att man kan, om man tänker efter.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Haha, inte jag. Använde dem dock aldrig i strider så det påminde mig ständigt om att använda dem. Inte att man kunde byta dem. Vilket förstås är väldigt logiskt att man kan, om man tänker efter.


Sant. Den påminner mig också. Alldeles för ofta. Skjuter ner några poliser med min karbin och vips kommer rutan upp som påpekar att jag har vigors att använda... om jag nu vill.
  • 0
Citerar putterman:
Citerar Humanisten å... Sponsra?

Vad du vill ha saker av mig


800 spänn typ
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
Ganska dåligt av dig.


Heh, jo jag vet. Var inte riktigt beredd på att det skulle få såhär fina recensioner och omdömen så jag hade inte riktigt byggt upp någon ordentlig hype, skyller på det.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Vilken är er favorit-vigor?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Sant. Den påminner mig också. Alldeles för ofta. Skjuter ner några poliser med min karbin och vips kommer rutan upp som påpekar att jag har vigors att använda... om jag nu vill.


När jag tänker efter så naggade spelet mig lite väl mellan varven. Dock ingenting jag tänkte på när jag spelade, så det kan nästan också läggas till dess fördelar. Så fängslande att man inte märker att spelet tjatar. Fantastiskt.

Tillagt 2013-03-30 01:56:
Citerar Humanisten:
Vilken är er favorit-vigor?


Fullt uppgraderad Shock Jockey. Löjligt lång stun, så man hinner skjuta sönder en Patriot med bara ett magasin pistolskott. Nästan lite overpowered.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Infinite tjadade hela jävla tiden på mig om Gear och kläder. Varenda gång jag hittade ett par fräsiga brallor så kom det en ruta som förklarade vad kläder var för något.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Hydra:
Heh, jo jag vet. Var inte riktigt beredd på att det skulle få såhär fina recensioner och omdömen så jag hade inte riktigt byggt upp någon ordentlig hype, skyller på det.


Tillräckligt bra sak att skylla på dock, även om hype i många fall är förödande.

Citerar Räv:
När jag tänker efter så naggade spelet mig lite väl mellan varven. Dock ingenting jag tänkte på när jag spelade, så det kan nästan också läggas till dess fördelar. Så fängslande att man inte märker att spelet tjatar. Fantastiskt.


Sedan skulle det vara lite dumt att klaga på något som kan stängas av med ett enkelt knapptryck.
  • 0
Citerar Räv:
Fullt uppgraderad Shock Jockey. Löjligt lång stun, så man hinner skjuta sönder en Patriot med bara ett magasin pistolskott. Nästan lite overpowered.


Min favorit var nog nästan vatten-vigorn (minns inte namnet). Den räddade mig ofta då jag kunde bara plaska bort fiender över kanter och liknande
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Sedan skulle det vara lite dumt att klaga på något som kan stängas av med ett enkelt knapptryck.


Haha, ja. Upptäckte dock inte det RPG-inspirerade siffre-skade-systemet förrän alldeles i slutet, vilket var synd. Gillade att se hur mycket skada saker och ting gjorde.

Tillagt 2013-03-30 02:00:
Citerar Humanisten:
Min favorit var nog nästan vatten-vigorn (minns inte namnet). Den räddade mig ofta då jag kunde bara plaska bort fiender över kanter och liknande


Undertow. Haha, tänkte inte på den. Shock Jockey var den enda vigorn som inte byttes ut i hela spelet, och jag visste som sagt inte att man kunde byta med ett enkelt knapptryck. Den var dock rolig så länge man "fick" använda den.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Haha, ja. Upptäckte dock inte det RPG-inspirerade siffre-skade-systemet förrän alldeles i slutet, vilket var synd. Gillade att se hur mycket skada saker och ting gjorde.


Nja, provade att aktivera det efter inrådan från en vän, men det föll mig inte alls i smaken. Särskilt inte när man använde Devil's Kiss. Den bränner ju fienderna och som följd fylldes hela skärmen med siffror...
  • 0
Citerar Räv:
Undertow. Haha, tänkte inte på den. Shock Jockey var den enda vigorn som inte byttes ut i hela spelet, och jag visste som sagt inte att man kunde byta med ett enkelt knapptryck. Den var dock rolig så länge man "fick" använda den.



Jag skiftade hela tiden Vigor och lekte runt, men jag gjorde tyvärr aldrig alla kombos och liknande :/

Tillagt 2013-03-30 02:04:
Citerar Aaandy:
Nja, provade att aktivera det efter inrådan från en vän, men det föll mig inte alls i smaken. Särskilt inte när man använde Devil's Kiss, eftersom den brinner fienderna fylldes hela skärmen med siffror...


Låter som när man kör Borderlands typ...
I don't like Borderlands that much
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Nja, provade att aktivera det efter inrådan från en vän, men det föll mig inte alls i smaken. Särskilt inte när man använde Devil's Kiss, eftersom den brinner fienderna fylldes hela skärmen med siffror...


Ja, det förstås. Kanske tur att jag upptäckte det alldeles i slutet då, eftersom jag inte hann tröttna.

Citerar Humanisten:
Jag skiftade hela tiden Vigor och lekte runt, men jag gjorde tyvärr aldrig alla kombos och liknande :/


Ska göra det nästa genomspelning. Vigors är ju jätteroligt.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Humanisten:
Låter som när man kör Borderlands typ...
I don't like Borderlands that much


Det ser faktiskt ut exakt som i Borderlands...

Citerar Räv:
Ja, det förstås. Kanske tur att jag upptäckte det alldeles i slutet då, eftersom jag inte hann tröttna.


Kanske det, kanske. Skulle nog tycka det var roligt att ha det aktiverat en stund, men en hel genomspelning kan jag inte föreställa mig att orka med.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Kanske det, kanske. Skulle nog tycka det var roligt att ha det aktiverat en stund, men en hel genomspelning kan jag inte föreställa mig att orka med.


Kan man stänga av all HUD fullständigt? Ska nog göra det nästa spelning isåfall.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Ska göra det nästa genomspelning. Vigors är ju jätteroligt.


Dock, om jag ska vara ärlig, så är inte vigors i närheten lika logiska som Plasmids vad gäller spelvärlden

Citerar Aaandy:
Det ser faktiskt ut exakt som i Borderlands...


Usch :/
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Räv:
Kan man stänga av all HUD fullständigt? Ska nog göra det nästa spelning isåfall.


Ingen aning. Liv, sköld och mängden salt känns ganska svårt att klara sig utan. Men med det sagt ser jag inte varför man inte borde kunna dölja det.

Citerar Humanisten:
Dock, om jag ska vara ärlig, så är inte vigors i närheten lika logiska som Plasmids vad gäller spelvärlden


Nej, faktiskt inte. Första gången han drack en vigor i spelet trodde jag den var tidsbegränsad. Alltså när ens salt var slut, var man också tvungen att hitta en ny flaska vigor.
  • 0
Citerar Aaandy:
Nej, faktiskt inte. Första gången han drack en vigor i spelet trodde jag den var tidsbegränsad. Alltså när ens salt var slut, var man också tvungen att hitta en ny flaska vigor.


Mm, sedan så är själva existensen och försäljning av det lite.. Eh.
Kändes lite som att det var med för att det fanns i första spelet och inte för att det var en riktig del av spelets teman eller spelvärlden.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Humanisten:
Dock, om jag ska vara ärlig, så är inte vigors i närheten lika logiska som Plasmids vad gäller spelvärlden


Haha, jo. Plasmids kräver ADAM, en genetisk massa framställd från havssniglar, och EVE, en modifierad version av den föregående. ADAM är som en sorts cancer, EVE behövs för att "använda" cancern.

Vigors är ju bara en slags vetenskapligt framställd dryck som förändrar nervsystemet, som jag förstått det. Mycket mer logiskt.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar -Ando:
ifall ni fucking spoilar skit kommer döda er


Huvudet är i lådan.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar -Ando:
Lol, seriöst?


Ja, varför inte? Jag hade gärna varit med.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Humanisten:
Mm, sedan så är själva existensen och försäljning av det lite.. Eh.
Kändes lite som att det var med för att det fanns i första spelet och inte för att det var en riktig del av spelets teman eller spelvärlden.


Det ligger mycket i det du säger. Ett Bioshock-spel utan några sådana superkrafter skulle säkert få skit just för avsaknaden av det. Staden Columbia borde inte vara så fridfull och lugn då alla kan köpa en vigor som gör en annan människa tills ens slav.

Med det sagt tycker jag vigors är väldigt roligt, men jag hade gärna sett en bättre inkorporering till spelets story.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!