Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Well, jag kunde ingenting om meckning förs 3 år sen, kompisen som nu ska flytta har haft en moppe sen han var 15 men inte kört den så mycket, så dammade han av den och övertalade mig o köpa en
Nu 3 år senare så har jag 10+ moppar, o sålt 3st redan...

Det visade sig vara en väldigt bra hobby iväg från datorn där jag annars spenderar all arbetstid.

Så just nu ska vi byta ut lite el-saker på en Yamaha DT50MX, den funkar fint i motorn men blinkers/broms/tuta måste funka så kan vi sälja den sen.
Vi modifierar också en flakmoped till en modern motor med elstart och automatlåda, då gubben som ska köra den e för gammal för o hålla på med kickstarter.

Vid sidan om det jobbar jag på en modern EU-moped kross som ska säljas, där försöker jag få alla plastpaneler att bli fina genom mycket slipande, målande och lackande.

Om det finns tid över efter det så står det en gammal Suzuki TS50X 30-moppe kross i bitar och behöver renoveras, och en Honda Sky 30-moppe scooter vars motor går dåligt o som behöver målas.

Alltid nått o göra liksom, förutom att förbereda för flytten o få allt packat.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Brandon Mariano:
Jag brukar kalla dem "Skogflamingor"




Citerar TB the gr8 n3rd:
Alltid nått o göra liksom

Låter roligt! Jag gillar också att fixa saker, men kan inget om moppar. Har aldrig haft någon.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Well ibland är det jääävligt drygt när saker inte vill funka.
Som den EU-45 fyrhjulingen vi har... Den e konstant bara problem...

O min daily-driver moppe till jobbet, den ska alltid gå sönder, så många gånger jag har blivit stående vid sidan av vägen o behövt bärga hem den.
Gets old quick när drivremmen går sönder mitt på tranebergsbron.

Tillagt 2019-07-06 01:20:
Nu på kvällen (natten) när det e försent för o mecka så håller ja på o installera nyköpta Raspberry Pi 4'an... Ska testa hur bra den funkar som filserver nu när de stödjer Gigabit-ethernet, USB-3.0, har mer RAM och starkare CPU.
Har en USB-3 låda som får plats med upp till 5 hårddiskar som den kan lagra på
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Det e fortfarande rätt weird att MNC öppnar vid 9 men
I guess det är convinient för man behöver inte vänta?

...Ser att första tecknet i denna ruta ligger 5px från kanten, vilket e lite weird. Nån har satt "text-indent: 5px" i CSS'en, antar att de ville att all text skulle ligga 5px ifrån kanten, men då borde de bara satt padding: 5px? Ser oändligt mycket bättre ut med padding iaf.

Tillagt 2019-07-06 22:36:
Jag märkte också att sen jag var här senast så har inloggningssättet ändrats, nu får man en modal som poppar upp med inloggningsruta, det är väl inget konstigt, dock när jag loggade in så gjordes också en redirect till startsidan för forum, som om GR insisterar på att man ska skriva nått. Men jag satt ju redan i en forumtråd, så det blev bara en onödig grej...

Ser också att de använder re-captcha när man ska skriva nått i forumet men inte är inloggad, dock behöver man inte göra en captcha vid vanlig inloggning? Är det så att nya medlemmar behöver göra en captcha vid varje ny post, eller har det o göra med nått känt spamm-script som använder in-forum inlogget för att spamma på nått specifikt vis?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
fast vad händer om man ignorerar captcha och skriver ändå

Tillagt 2019-07-06 22:56:
det gick

then what is point
Garçon means boy.
Ljuger du?

Tillagt 2019-07-06 23:40:
Nope. Haha.
Indecent exposure is fun.
GR har aldrig legat i framkant kring webutveckling direkt...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Tex. så saknar ja fortfarande inbäddning av bilder i forumposter... Behöver inte ens finnas möjlighet för uppladdning av bilden till GRs servrar, bara stödja img-taggen...

Jag minns inte ens om forumet stödjer a taggen korrekt?

Tillagt 2019-07-07 01:54:
Oh, skulle edita min kommentar men triggar nån oändlig loop som gör slut på PHPs arbetsminne:
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 14942245 bytes) in /var/www/includes/_lib/postmeta_reading.php on line 1632

Innan dess fick jag en "Kom ihåg att logga in" vilket är kul för edit-knappen ska bara renderas för ens egna poster, och det kan den bara göra när du är inloggad. Men edit-funktionen ansåg inte att jag var inloggad så den gav upp.
Jag postade via botten-formuläret utan att tidigare vara inloggad, så inloggnings-cookien måste inte ha satts korrekt.

Jag sa nått om webutveckling förut?

Aja, A-taggen funkade iaf så bonuspoäng där.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Vad är grejen med alla Star Wars-fans som blint gillar prequal-trilogin på nytt, efter att ha ratat och skapat "dank memes" innan The Force Awakens släpptes? Känns mer som att Star Wars-fansen inte kan bestämma sig över vad de vill ha för åsikter. Skulle inte förvåna mig att man ratar nästa generations SW för att hylla föregående SW generationen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Känns mer som att Star Wars-fansen inte kan bestämma sig över vad de vill ha för åsikter

Olika generationer kanske. De som växte upp med Prequel-trilogin har plötsligt fått en syl i vädret.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Idag bytte vi avgasrör på en pickis, och det var rätt gött tills vi märkte att det också läcker lite avgaser framme vid motorn, så bara o beställa fler avgasrörsdelar o vänta lite mer med bessen...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Citerar Mr Smiley:
Olika generationer kanske. De som växte upp med Prequel-trilogin har plötsligt fått en syl i vädret.


Möjligtvis, men att se prequal-trilogin som något ens minnesvärt är ju ett solklar tecken på dålig filmsmak i min bok. På vilket sätt kan styltiga skådisar, geggig datorgrafik och pinsamt bortglömda dialoger vara BÄTTRE än den nya trilogin? Säg vad man vill om The Last Jedi och The Force Awakens men man märker att de hade ett stort produktionsvärde precis som originaltrilogin. Så less på att folk ska behöva låta nostalgin styra över deras smak.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Idag har det byggts takräcke till en pickis, målat tanken till DT50'n, ryckt upp 2 buskar med grävmaskin, lagat moppeplast...
Inte lika mycket gjort som man kanske hade velat men man ska väl kanske inte stressa massor på semestern...

Såg föresten Shazam för nån dag sen, eller ja, försökte se på för den var adeles för cringy och fick ge upp efter halva...
Kanske bara ska se om Chuck istället...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Vilket ös här.

Idag märkte jag hur svårt det är att applicera klistermärken på runda saker när jag försökte sätta DT50 logon på den nymålade bensintanken, svårare än jag trodde men står man några meter bort ser det helt ok ut...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Citerar yonobi:
https://pbs.twimg.com/media/D_EqAVVXkAAYg-y?format=png

serves him right
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
https://imgur.com/a/8Ka6DSV
Så blev det jobbet ^
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Citerar TB the gr8 n3rd:
https://imgur.com/a/8Ka6DSV
Så blev det jobbet ^

Åh, snygg!


Citerar yonobi:
but then

https://pbs.twimg.com/media/D_Ep-6eXsAImqrh?format=png

ohno

what kind of sick game is this
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Blir GRs forumtrådar fortfarande instabila när de får för många inlägg?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Blir GRs forumtrådar fortfarande instabila när de får för många inlägg?

Instabila vet jag inte men MNC har en bugg som gör att man inte kan redigera sina inlägg.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Oh det var den buggen ja stötte på häromdagen... Om den mest finns i MNC så har det nog definitivt med storleken på tråden att göra. Och väldigt dåligt skriven PHP-kod
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Sitter på en flygplats i USA och måste bota rastlösheten på något sätt.

Här får ni en dikt dedikerad till de mest aktiva på MNC för tillfället. (the irony när jag själv aldrig skriver här längre)

Ibland vill man bara bli hörd
Som TB, GR's största nörd

Ibland vill man bara finna ny musik
Då bidrar AG Jati med gladlynt akustik

Ibland vill man bara ha en kram
Jag saknar tiden då Ridleys avatar var en dam

Ibland vill man bara drömma sig bort
yonobi är gullig, orden håller han kort

Ibland vill man bara glömma all misär
När Mr Smiley dyker upp, blir man lite småkär

Ibland vill man bara skratta och göra konster
Vart gömmer sig Brandon nu? JAG HAR SKAPAT ETT MONSTER

BLÖÖÖÖRGHHH!!
Touché
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00