Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar Toadspole:
Kan inte hitta det på webhallen, är det G-Force 5770? Och är G-Force 7600 bättre än 5770?


Webhallen är rätt så dyra. Kolla på prisjakt.

Citerar Twisp:
http://img686.imageshack.us/img686/9049/dat0r.jpg


Ser väl bra ut, men med tanke på minnerna gissar jag på att du ska klocka, annars är dom onödiga. Ska du inte ha en processorkylare också?

Lägger du till lite drygt 2000kr så får du ett 5970

Tillagt 2010-07-08 20:09:
Spara in på agg, ta bort SSD och dra ner lite på minnen så är det inte alls mycket extra du behöver lägga till.
  • 0
Citerar Toadspole:
Kan inte hitta det på webhallen, är det G-Force 5770? Och är G-Force 7600 bättre än 5770?


Haha. Nej nej, det är en annan tillverkare som gör 5770. Här är produkten och ja, den är bättre.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540311
ROLFMAO xDD
  • 0
Citerar Toadspole:
Kan inte hitta det på webhallen, är det G-Force 5770? Och är G-Force 7600 bättre än 5770?


Telgil sade det.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Kom på nu att mitt nätagg kanske inte pallar 4890. Det är ett 400w av okänt märke. FSP tror jag. Det klarar mitt 4850 men det drar ju inte lika mycket.

Jag körde min 4890 på en skitbillig budget 400watare, gick väll, men när jag uppgraderade resten av datorn köpte jag ett 550w tror jag.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Har fått ett problem som jag accepterat länge, men inte orkar med längre.

Min pc har alltid varit snabb vid uppstart. Nu kan den ta en hel kvart på sig ibland, och 1 av 5 av gångerna så skiter den i att ladda programmen över huvud taget. när jag kollar vilka startprogrammen är så är det sjukt många som jag inte har någon aning om vad de fyller för funktion.

De finns med i Windows system32 men alla heter random koder som vvfqp eller v5fqa.

Är det tryggt att ta bort dessa? Eller skiter sig allt då?

Vad kan jag annars göra? Vilka program BEHÖVER man generellt ha vid uppstart? Är det normalt med en enorm lista?

Tacksam för hjälp.
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Är det inte bättre med att börja stänga av saker i Msconfig innan du raderar saker?
  • 0
@Radim

Tack för tipsen! Finns det någon special anledning till att varför jag borde skippa SSD? Vill gärna se hur den påverkar prestanda överlag (photoshop m.m.) osv. Kylare! Jag visste att jag hade glömt något. =p

Jag kan inte köpa allt på en gång heller så jag kommer väl att byta ut några delar (åh, 200:- till så kan jag ju köpa den delen... heh) men förhoppningsvis så är den klar innan... jul... *suck*
Fuck yeah!
  • 0
Citerar marten1000:
Är det inte bättre med att börja stänga av saker i Msconfig innan du raderar saker?


Det är det jag menar. Är inne i msconfig och stänger av, men om jag stänger av nåt viktigt så skiter det ju sig vid uppstart.
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Citerar Twisp:
Jag kan inte köpa allt på en gång heller så jag kommer väl att byta ut några delar (åh, 200:- till så kan jag ju köpa den delen... heh) men förhoppningsvis så är den klar innan... jul... *suck*


När du väl köper datorn vid jul så kommer de flesta delarna vara gamla eller jättebilliga vid det laget. Ta och spara istället.

Citerar Woodpig:
Tack för tipsen! Finns det någon special anledning till att varför jag borde skippa SSD? Vill gärna se hur den påverkar prestanda överlag (photoshop m.m.) osv. Kylare! Jag visste att jag hade glömt något. =p


SSD hjälper bara om sakerna är på den disken. Så du måste lägga in dina bilder, OS och PS och annat på 40gb.
  • 0
Citerar Radim:
Citerar Toadspole:Kan inte hitta det på webhallen, är det G-Force 5770? Och är G-Force 7600 bättre än 5770?

Webhallen är rätt så dyra. Kolla på prisjakt.


Brorsan jobbar på webhallen, så vi får nog en rabatt, och jag har nog inte råd med något över tusenlappen.
  • 0
Citerar Toadspole:
Brorsan jobbar på webhallen, så vi får nog en rabatt, och jag har nog inte råd med något över tusenlappen.


Begagnat 4890 i så fall låter det som.
  • 0
Har nu om prioriterat mitt dator bygge så nu blev den så här så länge.
Processor intel core i 7 860
grafikkort-vertex 3d radeon hd 5830 sunkigt men lär köpa ett till senare av annan modell.
Modekort
asus p7p55d le. lär nog kunna funka elelr vad tror alla ?
  • 0
Citerar dennox:
Har nu om prioriterat mitt dator bygge så nu blev den så här så länge.
Processor intel core i 7 860
grafikkort-vertex 3d radeon hd 5830 sunkigt men lär köpa ett till senare av annan modell.
Modekort
asus p7p55d le. lär nog kunna funka elelr vad tror alla ?


Vad ska du ha datorn till?
  • 0
lite spel

Tillagt 2010-07-08 22:34:
Citerar dennox:
lite spel
Jävligt korkat svarat igentligen på din fråga xd sorry det jag är mest inriktad på är ju lite seriösare spel som mw2 bfbc2 m.m dom här delarna satte jag ihop med en som jobbar på den lokala data affären
  • 0
Citerar Radim:
SSD hjälper bara om sakerna är på den disken. Så du måste lägga in dina bilder, OS och PS och annat på 40gb.


Jo, det vet jag... Ah, jag har räknat helt fel, haha. Det får bli en 80gb istället.

Jag vet inte hur jag ska göra nu, spara låter smart men om jag köper nya delar varje månad så kan jag ha igång den innan jul med komponenter från min andra dator. Spara de dyraste till sist? Hmm... får se hur jag gör... ^^
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Jo, det vet jag... Ah, jag har räknat helt fel, haha. Det får bli en 80gb istället.

Jag vet inte hur jag ska göra nu, spara låter smart men om jag köper nya delar varje månad så kan jag ha igång den innan jul med komponenter från min andra dator. Spara de dyraste till sist? Hmm... får se hur jag gör... ^^


Prestandaökningen är ändå för liten för priset. För dom pengarna kan du få 2st 5870, dvs ett 5970.

Tillagt 2010-07-08 22:42:
Citerar dennox:
Jävligt korkat svarat igentligen på din fråga xd sorry det jag är mest inriktad på är ju lite seriösare spel som mw2 bfbc2 m.m dom här delarna satte jag ihop med en som jobbar på den lokala data affären


I så fall har du ingen som helst användning av den processorn. Kolla in i5 750 om du måste ha intel, eller en phenom ii x4 eller x6. Ska du spela så bör du helst lägga så stor del som möjligt av budgeten på grafikkort.
  • 0
Citerar Radim:
Prestandaökningen är ändå för liten för priset. För dom pengarna kan du få 2st 5870, dvs ett 5970.


Fine, du vinner. Faktum är att jag skiter i både SSD och att uppgradera kortet då det inte känns som att jag behöver något bättre 5870, det räcker gott ett tag framöver.

Det finns faktiskt en hel del saker jag kan dra in på utan att jag lider särskilt mycket för det... hmm... Tack för att du fick mig att tänka om. =D
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Det finns faktiskt en hel del saker jag kan dra in på utan att jag lider särskilt mycket för det... hmm... Tack för att du fick mig att tänka om. =D


Finns ingen anledning för dig att ta ett agg som kostar så mycket när TX650W ger samma effekt och är lika bra, fast det är inte modulärt, det är enda nackdelen.

Tillagt 2010-07-08 23:33:
En annan sak du kan ändra på om du ska ha datorn för spel och redigering, det är att byta till en phenom II 1055t och spara in en massa pengar på moderkortet, minnen och processor, dessutom får du bättre prestanda när du redigerar.
  • 0
vad tror du om XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "XXX", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 755MHz ist för det andra jag skrev om Radim ?
  • 0
Citerar dennox:
vad tror du om XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "XXX", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 755MHz ist för det andra jag skrev om Radim ?


Det blir jättebra, fast vilket 5850 som helst funkar, så ta det billigaste utav dom.
  • 0
Citerar Radim:
Finns ingen anledning för dig att ta ett agg som kostar så mycket när TX650W ger samma effekt och är lika bra, fast det är inte modulärt, det är enda nackdelen.


Redan ändrat.

http://img269.imageshack.us/img269/9049/dat0r.jpg

Får se om jag inte kan skrapa ihop till den redan i september, om allt går vägen... jävla behovsanställning. -__-
Fuck yeah!
  • 0
PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0,"PCS+", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, w/COD Modern Warefare2 [info] var det billigaste jag kunde hitta har du nått billigare linka gärna
  • 0
Citerar Twisp:
Redan ändrat.

http://img269.imageshack.us/img269/9049/dat0r.jpg

Får se om jag inte kan skrapa ihop till den redan i september, om allt går vägen... jävla behovsanställning. -__-


Läs vad jag la till i mitt förra inlägg. Kylaren är jag lite skeptisk till tbh. Men jag rekommenderar verkligen en 1055t som är 6-kärnig i jämförelse med i7 930 som är 4-kärnig. Dock så har i7 hyperthreading, men för dina behov så skulle verkligen en 1055t passa mycket bättre. Dessutom är de betydligt svalare och därmed så kan processorkylaren vara mycket tystare.

Du skulle säkert spara in 1000kr om du tog en 1055t och moderkort från AMD samt 2x2gb minne.

Tillagt 2010-07-08 23:48:
Citerar dennox:
PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0,"PCS+", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, w/COD Modern Warefare2 [info] var det billigaste jag kunde hitta har du nått billigare linka gärna


Kolla på prisjakt, jag handlar aldrig från någon butik utan att kolla där först. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1376&o=produkt_pris_ink
moms#prodlista
Den som du kollade på inkluderar dock Call of Duty Modern Warefare 2 som du kan sälja till någon polare eller något så sparar du in lite pengar. Gissar på att du handlar hos inet eller misco? Det är billigaste där. Men om du ska handla på misco, se till att leta reda på rabattkoden på sweclockers först så du får rabatt på hela deras sortiment.
  • 0
Så, efter att ha läst lite recensioner så passar faktiskt den här processorn en aning bättre med tanke på att jag mest använder datorn till grafik osv.

http://img683.imageshack.us/img683/9049/dat0r.jpg

Vilken kylare skulle du rekommendera? Finns så jäkla många och jag har ingen aning om vilka märken som är bra, alls. Någon från Zalman kanske?
Fuck yeah!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!