Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple iPhone


Citerar sirjohnnyking:
Indeed. Hörlursuttaget i min nuvarande glappar, jag kan starta röststyrning, höja/sänka samt starta musik genom att vicka lite på sladden. Inte lite irriterande.


Haha, få mig inte att börja om min mobil. HTC Wildfire som inte duger till någonting alls. Totalt genomrutten mobil.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Vad vill ni se för nytt i iOS 5.2?
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Ni som har en iPhone 3GS och det senaste operativsystemet, hur bra fungerar det för er?
  • 0
Citerar Iqaros:
Ni som har en iPhone 3GS och det senaste operativsystemet, hur bra fungerar det för er?


Sådär.
  • 0
Citerar Aaandy:
Sådär.

Fungerar det bättre eller sämre än förra versionen?
  • 0
Citerar Aaandy:
Sådär.


Hm.. Jag har för mig att du hade en 4S, eller är jag helt ute och cyklar?
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Iqaros:
Fungerar det bättre eller sämre än förra versionen?


Ungefär likadant. Särskilt då jag inte lagt märke till några markanta skillnader. Problemet med de nya operativsystemen på en äldre modell är att de inte alls flyter lika bra. I och med femte så kom även ännu fler funktioner, som kanske i sin tur segade ner den ytterligare.

Tyvärr kan jag inte specificera det mer än så då min Iphone 3GS fungerar som universalkontroll.

Citerar Tapto II:
Hm.. Jag har för mig att du hade en 4S, eller är jag helt ute och cyklar?


Jag har mycket riktigt en 4S, men bara för det betyder det inte att jag kastat min 3GS.
  • 0
Citerar Aaandy:
Ungefär likadant. Särskilt då jag inte lagt märke till några markanta skillnader. Problemet med de nya operativsystemen på en äldre modell är att de inte alls flyter lika bra. I och med femte så kom även ännu fler funktioner, som kanske i sin tur segade ner den ytterligare.

Tyvärr kan jag inte specificera det mer än så då min Iphone 3GS fungerar som universalkontroll.

Okey. Min flickvän köpte en 3GS för en billig slant och har inte den senaste versionen, så jag tänkte att jag skulle ta reda på om det är värt att skaffa den senaste versionen eller om telefonen skulle flyta på sämre då.
  • 0
Citerar Iqaros:
Okey. Min flickvän köpte en 3GS för en billig slant och har inte den senaste versionen, så jag tänkte att jag skulle ta reda på om det är värt att skaffa den senaste versionen eller om telefonen skulle flyta på sämre då.


Du skulle kunna göra en backup och prova med den senaste programvaran. Flyter den sämre, för tillbaka den gamla. Tycker man borde kunna göra det även om det är en produkt från Apple vi talar om! Sedan i och med senare uppdateringar har funktioner som Imessage och liknande kommit, något som kan vara intressant för er två om du nu också har en Iphone.
  • 0
Citerar Aaandy:
min Iphone 3GS fungerar som universalkontroll.


Tell me more.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Iqaros:
Ni som har en iPhone 3GS och det senaste operativsystemet, hur bra fungerar det för er?


Det fungerar väl, men telefonen har helt enkelt för lite RAM och det tar slut hela tiden vilket gör att apps kraschar lite titt som tätt. Safari är den största boven när det kommer till detta. Telefonen i sig är fortfarande ganska snabb dock.

Jag skulle nog helst ha stannat kvar istället för att uppdatera den om inte iMessage är väldigt viktigt.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar Tapto II:
Tell me more.


Tittar på gott om saker via datorn, som jag då har kopplad till min tv-skärm så att jag kan sitta i soffan. Problemet då är att man saknar mus och tangentbord, vilket man åstadkommer med en applikation. Vips! Man kan använda min gamla mobil som kontroll för datorskärmen jag har förlängt till tv-skärmens yta.
  • 0
Citerar Aaandy:
Tittar på gott om saker via datorn, som jag då har kopplad till min tv-skärm så att jag kan sitta i soffan. Problemet då är att man saknar mus och tangentbord, vilket man åstadkommer med en applikation. Vips! Man kan använda min gamla mobil som kontroll för datorskärmen jag har förlängt till tv-skärmens yta.


Fett.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Tapto II:Tell me more.

Tittar på gott om saker via datorn, som jag då har kopplad till min tv-skärm så att jag kan sitta i soffan. Problemet då är att man saknar mus och tangentbord, vilket man åstadkommer med en applikation. Vips! Man kan använda min gamla mobil som kontroll för datorskärmen jag har förlängt till tv-skärmens yta.

Och appen heter?
  • 0
Citerar milan_fan22:
Är det endast för Mac datorer?


Nej, klienten fungerar både på Mac och Windows.
  • 0
Gick till 3 igår och förlängde abonnemanget. Bytte ut min gamla HTC Legend för en ny iPhone 4s och dessutom betalar jag 50 kr mindre i månaden! Sjukt nöjd hittills med mobilen
  • 0
Knappen som slår av och på ljudet på min iPhone har blivit riktigt risig på sistone. När ljudet är avstängt slår den liksom på och av det bara man rör den så att mobilen vibrerar. Frustrerande.
  • 0
Äntligen, hämtade nyss min 4S. Underbar lur.

Måste dock köra med min gamla 3GS samtidigt i 9 dagar innan de flyttar mitt nummer.
We own your fucking dreams!
  • 0
Behöver lite snabba svar, så hoppas att någon är intresserad.

Jag ska lämna in min skoldator imorgon, men har dock alla mina Iphone-applikationer på den. Eftersom jag inte vill förlora dem och tvingas ladda ned dem igen (och även kanske betala igen för vissa) så letade jag efter ett sätt att föra över allt Itunes till min nyinköpta externa hårddisk. Efter att ha följt dessa steg så har jag (om jag förstått, och gjort, rätt) fått in allting på min hårddisk.

Det står dock att jag bör slänga orignal-mappen från /C:-hårddisken i papperskorgen. Men eftersom jag ska lämna in datorn på lagning imorgon (och troligtvis så blir den rensad) så är jag osäker på om jag bör göra det ändå. Jag menar, tänk om alla filer (musik och applikationer) inte fungerar ordentligt på den externa hårddisken? Då har jag förlorat allt ändå.

Så jag skulle vara väldigt tacksam om någon kan försäkra mig om att allt som ligger på hårddisken är det enda som behövs. Jag har nämligen grejerna på hårddisken, men är som sagt osäker på om jag måste slänga originalmappen i papperskorgen bara för att det ska fungera.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Eftersom jag inte vill förlora dem och tvingas ladda ned dem igen (och även kanske betala igen för vissa) så letade jag efter ett sätt att föra över allt Itunes till min nyinköpta externa hårddisk.


Inte fört över apps till iTunes på flera år nu, men alla apps går väl enkelt att föra över från din mobil/ipod när du kopplar in den? Och du behöver aldrig betala för en app 2 gånger. Och varför är det så viktigt att ha alla sparade på datorn? Det finns ett enkelt sätt att se alla sina köpta apps i Appstore och att ladda ner dem tar ju verkligen inte lång tid.
We own your fucking dreams!
  • 0
Hur kan jag ändra vart på min dator iTunes lägger min iPhone-backup?
The fuzz is here!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Citerar T-Boy:
Eftersom jag inte vill förlora dem och tvingas ladda ned dem igen (och även kanske betala igen för vissa) så letade jag efter ett sätt att föra över allt Itunes till min nyinköpta externa hårddisk.


Inte fört över apps till iTunes på flera år nu, men alla apps går väl enkelt att föra över från din mobil/ipod när du kopplar in den? Och du behöver aldrig betala för en app 2 gånger. Och varför är det så viktigt att ha alla sparade på datorn? Det finns ett enkelt sätt att se alla sina köpta apps i Appstore och att ladda ner dem tar ju verkligen inte lång tid.


Tänkte bara ifall att. Vill gärna ha kvar min backup-fil av min Iphone.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar gameplayer:
Hur kan jag ändra vart på min dator iTunes lägger min iPhone-backup?


Ändra på vilket sätt? Var du sparar själva säkerhetskopian (filen i sig)?

Jag antar att du redan vet det, men att göra en säkerhetskopia i iCloud är mycket bättre. Och smidigare
Aldin Sadikovic / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!