Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple iPhone

Citerar Aaandy:
Mitt abonnemang med fri surf och telefonkostnad ligger på 350 kr i månaden.

Vad kör du med? D: Tre eller Telenor?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:

Kan ha fel såklart, men det låter som om han eventuellt kör på Telia Max 25, vilket är det jag siktar på.
  • 0
Någon som vet om det går att lägga in egna sms signaler utan att jailbreaka?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar Iqaros:
Kan ha fel såklart, men det låter som om han eventuellt kör på Telia Max 25, vilket är det jag siktar på.

Iqaros har helt rätt. Telia Max 25 är det som används.

Citerar oskwish:

Nej, det går inte.
  • 0
Citerar Aaandy:
Iqaros har helt rätt. Telia Max 25 är det som används.

Hur kan det bli så dyrt då? Fast det beror ju självklart på hur många antal månader du har bundit dig till.

Tele2 har ett riktigt fint CSN-erbjudande som jag tagit del av. Det kommer bli 259 kr i månaden exkluderat de pengar jag kommer ringa för som förmodligen inte kommer överstiga 50 kr, kanske inte ens 25.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Hur kan det bli så dyrt då? Fast det beror ju självklart på hur många antal månader du har bundit dig till.

Kommer inte ihåg de exakta summorna, men den största månadskostnaden är för att jag betalar av mobilen varje månad. Abonnemang och fri surf kostar inte mer än dryga hundralappen.
  • 0
Citerar Aaandy:
Kommer inte ihåg de exakta summorna, men den största månadskostnaden är för att jag betalar av mobilen varje månad. Abonnemang och fri surf kostar inte mer än dryga hundralappen.

Jo. Jag betalar 200kr/mån för telefonen och sedan 59kr/mån för Kompis Student Surf. De de flesta har Tele2 av de jag känner så kommer samtalskostnaden inte ligga på så mycket.
  • 0
Citerar The Vision:
Jo. Jag betalar 200kr/mån för telefonen och sedan 59kr/mån för Kompis Student Surf. De de flesta har Tele2 av de jag känner så kommer samtalskostnaden inte ligga på så mycket.

Tror min månadskostnad för mobilen är hela 250 kr. Abonnemang och fri surf på det sedan, och slutkostnaden blir 350 kr.
  • 0
Använder någon här iBooks förresten?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:

Nae. Brukar inte läsa böcker så mycket och ifall jag ska det så är det pocket som gäller. Går det dock att ladda upp eget material i iBooks och läsa det?
  • 0
Citerar The Vision:
Nae. Brukar inte läsa böcker så mycket och ifall jag ska det så är det pocket som gäller. Går det dock att ladda upp eget material i iBooks och läsa det?

Jag har hört att man kan ladda upp pdf-filer eller något till iBooks, men jag har inte fått det bekräftat om hur man gör.

Tillagt 2010-08-29 19:56:
Jag lade just in en pdf i mitt iTunes-bibliotek och den lades under böcker, så det borde gå i alla fall.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:

Inte direkt. Brukar visa personer hur det kan fungera, men skärmen är alldeles för liten för att det ska vara bekvämt för ögonen.

Citerar Humanisten:
Jag lade just in en pdf i mitt iTunes-bibliotek och den lades under böcker, så det borde gå i alla fall.

Om denna fil sedan fungerar som de andra böckerna i iBooks, kan jag faktiskt se ett bra användningsområde.
  • 0
Citerar Aaandy:
Inte direkt. Brukar visa personer hur det kan fungera, men skärmen är alldeles för liten för att det ska vara bekvämt för ögonen.

Ok, men har du 3G, 3GS eller 4?
  • 0
Citerar Humanisten:
Ok, men har du 3G, 3GS eller 4?

3GS.
  • 0
Citerar Aaandy:
3GS.

Ok, jag får testa appen på retina-skärmen när jag aktiverat min iPhone
  • 0
Citerar Humanisten:
Ok, jag får testa appen på retina-skärmen när jag aktiverat min iPhone

Beror nog mer på storleken på texten snarare än hur skarp den är.
  • 0
Citerar Aaandy:
Beror nog mer på storleken på texten snarare än hur skarp den är.

Men jag har bra syn, så om skärpan finns där så klarar jag mig nog. men jag får se som sagt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Om denna fil sedan fungerar som de andra böckerna i iBooks, kan jag faktiskt se ett bra användningsområde.

Plugga på vägen till skolan. :3
  • 0
Citerar neostar:
Någon som vet hur man enkelt får sin mp3 att bli ringsingnal ? Vilket program ska man använda ?

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_255057&
v=9EH_Ya5wlBA&feature=iv
, sen så har du länken för sidan i hans beskrivning.

Citerar The Vision:
Citerar Legacy:Men en grej jag stör mig på är hur snbbt battariet tar slut slut. Har suttit med den i knappa 20 min idag och den har redan förlorat 5% batteri. Det stod inget i manualen om att ladda den innan användning bara koppla upp till iTunes. Ska det ta slut så fort eller?

Det brukar oftast vara så att man ska ladda den ganska länge under första laddningen. Då presterar batteriet bättre framöver. :/

Det stämmer dock inte. iPhone 4 batteri är ett lithium-ion batteri och behövs inte laddas under flera timmar den första laddningen. Det är en myt som fortfarande går runt på internet. Ladda upp din iPhone till 100 % sen är den klar att användas.
Strange becomes mundane
  • 0
Nu är det bestämt, ska beställa en iPhone med ett abonnemang, står väl mellan Telia Max 25 och Telenors liknande alternativ. Någon som vet hur leveransen står sig mellan leverantörerna?
  • 0
Citerar Iqaros:
Nu är det bestämt, ska beställa en iPhone med ett abonnemang, står väl mellan Telia Max 25 och Telenors liknande alternativ. Någon som vet hur leveransen står sig mellan leverantörerna?

Har du inte kikat på Tele2's studenterbjudande? :/ Jag skulle då inte rekommendera Telenor före Telia. Kom ihåg att använda CSN/Mecenat-kortet också ifall du har ett. Leveransen för iPhone är annorlunda från all annan leverans och brukar stå på diverse operatörers hemsidor. Tele2 har bara en vecka just nu på 16GB-versionen. :3 6-8 veckor på 32GB dock.

Såg denna nyss och kommer nog att göra det där med batterianvändingen varje månad.
  • 0
Citerar The Vision:
Jag skulle då inte rekommendera Telenor

Felskrivning, var Tele2 jag menade. Men vad ingår i studenterbjudandet? Och vad kostar det i så fall? Och det är 16GB-versionen jag ska ha.
  • 0
Citerar Iqaros:
Felskrivning, var Tele2 jag menade. Men vad ingår i studenterbjudandet? Och vad kostar det i så fall? Och det är 16GB-versionen jag ska ha.

32GB har också en vecka nu tydligen.

I studentbjudandet får du ett abonnemang som heter Kompis Student Surf. Du får 3000 fria sms till alla nät, 3000 fria MMS inom Tele2Comviq. Gratis samtal inom Tele2Comviq och 1GB surf i 6Mb/s, därefter 64kb/s helt gratis.

Priser inom Sverige
Samtal till Tele2 och Comviq 0 kr/min
SMS/MMS till Tele2 och Comviq 0 kr/st
Samtal till övriga operatörer och fasta nätet 0:69 kr/min
SMS till övriga operatörer 0 kr/st
MMS till övriga operatörer 0:99 kr/st
Mobilsurf 6 Mb/s 1 GB

Det kostar 59kr/mån. Sedan delbetalar du telefonen också. Lägsta totalkostnad för Kompis Student Surf + iPhone 4G: 6953 kr. Jag hade 9800 med 3.
  • 0
Med Telia betalar jag tyligen bara 4800 för 16GB-versionen (200 spänn i 24 månader), fast sen så kostar själva abonnemanget cirka 98 spänn efter årsskiftet. Då ingår fria sms, 1GB surf i 6 Mb/s och liknande.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy