Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)

Ageless Force
Ageless Force
Citerar Le Grand Blonde:
Skyrim och kaffe en kväll som denna. Kanske rent av lyxar till det med en skvätt överbliven sherry till kaffet.

Kan du, liksom mig, dricka kaffe sent och ändå sova? Tycker det känns jävligt dret att avstå från kaffe bara för att klockan passerat 7.

It Can't Rain All the Time
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Citerar Ageless Force:
Citerar Le Grand Blonde kyrim och kaffe en kväll som denna. Kanske rent av lyxar till det med en skvätt överbliven sherry till kaffet.

Kan du, liksom mig, dricka kaffe sent och ändå sova? Tycker det känns jävligt dret att avstå från kaffe bara för att klockan passerat 7.

Jag är mer eller mindre helt resistent mot koffein, så det går utmärkt. Nu är jag dock ledig tills nästa helg, så hade ändå inte planerat att sova någon speciell tid. Ibland sover jag på dagen, ibland på kvällen, ibland på natten. Vad som faller mig på, om jag nu inte måste vara på jobbet.

- Stor o blond
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Le Grand Blonde:
Jag är mer eller mindre helt resistent mot koffein, så det går utmärkt. Nu är jag dock ledig tills nästa helg, så hade ändå inte planerat att sova någon speciell tid. Ibland sover jag på dagen, ibland på kvällen, ibland på natten. Vad som faller mig på, om jag nu inte måste vara på jobbet.

Det låter ju bra, läste något om att det inte spelar någon roll när man får sömnen, huvudsaken är att man får den. Skönt med lite ledighet iaf, planerat något särskilt?

Tillagt 2017-11-30 00:59:
Kan tillägga att flera elit-idrottare verkar praktisera detta sömn-upplägg med ett flertal powernaps, uppenbarligen fungerar det för somliga.

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Jo, jag har försökt med att upprätthålla rutiner till och från, speciellt för att det ska passa in bättre med vänner och kärlekar som har vanliga 7-4 jobb. Men resultatet har bara blivit insomningsproblem och kronisk trötthet, så har gett upp konceptet och mår bättre av att gå och lägga mig när jag känner mig sömnig, oavsett tid på dygnet. Låter lite fånigt 70-tals new age, men känns faktiskt som att det funkar bäst att bara lyda kroppssignalerna istället för gängse normer om dygntsrytm.

Jag är just tillbaka från kort semester i Estland, så hade väl tänkt leva lite knapert nu ett tag och inte göra något särskilt. Beta av lite spel, se om det finns något trevligt naturreservat i Stockholmsområdet där man kan vandra lite.

- Stor o blond
Ageless Force
Ageless Force
Sund inställning, tror jag behöver bli bättre på att lyssna på kroppen jag med. Ibland kanske man är extremt trött, men så tycker man det är på tok för tidigt att lägga sig och så övergår tröttheten till pigghet. Försöker dock alltid ta mig upp tidigt på morgonen för att "hinna" med mina ritualer som kaffe, musik, svara på mail, läsa något osv.

Estland låter spännande, annars är det närmsta jag kommit östra europa Polen, för 7 år sedan. Weekend i Warzawa med lite folk

Tillagt 2017-11-30 01:14:
Känner att det börjar bli dags att sova nu, dock. Synd eftersom det redan varit en trevlig pratstund, men vi hörs.

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Så är det nog. Ytterst så tror jag inte det är hälsosamt att kämpa emot kroppens signaler.
Tidigt på morgonen tycker jag alltid är trevligast att vara vaken, blir nedstämd om jag missar det dova morgonljuset. Trevligaste stunden på hela dagen.

Warzawa har man hört mycket gott om, men inte riktigt lika smidigt att ta sig till Polen som Estland. Tallinn är min första tripp till östeuropa. Otroligt trevlig stad. Härnäst så tror jag dock att jag ska testa St Petersburg. Hört via en kollega att det är väldigt trevligt där och att det går direktfärja dit från Stockholm.

- Stor o blond
-Ogge-
-Ogge-
Citerar Le Grand Blonde:
Warzawa har man hört mycket gott om, men inte riktigt lika smidigt att ta sig till Polen som Estland. Tallinn är min första tripp till östeuropa. Otroligt trevlig stad. Härnäst så tror jag dock att jag ska testa St Petersburg. Hört via en kollega att det är väldigt trevligt där och att det går direktfärja dit från Stockholm.

Morsan brukar ta flyget till Polen när hon hälsar på släkten och resan går hur smidigt som helst tydligen och sen ska det inte kosta så farligt mycket stålar heller. Tror det tar runt 1h 20-30 min ungefär. Ska nog också åka ner någon gång, fast med bil eller färja. Jag är lite flygrädd av mig surru.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Kanutus
Kanutus
Citerar Ageless Force:
Kan du, liksom mig, dricka kaffe sent och ändå sova?

Ursäkta att jag tar och citerar ett ämne som redan är avslutat men att man blir pigg av kaffe tror jag är myt, en placebo-effekt, då jag otaliga gånger sett min morfar bälja i sig en kanna kaffe efter midnatt och däcka så fort koppen landat på soffbordet!
Kul och se att mina funderingar inte verkar vara helt från vettet!

Citerar -Ogge-:
Ska nog också åka ner någon gång, fast med bil eller färja.

Take me with you, Imma need the guide!

But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Jag känner helt klart en påtaglig uppiggande effekt av kaffe, men då ska jag också ha hävt i mig 3-4 stora koppar (fyra skopor kaffe). Dessutom så är effekten sällan särskilt långvarig. Däremot så upplever jag aldrig effekten som tillräckligt stark för att förhindra sömn när jag väl är sömnig från början. Generellt tycks det vara så enkelt att ju längre tid man dricker mycket kaffe, ju mindre uppiggande är koffeinet, då man helt enkelt utvecklar resistens.

Citerar -Ogge-:
Morsan brukar ta flyget till Polen när hon hälsar på släkten och resan går hur smidigt som helst tydligen och sen ska det inte kosta så farligt mycket stålar heller. Tror det tar runt 1h 20-30 min ungefär. Ska nog också åka ner någon gång, fast med bil eller färja. Jag är lite flygrädd av mig surru.

Ah, det är så pass.
Generellt så undviker jag flyg när det går att ta färja. Smidigare att slippa allt krångel med flygplatsens säkerhetskontroller och där det går så är det ju smidigt att kunna ta med sig bilen också.

- Stor o blond
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Le Grand Blonde:
Generellt tycks det vara så enkelt att ju längre tid man dricker mycket kaffe, ju mindre uppiggande är koffeinet, då man helt enkelt utvecklar resistens.

Vågar påstå att det är samma med alkohol. Förr kunde man röja rejält när det vankades fest med jämna mellanrum. Idag är man betydligt klenare på den fronten, vet inte om det faktiskt är pga att man blivit äldre, eller är det bara en myt?

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Efter ett par stökiga veckor så känns det som att julefriden sänkt sig över GR igen.

Citerar Ageless Force:
Citerar Le Grand Blonde:Generellt tycks det vara så enkelt att ju längre tid man dricker mycket kaffe, ju mindre uppiggande är koffeinet, då man helt enkelt utvecklar resistens.

Vågar påstå att det är samma med alkohol. Förr kunde man röja rejält när det vankades fest med jämna mellanrum. Idag är man betydligt klenare på den fronten, vet inte om det faktiskt är pga att man blivit äldre, eller är det bara en myt?

Jag har alltid fått minnesluckor av alkohol och har blivit ännu värre med åren, behöver inte ens dricka särskilt mycket för att tappa halva natten numera. Så för min del så blir det inte mycket röjande, man vill ju inte gärna bli påmind om att ha kört en Anders Borg-helikoptern eller liknande utan att minnas det.

- Stor o blond
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Le Grand Blonde:
Efter ett par stökiga veckor så känns det som att julefriden sänkt sig över GR igen.

Jag har alltid fått minnesluckor av alkohol och har blivit ännu värre med åren, behöver inte ens dricka särskilt mycket för att tappa halva natten numera. Så för min del så blir det inte mycket röjande, man vill ju inte gärna bli påmind om att ha kört en Anders Borg-helikoptern eller liknande utan att minnas det.

Håller med, kul med lite aktivt folk!

Tycker nog jag alltid haft en jämn nivå, även om det eskalerat och lett till massa knasigheter relativt ofta, men det var när man var yngre. När jag bodde i Portugal och i Spanien var det dock så man var tvungen att pausa, allt krökande mitt i veckan och alla afterworks + det billiga priset på alkohol gjorde att kroppen började protestera tillslut.

Ridley
Ridley
Citerar Le Grand Blonde:

Oj, snart dags för julavatar.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Mr Smiley
Mr Smiley
Citerar yonobi:
är det sant att du fick sämsta slutet i Witcher 3?

Kom igen nu. Det var typ två år sen. Släpp det.

Indecent exposure is fun.
AG Jati
AG Jati
Det här var ju udda. Försöker spara låten min bland musikfilerna men den säger nej. Förhoppningsvis ligger den uppe imorn.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
-Ogge-
-Ogge-
Om cirka 15 timmar presenteras nästa monthly på Humble Bundle. Förra månaden var bra tycker jag ändå. Då fick jag Shadow Tactics som jag verkligen hade hoppats på. Jag hoppas på något av dessa spel: A Hat In Time, Yooka-Laylee, Hellblade, Steep, Rising Storm 2, Cluster Truck, Grandia 2, Snake Pass, Yonder, theHunter, L.A. Noire, Tyranny eller liknande.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Först i kön för att komma in i Midnight Club X.

- Stor o blond
yonobi
yonobi
Citerar Mr Smiley:
Kom igen nu. Det var typ två år sen. Släpp det.

#valerinficksämstaslutet

finally collected all the Gwent cards. that was fun. får väl fortsätta jaga efter Ciri nu

Garçon means boy.
Mr Smiley
Mr Smiley
Citerar yonobi:
finally collected all the Gwent cards. that was fun

nice

Citerar yonobi:
får väl fortsätta jaga efter Ciri nu

Hur långt har du kommit?

Indecent exposure is fun.
yonobi
yonobi
Citerar Mr Smiley:
Hur långt har du kommit?

level 24, letade reda på Dandelion och har börjat ränna runt i Skellige nu. there's so much do, everywhere

it's crazy

Garçon means boy.
-Ogge-
-Ogge-
Citerar Le Grand Blonde:
Först i kön för att komma in i Midnight Club X.

Fjärde i kön.

Gamerman1
Gamerman1
Good evening.

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
-Ogge-
-Ogge-
God kväll min herre, hur spenderas denna mörka och stillsamma lördagskväll?

Gamerman1
Gamerman1
Jadu, sitter med en liten drink och surfar på internet. Inte mer än så. Tänkte gå ut, men det var för kallt. Bekvämare att stanna inne. Själv då?

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Har också tagit mig en grogg.
Hade tänkt ta och spela lite Civilization, om det är några roliga spel online.

- Stor o blond
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00