Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar Phisken:
Aah men han spelar väldigt mycket, så det ska självklart vara en grym speldator


http://www.youtube.com/watch?v=TNJuHCrwtc0

Detta kan möjligen vara värt att vänta på?

Tillagt 2011-03-15 22:50:
Citerar Twisp:
Dvs inte spelhörlurar, som för det mesta är skräp.


Med vissa undantag!
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Ojdå, denna tråden va det mycket aktivitet i!

Tack till dem som rekommenderade MSI för mig när jag frågade om en gaming-laptop, tror jag hittat en dator som jag gillar.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=761626
  • 0
Webblager Försenad


FFFFFUUUUUU

Får se hur det utvecklas under dagen, kan ju vara så att det står försenad vid 00-slaget det datumet det ska komma in. De får väl inte leveranser mitt i natten kanske.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Får se hur det utvecklas under dagen, kan ju vara så att det står försenad vid 00-slaget det datumet det ska komma in. De får väl inte leveranser mitt i natten kanske.


Precis, det brukar vara så tror jag.
  • 0
Citerar Radim:
Precis, det brukar vara så tror jag.


Får hoppas det. Gör väl inte så mycket heller om det skulle vara försenat egentligen eftersom jag ändå inte ska byta chassit förrän nätagget är färdigt och det kan ju dröja ett litet tag.
  • 0
Förresten, om någon gör musik i FL. Är det värt att köra det på SSDn? Det kan ju trots allt ta oändligt mycket plats med plugins känns det som.
  • 0
Nu har jag ingen erfarenhet av just FL men rent allmänt vill man ju gärna ha sånna program på sin SSD. Men om det nu är som du säger att det tar upp mycket plats med plugins så kanske det inte är värt det? Hur mycket använder du plugins? Du skulle ju kunna installera de viktigaste av dem på din SSD och de som du inte använder lika ofta kan ligga på någon annan disk. Om man ges det alternativet då.

Aningen drygt att ha saker utspridda på olika diskar sådär dock. Man får väl helt enkelt överväga om programmet är värd platsen.

Vet inte heller hur mycket man vinner i FL genom att ha det på SSD. Jag kan ärligt talat inte märka någon ENORM skillnad när jag sitter i Photoshop som jag har på min, men det kanske är olika från program till program? Materialet ska ju ligga någonstans också.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
FFFFFUUUUUU


Fan! Samma för mitt Raven.

Citerar Radim:
Aggen är väldigt bra, speciellt TX-serien innan dom uppdaterade den.


Jag har från HX-serien, oerhört nöjd.

Citerar Jabu-Jabu:
Aningen drygt att ha saker utspridda på olika diskar sådär dock. Man får väl helt enkelt överväga om programmet är värd platsen.


Funderar på att spara pengar till man har råd med en 120 GB SSD, och sedan lägga alla program man använder på den. Placera Steam på min andra hårddisk, då tillsammans med några alternativa program som man kanske har igång någon gång då och då.
  • 0
Citerar Aaandy:
Fan! Samma för mitt Raven.


Tror (eller iallafall hoppas) att det är som jag skrev tidigare, att lagerstatusen uppdateras till försenat automatiskt vid tolvslaget den dagen sakerna ska komma i lager.

Citerar Aaandy:
Jag har från HX-serien, oerhört nöjd.


Me två.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Tror (eller iallafall hoppas) att det är som jag skrev tidigare, att lagerstatusen uppdateras till försenat automatiskt vid tolvslaget den dagen sakerna ska komma i lager.


Kan ju faktiskt vara så enkelt. Återstår att se imorgon när man går upp.

Citerar Jabu-Jabu:
Me två.


Antal watt?
  • 0
Citerar Aaandy:
Kan ju faktiskt vara så enkelt. Återstår att se imorgon när man går upp.


Yes!

Citerar Aaandy:
Antal watt?


650, du?
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
650, du?


Jag har ju den äldre versionen, så min är "endast" på 620 watt. ^^
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag har ju den äldre versionen, så min är "endast" på 620 watt. ^^


Pwnd. Mitt är dessutom bestyckat med ROG-sticker och galen Raven-logo

Nä men det räcker ju bra runt 600. Går ALDRIG tillbaka till ickemodulärt. Skulle gärna ha helt modulärt men de kablarna som inte är det på HX ska ju ändå alltid vara där så känns inte som något direkt "nödvändigt".
  • 0
TX650. Tillräckligt få kablar för att det ska vara lätt att gömma bakom moderkortet. Gillar verkligen V1, riktigt tysta och leverar mer än tillräckligt. V2 är riktigt fail.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Pwnd. Mitt är dessutom bestyckat med ROG-sticker och galen Raven-logo


Haha! Fast det kan nog vara rätt snyggt. Dock hade jag behållit originalutseendet om jag haft din version... min är dock i röd text. Mindre passande.

Citerar Jabu-Jabu:
Nä men det räcker ju bra runt 600. Går ALDRIG tillbaka till ickemodulärt. Skulle gärna ha helt modulärt men de kablarna som inte är det på HX ska ju ändå alltid vara där så känns inte som något direkt "nödvändigt".


Håller helt klart med dig. När du gått modulärt, finns det ingen återvändo. Att använda med icke-modulära nätaggregat är ett helvete rent ut sagt när man själv har ett modulärt.

Kan nog säga att jag ändå tyckt om att ha alla modulära, även om vissa ska vara där. Sleeving hade ju om inget annat blivit riskfritt då.
  • 0
Citerar Radim:
TX650. Tillräckligt få kablar för att det ska vara lätt att gömma bakom moderkortet. Gillar verkligen V1, riktigt tysta och leverar mer än tillräckligt. V2 är riktigt fail.


Jo visst går det att gömma undan sladdar, men som jämförelse så har jag 3 kontakter (+ de ickemodulära) anslutet i mitt nätagg. Blir väl 2 eller 3 i Raven beroende på hur jag gör med molex. Lättare att sleeva är det också.

Sen är det ju faktiskt inte så mycket dyrare. Jag tycker helt klart det är värt det.

Citerar Aaandy:
Haha! Fast det kan nog vara rätt snyggt. Dock hade jag behållit originalutseendet om jag haft din version... min är dock i röd text. Mindre passande.


Rött är ju utmärkt Men ja, du vill ju ha blått du din filur.

Det ÄR rätt snyggt skulle jag vilja påstå
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Rött är ju utmärkt


Inte till min dator som ska gå i blått tema...

Citerar Jabu-Jabu:
Det ÄR rätt snyggt skulle jag vilja påstå


Ja, det är det! Inget snack om saken.
  • 0
Citerar Aaandy:
Inte till min dator som ska gå i blått tema...


Du kan ju alltid göra en egen blå version. Skriv ut, klipp och klistra med limstift.

För övrigt hatar jag limstift.
  • 0
Jag upptäcker ibland att mitt Firefox blir otroligt segt. Kollade just upp aktivitetshanteraren och den säger att Firefox just nu drar 900 MB arbetsminne. Det kan väl knappast vara normalt?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Jag upptäcker ibland att mitt Firefox blir otroligt segt. Kollade just upp aktivitetshanteraren och den säger att Firefox just nu drar 900 MB arbetsminne. Det kan väl knappast vara normalt?


Firefox brukar dra en hel del. Har du mycket flikar? Flash?
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
För övrigt hatar jag limstift


De enkla orden förklarar varför jag inte vill göra det.
  • 0
Nu kostar 6850 exakt lika mycket som gtx 550 förresten, samtidigt som gtx 550 är närmare 5770 i prestanda och 6950 i strömförbrukning. Riktigt tragiskt att dom inte kunde komma med ett enda vettigt kort. Men trevligt av AMD att sänka priset på en redan populär produkt.
  • 0
Citerar Aaandy:
De enkla orden förklarar varför jag inte vill göra det.


Mjo, fast även om limstift i sig är vidrigt så fungerar det bra. Jag var rädd att det skulle lossna men det sitter bra.

Gjorde en hx620 (nåja gjorde om en redan omgjord tx650 sticker) i blått ifall du ångrar dig nån gång (och hittar annat än limstift ) Finns här.

Citerar Radim:
Nu kostar 6850 exakt lika mycket som gtx 550 förresten, samtidigt som gtx 550 är närmare 5770 i prestanda och 6950 i strömförbrukning. Riktigt tragiskt att dom inte kunde komma med ett enda vettigt kort. Men trevligt av AMD att sänka priset på en redan populär produkt.


Jaa Nvidia kan inte ha det lätt nu.
  • 0
Nja, dom lever ju på tegra, sammarbete och fanboys. Men utöver idioter så finns det väl ingen som skulle köpa något från dom.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag tycker nog inte 60 GB räcker hela vägen. Visst, är inte stor skillnad i att köpa två 60 GB eller en 120 GB. Men ändå.

2st 60GB i RAID0 ;D

Citerar Aaandy:
Men jag kommer kunna fylla en 60 GB stor SSD med program hur enkelt som helst. Photoshop, Office och sådana program tar ju enormt med utrymme.

Därför man inte kör Office

Tillagt 2011-03-16 08:14:
Citerar Jabu-Jabu:
Sen är det ju faktiskt inte så mycket dyrare.

Bara dubbelt så dyrt, typ.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!