Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


In reply to: @yonobi

en robot som har uppfunnits av en människa, men som inte har ett syfte och bara lämnas hemma ensam hela dagarna... tills den tröttnar och ger sig ut på äventyr

när man är ensam och less måste man ha äventyr, them's the rules

det är en av Asimov's robotlagar tror jag

In reply to: @yonobi

du är Mumin irl, förneka det inte

mjo det finns likheter

fast jag är en blandning av många muminar skulle jag säga:

Mumin - vanlighet och nyfikenhet, Muminmamman - snäll och lagar mat, Hemulen - gillar växter och djur, Mårran - socialt awkward, Snusmumriken - gillar ensamhet och musik, och så vidare

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

"Happiness only real when shared"

and that's true

---

luffar runt, som utlovat. trodde inte jag skulle känna mig så ensam. nåja. funderar på att åka hem, ge upp - surprising no one, heh. vi får se, kanske blir det plötsligt spännande och kul imorgon

In reply to: @Ridley

fast jag är en blandning av många muminar skulle jag säga:


yeh, true. och glöm inte Knyttet - modig när det krävs (I bet) och bra på att trösta små skrutt

Garçon means boy.
  • 0

In reply to: @yonobi

Happiness only real when shared

jag tycker man kan vara äkta glad ensam, men delad glädje är dubbel glädje as they say

men delat päron är halvt päron, tänk på det

In reply to: @yonobi

luffar runt, som utlovat. trodde inte jag skulle känna mig så ensam. nåja. funderar på att åka hem, ge upp - surprising no one, heh. vi får se, kanske blir det plötsligt spännande och kul imorgon

men du provar iaf, det är coolt

du går från ord till handling/luffning med hastighet och bestämdhet

kan tänka mig att det blir lite ensligt, men det är kanske bättre att vara enslig på äventyr än att bara vara enslig

In reply to: @yonobi

och glöm inte Knyttet - modig när det krävs (I bet) och bra på att trösta små skrutt

true

oftast är jag inte så modig, men det är inte så ofta det krävs iofs

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Ridley

jag tycker man kan vara äkta glad ensam, men delad glädje är dubbel glädje as they say

truuuueee, men inte långvarigt kanske. eller, jag kan nog inte det. har varit (praktiskt taget) ensam hela livet, och de senaste åren har det börjat tära på mig ordentligt. 

brukade intala mig själv att jag klarar mig bra ensam, but that was a hecking lie apparently

In reply to: @Ridley

men du provar iaf, det är coolt du går från ord till handling/luffning med hastighet och bestämdhet

jo, men även utan någon konkret plan. vilket låter spännande tills man sitter i bilen och undrar vad man ska ta sig till ;3

men det är sant, hellre gör man en grej som inte blir så lyckad än sitter hemma och funderar på att göra grejer. what? yeh, that makes sense

In reply to: @Ridley

kan tänka mig att det blir lite ensligt, men det är kanske bättre att vara enslig på äventyr än att bara vara enslig

yeh, maybe. men känns som att ensligheten blir mer påtaglig när jag är ute och gör något kul och inte har någon att dela det med. 

anyway, jag borde inte beklaga mig för mycket

det är såhär det är

Tillagt 2021-07-25 01:12:

In reply to: @Ridley

men delat päron är halvt päron, tänk på det

wait, var det päronskämtet? jag missade det nästan :0

I almost got got

Garçon means boy.

In reply to: @yonobi

brukade intala mig själv att jag klarar mig bra ensam, but that was a hecking lie apparently

mjo, det är förståeligt. jag gillar ensamhet i lagom doser, men jag kan avbryta ensamheten när jag vill. om jag inte kunde det skulle det bli jobbigt i längden, for sure.

In reply to: @yonobi

låter spännande tills man sitter i bilen och undrar vad man ska ta sig till

hmm, ja. the world is your oyster, vad nu det betyder

In reply to: @yonobi

känns som att ensligheten blir mer påtaglig när jag är ute och gör något kul och inte har någon att dela det med

ja, låter rimligt. inte för att göra äventyret onödigt farligt nu, men på äventyr ute i världen kan man stöta på filurer och skrutt som potentiellt kan vara "någon"

or so I've heard, jag kan inte påstå att jag lyckats med det

på tal om äventyr och filurer borde du se Nomadland om du inte gjort det, du och din bil påminner om den

In reply to: @yonobi

det är såhär det är

mjo, dagens sanning

it is what it is

until it isn't

and then it is what it wasn't

and that's what that is

In reply to: @yonobi

wait, var det päronskämtet? jag missade det nästan :0

det var åtminstone en päronlustighet, tycker inte det räknas som skämt

skämt ska vara mer som "ett päron gick in i en bar" eller nåt

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

letting my hair down

letting it grow, natural

---

hemma med halmen och inget mer att gnälla över. sov i bilen, träffade några kossor, kanske fick bättre självinsikt. overall, a very okay adventure 

In reply to: @Ridley

inte för att göra äventyret onödigt farligt nu, men på äventyr ute i världen kan man stöta på filurer och skrutt som potentiellt kan vara "någon"

jo, very true

människor är inte så farliga som de verkar, och man kan inte hitta någon att umgås med om man inte försöker leta

---

I do know these things

they make sense in theory

but in practice, I'm scared

löjligt, tsk

In reply to: @Ridley

på tal om äventyr och filurer borde du se Nomadland om du inte gjort det, du och din bil påminner om den

det borde jag absolut

I do like Frances McDormand, she's cool 

In reply to: @Ridley

skämt ska vara mer som "ett päron gick in i en bar" eller nåt

right

och vad hände sen

Garçon means boy.
  • 0

In reply to: @yonobi

träffade några kossor, kanske fick bättre självinsikt

vad mer kan man begära va

In reply to: @yonobi

människor är inte så farliga som de verkar

utom vissa

In reply to: @yonobi

they make sense in theory but in practice, I'm scared

same, jag har aldrig riktigt kunnat vara social med folk jag inte känner och till och med då är det svårt ibland

jag kan prata med folk om jag har en anledning att fråga eller påpeka något, men att säga hej och ha ett samtal med en främling känns ganska omöjligt

my only hope är om en främling säger hej först och börjar prata, då går det bättre

In reply to: @yonobi

I do like Frances McDormand, she's cool

very cool

den finns på Disney+ om du har en sån

In reply to: @yonobi

och vad hände sen

oh no, jag hade inte tänkt så långt, jag får hitta på nåt

uhh

ett päron gick in i en bar

päronet beställde en drink, men då sa bartendern "päron kan väl inte dricka?"

då sa päronet "jaså då tar jag en näve nötter bara"

och bartendern blir bara mer förvirrad och frågar "men päron kan väl inte äta heller?"

och päronet svarar "och man kan inte prata med frukter heller men here we are"

...

that's the best I can do

please understand

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

In reply to: @Ridley

jag kan prata med folk om jag har en anledning att fråga eller påpeka något, men att säga hej och ha ett samtal med en främling känns ganska omöjligt my only hope är om en främling säger hej först och börjar prata, då går det bättre

saaaaaaame, holy shit

we're like two peas in a pod

vilket betyder att vi aldrig kan träffas irl, för vi skulle bara sitta där och vänta på att den andra ska säga nåt. I hate to disappoint you, but thems the breaks

In reply to: @Ridley

den finns på Disney+ om du har en sån

oh fuck

jag glömmer hela tiden att det finns, måste spana

In reply to: @Ridley

that's the best I can do please understand

tenadaten, made me laugh ;3

Garçon means boy.

fick äntligen tag på Innocence på blu ray

hurrah

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

älskar att jaga rätt på filmer, särskilt om man kan hitta bra pris lmao

vad är Innocence tho

Garçon means boy.

andra gits filmen

om sexrobotar och mayor i ett barns cyborgkropp

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

ah, I see. låter jävligt bisarrt, which is always a good thing

Garçon means boy.

är väl små potatis till serietidningen, har dock aldrig läst den.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

In reply to: @yonobi

we're like two peas in a pod

now this is pod racing!

In reply to: @yonobi

vilket betyder att vi aldrig kan träffas irl, för vi skulle bara sitta där och vänta på att den andra ska säga nåt.

det är exakt vad som skulle hända, men jag är iofs ett fan av tyst förståelse

vi sitter där helt tysta men båda vet att den andra vet så då gör det inget

In reply to: @yonobi

tenadaten, made me laugh ;3

then my work here is done

*sveper manteln runt mig och försvinner i ett pärondoftande rökmoln*

*kommer tillbaka* nu finns förresten The Great Ace Attorney 1+2 på Switch

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Ridley

vi sitter där helt tysta men båda vet att den andra vet så då gör det inget

*nickar*

In reply to: @Ridley

*kommer tillbaka* nu finns förresten The Great Ace Attorney 1+2 på Switch

that's cool :0 

måste erkänna att jag inte har spelat mycket av första trilogin, but it's on the list! tröttnar så lätt på spel nuförtiden, peh. I'm getting old, huuueheh

Garçon means boy.
  • 0

In reply to: @yonobi

*nickar*

*nickar mera*

In reply to: @yonobi

tröttnar så lätt på spel nuförtiden, peh. I'm getting old, huuueheh

jag är också så med vissa spel, jag slutar av någon anledning och sen kommer jag inte igång med det igen

men Ace Attorney brukar gå lätt, de är enkla och linjära men samtidigt spännande så jag brukar spela varje spel till slut under relativt kort tid

In reply to: @yonobi

måste erkänna att jag inte har spelat mycket av första trilogin, but it's on the list!

wehe :3

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

In reply to: @Ridley

*nickar mera*

*smile*

In reply to: @Ridley

men Ace Attorney brukar gå lätt, de är enkla och linjära men samtidigt spännande så jag brukar spela varje spel till slut under relativt kort tid

yeh, that's a mood. kan dock få svårt att koncentrera mig när det inte finns mycket gameplay, blir lätt rastlös heh

---

just därför är Yakuza-spelen en perfekt blandning av-- åh nej, jag gör det igen. everything can't circle back to Yakuza, stop it

Garçon means boy.
  • 0

måtte crash 3 vara ett bra crash.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

facts 

Garçon means boy.
  • 0

Ingen kärlek för Sid Meier?

Bara 7%.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @yonobi

facts

okej men hur gjorde du liten

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

In reply to: @Ridley

utom vissa

Jag är jättesnel, jag lovar. <:'3

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

In reply to: @Ridley

okej men hur gjorde du liten

I'lL NeVEr TeLL

nej, det är bara en bild

it does look weird tho

Garçon means boy.

sakura miko för gta 6.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @yonobi

I'lL NeVEr TeLL nej, det är bara en bild

ahaaa

bilder ja, det kan man ju

konstigt nog är texten/bilden liten i mobilen men stor på datorn, jämfört med den vanliga texten

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!