Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Hobbit


Går filmen att se i HFR utan 3D?
  • 0
Någon som läst Silmarillion? Har ett exemplar hemma. Ägt den i säkert 8 år men aldrig läst.

Tillagt 2012-12-17 21:25:
Citerar Overlorddd:
Går filmen att se i HFR utan 3D?


Tror inte det.
  • 0
Citerar Nizyo:
Någon som läst Silmarillion? Har ett exemplar hemma. Ägt den i säkert 8 år men aldrig läst.


Ska nog va Tolkiens bästa verk av vad jag har hört från några. Undrar om det är värt att köpa.

Ska väl va som "Bibeln av midgård".
  • 0
Nu ska här läsas
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Personligen förstår jag inte riktigt varför så många irriterar sig på Radagast.


Inte jag heller. Hela filmen är såpass humorfylld och barnvänlig att Radagast smälter in hur bra som helst.

Citerar Nizyo:
Någon som läst Silmarillion? Har ett exemplar hemma. Ägt den i säkert 8 år men aldrig läst.


Har läst kanske en tredje del och den är väldigt mörk. När jag inte heller är så värst påläst om LotR mytologin kände jag mig förvirrad väldigt ofta, vilket ledde till att jag aldrig läste klart.
  • 0
Silmarillion är ganska tungläst. Inte någon skönlitteratur direkt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Har läst trilogin och The Hobbit. The Hobbit är klart bättre tycker jag.
Another Kind Of Hero
  • 0
Jag tyckte filmen var riktigt bra, vissa minus dock. Gillar inte delen med Radagast.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Kapten Varg:
Jag tyckte filmen var riktigt bra, vissa minus dock. Gillar inte delen med Radagast.


Störde mig inte så mycket på honom, fick dock väldiga Narnia vibbar av kaninerna.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Overlorddd:
Går filmen att se i HFR utan 3D?


Nej.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Silmarillion är ganska tungläst. Inte någon skönlitteratur direkt.


Skönlitteratur är synonymt med fiktion, vilket det i högsta grad är.

Citerar Nizyo:
Någon som läst Silmarillion? Har ett exemplar hemma. Ägt den i säkert 8 år men aldrig läst.


Har läst The Silmarillion, yes. Om du verkligen vill gräva ned dig i den mytologi Tolkien skapade är den läsvärd, utan det intresset - knappast.

Citerar Calle92:
Har läst trilogin och The Hobbit. The Hobbit är klart bättre tycker jag.


The Lord of the Rings är i mitt tycke den bättre boken. The Hobbit är en populär barnbok, The Lord of the Rings formade modern fantasy.
  • 0
Nu har jag sett den i HRF också.
  • 0
Citerar Th3 End:
Nu har jag sett den i HRF också.


Vad tyckte du?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Vad tyckte du?


Mycket bättre.
  • 0
Citerar Th3 End:
Mycket bättre.


Good enough for me. HFR i 3D va?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Th3 End:Mycket bättre.

Good enough for me. HFR i 3D va?


Japp.
  • 0
Citerar Homer S:
The Lord of the Rings är i mitt tycke den bättre boken. The Hobbit är en populär barnbok, The Lord of the Rings formade modern fantasy.


Ja, jag förstår vad du menar, men det är så mycket tungläst babbel i trilogin. Sånger, dikter och sjukt utdragna beskrivningar av allting. men berättelsen, och sättet Tolkien skrev på och byggde upp världen på i Lord of the Rings har verkligen blivit en mall för efterkommande fantasyförfattare. Jag tycker dock att The Hobbit är skönare att läsa, en lagom tung berättelse.
Det här är mina uppfattningar sedan jag läste dem, och det var för ca. 5-6 år sedan och skulle jag läsa dem igen kanske min uppfattning ändras.
Another Kind Of Hero
  • 0
... Jag såg filmen tredje gången. En vän till mig saknade sällskap så jag ryckte ut.Vi satt väldigt nära duken den här gången och i mitten vilket gjorde upplevelsen övermäktigt. Nu är jag verkligen proppmätt.
  • 0
Citerar Th3 End:
... Jag såg filmen tredje gången. En vän till mig saknade sällskap så jag ryckte ut.Vi satt väldigt nära duken den här gången och i mitten vilket gjorde upplevelsen övermäktigt. Nu är jag verkligen proppmätt.


HFR igen?

Kanske ska gå på den igen med en vän. Jag vill ju helst gå på HFR, men har hört av vissa att det får filmen att kännas fattig. Liksom dåligt producerat och så. Vill inte förstöra den för honom.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Lite sent ute (såg den förra veckan, vet inte varför jag skriver förens nu) med åsikter nu, men är det inte lite av en överdrift att kalla den medioker? Medioker i jämfört med Sagan om Ringen kanske, men annars var det en väldigt bra film, lätt 8/10 utav mig. Ska se den igen på fredag, får se ifall min åsikt om den ändras då.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar putterman:
HFR igen?


Japp. I HRF.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Lite sent ute (såg den förra veckan, vet inte varför jag skriver förens nu) med åsikter nu, men är det inte lite av en överdrift att kalla den medioker? Medioker i jämfört med Sagan om Ringen kanske, men annars var det en väldigt bra film, lätt 8/10 utav mig. Ska se den igen på fredag, får se ifall min åsikt om den ändras då.


Nintendo: SW-7546-1138-0998 Sony: Dahlhagg Microsoft: MaD MozZarella
  • 0
Red Letter Media-recension
http://redlettermedia.com/half-in-the-bag-the-hobbit-an-unexpecte
d-journey/


De nämner händelser i boken som då troligen kommer vara med i de två följande filmerna. En varning för känsliga människor.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar M7Jagger:
Lite sent ute (såg den förra veckan, vet inte varför jag skriver förens nu) med åsikter nu, men är det inte lite av en överdrift att kalla den medioker? Medioker i jämfört med Sagan om Ringen kanske, men annars var det en väldigt bra film, lätt 8/10 utav mig. Ska se den igen på fredag, får se ifall min åsikt om den ändras då.


Ja, jag tycker ju absolut den är medioker. Kände ingenting när jag gick ut ur biografen, det var väl mer en axelryckning för mig. Det stora problemen jag hade var väl det att filmen kändes som vilket lätt fantasy-äventyr som helst. Filmen följdes på något vis av "bli jagade och fly" scener. Vilket blev ganska tjatigt efter ett tag. Man fick heller inte lära känna alla karaktärerna och även om det är två filmer till så tycker jag att man borde introducerat alla nu. Tror knappt alla fick säga någonting.

Sen finns det mycket smågrejer som CGIn, de pratande trollen och humorn.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Citerar M7Jagger:Lite sent ute (såg den förra veckan, vet inte varför jag skriver förens nu) med åsikter nu, men är det inte lite av en överdrift att kalla den medioker? Medioker i jämfört med Sagan om Ringen kanske, men annars var det en väldigt bra film, lätt 8/10 utav mig. Ska se den igen på fredag, får se ifall min åsikt om den ändras då.

Ja, jag tycker ju absolut den är medioker. Kände ingenting när jag gick ut ur biografen, det var väl mer en axelryckning för mig. Det stora problemen jag hade var väl det att filmen kändes som vilket lätt fantasy-äventyr som helst. Filmen följdes på något vis av "bli jagade och fly" scener. Vilket blev ganska tjatigt efter ett tag. Man fick heller inte lära känna alla karaktärerna och även om det är två filmer till så tycker jag att man borde introducerat alla nu. Tror knappt alla fick säga någonting.

Sen finns det mycket smågrejer som CGIn, de pratande trollen och humorn.


Om du inte gillar filmen behöver du inte se den...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!