LIVE
Live broadcast
Skip
logo hd live | Mortal Kombat 11
Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

In Flames

ÖÖÖ
ÖÖÖ
Hm, jaså, var inte han en av grundarna till och med? Hoppas de tar en ny riktning nu då och blir mer intressanta, inte för att jag tror det då, men ändå...

Missing Avatar
Artillery Force
Han var ju den enda bra i bandet.

Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
Missing Avatar
Dragonforce
Jo jesper grundade In Flames och nu borde de läggas ner då skaparen av bandet är med längre. Eller byta bandnamn.

Rihanna <3
Astro nut
Astro nut
Citerar Dragonforce:
Jo jesper grundade In Flames och nu borde de läggas ner då skaparen av bandet är med längre. Eller byta bandnamn.

Haha, nej. Sepultura borde byta namn eftersom ingen av bröderna är kvar och för att de spelar en annan sorts musik idag, men varför skulle In Flames byta namn? Det var ju inte så att Jesper själv var och symboliserade bandet så det finns ingen anledning till att byta namn.

Skjut mig
Exity_
Exity_
Citerar Dudibay:
Nej usch, Lunar Strain är kass.

Lunar Strain är deras bästa, enligt mig.

complications of a mastermind
Missing Avatar
Artillery Force
Citerar Dragonforce:
och nu borde de läggas ner då skaparen av bandet är med längre

Tyckte inte du om In Flames?

Men jag håller med. Bandet borde brinna.

Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
Missing Avatar
Dragonforce
Jag älskar dem, men Strömblad är In Flames barn. Det var liksom hans idé med namnet.

Rihanna <3
Missing Avatar
Artillery Force
Du menar pappa? Han grundade ju bandet.

Missing Avatar
Dragonforce
Ja

Rihanna <3
Colabaronen
Colabaronen
Tog en titt på lite av deras äldre låtar, sjukt mycket bättre än deras senaste.

"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
Missing Avatar
Dragonforce
The Hive har skönt intro.

Rihanna <3
UnHoly
UnHoly
Någon som vill ha 2 st biljetter till In Flames nu på lördag?

If we don't do it they will send som pussy ass special ops with heartbeat-sensors on their guns.
Missing Avatar
Artillery Force
Citerar UnHoly:
Någon som vill ha 2 st biljetter till In Flames nu på lördag?

Det är väl i Göteborg? Kanske det. Vill otroligt gärna se Ghost igen, och väldigt många jag känner ska dit. Men jag kanske åker till Varberg en sväng istället. Får fundera lite.

In Flames signerar förresten i femmanhuset (Nordstan) kl 13:00 samma dag, för er som är intresserade.

HellSpawn
HellSpawn
Jaha In Flames imorgon då

Awesome

Evil Is Back
Andra Bullar
Andra Bullar
Lyssnat igenom hela Sounds of a Playground Fading x antal gånger sen i somras, men står fortfarande oberörd. En enda av låtarna fastnade och stack ut, resten kändes bara som någon likgiltig ström man inte lägger märke till. Även om In Flames bytt stil tidigare så är det först nu det känns som de helt tappat karaktär. Come Clarity var väldigt långt ifrån t ex Jester Race, men musikaliskt var det fortfarande i mina ögon ett väldigt bra melodeath-album. Alla låtarna stack ut och kändes personliga utan att tappa tempo, och de var fortfarande ganska jäkla tunga jämfört med viss annan melodeath. Tänker mest på Take This Life eller Vacuum. Känns lite ofattbart att det bara är ett album mellan Come Clarity och Sounds of a Playground Fading, och att de tappade så mycket så fort.

"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
fbk_fbk
fbk_fbk
Såg dem live för första gången i fredags. Snacka om att man hade gåshud stora delar av konserten! ;)

Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!