Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)

In reply to: @AG Jati

Känns ärligt talat inte så spektakulär längre. Avskyr låtarna och filmens huvudskurk var inte mycket att hänga i väggen.

Va, näe, Oogie Boogie är ju underbar, likaså musiken, även om This Is Halloween är klart bäst.

Tillagt 2021-10-17 23:50:

In reply to: @Lurkman

Har ni också sett den där tråden på FZ?

Tycker det var mycket samma gamla kritik man hört sedan länge, och inte många nya svar heller. Kanske en och annan detalj man inte hört tidigare, men inget shockerande på något sätt imo.

Diskussioner kring moderering är alltid intressant, i och för sig. Runt 2010 var sidan väldigt aktiv och vi försökte hålla en "barnvänlig" stämning, vilket jag såhär i efterhand tycker ledde till för strikt moderering. Idag tror jag att inaktiviteten gör att hetska diskussioner som dyker upp tar moderatorerna lite på sängen, varpå de agerar mer reaktivt än proaktivt. Det känns som att man jobbar mycket med varningar och avstäningar i efterhand, än tillsägelser allt eftersom.

Sen är tyvärr, eller var i alla fall, modereringsverktygen extremt undermåliga vilket gör det svårt att snabbt få nys om vad som händer, vilket går lite hand i hand med övriga tekniska synpunkter.

Och sen är det såklart så att diskussionerna drivs mycket av nyhetsrapporteringen man har, med mycket subjektiva åsikter i sina artiklar som driver diskussionerna åt ett visst håll, samt vad man väljer att publicera. Exempelvis såvitt jag vet inget om tystnadskulturen hos Paradox men däremot mängder med artiklar om inklusivitet där många är tämligen ointressanta sådana. Spelmedier överlag känns tämligen vänster så när man driver en liten annan vinkel så är det klart att man samlar en viss grupp som andra känner sig upprörda av.

När diskussionerna var vida aktiva så drunknade vänster vs höger i allt annat, men nu när det tycks vara motorn till väldigt mycket aktivitet så är det inte så konstigt att det sticker ännu mer i ögonen.

Tillagt 2021-10-17 23:53:

Sen som någon skrev, att GR fortfarande är ett sånt populärt diskussionsämne hos konkurrenterna säger ju lite om deras fortsatta ställning i branschen.

Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0

Halloween Kills var hjärndöd men hade en del underhållande dödsscener.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

Italiensk lågbudget-body horror, obligatoriskt till halloween-helgen. 😊

• 0

Får jag tipsa om den bästa svenska filmen någonsin, Chase in Space.

https://youtu.be/fZ-Rnck34o0

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

hmmmm

Lost Judgment är så bra! *chef kiss*

I'm having fun - walking the dog, feeding the cats, beating up kids, skating around town, playing mahjong, beating some more kids, and doing detective stuff. video games are cool

Garçon means boy.

In reply to: @yonobi

video games are cool

true

Metroid Dread: jag dör ca 10 gånger på varje boss men I love it

Animal Crossing 2.0 update: ge mig

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

In reply to: @Ridley

Metroid Dread: jag dör ca 10 gånger på varje boss men I love it

heh, tur att det är bra. hade varit tragiskt om det blev mediokert eller rent uselt. vill också spana in, har aldrig spelat nåt Metroid. soon 👀

Animal Crossing 2.0 update: ge mig

yussss. har varit nära att ge upp, men uppdateringen ser härlig ut faktiskt

video games dot com

Garçon means boy.

vill också spana in, har aldrig spelat nåt Metroid. soon 👀

det är svårt och jag är dålig men det är ett sånt spel där man inte vill ge upp, där man känner att det går om man bara försöker några gånger till. hittills har jag kommit vidare iaf, får hoppas att det inte kommer en helt omöjlig dödsboss nånstans. also, det är snyggt och coolt och atmosfäriskt med rätt Metroid-känsla och har väldigt bra kontroll, Samus glider omkring like a badass.

yussss. har varit nära att ge upp, men uppdateringen ser härlig ut faktiskt

mmm, DLC verkar lite mys också, might get it

game react or dot se

Djävligt Jagad är Sveriges bästa film någonsin.

Gjord i ö-vik.

• 0

men det är ett sånt spel där man inte vill ge upp, där man känner att det går om man bara försöker några gånger till.

yeh, those are really good. fast frustrerande, peh

also, det är snyggt och coolt och atmosfäriskt med rätt Metroid-känsla och har väldigt bra kontroll, Samus glider omkring like a badass.

I want it :0

also gotta get that newnew Switch. but it do be costing money... typical Nintendo, always charging money for their consoles smh

mmm, DLC verkar lite mys också, might get it

mjo, verkar gulligt. och så får man nåt mer att göra såklart

och tycker personligen att det är mer lockande att designa åt andra filurer än åt mig själv. jag bara ångrar mig hela tiden och vill vända upp och ner på allt när jag försöker, tsk

Garçon means boy.

yeh, those are really good. fast frustrerande, peh

yes and no, varje gång man dör blir man bara mer bestämd och så blir det mer värt när man till slut klarar det. och det är checkpoints precis innan bossar så det går snabbt att göra om, och det är oftast tydligt vad man gjorde fel så varje försök går bättre och bättre tills det går hela vägen.

also gotta get that newnew Switch. but it do be costing money... typical Nintendo, always charging money for their consoles smh

true, om Iwata hade levt hade det varit ordning och vanligt hyggligt folk hade fått sin Switch directly

men annars kan du ju köpa en "vanlig", eventuellt begagnad, är ju mer än 1000 kr billigare och är inte så mycket sämre.

• 0

yes and no

I'll take your word for it, sounds like it's a good feeeeeeel to it. y'know, the feeeeeeel is right

true, om Iwata hade levt hade det varit ordning och vanligt hyggligt folk hade fått sin Switch directly

here at Nintendo, we are currently going out of business - please take a look

men annars kan du ju köpa en "vanlig", eventuellt begagnad, är ju mer än 1000 kr billigare och är inte så mycket sämre.

oh yeah, that's true. har stirrat mig lite blind på den nya, men det är ju ingen stor skillnad. maybe I'll do that then

Garçon means boy.

Gett upp AC New Horizons många ggr. Får se om 2.0 räcker för att hålla intresset uppe denna gång.

Men snart anländer iaf Dying Light på Switchen med(censurerat på eshopen av dumma tyskar), köper för många spel just nu 🤔

In reply to: @Profeten

Gett upp AC New Horizons många ggr. Får se om 2.0 räcker för att hålla intresset uppe denna gång.

Är det inte så man spelar det? Dåligt insatt i Animal Crossing, men trodde det var typ som Sims i den mening att man tragglar på tills man tröttnar.

Tillagt 2021-10-21 21:09:

får hoppas att det inte kommer en helt omöjlig dödsboss

Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa

I'll take your word for it, sounds like it's a good feeeeeeel to it. y'know, the feeeeeeel is right

feel's good, men jag gillar Metroid så jag är lite partisk. fast det här känns bättre än tidigare 2D-Metroids som inte är lika smidiga. men i vilket fall så känner jag mig oftast som en casual gamer som föredrar lättare grejer men det här gillar jag ändå.

In reply to: @zwqase

Är det inte så man spelar det? Dåligt insatt i Animal Crossing, men trodde det var typ som Sims i den mening att man tragglar på tills man tröttnar.

Det är som The Sims på så vis ja. Man kan inte "vinna". Fast det finns en materialistisk aspekt, att man kan samla på sig mer och mer grejer. Jag har spelat Animal Crossing i hundratals timmar och gjort allt man kan göra, men det finns ändå många sällsynta föremål i spelet som jag inte fått tag på som man kan sträva efter. Och till skillnad från The Sims är det i realtid (det följer verklighetens årstider och dagar och timmar) så det är mer ett spel man spelar en kort stund varje dag snarare än att sitta flera timmar i sträck.

In reply to: @zwqase

För en gångs skull är inte Ridley med, men ja...

https://youtu.be/ZstsPUKT5CI

Har lyssnat på denna låter 20 gånger nu typ, för att försöka komma på vem som har liknande sångröst. Har hört någon som är extremt lik men kommer fan inte på vem det är jag tänker på. Har melodin i huvudet

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

No Through Road är fortfarande ett mästerverk

• 0

that is a nice title screen

welp, klar med Lost Judgment. bara att invänta utannonseringen av nästa Yakuza nu. fast The Good Life är äntligen här, det ska jag spana under tiden 👀

Garçon means boy.

fylld pumpa: ridley

is this lewd

Garçon means boy.

so we meet at last, dödsboss

men fylld med vad? mer pumpa? ridley? luft? godis?

is this lewd

it is now

• 0

so we meet at last, dödsboss

:0 get em

it is now

heh, yeah

för att pumpa rimmar med rumpa, I get it

Garçon means boy.

frankenweenie is the greatest remake

tim burton is life

• 0

you ever feel like trading places with a dead guy

Garçon means boy.
  • 0

you ever feel like trading places with a dead guy

sure, men då skulle du hamna i en kista och ett skelett skulle hamna i din säng

tror skelettet är vinnaren då faktiskt

men om det är en fin kista så kanske

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!