Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Hobbit


Citerar Th3 End:
Ärligt talat så fann jag 155kr lite väl mycket speciellt när min inte ens erbjöd HRF!

Jag betalade ca 100kr... för 3D och HFR.
  • 0
Citerar Iqaros:
Jag betalade ca 100kr... för 3D och HFR.


Jag vill dö.
  • 0
Värmde upp med ett Sagan om Ringen-maraton igår. 12 timmar av total episkhet. The Hobbit snart. *hajphajp*
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
jag diskuterade mängden datoranimationer i filmen med en av de jag såg den med och han försvarade det med att saker som smink och liknande inte ser lika bra ut i 48 frames som i 24 frames, olika källor på nätet verkar hålla med. Om det betyder att vi kommer offra smink och praktiska effekter som faktiskt kan lura en mot datoranimationer som vi faktiskt kan se är fejk 90% av gångerna (ännu lättare med HFR)... så vill jag faktiskt inte ha mer med det att göra
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar torbli79:
Var det värt att betala extra för 3D i Linköping (om du nu såg den där)?!


Jag såg den i Norrköping, och tycker att antingen ser man den i 2D eller 3D HFR. Vanligt 3D är slöseri med pengar om man har tillgång till den föreställning med 3D HFR.

Citerar Humanisten:
jag diskuterade mängden datoranimationer i filmen med en av de jag såg den med och han försvarade det med att saker som smink och liknande inte ser lika bra ut i 48 frames som i 24 frames, olika källor på nätet verkar hålla med. Om det betyder att vi kommer offra smink och praktiska effekter som faktiskt kan lura en mot datoranimationer som vi faktiskt kan se är fejk 90% av gångerna (ännu lättare med HFR)... så vill jag faktiskt inte ha mer med det att göra


Vad är det i sådana fall som gör att sminket ser sämre ut?
  • 0
Citerar Aaandy:
Vad är det i sådana fall som gör att sminket ser sämre ut?


Ingen aning, har inte hittat en tydlig förklaring än. Jag chansar på ur olika material som gummit i masker eller saker på huden inte rör sig "rätt" och att det syns mer i HFR eller något. Ska jaga reda på mer information

Tydligen så ska 4K också vara a bitch to deal with (inte svårt att förstå det dock).

Tillagt 2012-12-15 16:02:
På tal om inget... Jag tycker att Thorin får mig att tänka på Gowron från Star Trek... vet inte varför
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Bara jag som fick gåshud där i början när Bilbo sa "My dear Frodo."?

Tillagt 2012-12-15 16:24:
Btw, såg inte old Bilbo äldre ut i Sagan om Ringen än här?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Btw, såg inte old Bilbo äldre ut i Sagan om Ringen än här?


vilken av dom? Future Bilbo eller Past Bilbo? För det är ganska självklart att han ser yngre ut som nummer två

Nej, men jag tyckte att han såg äldre och mer sliten ut i den här filmen än i tidigare filmer, även om de säkert försökte få honom att se ungefär lika gammal ut.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar putterman:Btw, såg inte old Bilbo äldre ut i Sagan om Ringen än här?

vilken av dom? Future Bilbo eller Past Bilbo? För det är ganska självklart att han ser yngre ut som nummer två

Nej, men jag tyckte att han såg äldre och mer sliten ut i den här filmen än i tidigare filmer, även om de säkert försökte få honom att se ungefär lika gammal ut.


Future Bilbo menade jag! Tyckte han såg äldre ut i Sagan om Ringen än i denna. Ian Holm är Benjamin Button?;)
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Future Bilbo menade jag! Tyckte han såg äldre ut i Sagan om Ringen än i denna. Ian Holm är Benjamin Button?;)


Hmm, jag får jämföra när den kommer ut på DVD/Blu-ray.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Så, jag har redan sett den i 2D, är det värt att se den i 3D HFR också?
Smile from the streets you hold
  • 0
Citerar M_Balzary:
Så, jag har redan sett den i 2D, är det värt att se den i 3D HFR också?


Well, om du tyckte om den.. I guess. HFR var intressant, helt klart och även om 3D är helt onödigt så var det väldigt välgjort i filmen. Om du har pengar för det och vill se hur filmer är i HFR, go for it.
Jag själv skulle dock inte se den två gånger på bio.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hmm, jag får jämföra när den kommer ut på DVD/Blu-ray.


Japp, tänkte göra samma sak!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar M_Balzary:
Så, jag har redan sett den i 2D, är det värt att se den i 3D HFR också?


Jag kan verkligen rekommendera 3D HFR.
  • 0
En ynka vecka kvar tills man ska se Hobbit med polarna.
Lika bra att värma upp med ett Sagan om Ringen-Maraton
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Vad står HRF för
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Vad står HRF för


High(er) Frame Rate. Alltså 48 bilder per sekund istället för 24.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag kan verkligen rekommendera 3D HFR.


Hade nog sett den i det också om jag hade någon att gå med. Alla jag känner som vill se den har sett den och ingen vill se den två gånger.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Såg den i Imax-format i 3D Helt sjukt grymt. Kostade väl runt 80 spänn i Bangkok.
  • 0
Citerar Artego:
Såg den i Imax-format i 3D Helt sjukt grymt. Kostade väl runt 80 spänn i Bangkok.


Paragon Cineplex? Såg The Dark Knight Rises där på IMAX, riktigt sweet!
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
  • Miro
  • Miro
Tyckte den var riktigt bra!

Det enda jag inte gillade var väl överanvändandet av CGI - Azog blev till exempel inte alls särskilt skrämmande på grund av detta.

Finns det någon lista på biosalonger som visar den i HFR? Såg den i 3D men vet inte om det var det eller inte. Isådana fall var det en riktigt besvikelse, då jag inte tyckte det tillförde någonting till upplevelsen.
Det enda jag lärt mig genom erfarenhet, det är att jag ständigt begår nya misstag.
  • 0
Citerar Miro:
Finns det någon lista på biosalonger som visar den i HFR? Såg den i 3D men vet inte om det var det eller inte. Isådana fall var det en riktigt besvikelse, då jag inte tyckte det tillförde någonting till upplevelsen.


Ska tydligen stå på biljetten
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Miro:
Det enda jag inte gillade var väl överanvändandet av CGI - Azog blev till exempel inte alls särskilt skrämmande på grund av detta.


Jag tyckte det var synd att de hade valt att använda så pass mycket CGI, blir ju väldigt stor skillnad. Sagan om Ringen som gjorde det så bra.

http://tinypic.com/view.php?pic=ehc9e8&s=6
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Nu har jag även sett den i 3D HFR.. och det jag kan säga är JA till HFR, allt flöt på mycket smidigare, framförallt all CGI. Och ett extremt stort NEJ till 3D, jag avskyr verkligen 3D, saker får konstig fokus, man får huvudvärk efter ett tag och så ser många saker bara inklistrade ut.
Smile from the streets you hold
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Phip:
Jag tyckte det var synd att de hade valt att använda så pass mycket CGI, blir ju väldigt stor skillnad. Sagan om Ringen som gjorde det så bra.


Ja verkligen. De har ju dessutom säkert världens skickligaste människor till att göra masker och dräkter så jag förstår inte riktigt poängen. Blir en helt annan känsla.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!