Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple iPhone


Citerar Humanisten:
Alltså skalen som man sätter runt själva mobilen, man måste ju inte köpa apples om det är dem du syftar på. Såg ett fint med blommönster på OnOff förra veckan


Givetvis går det att köpa från ett annat märke . Men jag trodde du menade apples egna. De verkar ha lagt ner alla andra färger förutom svart.
Strange becomes mundane
  • 0
Mindre än en vecka kvar nu förhoppningsvis
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag har en fråga, som kan verka väldigt konstig

Det kanske varierar väldigt mycket, men vet någon ungefär hur mycket minne ett spel tar? Skulle vara intressant att veta ungefär hur många GB musik jag ska trycka i en 16GB, för att ha minne över till spel och appar.
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Det kanske varierar väldigt mycket, men vet någon ungefär hur mycket minne ett spel tar? Skulle vara intressant att veta ungefär hur många GB musik jag ska trycka i en 16GB, för att ha minne över till spel och appar.


det varierar väldigt mycket. FPS-spelet N.O.V.A tar ungefär 205 mb, Driver 404 mb och sen Beneath a Steel Sky 135 mb, så det skiljer sig väldigt mycket.

Men jag har ett antal spel på min ipod touch, dem jag nämnde och ett gäng till, och kanske strax över 550 låtar på den samtidigt, och det är på ett utrymme av 8 gb. Och jag har fortfarande plats över. Så 16 borde räcka gott och väl.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ok, nu har jag följt den här guiden: http://www.youtube.com/watch?v=X6DEuTHrmI4.

Jag följde guiden tills man skulle gå ur ''Recovery mode'' med Recboot programmet, men jag har prövat alla versioner jag hittar på nätet av Recboot och jag hittar ingen sån fil i min Recboot map. Jag tror det är för att det är till W7 x32, och jag har 64-bit versionen av W7...

Så nu är min Iphone helt död och går inte att återställa. Vad göra...?
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Hej!

Jag har hört att "jailbreaking" på iPhone är inte emot Apple's policy längre(!)
Betyder det att där är "OK" att jailbreaka den? Och om man gör det kommer garanti inte gälla längre?

Anledningen för att jag undrar detta är för att snart så åker jag utomlands till London i 4 månader och behöver en olåst telefon. Och eftersom jag har ett Halebop abonnemang så är min iPhone fortfarande låst. Men om jag skulle jailbreaka den så skulle jag kunna sätta dit ett annat simkort?

Tack i förhand!
I'm epic, you're Not
  • 0
Citerar TheDeJey:
Hej!

Jag har hört att "jailbreaking" på iPhone är inte emot Apple's policy längre(!)
Betyder det att där är "OK" att jailbreaka den? Och om man gör det kommer garanti inte gälla längre?

Anledningen för att jag undrar detta är för att snart så åker jag utomlands till London i 4 månader och behöver en olåst telefon. Och eftersom jag har ett Halebop abonnemang så är min iPhone fortfarande låst. Men om jag skulle jailbreaka den så skulle jag kunna sätta dit ett annat simkort?

Tack i förhand!


Jo, den är emot Apples policy och kommer förmodligen alltid att vara det. De försökte dock gå igenom med ett lagförslag som säger att det ska bli olagligt, men misslyckades samt att det var en annan lag som revs (där givetvis jailbreaking är inblandat).

Du kan ju jailbreaka den, men garantin kommer att ryka oavsett vart du köpt den ifrån.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Jaha, tack för hjälpen! Tror jag skippa det eftersom min iPhone bara en 4 månader gammal
I'm epic, you're Not
  • 0
Citerar smartjag33:
Min dator (Vista...) stängde av sig när jag synkroniserade min iPhone med iTunes. Jag följde sedan anvisningarna för att återställa alla inställningar och allt jag köpt. Men. Nu fungerar inget jag köpt längre, all musik är borta och alla appar stängs av så fort jag startar dem. Allt finns på datorn och fungerar där.

När jag sedan försöker synkronisera igen för att på något sätt fixa allt så får jag upp ett felmeddelande där det står att något är fel för VARJE låt och app jag har.

Någon som vet hur det är meningen att man ska lösa det här?


Någon?
  • 0
Nu måste iPhonen komma snart!

Just nu gör jag som jag alltid gör när jag väntar på prylar, planerar, så jag skriver upp alla spel och appar jag planerar att skaffa. Kommer inte den snart så kommer det bli väldigt dyrt...
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Nu måste iPhonen komma snart!

Just nu gör jag som jag alltid gör när jag väntar på prylar, planerar, så jag skriver upp alla spel och appar jag planerar att skaffa. Kommer inte den snart så kommer det bli väldigt dyrt...


haha! känner igen mig där tycker också min iphone borde komma snart!
  • 0
Måste bara tipsa om applikationen från Prisjakt som är fullkomligt överjävlig. Du kan EAN-scanna en vara med kameran om du råkar stöta på något du vill ha i en butik. Sekunden senare sitter du med de billigaste priserna i Sverige på den varan. Sjukt bra! Givetvis kan den bara scanna de varor som finns i Prisjakts databas, men det innefattar ju allehanda ting man stöter på, mer eller mindre.
  • 0
Citerar zodihax:
Ok, nu har jag följt den här guiden: http://www.youtube.com/watch?v=X6DEuTHrmI4.

Jag följde guiden tills man skulle gå ur ''Recovery mode'' med Recboot programmet, men jag har prövat alla versioner jag hittar på nätet av Recboot och jag hittar ingen sån fil i min Recboot map. Jag tror det är för att det är till W7 x32, och jag har 64-bit versionen av W7...

Så nu är min Iphone helt död och går inte att återställa. Vad göra...?


Gör som i klippet igen för att gå in i recovery mode bara. Återställ sen via iTunes. Firmware 4.1 ska komma snart och det ska förmodligen ta hand om problemet med 3G.

Och jag vet inte riktigt hur det står till med 3G, men för att kunna nedgradera till 3.x.x så behöver man SHSH-blobbar som man sparar via Cydia. Har du inte gjort det så går det inte att nedgradera då Apple har slutat dela ut dessa blobbar för 3.1.3 och nedåt för ganska länge sen. Detta gör att det inte går att nedgradera från 4 till 3.

Det är näst intill omöjligt att bricka sin iPhone dessutom.
We own your fucking dreams!
  • 0
Vilka dagar brukar butiker som Phonehouse få leveranser? Är det typ onsdagar?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Vilka dagar brukar butiker som Phonehouse få leveranser? Är det typ onsdagar?


Tele2 fick in min iPhone i lördags.
in your rearview mirror is the motherfucking law
  • 0
Citerar Eliobiwan:
Tele2 fick in min iPhone i lördags.


Tusan.. Jag vill ha min iPhone nu, min Sony Ericsson driver mig till vansinne
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Gör som i klippet igen för att gå in i recovery mode bara. Återställ sen via iTunes. Firmware 4.1 ska komma snart och det ska förmodligen ta hand om problemet med 3G.

Och jag vet inte riktigt hur det står till med 3G, men för att kunna nedgradera till 3.x.x så behöver man SHSH-blobbar som man sparar via Cydia. Har du inte gjort det så går det inte att nedgradera då Apple har slutat dela ut dessa blobbar för 3.1.3 och nedåt för ganska länge sen. Detta gör att det inte går att nedgradera från 4 till 3.

Det är näst intill omöjligt att bricka sin iPhone dessutom.


Ok, det funkade faktist xD Men det konstiga var att när jag återställde den i går så frös Iphonen bara. Tack för hjälpen!
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
När jag beställer min telefon (väntar på den vita, zzZzZZZz) vill jag ha Telia Max 25, verkar tveklöst som det bästa erbjudandet, men jag är bara 16. Finns det inget sätt att gå runt det här eller måste man vara mellan 18 och 25?
  • 0
Citerar addeSYNC:
http://www.neowin.net/news/apple-patents-individual-device-user-i
dentification?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Vaf...? Apple ska alltså när som helst kunna gå in i telefonen och snoka runt, eller helt enkelt spärra den? Helsjukt.
Jag är mamma.
  • 0
Citerar addeSYNC:
Frukta, jailbreakers:


Storebror ser dig!
  • 0
Citerar addeSYNC:
Frukta, jailbreakers:


Verkar väldigt roligt att ha Apple spionerandes på sig... Men som vissa redan skrivit på nyheten, det är inget nytt och det kanske redan pågår. Inget jag tycker om i alla fall.

Citerar pzyko pyko:
Nu vart man lite lugnare


Jag läste inte allt, men jag antar att det... är bra.
  • 0
Citerar neostar:
HAHAHA! Nu hoppas ja alla som jailbreakat sina lurar får dem spärrade


Varför hoppas på det? Alla jailbreakar inte för att ladda ned apps gratis vet du. Jag har en jailbreakad iPhone, men jag betalar för apps ändå. Utöver det så kan jag ha riktigt fina teman, jag kan ha hur många apps jag vill i mina mappar på hemskärmen. Sen så jag kan komma åt inställningar för WiFi, bluetooth, ljusstyrkan, en aktivitetshanterare för att enkelt stänga av apps helt och hållet, etc. Allt med en enda svepning med fingret högst upp på skärmen.

Utan dessa funktioner så känner man sig nästan lite handikappad när man har använt det ett tag.

Det är min telefon och jag ska väl få göra vad tusan jag vill med den, även om det nu skulle sabba min garanti.
We own your fucking dreams!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!