Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Axxorz:
Min mamma slår mig ibland, men det är okej för när hon inte gör det är hon världens bästa person. (OBS! SARKASM)

Går inte jämföra.
Citerar Axxorz:
Makes sense. (OBS! SARKASM)

Ja, det gör det.
Citerar lamster:
Vad är det som säger att den där gulliga tjejen hon var när ni började träffas är hennes riktiga jag? Att det inte är den hon visar sig vara nu som är den riktiga Lisa?

För att hon inte är sån mot andra.
Citerar bajen13:
Tydligt är iallafall att denna Lisa inte själv mår något vidare för att en fullt frisk person beter sig inte på detta sätt. Har hon någon fastställd diagnos eller går hon på någon form av medicin? Om inte, bör behörig läkare eller dylikt undersöka henne!


Ja. Hon har tabletter för att stabilisera hennes humör och hur hon mår och så. Emot depression. Men hon använder dem inte just nu.

Citerar Colonel:
Putterman, varför skriver du ens här? ALLA ger samma råd, du vet att vi har rätt (eller säger det) och ändå skiter du i det och krälar tillbaka till Lisa som den ynkrygg du är. Hon kan göra vad hon vill mot dig, du kommer inte lämna henne. Hon kan vara otrogen, du kommer inte lämna henne. Du är så djupt nere i skiten att det känns som hjälp är omöjlig..


Alltid skönt att gnälla av sig.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Alltid skönt att gnälla av sig.



Mmmm, samtidigt är det gnäll som också får medmänniskor att tröttna.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar putterman:
Alltid skönt att gnälla av sig.


Gnäller du inte tillräckligt till Lisa? Och se hur det slutar. Du gråter ju så fort hon säger något elakt till dig, hur kan hon ha respekt för dig då? Och med tanke på det du sagt så verkar hon inte ha det överhuvudtaget.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar putterman:
För att hon inte är sån mot andra.

Citerar putterman:
Hon säger till sin mamma, bästa vän och bror att hon hatar dem och att de är äckliga och så också

Förklara gärna.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Citerar Colonel:
Gnäller du inte tillräckligt till Lisa? Och se hur det slutar. Du gråter ju så fort hon säger något elakt till dig, hur kan hon ha respekt för dig då? Och med tanke på det du sagt så verkar hon inte ha det överhuvudtaget.


Mhm, är nog bättre i längden om jag står upp lite emot henne.

Citerar lamster:
Förklara gärna.


Hon kan inte behärska sig om hon blir riktigt arg.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Mhm, är nog bättre i längden om jag står upp lite emot henne.


Fast det är nog försent nu.

Citerar putterman:
Hon kan inte behärska sig om hon blir riktigt arg.


Du sa ju att hon inte var så mot andra. Men hon är det alltså?

Tillagt 2012-06-09 21:07:
Men eftersom hon verkar vara så mot de som är närmast och de som känner henne bäst måste ju betyda att det är hennes rätta jag.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Därav: PSYKHEM!
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Colonel:
Fast det är nog försent nu.

Kanske, kanske inte.



Citerar Colonel:
Du sa ju att hon inte var så mot andra. Men hon är det alltså?

Tillagt 2012-06-09 21:07:
Men eftersom hon verkar vara så mot de som är närmast och de som känner henne bäst måste ju betyda att det är hennes rätta jag.


Nä alltså när hon är arg så är hon elak mot alla. Fast vem fan är inte det? Det är jag också
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Fast vem fan är inte det?


Elak mot alla när man är arg? Ingen vettig människa jag känner.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Elak mot alla när man är arg? Ingen vettig människa jag känner.


De allra flesta blir elak på något sätt när man blir riktigt arg. Alltså, är hon lite småsur så säger hon ju inte sånt. Det är när hon blir riktigt arg som hon kan vara elak och det är som sagt de allra flesta.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Inget svar än, ehm. Äeh.

Tillagt 2012-06-09 23:55:
Det hade jag inte väntat mig heller iofs.. haha.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Glass Simon:
Text


Nej det är klart det är kanske svårt för henne att säga någonting. Det är ju en väldigt tråkig situation :/ skönt att du fick prata med henne litegrann i alla fall! Börja bearbeta och komma över nu när sommaren är på G kanske?

Citerar putterman:
De allra flesta blir elak på något sätt när man blir riktigt arg. Alltså, är hon lite småsur så säger hon ju inte sånt. Det är när hon blir riktigt arg som hon kan vara elak och det är som sagt de allra flesta.


Jag tror att de flesta blir så arga VÄLDIGT sällan. Jag skulle inte hetsa upp mig och börja kalla någon för äcklig över nåt så fjompigt som ett sms hit eller dit. Jag har blivit så arg att jag har tappat kontrollen kanske en eller max två gånger på snart 22 år liksom. Inte normalt.

Förövrigt så förstår jag inte varför du gnäller över henne för att sedan försvara allt hon gör. Tycker du att det är OK att hon gör som hon gör, fine var tillsammans med henne men gnäll då inte så mycket över situationen.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag tror att de flesta blir så arga VÄLDIGT sällan. Jag skulle inte hetsa upp mig och börja kalla någon för äcklig över nåt så fjompigt som ett sms hit eller dit. Jag har blivit så arg att jag har tappat kontrollen kanske en eller max två gånger på snart 22 år liksom. Inte normalt.

Förövrigt så förstår jag inte varför du gnäller över henne för att sedan försvara allt hon gör. Tycker du att det är OK att hon gör som hon gör, fine var tillsammans med henne men gnäll då inte så mycket över situationen.


Det är ju bara mot mig hon blir det ofta. Jag har sett henne så arg på en annan person en gång, men hon har berättat att det hänt fler gånger.

Klart jag inte tycker det är okej, men jag gillar inte att folk kallar henne psykiskt störd och så. Visst, jag förstår att ni kanske får den bilden, jag skriver ju nästan aldrig något positivt om henne, men det finns ju, det förstår ni.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar kraz:
Förövrigt så förstår jag inte varför du gnäller över henne för att sedan försvara allt hon gör. Tycker du att det är OK att hon gör som hon gör, fine var tillsammans med henne men gnäll då inte så mycket över situationen.


Precis, nu börjar det du skriver mer och mer bli onödigt gnäll.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Jag tycker inte vi behöver försöka hjälpa putterman mer. Han kan komma tillbaka när han har gjort något som faktiskt kan leda till en förbättring.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Människor människor människor, ni förstår inte den mänskliga grunden;

OM MAN KAN GÖRA NÅGOT, VARFÖR INTE GÖRA DET!?

99% av världen verkar drivas av det tänket, så även Putterman. Kan han gnälla, så varför inte?
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
OM MAN KAN GÖRA NÅGOT, VARFÖR INTE GÖRA DET!?


Va? Det där får du utveckla.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Va? Det där får du utveckla.


Det är den korkade mänskliga principen som driver oss. Om vi ges tillfälle och chans att göra något, så gör vi det oftast. När det gäller grövre saker brukar moralen sätta stopp för det, men det är inte alltid så det funkar.

Här, i denna tråd, ges det möjlighet att gnälla, därför kommer folk ta chansen att gnälla. De kanske inte ens är här för råd utan egentligen bara ser en tillfällighet att gnälla.

Det är rätt grundnivås-psykologi.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Här, i denna tråd, ges det möjlighet att gnälla, därför kommer folk ta chansen att gnälla. De kanske inte ens är här för råd utan egentligen bara ser en tillfällighet att gnälla.


Okej, så du menar att putterman bara är här för att gnälla?

Kan du ge ett annat exempel än gnäll?

(tycker du det är off-topic kan du PM:a, verkar intressant detta)
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Okej, så du menar att putterman bara är här för att gnälla?

Kan du ge ett annat exempel än gnäll?


Jag menar att psykologiskt är vi människor rätt patetiska varelser som agerar och gör saker vi kan om vi får chansen. Det gäller allt. Sex, stölder, mord. Allt. Du kan PM:a mig om du vill veta mer, för jag ska sova.

Och ja, jag menar att Putterman bara är här för att gnälla. Råden här är inte heller så jätteaktuella om han själv inte vill lyssna (vilket han bevisar att han inte vill).
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Uh. Tog tummen ur röven den här kvällen och berättade för kvinnan jag gillat en längre tid att jag tyckte om henne mer än som en vän äntligen, efter en lång tid av oroligheter och velande. Har aldrig varit bra på att erkänna sådana saker, och det har varit hit och dit under den här resan. Ena sekunden har det känts som om det gick åt rätt håll, nästa att det gick åt helvete. Nu är det gjort i alla fall.

Och ja, jo. Det gick dåligt. :c
For relaxing times...make it Suntory time.
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Och ja, jag menar att Putterman bara är här för att gnälla.


Mja, typ. Jag vet ju (och har vetat hela tiden) att råden ni alla ger mig är rätt och så men jag kommer aldrig kunna följa dem, det går bara inte. Jag har försökt, flera gånger, men det går verkligen inte.

Det är alltid skönt att få skriva av sig när det händer något, så det är egentligen därför jag skriver här. Jag vet redan vad ni tycker och så. Sen kan det i speciella situationer (som den nu sist) vara så att jag verkligen vill veta vad ni tycker och då skriver jag det också.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Kanske, kanske inte.


Nej. Inte kanske. Du säger ju att när du snäser tillbaka så blir hon ännu argare och tillslut slutar det med att du gråter, som om det skulle hjälpa. Du verkar ha läskigt lite respekt hos Lisa.

Citerar putterman:
Nä alltså när hon är arg så är hon elak mot alla. Fast vem fan är inte det? Det är jag också


Fast sättet hon är elak på är inte normalt. Och sen känner jag ingen som är elak mot alla så fort denne är arg. Kanske gör det om jag tänker efter, men det är ingen vän i alla fall.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Colonel:
Fast sättet hon är elak på är inte normalt. Och sen känner jag ingen som är elak mot alla så fort denne är arg. Kanske gör det om jag tänker efter, men det är ingen vän i alla fall.


Fast alla tappar kontrollen någon gång när man blir riktigt arg. Hon tappar alltid kontrollen om hon blir RIKTIGT arg.

Citerar Colonel:
Nej. Inte kanske. Du säger ju att när du snäser tillbaka så blir hon ännu argare och tillslut slutar det med att du gråter, som om det skulle hjälpa. Du verkar ha läskigt lite respekt hos Lisa.


Grejen är att hon inte vill att jag ska göra något av det. Det är alltid bäst om jag bara lugnt och sansat säger vad jag tycker.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!