Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden

Andra Bullar
Andra Bullar
Kolla efter i installationsprogrammet om du blir erbjuden att välja var du vill installera det? Det vill säga, tryck inte på express installation.

Rent teknisk sett är Catalyst ett program som vilket som helst, och program kan installeras var som helst, det är registret som talar om för Windows var filerna finns någonstans och vad som ska göra vad. Sen väljer ofta många att strunta i att ge en alternativet att spara det någon annanstans för att kunna standardisera uppdateringar och sånt enklare (lättare för en programmerare att bara skriva in en standarddirectory än att be ett patchprogram rota i registret), ingen aning hur AMD valt att göra dock.

"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
Chuckyflash
Chuckyflash
Citerar Aaandy:
Överpris.

Ganska dålig dessutom.

"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
Grand Theft Auto
Grand Theft Auto
Vill specificera min dator för gaming och även ha en rätt så hyfsad skärm för tillsammans runt 10000-17000kr som jag sa

Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
Adam Holmberg
Adam Holmberg
jag har två HD6970 i ett Raven RV02-E-chassi och i AMD Vision Engine Control Centre så är korten på:

High Performance GPU clock speed
880MHz

High Performance memory clock speed
1375MHz

Power Control Settings:
0%

Hur högt kan jag säkert klocka dessa? Har XFX Stockkylare till.

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Andra Bullar
Andra Bullar
Citerar Humanisten:
jag har två HD6970 i ett Raven RV02-E-chassi och i AMD Vision Engine Control Centre så är korten på:

High Performance GPU clock speed
880MHz

High Performance memory clock speed
1375MHz

Power Control Settings:
0%

Hur högt kan jag säkert klocka dessa? Har XFX Stockkylare till.

De flesta 6970 klarar i alla fall 950 på GPU, minnet är jag inte lika säker på.

Tillagt 2012-04-18 20:27:
Notera dock att många kort klarar 1000MHz på GPU också. Ladda ner MSI Afterburner och Kombustor och klocka med det, använd Kombustor för att kolla stabiliteten. Ser... Pälslogotypen (japp, Kombustor bygger på Furmark) konstig ut och har artefakter så är klocken inte stabil. Då kan du öka spänningen en gnutta och se om det hjälper.

"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Andra Bullar:
Notera dock att många kort klarar 1000MHz på GPU också. Ladda ner MSI Afterburner och Kombustor och klocka med det, använd Kombustor för att kolla stabiliteten. Ser... Pälslogotypen (japp, Kombustor bygger på Furmark) konstig ut och har artefakter så är klocken inte stabil. Då kan du öka spänningen en gnutta och se om det hjälper.

Vad är fördelen med Afterburner framför att bara använda Vision Engine?

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Aaandy
Aaandy
Jaha, vad i helvete, nu hittar inte BIOS min SSD längre. Jag som precis trodde turen hade vänt. Finns det några tips för att ta reda på ifall den lever eller inte? Den gröna lampan på min SSD lyser i grönt.

Andra Bullar
Andra Bullar
Citerar Humanisten:
Vad är fördelen med Afterburner framför att bara använda Vision Engine?

Bättre sensorhantering, du ser tydliga grafer på högersidan som visar värmeutveckling, instabilitet och throttling.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Andra Bullar:
Bättre sensorhantering, du ser tydliga grafer på högersidan som visar värmeutveckling, instabilitet och throttling.

Okej, ska ladda ner det sen när internet är snabbare... Just nu så dör Skype så fort jag öppnar en sida.

Missing Avatar
triplexxor
Tjena, jag hade tänkt att köpa en dator från en polare, men undrar om det är värt pengarna. jag får köpa den för 1800.
Det är en HP Pavilion Elite m9067.sc-a
specs

Grafikkortet är trasigt så jag behöver byta det.

Är det värt pengarna eller finns det en bättre dator runt 3-4 tusen? Jag ska spela på den.

skilliæ
skilliæ
Ja, jag håller på bygga en dator nu. Redan fått ihop bra delar för 3k, fattas bara ett moderkort och skärm sen är det gött. För jag får ett grafikkort av en polare för 250kr, bästa grafikkortet i tusen-klassen atm. Så det kommer bli en dator för 4k-5k. Även skaffa ett moderbord med crossfire. Så det blir awesome! Polarens farsa jobbar enbart med datorer och delar så atte.

sirjohnnyking
sirjohnnyking
Beställde precis ett modulärt nätagg, ska blir skönt att bli av med mitt högljudda som jag kör med nu.

We own your fucking dreams!
TB the gr8 n3rd
TB the gr8 n3rd
Citerar triplexxor:
Tjena, jag hade tänkt att köpa en dator från en polare, men undrar om det är värt pengarna. jag får köpa den för 1800.

Den där datorn kör ju saker som är 5 år gamla, 1800kr och det utan gkort är lite för mycket... Lägg till att det är en HP-dator och du kan ha svårt att uppgradera den.

Naah, spara pengarna och bygg en egen. Du kan bygga en ny dator som äger den där för en tusing mer liksom. (Fast ska du spela borde du satsa på att lägga minst 5k)

Citerar sirjohnnyking:
Beställde precis ett modulärt nätagg, ska blir skönt att bli av med mitt högljudda som jag kör med nu.

Fast ingen som säger att modulära är tysta?

Sen kan du ju alltid öppna upp en gammal PSU och stoppa i en ny fläkt. (göre inte på nya bara för då ryker garantin)

Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Aaandy
Aaandy
Jasmin har nu provat min SSD i en annan dator, och där hittas den direkt. Så det är antagligen något problem med min dator, alternativt mitt moderkort. Några idéer? Fortfarande samma problem som tidigare, jag kopplar in min SSD till datorn, men hittar den inte.

Chuckyflash
Chuckyflash
Citerar skilliæ:
bästa grafikkortet i tusen-klassen atm

Vilket kort?

Citerar Aaandy:
Så det är antagligen något problem med min dator, alternativt mitt moderkort. Några idéer? Fortfarande samma problem som tidigare, jag kopplar in min SSD till datorn, men hittar den inte.

Skulle tippa att det är moderkortet som strular. Känns så i alla fall. Har du tillgång till ett annat?

"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
Aaandy
Aaandy
Citerar Chuckyflash:
Skulle tippa att det är moderkortet som strular. Känns så i alla fall. Har du tillgång till ett annat?

Tyvärr inte. Men alla mina andra hårddiskar detekteras av moderkortet.

sirjohnnyking
sirjohnnyking
Citerar TB the gr8 n3rd:
Fast ingen som säger att modulära är tysta?

Sen kan du ju alltid öppna upp en gammal PSU och stoppa i en ny fläkt. (göre inte på nya bara för då ryker garantin)

Jg köpte inte modulärt bara för att få det tystare, det köpte jag för att slippa alla onödiga sladdar. En bonus är att det ska vara väldigt tyst (och vad som helst som bara låter lite är en stor förbättring jämfört med mitt nuvarande).

Iqaros
Iqaros
Citerar Aaandy:
Tyvärr inte. Men alla mina andra hårddiskar detekteras av moderkortet.

I samma ingångsport som din SSD?

Aaandy
Aaandy
Citerar Iqaros:
I samma ingångsport som din SSD?

Yes. Alla mina SATA-portar fungerar.

sirjohnnyking
sirjohnnyking
Citerar Aaandy:
Jasmin har nu provat min SSD i en annan dator, och där hittas den direkt. Så det är antagligen något problem med min dator, alternativt mitt moderkort. Några idéer? Fortfarande samma problem som tidigare, jag kopplar in min SSD till datorn, men hittar den inte.

Testat att byta SATA-kabel? Det löste ett problem för mig en gång när min hårddisk strulade.

Aaandy
Aaandy
Citerar sirjohnnyking:
Testat att byta SATA-kabel? Det löste ett problem för mig en gång när min hårddisk strulade.

Jag har provat olika SATA-kablar.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy