Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple iPhone


När jag ska sykronisera min iPhone så står det att min dator inte är aktioniserad för det. Jag förstår inte hur jag ska göra Skulle vara snällt om nån kunde hjälpa mig
  • 0
Citerar Troksch:
När jag ska sykronisera min iPhone så står det att min dator inte är aktioniserad för det. Jag förstår inte hur jag ska göra Skulle vara snällt om nån kunde hjälpa mig


Testa gå in på inställningarna i Itunes, har för mig att det fanns ett valalternativ som hette 'Auktorisera denna dator' eller liknande.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Citerar Jeramo:
Citerar Troksch:
När jag ska sykronisera min iPhone så står det att min dator inte är aktioniserad för det. Jag förstår inte hur jag ska göra Skulle vara snällt om nån kunde hjälpa mig


Testa gå in på inställningarna i Itunes, har för mig att det fanns ett valalternativ som hette 'Auktorisera denna dator' eller liknande.

Jag gjorde det och då måste man ju looga in, vad ser jag då? Fel mail
Så jag skrev in rätt och nu funkar det som det ska
  • 0
Citerar Troksch:
Jag gjorde det och då måste man ju looga in, vad ser jag då? Fel mail
Så jag skrev in rätt och nu funkar det som det ska


Haha, tur att det löste sig ändå. ^^'
Vill verkligen ha hem 'min' telefon nu. Den är så försenad.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Jag måste blåsa telefonen för Youtube funkar inte Men om man återställer den försvinner alla nummer och bilder?
  • 0
Citerar Troksch:
Jag måste blåsa telefonen för Youtube funkar inte Men om man återställer den försvinner alla nummer och bilder?


Japp, så se till att säkerhetskopiera den!
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Måste bara skriva till er som känner oro över att köpa iphone 4. Känn ingen oro, den är helt makalöst bra och jag har ALDRIG tappat ett samtal eller förlorat täckningen och ändå bor jag mitt ute i djugeln på Värmdö där det kan va dålig täckning.

Spring och beställ en nu, du kommer inte ångra dig. Det är ju trots allt världens bästa mobil idagsläget.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar Kingz:
Det är det som gör mig orolig, att det flamewar som pågår mellan android användare och apple-användare gör det nästan omöjligt att få en klar bild av hur "stort" eller "allvarligt" problemet är. För jag kan tänka mig att andriod-användare överdrivet problemet till sin för del, precis som apple-användare gör raka motsatsen.


Jag har upplevt att signalstyrkan sjunker kraftigt när man råkar hålla för. Lyckades t.ex. inte ansluta till Skype när jag gjorde det. Det är ganska störigt, men det är onödvändigt att hålla för. Dock så är jag inte vänsterhänt och har aldrig använt den i ett samtal så mjaa... verkar som en riktig toppen-telefon annars.
  • 0
Jag måste faktiskt erkänna att antennen i fyran är bättre än den i 3G:n. Hemma hos föräldrarna är det pisskass täckning verkligen men med fyran så hittar jag en stapel oftare och på ställen som jag inte gjorde det med 3G:n.

Båda två kördes naturligtvis med den nya, "hårda" visningen av täckning i 4.0.1.

Och jag håller alltid telefonen i vänster hand, dock så får jag tummen en liten bit ovanför helt naturligt.
  • 0
Citerar Rallye:
Båda två kördes naturligtvis med den nya, "hårda" visningen av täckning i 4.0.1.


Jag förstår mig inte riktigt på signalstyrkan nu med 4.0.1 ^^ Ibland kan den sjunka ner till 3 staplar, men så fort jag tar dödsgreppet på min 3GS så ökar nästan alltid signalstyrkan till max istället för att sjunka.

Aja, jag ska inte klaga.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Jag förstår mig inte riktigt på signalstyrkan nu med 4.0.1


Det "enda" som hände när jag uppdaterade min 3G var att hemma där jag förut hade full täckning nu bara hade tre staplar.
  • 0
Hejsan!
Är sugen på en iPhone 4 och undrar om någon vet vad en iPhone 4 kostar i USA`? Har nämligen en kusin där som kanske kan skicka en men jag vill veta priset på den innan jag börjar bråka med henne. Kollade Apple Store och det stog "From 199$". Som är ungefär 1300 kr... Men är detta med Abonnemang ? Och visst går det att använda ett svenskt abonnemang eller kontantkort?
  • 0
Citerar knutte95:
Hejsan!
Är sugen på en iPhone 4 och undrar om någon vet vad en iPhone 4 kostar i USA`? Har nämligen en kusin där som kanske kan skicka en men jag vill veta priset på den innan jag börjar bråka med henne. Kollade Apple Store och det stog "From 199$". Som är ungefär 1300 kr... Men är detta med Abonnemang ? Och visst går det att använda ett svenskt abonnemang eller kontantkort?


199 dollar gäller när man tecknar ett abonnemang på 24 månader till AT&T, så det kan du ge upp redan nu.

För att kunna använda vilket simkort du vill så måste den vara upplåst och då kommer den gå på runt 6000 kr eller vad den nu kan kosta.
We own your fucking dreams!
  • 0
Så jag är den enda som faktiskt har ett antennproblem?

Testade just precis:

Liggandes på bordet: 3.7Mbps
Med ett finger över skarven: 0.7Mbps
Samurai Death Grip: Död

Detta med tre 4.0.1-staplar i Tele2s nät. Tills jag kommer hem och kan köpa lite ickekonduktiv tejp har jag dock lyckats utveckla en hållning där jag ser ut som en ninjaturtle som ger fingret. Fungerar rätt bra.
It's a man-sized ad-hoc quantum tunnel through physical space with possible applications as a shower curtain.
  • 0
Har bokat iPhone 4 nu. leverans om 2 till 4 veckor
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar IngeNalls:
Så jag är den enda som faktiskt har ett antennproblem?


Schhh, det finns inget problem!
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Jag ligger i planerna att införs+ kaffa mig en fyra, men under lite över minnet. Hur långt räcker 16 GB egentligen? Vad går ett spel på, en normal app och så vidare? Hur många spel respektive appar, låtar, filmer, jada jada, kan man trycka in?
  • 0
Beställde iPhone 4 igår. Stod i mailet jag fick att det skulle ta 2-3 arbetsdagar. Idag ser jag på hemsidan att det står 4 veckor. I really dont wanna wait that long! D:
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar aroon:
Jag ligger i planerna att införs+ kaffa mig en fyra, men under lite över minnet. Hur långt räcker 16 GB egentligen? Vad går ett spel på, en normal app och så vidare? Hur många spel respektive appar, låtar, filmer, jada jada, kan man trycka in?


Hur stort är ditt musikbibliotek på datorn? Det är väl det viktigaste när du bestämmer utrymme. Apps varierar från knappa 1MB och upp till 2-300 om det är några grafiktunga spel t.ex. Men de flesta ligger på ungefär 20MB.

Har du över 10GB musik så skulle jag nog valt 32GB för att vara på den säkra sidan när det kommer till hur många apps du vill ha och om du vill kunna lägga in en film någon gång.

Själv har jag ca 8,5GB musik och ungefär 1,5 gig apps och annat jag installerat via jailbreaken. Så 16GB räcker gott och väl för mig.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Citerar aroon:Jag ligger i planerna att införs+ kaffa mig en fyra, men under lite över minnet. Hur långt räcker 16 GB egentligen? Vad går ett spel på, en normal app och så vidare? Hur många spel respektive appar, låtar, filmer, jada jada, kan man trycka in?

Hur stort är ditt musikbibliotek på datorn? Det är väl det viktigaste när du bestämmer utrymme. Apps varierar från knappa 1MB och upp till 2-300 om det är några grafiktunga spel t.ex. Men de flesta ligger på ungefär 20MB.

Har du över 10GB musik så skulle jag nog valt 32GB för att vara på den säkra sidan när det kommer till hur många apps du vill ha och om du vill kunna lägga in en film någon gång.

Själv har jag ca 8,5GB musik och ungefär 1,5 gig apps och annat jag installerat via jailbreaken. Så 16GB räcker gott och väl för mig.


men om man ska spotify så tar de knappt någon plats alls?
  • 0
Citerar Jackke:
men om man ska spotify så tar de knappt någon plats alls?


Nä, om man har Spotify (dock så kostar det ju 100 kr i månaden för att kunna lyssna på sin musik i mobilen om man inte har lagt in sin egna musik) så tar det ingen plats så länge man inte väljer att spara låtarna för att kunna lyssna på dem utan att streama. Då tar de typ lika mycket plats som en vanlig låt ändå.

Sen så kostar det lite att ha ett abonnemang som tillåter dig att kunna streama stora mängder data.

Så att ha sina egna låtar i mobilen är något jag rekommenderar.
We own your fucking dreams!
  • 0
Jag kommer att använda Spotify, och spara ner låtarna till telefonen för att använda offline. Min spellista ligger på 814 låtar men ökar hela tiden. Bibblan på datorn ligger på 5GB, men skulle egentligen vara större om jag orkade ladda ner/köpa musik. Borde jag satsa på 32GB då?
  • 0
Citerar aroon:
Min spellista ligger på 814 låtar men ökar hela tiden.


Det där kommer ta lång tid att spara till iPhonen.

Mina 900 låtar blir ju 8,5 gig, så jag skulle gissa på att det kan bli något liknande när du sparat alla låtarna via Spotify. Förmodligen lite mindre då det bara är 160 kb/s på dem.

Jag skulle nog tagit 32GB om jag var du.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Det där kommer ta lång tid att spara till iPhonen.


Heh. Lämnar den över natten eller något sånt.

Citerar sirjohnnyking:
Mina 900 låtar blir ju 8,5 gig, så jag skulle gissa på att det kan bli något liknande när du sparat alla låtarna via Spotify. Förmodligen lite mindre då det bara är 160 kb/s på dem.


Tror man får 320 kb/s när man har Premium.

Citerar sirjohnnyking:
Jag skulle nog tagit 32GB om jag var du.


Plånbok arg. D:
  • 0
Citerar aroon:
Tror man får 320 kb/s när man har Premium.


Inte på iPhone.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!