Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar Radim:
Skaffa en i7 930 eller liknande. 70+ med originalkylaren utan någon som helst överklockning. Dvs samma temperatur som jag får med en rejäl överklockning. Eller GTX 590. 110+ grader varmt.

Nej fyfan Steks de inte då?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Baxter:
Amatör bilder på mitt nya chassi: http://img651.imageshack.us/g/pict0223i.jpg/

Lite fettfläckar dock.


Konstigt att det ser litet ut. Det är egentligen ett väldigt rejält chassi.

Citerar Gamer 94:
Nej fyfan Steks de inte då?


Jodå. Det är väldigt skadligt och otroligt många GTX 590 har gått sönder. Fast det är inget nytt för nvidias kort om man kollar på t.ex gtx 570 och gtx 480 eller 8800-serien. Visst att bara några GTX 590 dör direkt i dagsläget. Men hur många kommer hålla ett år med temperaturer på 110 grader ett par timmar om dagen?

Tillagt 2011-04-15 20:56:
Citerar X:
Efter 1 minut i Furmark med fläkten inställd på auto var temperaturen 70 grader och fläktne uppe i knappa 2000 varv. R3 börjar bara kännas sämre för varje dag som går. Fast som tur är blir det inte fulare.


Efter en minut var jag på 1200 grader tror jag, och 60 grader. Raven <3
  • 0
Citerar Radim:
Konstigt att det ser litet ut. Det är egentligen ett väldigt rejält chassi.


Skenet bedrar, det är verkligen riktigt stort!

Ska dock ta bättre bilder senare, väldigt stökigt och jag är förbannat trött.
  • 0
Citerar Radim:
Få se.. 5830 presterar som 4890, som ligger under gtx 460, som i sin tur ligger under 6850 som i sin tur ligger en bra bit från 6950. Tar du en version med 2gb minne och referensdesign kan du ju även låsa upp det till ett 6970 och klocka upp det till 1ghz (som jag gjort) för att få prestandan från gtx 580. Och om man jämför 6970 eller gtx 580 mot 4890 är det imo rätt stor skillnad.

Får konstigt brus i alla spel...

Tankade nya drivare, och alla fläktar i chassit går på fullt så det är inget värmeproblem.

Har överklockat den litegran förut, men inget som borde ha skadat den.

Aja, got to think about this lite mer innan man drar o lägger 2k på ett nytt kort.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Baxter:
Kan man köpa fler sådana?

Citerar Radim:
Var det inte jabu som fick fler utav silverstone?
Citerar Baxter:
Har för mig att han fick betala dock.

Citerar Radim:
Ja, du får betala för frakten, såklart. Men det kan knappast vara mer än 50kr.


Price for one is 6€ and you have to pay 20€ shipping costs. Please be noted, that these are netto prices. If it's okay for you I will send you a complete quotation.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Price for one is 6€ and you have to pay 20€ shipping costs.


Hmm, rätt dyrt, 260kr för en plåtbit.
  • 0
Citerar Baxter:
Hmm, rätt dyrt, 260kr för en plåtbit.


Och som jag la till

Please be noted, that these are netto prices. If it's okay for you I will send you a complete quotation.

lite därför jag inte fortsatte med min lilla ide om att köra svarta frontar. Åtta stycken + 20€
  • 0
Hmm,,,aja blir nog att ha dvd: löst bredvid istället. Det är riktigt fult att ha den fast satt i chassit.
  • 0
Jag är lite noobig men var ändrar man så att datorn inte går i sleep mode efter 5 minuter? Mitt Windows 7 är på engelska
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
  • X
  • X
Citerar Siegfried:
Jag är lite noobig men var ändrar man så att datorn inte går i sleep mode efter 5 minuter? Mitt Windows 7 är på engelska


El controllos panelos, Sytemos, Energios aletrantivos.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Siegfried:
Jag är lite noobig men var ändrar man så att datorn inte går i sleep mode efter 5 minuter? Mitt Windows 7 är på engelska


På laptops kan du trycka på batteriet nere i vänstra hörnet. Annars är det kontrollpanelen>system och säkerhet>enérgialternativ.
  • 0
Går det att sänka ljudnivån på datorn på något vis?
Sometimes i wonder..
  • 0
Citerar Sordid0:
Går det att sänka ljudnivån på datorn på något vis?


Det enklaste är att byta processorkylare, ifall det är den som låter. Om det är grafikkortet så kan man dra ner fläkthastighet eller skaffa ett bättre chassi.
  • 0
Okej, jag tror det är processorfläkten som låter, är det något speciellt jag måste kolla efter när jag väljer fläkt eller passar alla?
Sometimes i wonder..
  • 0
Citerar Sordid0:
Okej, jag tror det är processorfläkten som låter, är det något speciellt jag måste kolla efter när jag väljer fläkt eller passar alla?


Alla nya bör passa. För att göra det enkelt så kan jag länka en ifrån inet. http://www.inet.se/artikel/5321853/zalman-cnps10x-performa På tisdag kommer den in på lager. Väldigt tyst och kyler mycket bra.
  • 0
Tack ska se till att införskaffa en sådan då ^^
Sometimes i wonder..
  • 0
Skulle du kunna skriva vad du har för chassi och delar bara? Så att jag vet att det garanterat passar.
  • 0
Chassit är ett Scaleo 600
CPUn i5 760
GTX 460
Moderkortet MSI p55-cd53
Sometimes i wonder..
  • 0
Citerar Sordid0:
Chassit är ett Scaleo 600
CPUn i5 760
GTX 460
Moderkortet MSI p55-cd53


Udda chassi till dom delarna.. Men det bör gå.
  • 0
Nytt chassi tror jag det blir till sommaren detta är så gammalt och jag ska då fixa mig en sån där kylare som du rekomenderade.

Tack för hjälpen!
Sometimes i wonder..
  • 0
Sleeving, annan kylare och byte till ett sådant här: http://www.nordichardware.se/nyheter/76-moderkort/42897-evga-
p67-ftw-b3-snart-i-butikshyllorna.html


Borde inte kosta mer än sammanlagt 1000kr och skulle se väldigt bra ut i ett raven. Fast.. Skulle se ännu bättre ut i ett fortress 2 limited edition.
  • 0
Citerar Radim:
Sleeving, annan kylare och byte till ett sådant här: http://www.nordichardware.se/nyheter/76-moderkort/42897-evga-
p67-ftw-b3-snart-i-butikshyllorna.html

Borde inte kosta mer än sammanlagt 1000kr och skulle se väldigt bra ut i ett raven. Fast.. Skulle se ännu bättre ut i ett fortress 2 limited edition.


Jävlar, det var inte dyrt för ett högpresterande P67-kort. Jag menar, Gigabytes UD4 kostar något liknande, och Maximus IV kostar runt 1000kr mer. Så nu blev jag också intresserad.

Tillagt 2011-04-16 09:27:
Så misstänker att det är exklusive moms :/

Tillagt 2011-04-16 09:56:
Huh, hade faktiskt ingen aning om att Inet ska få in TJ07:

http://www.inet.se/artikel/6901007/silverstone-temjintj07b-w-svart
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Och jag behöver bara betala mellanskillnaden när jag byter in mitt extreme 4 b2. 500kr för det moderkortet låter väldigt bra. Fast jag skulle uppskatta ifall dom ändrade plats på PCIE slotsen så man kan få i 4st grafikkort.

Tillagt 2011-04-16 13:18:
Fast det är fortfarande inget moderkort som har gett samma "wow" intryck som P5K. Skulle väl vara 790fx gd-70.
  • 0
Min skärm har ballar ut totalt nu. Där det är vitt, här tex. på GR, så går det lila linjer både vågrätt och lodrätt över hela skärmen i något knasigt mönster som liknar en gammal matta hos gammelfarmor. Och sedan där det är svart eller lite mörkare färger så blir det lila grönt istället. Dags att byta kanske?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!