Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)

>:C

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

ridis :3

kolla skype :3

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

Köpte precis 50 godispåsar med påskgodis, mest chokladägg.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

Garçon means boy.

In reply to: @Siegfried

Köpte precis 50 godispåsar med påskgodis, mest chokladägg.

tutti fruttis chokladägg var rätt smarriga imo :3

Tillagt 2023-06-28 22:46:

In reply to: @Siegfried

Sjukt skillnad på trafiken här nu och förr. MGS 4 har 1124 kommentarer

Det var enklare förr, dvs när det handlade om fanboys samt Playstation vs Xbox. Idag finns det dock ingen som bryr sig om konsolkrigen längre. Istället har kulturkrigen tagit över, vilket är så mycket värre då mainstream media kapitaliserar på att vålla mer kulturkrigande i kommentarsfälten utan att inse hur de skjuter sig själva i foten genom att göra så.

• 0

In reply to: @Mr Clint

Idag finns det dock ingen som bryr sig om konsolkrigen längre.

nintendo da best

utan att inse hur de skjuter sig själva i foten genom att göra så.

På vilket sätt? Ragebait och clickbait och sånt driver väl trafik och även om viss publik skräms bort så blir det kanske ändå plus i slutändan.

kolla skype :3

när du minst anar det så 👀

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

In reply to: @Ridley

Om du nu har en lista kan du lägga till Rättfärdighetens Ryttare (om du inte har sett).

Alright men då kontrar jag med Park Chan-wooks senaste thriller Decision to Leave, som är ungefär exakt så bra som man förväntar sig att en Park Chan-wook film ska vara. Fast roligare än vanligt.

Indecent exposure is fun.
  • 0

På vilket sätt? Ragebait och clickbait och sånt driver väl trafik och även om viss publik skräms bort så blir det kanske ändå plus i slutändan.

Lägg gärna märke till hur samma användare på Gamereactor som klagar på "woke" är exakt samma individer som gråtskriker så fort en kulturprodukt får "fel betyg" utav Gamereactor. I värsta fall föreslår dom även, eller snarare direkt säger, att skribenten i fråga som har satt betyget är "korrupt" eller "köpt" av Disney, Amazon, eller Netflix. Detta är tyvärr sängen som redaktionen bäddar för sig själva när de exempelvis bloggar om att storföretagen har en "lömsk och woke agenda." Gamereactor är ju, trots allt, beroende av att dessa storföretag köper reklamplats på siten, skickar recensionsexemplar i god tid, och bidrar med samtliga exklusiviteter (till exempel exklusiva förhandsvisningar på spel, filmer, och TV-serier). När individerna som är "anti-woke" får nys om detta så förutsätter de såklart att redaktionen har svikit deras motståndsrörelse gentemot "storföretagens woketerror."

Det är, med andra ord, en ordentlig jävla clownfest. 🤡

när du minst anar det så

låter erotiskt uwu :3

• 0

vad gör alla filurer på GR ikväll? <3

Touché
  • 0

In reply to: @Mr Smiley

Alright men då kontrar jag med Park Chan-wooks senaste thriller Decision to Leave, som är ungefär exakt så bra som man förväntar sig att en Park Chan-wook film ska vara. Fast roligare än vanligt.

Har sett! Den var bra, ja. Speciell.

När individerna som är "anti-woke" får nys om detta så förutsätter de såklart att redaktionen har svikit deras motståndsrörelse gentemot "storföretagens woketerror."

Jao, kanske, men de lämnar nog inte sidan för det. Till och med du är kvar trots allt. :3

låter erotiskt uwu :3

nah, du har bara en erotisk hjärna B'3

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

Jao, kanske, men de lämnar nog inte sidan för det.

Mest för att det räcker med att en bloggar om "jag är så trött på den globala eliten," och då tolkar de inlägget som en signal för solidaritet.

Till och med du är kvar trots allt.

Jag hade faktiskt konversationer med Oxpost för inte så längesedan om att möjligtvis radera mitt konto här. Men den dära... Double Penetration? Two-Guys? Eller vad fan den användaren hette, bannades ju, och då valde jag att stanna kvar.

nah, du har bara en erotisk hjärna B'3

And that is why you always come back to me. 💋

Tillagt 2023-06-29 01:15:

Jag gjorde såna där test hos en psykolog för inte så längesedan för att kolla om jag har ADHD och/eller autism. Jag fick 0 poäng på testet för ADHD, och 19 poäng på testet för autism. 32 poäng behövs på sistnämnda test för att fortsätta undersökningen för autism. Så, ja, tydligen har jag inget av dessa. Rätt nice att få bekräftelse på detta då somliga människor (typ fyra personer) har frågat mig om jag har en diagnos, lol. Men nu är jag rätt säker på att dessa människor var bara rätt osjälvsäkra. Nämligen osjälvsäkra i stil med "du tänker annorlunda än vad jag gör, alltså måste du ha en diagnos." Men sanningen är nog att jag är bara en excentrisk person, lol.

Jag gjorde såna där test hos en psykolog för inte så längesedan för att kolla om jag har ADHD och/eller autism. Jag fick 0 poäng på testet för ADHD, och 19 poäng på testet för autism. 32 poäng behövs på sistnämnda test för att fortsätta undersökningen för autism. Så, ja, tydligen har jag inget av dessa. Rätt nice att få bekräftelse på detta då somliga människor (typ fyra personer) har frågat mig om jag har en diagnos, lol. Men nu är jag rätt säker på att dessa människor var bara rätt osjälvsäkra. Nämligen osjälvsäkra i stil med "du tänker annorlunda än vad jag gör, alltså måste du ha en diagnos." Men sanningen är nog att jag är bara en excentrisk person, lol.

I dagens samhälle är det busenkelt att få en diagnos med och därför är folk så naiva kring ämnet. En jag känner ville ha pengar och ha lättare vid att få bostad i Göteborg, då fixade han en ADHD-diagnos och så fick han tusentals pengar och en bostad på momangen. Många utnyttjar systemet och många kommer undan. Tragiskt för dem som faktiskt har en diagnos och kanske då blir dömda på grund av alla idioter som bara låtsas. Kanske lite OT men en viktig fråga oavsett. 

Touché
  • 0

In reply to: @MovieGame Fan

I dagens samhälle är det busenkelt att få en diagnos med och därför är folk så naiva kring ämnet. En jag känner ville ha pengar och ha lättare vid att få bostad i Göteborg, då fixade han en ADHD-diagnos och så fick han tusentals pengar och en bostad på momangen. Många utnyttjar systemet och många kommer undan. Tragiskt för dem som faktiskt har en diagnos och kanske då blir dömda på grund av alla idioter som bara låtsas. Kanske lite OT men en viktig fråga oavsett.

Vad kallas denna typ av bidrag då? När jag försöker kolla upp vad för understöd som gäller för just diagnoser kring ADHD eller autism så hittar jag ingenting. Eller, ja, föräldrar som har barn som har ADHD eller autism kan förstås få omvårdnadsbidrag. Annars känner jag två personer som har ADHD och autism (dvs att den ena har ADHD och den andra har autism) och ingen utav dom får något bidrag för de respektive diagnoserna dom har.

• 0

om det inte finns kalles kaviar i valhalla, då dör jag hellre som en dansk

• 0

Garçon means boy.

In reply to: @yonobi

kitano

Gangsters i hawaiiskjortor som hänger på en strand i Okinawa. Yakuza 3 är bokstavligen Sonatine.

• 0

GR är lite som Twin Peaks insåg jag just nu. Det är fullt med knasiga figurer. Blir ibland lite läskigt (i synnerhet när Mäki bloggar om sin kärlek för pepsiketchup). Och sen får en såklart inte heller glömma alla oavslutade subplots (blev buzzbest någonsin en moderat eller ej????)

såg att de har börjat filma Yakuza-serien, rätt hype. men tydligen är den baserad på första spelet, precis som Takashi Miike-filmen. I woulda gone for Zero personally, but I don't know anything about anything

Gangsters i hawaiiskjortor som hänger på en strand i Okinawa. Yakuza 3 är bokstavligen Sonatine.

den måste jag spana 👀 ser nästan ut som precis samma skjorta Kiryu har, that's probably one of them easter eggs huh

och du är redan på trean, damn. vad tyckte du om tvåan? älskade du Ryuji? and also would you be my baby

Garçon means boy.

Vad kallas denna typ av bidrag då? När jag försöker kolla upp vad för understöd som gäller för just diagnoser kring ADHD eller autism så hittar jag ingenting. Eller, ja, föräldrar som har barn som har ADHD eller autism kan förstås få omvårdnadsbidrag. Annars känner jag två personer som har ADHD och autism (dvs att den ena har ADHD och den andra har autism) och ingen utav dom får något bidrag för de respektive diagnoserna dom har.

Har faktiskt ingen aning om hur det fungerar idag men personen jag känner fick i alla fall bidrag för ungefär 10 år sen typ. En nära anhörig till mig har också autism och hen fick även rätt till bidrag.

Men det kanske är annorlunda regler idag, vad vet jag. 

Tillagt 2023-06-30 00:05:

GR är lite som Twin Peaks insåg jag just nu. Det är fullt med knasiga figurer. Blir ibland lite läskigt (i synnerhet när Mäki bloggar om sin kärlek för pepsiketchup). Och sen får en såklart inte heller glömma alla oavslutade subplots (blev buzzbest någonsin en moderat eller ej????)

Haha klockren jämförelse! Btw random fråga: Har du sett Mulholland Drive?

Touché
  • 0

Haha klockren jämförelse! Btw random fråga: Har du sett Mulholland Drive?

Har typ inte sett en enda av Lynchs filmer. De är lite för virriga för min smak.

såg att de har börjat filma Yakuza-serien

Oh, kommer det en sån? Spännande. Antar att du har sett Miike-filmen? Är den någon att ha?

that's probably one of them easter eggs

Definitivt. Hela grejen med massa lekar (och wrestling) på stranden känns om det är inspirerat av filmen. Very cool.

Och han på bilden spelar ju Killer Kawara.

Insåg också att Kiryus originalkostym förmodligen är en referens till huvudkaraktären i Battles Without Honor and Humanity (en till favorit hehe).

Tänkte först att det bara är en slump men kapiteltiteln "Honor and Humanity" i Kiwami känns som en tydligare giveaway.

okay I'll stop now

vad tyckte du om tvåan?

Mer ambitiöst och engagerade än det första (och Ishin honestly). Bättre gameplay. Mer sidogrejer. Ryuji var kungen. Kaoru var söt och cool. Twisterna var löjliga (på ett bra sätt). Majima var Majima (och fick en sång).

Bästa hittills for sure.

and also would you be my baby

canon: kiryu doesn't kinkshame

*gör smörgåssoppa på Ridley*

Har faktiskt ingen aning om hur det fungerar idag men personen jag känner fick i alla fall bidrag för ungefär 10 år sen typ. En nära anhörig till mig har också autism och hen fick även rätt till bidrag.

Det kanske brukade vara en grej men inte längre? Jag vet iaf en i min närhet med autism som skulle kunna behöva lite extra understöd.

Tillagt 2023-06-30 23:27:

Kikade färdigt på The Witcher säsong 3 volym 1 igår. Den får 8/10 utav mig. Mitt problem med säsong 2 var att den kändes som att karaktärerna var på ett jättestort side quest, istället för ett main quest. Säsong 3, likt säsong 1, känns dock mer som ett main quest igen.

Snabb betygsättning av flera fantasyserier utav mig:

The Witcher säsong 1 (8/10)

The Witcher säsong 2 (7/10)

The Witcher säsong 3 volym 1 (8/10)

The Witcher: Blood Origin (3/10)

The Rings of Power (5/10)

Game of Thrones säsong 1-6 (8/10)

Game of Thrones säsong 7 (6/10)

Game of Thrones säsong 8 (4/10)

• 0

Oh, kommer det en sån? Spännande.

utannonserades som en film för några år sen, men nu är det visst en serie istället. could be cool

Antar att du har sett Miike-filmen? Är den någon att ha?

yeh, is pretty good. känns som att den fångade den överdrivna anime-liknande tonen bra, åtminstone 

okay I'll stop now

listen, I'm all about it

ska se till att spana båda filmerna SNART

Mer ambitiöst och engagerade än det första (och Ishin honestly). Bättre gameplay. Mer sidogrejer. Ryuji var kungen. Kaoru var söt och cool. Twisterna var löjliga (på ett bra sätt). Majima var Majima (och fick en sång).

agreed agreed agreed agreed agreed

glad you liked it, happy about it

Garçon means boy.
  • 0

Happy Pride gott folk! 

Touché

Jag undrar hur medlemmspoängen räknas, vissa har ju 500000+ poäng men inte ens 50000 kommentarer 🤔

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00