Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)

Rova
Rova
Citerar yonobi:
är det så

Citerar Ridley:
detrorja

Eventuellt

Glorp.
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Undrar om det räknas som tidigt eller sent att gå upp nu.

- Stor o blond
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Le Grand Blonde:
Undrar om det räknas som tidigt eller sent att gå upp nu.

Tidigt skulle jag säga. Låter som att du har vänt på dygnet så pass mycket att du nästan är tillbaka på rätt spår igen. När gick du till sängs?

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Ageless Force
Ageless Force
Hej, någon som har något kul att säga?

It Can't Rain All the Time
AG Jati
AG Jati
Hoho ser att AF är ett Scandroid fan.

Grand Tour kunde inte ha börjat bättre. Höjdpunkten var utan tvekan Rimac. Utan tvekan den coolaste superkärran sen Mclaren F1.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
-Ogge-
-Ogge-
Första filmen av SF Bios Lussevaka är nu avklarad. Blev filmen Molly's Game och det var ingen film i min smak. Jag är ganska less på Jessica Chastains röst nu efter denna. Känns som att man bara hörde hennes röst genom hela filmen i och med att hon återberättade sin karaktärs historia (huvudvärk). Blev too much.

Fanns vissa känslosamma stunder dock och Idris Elba var alltid kul att se. Trots att han inte inte var med större delen av filmen. Annars blev den här filmen lite av ett sömnpiller.

Möjligtvis att filmen kan bli lite extra underhållande för den som är en sucker för poker och kan inte få för mycket av Jessica Chastain.

Filmen var hyfsad så runt 5,5/10 och 6/10 i betyg.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Ageless Force
Ageless Force
Citerar AG Jati:
Hoho ser att AF är ett Scandroid fan.

Älskar ju Klayton och hans Celldweller, så det föreföll naturligt, synd att jag upptäckte det såpass sent bara, första skivan kom ju redan i fjol!

-Ogge-
-Ogge-
Andra filmen under Lussevakan blev olyckligtvis Jumanji (2017) (3D). Inget att hänga i julgranen, som jag misstänkte då. Undvik.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Ageless Force
Ageless Force
Blir Star Wars på lördag. Har redan läst en grov spoiler som en jävla skithög postade som kommentar i en helt orelaterad artikel på Facebook. Låt detta bli en varning till er andra.

Rova
Rova
Citerar Ageless Force:
Blir Star Wars på lördag. Har redan läst en grov spoiler som en jävla skithög postade som kommentar i en helt orelaterad artikel på Facebook. Låt detta bli en varning till er andra.

Får hoppas att man har turen på sin sida denna gång iallafall.. Ska se den först på Tisdag så det känns redan som GG, hade jag vetat att de visade den i hemkommunen igår så hade jag ju farit dit och kollat den då, men som vanligt så fick man reda på det en halvtimma efter att filmen börjat och färdväg till biografen är 5 mil så..

Glorp.
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Rova:
Får hoppas att man har turen på sin sida denna gång iallafall.. Ska se den först på Tisdag så det känns redan som GG, hade jag vetat att de visade den i hemkommunen igår så hade jag ju farit dit och kollat den då, men som vanligt så fick man reda på det en halvtimma efter att filmen börjat och färdväg till biografen är 5 mil så..

Haha du får typ krascha internet för att vara på den säkra sidan! Annars går jag sällan på bio, det är egentligen bara när det är typ Star Wars, Dunkirk etc som man snackar ihop sig med kompisen.

Ridley
Ridley
Citerar Ageless Force:

Såg den idag, hade bara fått en liten liten spoiler innan. Synd att du blev spoilad, men å andra sidan är filmen nästan byggd av spoilermoment så om bara en sak spoilats finns det ändå tio grejer till som inte spoilats.

Bra film, hur som helst. Inte felfri, men ingen Star Wars är felfri.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Rova
Rova
Citerar Ageless Force:
Haha du får typ krascha internet för att vara på den säkra sidan! Annars går jag sällan på bio, det är egentligen bara när det är typ Star Wars, Dunkirk etc som man snackar ihop sig med kompisen.

Haha funderat några gånger om man ska ta bort facebook osv inför sånt här..

Glorp.
AG Jati
AG Jati
Jag har inte blivit spoilad som tur e. Den sista yeti...förlåt jedi blire på söndag.

Jumanji 2 får vänta, aka. MOTY.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
-Ogge-
-Ogge-
Citerar AG Jati:
https://farm4.static.flickr.com/3596/5829483311_3d83c2fafb_b.jpg

vinter kan göra en lesen

2006 kom och knackade på.

Ageless Force
Ageless Force
The Last Jedi fyllde sin funktion som lördagsunderhållning som väntat, mycket intryck att smälta så vänta er en mer nykter syn på filmen imorgon.
Några bra delar, en del svagare delar.

Mr Clint
Mr Clint
\;0;/

real human bean ( ͡°ω ͡°)
Ridley
Ridley
Citerar Ageless Force:
mycket intryck att smälta så vänta er en mer nykter syn på filmen imorgon

Jag smälter fortfarande såhär ett par dagar senare.

Läste detta, tyckte det var bra skrivet:
http://www.slashfilm.com/the-last-jedi-defense/

Citerar Mr Clint:
\;0;/

\:3/

Kanutus
Kanutus
Citerar Ridley:
Läste detta, tyckte det var bra skrivet

Bra skrivet, men håller inte med om att humorn passar in. Bort med 90% av alla "skämt" och filmen står sig som egen och kan då kallas "a Star Wars movie with a proper point of view".

But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
Ridley
Ridley
Citerar Kanutus:
Bra skrivet, men håller inte med om att humorn passar in. Bort med 90% av alla "skämt" och filmen står sig som egen och kan då kallas "a Star Wars movie with a proper point of view".

Håller med. En del skämt var bra men några störde bara.

yonobi
yonobi
soon turned out
had a heart of stone

Garçon means boy.
AG Jati
AG Jati
The Last Jedi. Snacka om att Lucasarts kommit tillbaka i toppform sedan Rouge One. En rymdsaga fylld med dramatik, gripande moment och en drömmande vacker atmosfär. Om man bara finslipar på den komiska biten kan nästa rulle bli om möjligen ännu bättre. Force Awakens bara bleknar i jämförelse. Årets nästbästa film. 9/10.

Tillagt 2017-12-17 22:58:
7.9 på IMDb...

-Ogge-
-Ogge-
Årets hittills bästa och även tjusigaste film med bäst atmosfär är nog utan tvekan Blade Runner 2049 för min del. Det är en film vi inte får glömma bort, gott folk. Nästan så pass bra att jag skulle kunna köpa filmen på UHD-BD för snuskigt mycket riksdaler.

Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00