Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar second:
Jag kör Mac (naturligtvis)


Gå och dö.
  • 0
Citerar Baxter:
Gå och dö.


Det vill man säga till en del kunder som ringer in vill jag lova
  • 0
Ska jag köpa 7970, grabbar? Eller vänta tills 7950 släpps? Har en budget på 6,5k. Så jag har ju råd. Otroligt sugen..

Åsikter!
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
http://www.hardocp.com/article/2012/01/09/amd_radeon_hd_7970
_overclocking_performance_review/5


The overclocked Radeon HD 7970 is now 30% faster than it was at stock clock speeds in BF3. Compared to the Galaxy MDT GTX 580 the overclocked HD 7970 is 48% faster.

In Deus Ex: Human Revolution the overclocked Radeon HD 7970 is 33% faster than it was at default clock speeds. The overclocked Radeon HD 7970 is now 72% faster than the Galaxy MDT GTX 580!

In Skyrim the overclocked Radeon HD 7970 is 28% faster than it was at default clock speeds. The overclocked Radeon HD 7970 is now 49% faster than the Galaxy MDT GTX 580.

Helvete.. Sen så kan man nog få ut lite till av kortet om nu Sapphire ska släppa en med 1335MHz.

Tillagt 2012-01-09 21:24:
Citerar Chuckyflash:
Ska jag köpa 7970, grabbar? Eller vänta tills 7950 släpps? Har en budget på 6,5k. Så jag har ju råd. Otroligt sugen..

Åsikter!


Vänta med att köpa, priserna kommer nog sjunka lite om någon månad eller så. Just nu så spelar priset ingen roll då alla som vill ha det och tänker köpa på releasen gör det oavsett pris. Vill affärerna sen fortsätta sälja korten så kommer de nog sänka priset med ett par hundralappar.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Vänta med att köpa, priserna kommer nog sjunka lite om någon månad eller så. Just nu så spelar priset ingen roll då alla som vill ha det och tänker köpa på releasen gör det oavsett pris. Vill affärerna sen fortsätta sälja korten så kommer de nog sänka priset med ett par hundralappar.


Känner så också. Så får vi se hur 7950 presterar också. Undra om även det klår 580. Borde ju göra det, med tanke på priset.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Undra om även det klår 580. Borde ju göra det, med tanke på priset.


Den kommer förmodligen ligga på ungefär samma nivå, lite bättre i vissa spel och lite sämre i andra. Sen är frågan om de korten överklockar lika bra som 7970, för då kan det nog vara ett väldigt bra alternativ till 580.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Den kommer förmodligen ligga på ungefär samma nivå, lite bättre i vissa spel och lite sämre i andra. Sen är frågan om de korten överklockar lika bra som 7970, för då kan det nog vara ett väldigt bra alternativ till 580.


Något i den stilen. Brukar ju alltid vara så. Lite småirriterande att de flesta spelen jag spelar presterar bättre med nVidia kort. Nu ska det bli ändring på det!
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Hejsan!

inte så himla datakunnig jag så jag tänkte fråga folk här om ni visste nånting om chassin osv, men iallfall, min fråga är:

Jag undrar bara om vilket chassi ska jag ha om jag vill ha så litet och portabelt som möjligt, men ändå ska mina saker få plats?

Jag har: Intel Core i5 2500K, AMD Radeon HD6850, Nån MiniATX Moderkort ( Hittar inte på de nånstans), OCS ModXStream 500W, 8G DDR3 (hittar inte heller).
  • 0
Oh crap 5000? Är 7970 verkligen värd det priset? Eller är det bättre att köra på ett överklockat 6950?
Smile from the streets you hold
  • 0
Citerar M_Balzary:
Oh crap 5000? Är 7970 verkligen värd det priset? Eller är det bättre att köra på ett överklockat 6950?


Beror helt på vad du är ute efter. Ett 6950 räcker bra till de flesta spelen idag, är några få spel den inte klarar att maxa med en behaglig fps (alla har olika standard när det gäller lägsta fps dock). Men ett 7970 är bra mycket starkare än 6950.

Men om man har eller har planer på att skaffa en skärm med typ 2560x1440 som upplösning så behövs den där kraften om man vill få ut 60 fps när man maxar.
Eller bara rent av vill ha all den prestandan så man slipper byta kort på ca 3-4 år. Skulle nog tro att det kortet kommer stå sig bra genom den större delen av nästa generations konsoler.
We own your fucking dreams!
  • 0
Okej.. Så egentligen klarar jag mig på ett 6950 för tillfället? Och om jag vill så kan jag köpa nytt om 2-3 år?
Smile from the streets you hold
  • 0
Citerar M_Balzary:
Okej.. Så egentligen klarar jag mig på ett 6950 för tillfället? Och om jag vill så kan jag köpa nytt om 2-3 år?


Ja då.
We own your fucking dreams!
  • 0
Så. Vem blir först i ODT (Officiella Dator-Tråden) att köpa och skryta om en Radeon HD7970?

Tillagt 2012-01-10 15:26:
Citerar FredrikW:
Jag undrar bara om vilket chassi ska jag ha om jag vill ha så litet och portabelt som möjligt, men ändå ska mina saker få plats?

Well, om du ska pressa gränser i hur litet det kan vara är custom build enda vettiga. Men annars är det bara att dra in på prisjakt eller whatever och sortera på M-ATX chassin och ta något du gillar
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar FredrikW:
Hejsan!

inte så himla datakunnig jag så jag tänkte fråga folk här om ni visste nånting om chassin osv, men iallfall, min fråga är:

Jag undrar bara om vilket chassi ska jag ha om jag vill ha så litet och portabelt som möjligt, men ändå ska mina saker få plats?

Jag har: Intel Core i5 2500K, AMD Radeon HD6850, Nån MiniATX Moderkort ( Hittar inte på de nånstans), OCS ModXStream 500W, 8G DDR3 (hittar inte heller).

Det här kan jag tipsa om:
http://www.inet.se/produkt/6901046/silverstone-temjin-tj08b-e-sva
rt


Recension:
http://www.sweclockers.com/recension/14599-silverstone-tj08-e

Har du lite åsikter om priset så får du gärna säga vilken budget du vill ligga på för chassit.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Den senaste tiden har hastigheten på nätet här nere blivit riktgit kasst, måste tillochmed buffra 480 filmer på youtube.

Tillagt 2012-01-10 16:49:
Citerar Carize:
Det här kan jag tipsa om:
http://www.inet.se/produkt/6901046/silverstone-temjin-tj08b-e-sva
rt

Recension:
http://www.sweclockers.com/recension/14599-silverstone-tj08-e

Har du lite åsikter om priset så får du gärna säga vilken budget du vill ligga på för chassit.


Rekommenderar också det!

Tillagt 2012-01-10 16:52:
Citerar TB the gr8 n3rd:
Så. Vem blir först i ODT (Officiella Dator-Tråden) att köpa och skryta om en Radeon HD7970?


Så viktigt är inte min e-penis.
  • 0
Skillnaden mellan alla dom här?

http://www.inet.se/sok/7970
Smile from the streets you hold
  • 0
Citerar Carize:
Har du lite åsikter om priset så får du gärna säga vilken budget du vill ligga på för chassit.
Citerar Carize:
Citerar FredrikW:
Hejsan!

inte så himla datakunnig jag så jag tänkte fråga folk här om ni visste nånting om chassin osv, men iallfall, min fråga är:

Jag undrar bara om vilket chassi ska jag ha om jag vill ha så litet och portabelt som möjligt, men ändå ska mina saker få plats?

Jag har: Intel Core i5 2500K, AMD Radeon HD6850, Nån MiniATX Moderkort ( Hittar inte på de nånstans), OCS ModXStream 500W, 8G DDR3 (hittar inte heller).

Det här kan jag tipsa om:
http://www.inet.se/produkt/6901046/silverstone-temjin-tj08b-e-sva
rt

Recension:
http://www.sweclockers.com/recension/14599-silverstone-tj08-e

Har du lite åsikter om priset så får du gärna säga vilken budget du vill ligga på för chassit.


Jag har inte bestämt någon speciell budget än, Men de där chassit verkar ju vara helt perfekt för mina behov! Fast om de finns något chassi som är lite billigare som ligger runt 600-700 vore de perfekt! annars duger de där fint också.
  • 0
Citerar M_Balzary:
Skillnaden mellan alla dom här?

http://www.inet.se/sok/7970


Lite olika kylare.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Så. Vem blir först i ODT (Officiella Dator-Tråden) att köpa och skryta om en Radeon HD7970?


Jag hade kunnat, (och tänkte köpa det). Men blev avrådd av Sir Johnny.

Det ska köpas. (Eller 7950.) Men jag väntar ett litet tag. Tills priserna sjunker.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Så. Vem blir först i ODT (Officiella Dator-Tråden) att köpa och skryta om en Radeon HD7970?


Jag blir knappast först, men det lutar åt att jag det blir ett 7970 när jag köper ny burk när lönen kommer.
Smile from the streets you hold
  • 0
Razer Fiona - Gaming-tablet med "nunchucks" på sidan samt en i7 inuti.

Det är den framtiden alla noobs inte tror kommer, framtidens konsoler är tablets du kopplar till TV'n samt kopplar loss o spelar portabelt på när du reser.

Razer kan inte göra något bra men det är ett bra koncept som visar alla noobs framtiden.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Ja, man är en noob ifall man inte kan förutspå framtiden.
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Nej, man är Noob när man inte ser de gigantiska tekniska kliv mobiler och tablets tar varje dag. Det är verkligen inte långt tills man kan ersätta sin PS/Xbox med en portabel skärm som gör samma sak lika bra.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
jag klarar av att spela bf3 med allting på high och vissa saker på ultra med fps på 60-80, men när jag försöker spela far cry 1 så hänger hela datorn sig gång på gång.
några ideer?
Stigopopoluz
  • 0
Citerar x_genesis_x:
jag klarar av att spela bf3 med allting på high och vissa saker på ultra med fps på 60-80, men när jag försöker spela far cry 1 så hänger hela datorn sig gång på gång.
några ideer?


Vad har du för OS? Vet att många har problem att spela Far Cry 1 i Vista och Win 7
Smile from the streets you hold
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!