Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


  • Ree
  • Ree
Citerar Aaandy:
lämnar datorn

HA! Good one.
  • 0
Citerar Ree:
Nån här som har en trådlös mus de använder för att spela? Intryck?


Mitt intryck av en trådlös mus är de känns sjukt klumpiga och tunga jämfört med vanliga möss. Det är väll en smaksak vad man gillar, kör själv med en Steelseries Kinzu o den är lätt som fan

Jag hade nog rekommenderat Steelseries Sensei, inte trådlös dock men ska du ha en trådlös mus med liknande prestanda så kostar den typ det dubbla
  • 0
Man märker att Crysis 2 inte är ett spel som kräver processorkraft. Antal frames intjänade sedan bytet = cirka noll.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Man märker att Crysis 2 inte är ett spel som kräver processorkraft. Antal frames intjänade sedan bytet = cirka noll.


På tal om det, ska bli roligt att se hur trean ser ut sen.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
På tal om det, ska bli roligt att se hur trean ser ut sen.


Mjo, undrar också hur systemkraven skiljer sig.
Storymässigt är jag inte intresserad, har varit ointresserad av detta sedan ettan, utan det är mera det tekniska som alltid fascinerat mig sedan start och hur optimerade spelen är (so far är jag inte imponerad alls).
Av det lilla vi sett verkade det inte extremt mycket snyggare i alla fall så jag hoppas att man i alla fall ordnat koden mer.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Mjo, undrar också hur systemkraven skiljer sig.
Storymässigt är jag inte intresserad


Samma här. Spelen som såna intresserar mig inte nämnvärt, men väl det tekniska.

BF3 däremot som jag beställt(med premium) är både för grafiken och för själva spelet, både SP och såklart MP.

Citerar Humanisten:
Av det lilla vi sett verkade det inte extremt mycket snyggare i alla fall så jag hoppas att man i alla fall ordnat koden mer.


Tråkigt det. Tips på spel att skaffa för att få se snyggast grafik förutom Crysis-spelen och BF?

Även beställt Civ, ett spel där jag nästan inte kunde bry mig mindre om grafiken. Så det är olika det där.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Tips på spel att skaffa för att få se snyggast grafik förutom Crysis-spelen och BF?


Hmm.. Witcher 2, Metro 2033 och Max Payne 3 tycker jag om till PC rent grafiskt. Det är spelen jag har och försöker bencha med mest just nu och samtidigt kan njuta av.

Citerar Costae Cavea:
BF3 däremot som jag beställt(med premium) är både för grafiken och för själva spelet, både SP och såklart MP.


SP-delen bryr jag mig inte om men Premium har jag skaffat och njuter. Kör högsta inställningarna i 1080p (utan MSAA dock) och droppar nästan aldrig under 60 frames sen efter jag skaffade min i5 3570K.
Det är det spelet jag kör mest vad gäller multiplayer.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Witcher 2


Ska bli kul att jämföra mot konsolversionen.

Citerar Humanisten:
SP-delen bryr jag mig inte om men Premium har jag skaffat och njuter. Kör högsta inställningarna i 1080p (utan MSAA dock) och droppar nästan aldrig under 60 frames sen efter jag skaffade min i5 3570K.
Det är det spelet jag kör mest vad gäller multiplayer.


Härligt, kanske vi kan spela någon gång då.
  • 0
Nån som har hört talas om Yamakasi-skärmar? Det är ett koreanskt märke som säljer 27" LED-skärmar med likadan IPS-panel som Apple Cinema, Dell-skärmar har. Det bästa av allt är att de kostar runt 2000 kr (inkl frakt) på ebay: http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-LED-SE-
27-2560X1440-WQHD-DVI-D-Dual-Computer-Monitor-/1209110080
70?pt=Computer_Monitors&hash=item1c26db9146


Är riktigt sugen, vissa versioner ska tydligen klara 120Hz dessutom
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Härligt, kanske vi kan spela någon gång då.


Det skulle nog vara najs
Jag heter Adaell på Battlelog och Origin om du skulle vilja adda mig så vi kanske kan lira någon dag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Gro
  • Gro
Skulle vilja ha tips om en schysst datorskärm. Mina krav:

- 22-26"
- 1080p
- HDMI (för att kunna ansluta laptop och/eller spelkonsol)
- Skall användas till CAD, bildredigering och lite spelande.
- Max 3000 SEK

En till fråga också: Vilken/Vilka tillverkare gör generellt bäst datorskärmar?
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Citerar Gro:
Skulle vilja ha tips om en schysst datorskärm.


http://www.inet.se/produkt/2205978/dell-ultrasharp-23-u2312hm-ip
s-led


Den har inte HDMI, men om budgeten ligger på 3000 har du gott om pengar över till en passande adapter.

För lite extra pengar kan du få en i princip likadan, men 24" och 1920x1200 (16:10).

http://www.inet.se/produkt/2205957/dell-ultrasharp-24-u2412m-ips
  • 0
Citerar Gro:
Skulle vilja ha tips om en schysst datorskärm. Mina krav:

- 22-26"
- 1080p
- HDMI (för att kunna ansluta laptop och/eller spelkonsol)
- Skall användas till CAD, bildredigering och lite spelande.
- Max 3000 SEK

En till fråga också: Vilken/Vilka tillverkare gör generellt bäst datorskärmar?


Hade köpt den jag länkade några inlägg över SJUKT BRA FÖR DET PRISET!
  • 0
Citerar Szreaper:
Hade köpt den jag länkade några inlägg över


Citerar Gro:
- 22-26"

Citerar Szreaper:
säljer 27" LED-skärmar


Dessutom har den endast DVI, förmodligen bara en, vilket inte uppfyller det tredje kravet.

Sen skulle jag personligen hellre lägga lite exra pengar på att handla från en etablerad affär och ett känt märke.
  • 0
Vad hade det kostat att köpa en dator i delar och bygga ihop själv om den ska klara köra BF3 på max.?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
  • Gro
  • Gro
@aroon
Sitter för tillfället på en riktigt trevlig 20" Dell UltraSharp med cirkus 5 år på nacken, så betvivlar inte dina tips. HDMI känns dock väldigt viktigt att ha direkt i skärmen. Jag vill inte använda några adaptrar.

Tips?
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Även beställt surround headset nu så jag inte stör tjejen för mycket när jag spelar. Många bäckar små, jag är uppe i över 18.000 kr nu i beställningar.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vad hade det kostat att köpa en dator i delar och bygga ihop själv om den ska klara köra BF3 på max.?


Om du vill bygga upp en dator från grunden skulle jag tro att det kommer kosta runt 8-12 tusen. Det beror självklart på om du har tillgång till delar från en gammal dator, samt hur framtidsredo du vill att datorn ska vara!
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Citerar Gro:
Skulle vilja ha tips om en schysst datorskärm. Mina krav:

- 22-26"
- 1080p
- HDMI (för att kunna ansluta laptop och/eller spelkonsol)
- Skall användas till CAD, bildredigering och lite spelande.
- Max 3000 SEK

En till fråga också: Vilken/Vilka tillverkare gör generellt bäst datorskärmar?


http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=963872
Fuck yeah!
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vad hade det kostat att köpa en dator i delar och bygga ihop själv om den ska klara köra BF3 på max.?


Med eller utan operativsystem? Hur som helst låter Brawls omfång bra, även om jag själv sagt 10000 till 12000 kronor istället.

Citerar Twisp:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=963872


Mycket bra skärm.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vad hade det kostat att köpa en dator i delar och bygga ihop själv om den ska klara köra BF3 på max.?


Ska du spela i 1080p på ultra med misnt 60 fps så kommer den kosta runt 10k utan SSD. Typ denna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1977803/2012-07-01
  • 0
Citerar Szreaper:
Ska du spela i 1080p på ultra med misnt 60 fps så kommer den kosta runt 10k utan SSD. Typ denna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1977803/2012-07-01


Och det kan man dessutom modifiera åt det bättre håller, om man har större budget, vill säga. Till exempel modulärt nätaggregat, lite större hårddisk, kanske en SSD och så vidare. Så det är egentligen din budget som bygger datorn.
  • 0
Tips på ett program som kan "rädda" dvd skivor? HAr en gammal dvd här med gamla familjefilmer som har gett upp.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Baxter:
Tips på ett program som kan "rädda" dvd skivor? HAr en gammal dvd här med gamla familjefilmer som har gett upp.

Det är nog de gamla huskurerna som du måste försöka dig på. Dvs. koka skivan, testa med vax och sånt.
  • 0
Det roliga är att den är bränd 2004 och den har legat mörkt i ett brandsäkert kassaskåp ända sedan dess, har kanske spelats några minuter vartannat år sedan dess men inte mer.

Håller skivor verkligen inte längre än så?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!