Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Kapten Varg:
Sen är det väl inte speciellt så lämpligt att vara tillsammans med en 15-åring när man är över 20.

Jag kan rentav bli lite äcklad när en del jagar mycket yngre tjejer. Sedan kom problemet att jag fastnade lite för en tjej som är två och ett halvt år yngre än vad jag är (bara det faktum att jag skriver "och ett halvt" utan att tänka efter visar på min ångest), det känns både okej och inte okej. Det innebär till exempel att hon går i skolan och inte jag.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag kan rentav bli lite äcklad när en del jagar mycket yngre tjejer. Sedan kom problemet att jag fastnade lite för en tjej som är två och ett halvt år yngre än vad jag är (bara det faktum att jag skriver "och ett halvt" utan att tänka efter visar på min ångest), det känns både okej och inte okej. Det innebär till exempel att hon går i skolan och inte jag.


Äsch, det spelar väl ingen roll. Verkar hon vettig och mogen så kör på. När detta hände mig så bävade jag inför mina vänner, vad de skulle säga om saken. Men sen slog det mig; varför ska jag bry mig om vad de tycker? Jag gillar den här tjejen, så det får dem också göra.
Dock får man ju tänka över det noga om hon verkar vara mogen att vara i ett förhållande med. Om jag minns rätt så var du i ett rätt långt förhållande för inte speciellt längesedan? Och när man varit det så har du "krav" på hur det ska till, som kanske en 17-åring kanske inte förstår.

Så mitt tips är att lär känna henne mer. Se om hon är mogen, annars kan det ge ett bakslag som heter duga senare. Tro mig, jag vet.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag kan rentav bli lite äcklad när en del jagar mycket yngre tjejer. Sedan kom problemet att jag fastnade lite för en tjej som är två och ett halvt år yngre än vad jag är (bara det faktum att jag skriver "och ett halvt" utan att tänka efter visar på min ångest), det känns både okej och inte okej. Det innebär till exempel att hon går i skolan och inte jag.



Så länge hon är mogen så spelar det väl ingen roll?
Jag träffade en 3 år yngre tjej när jag bodde i Halmstad för cirka 1,5 år sedan.

Tillagt 2012-11-11 20:55:
Föll ju inte för henne, men träffade henne iaf.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Hej hej
Snake...Snake !?... SNAKE!!!!
  • 0
  • Roo
  • Roo
Tjejer tycks aldrig förmå att kunna vara rakt på sak. Egentligen borde jag bara lägga ner med tanke på hur ointresserad hon verkar. Bara det att när jag frågade henne rakt ut om hon ville fortsätta träffas så svarade hon ja.

Tror jag bara ska ta det som det kommer. Hör hon av sig så gör hon det, gör hon det inte så, whatever.
Sköntåse.
  • 0
Citerar Roo:
Bara det att när jag frågade henne rakt ut om hon ville fortsätta träffas så svarade hon ja.

Var inte det rätt så rakt på sak, eller har jag missat nåt?

Citerar Kapten Varg:
Om jag minns rätt så var du i ett rätt långt förhållande för inte speciellt längesedan?

Har varit singel sedan mars-april någon gång, nu. Jag saknar mycket av förhållandegrejen, det här att ha någon att umgås nära med. Men inte att vara så fast vid en person. Mer att trivs och må bra och ha roligt tillsammans. Lustigt inlägg.
  • 0
  • Roo
  • Roo
Citerar ApeWithSniper:
Var inte det rätt så rakt på sak, eller har jag missat nåt?

Tja... Hade ju kanske förväntat mig att träffas inom rimliga tidsramar. Inte att det skulle gå flera veckor. Hon undviker att prata med mig dessutom.
Sköntåse.
  • 0
Angående skägg: Känns som att de flesta tjejer föredrar rakat, men det finns ju inget manligare än ett snyggt välvårdat skägg. Tjejer är för homosexuella av sig.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar -Ando:
Köpt ifrån Scott Tenorman.


Omfg.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Angående skägg så tycker jag det kan se riktigt bra ut, bara det inte är för mycket. Själv kör jag med lite stubb, ibland glömmer jag att raka mig och då blir det lite längre.

Citerar ApeWithSniper:
Vad har ni att säga om åldersskillnader? Kom ihåg att jag inte har någon som helst baktanke med detta inlägget.


När du är 35 (det gäller er andra också) kommer det kvitta, men jag vet att det kan vara lite känsligt i 20-års åldern. Jag bryr mig inte särskilt mycket, huvudsaken är att tjejen inte ser eller känns för ung.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Axxorz:
Känns som att de flesta tjejer föredrar rakat


Vette fan alltså. Kanske beror på personen också, hur man passar i det. Min tjej älskar mig i skägg. Just nu är jag tyvärr lite för stickig däremot, som man blir med lite lite stubb. Men när jag nu jobbar på kontor känns det bäst att ha kortare skägg om något.

Citerar ApeWithSniper:
Vad har ni att säga om åldersskillnader?


Kärlek har ingen ålder och allt det där. Men det är skillnad när det blir äckligt. Sen när någon äldre är ihop med någon som är alldeles för ung så börjar man undra om de kanske är lite efter som måste ha någon utan all den utveckling man får av att leva. Om du förstår?
  • 0
Citerar Ageless Force:
ibland glömmer jag att raka mig och då blir det lite längre.


Nästan lite "NO SHIT!" på det
Men jag fick mej ett gått skratt så här sent om söndagskvällen, jag tackar dock!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Kvinnor asså
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Narulita:
Vikingaskägg är aldrig snyggt


Hur kan du säga så? :< Det är ju svinmanligt och manligt = snyggt. Eller?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Jag kan f*n inte förstå tjejen. Hon är som en rubriks kub. Svår att lösa och förstå. Jag är förvirrad, i både mitt hjärta och hjärna. Från ha varit på toppen till att hamna allra längst ner på botten. Vad gick så fel?




Edit: Game Over
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Edit: Game Over


Vad hände? :<
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Citerar Spelfjanten:Edit: Game Over

Vad hände? :<


Det är de jag också undrar över. Hon tyckte att det tog för lång tid och att jag var lite för "på". Pågrund av det så hade hon redan i förväg bestämt sig för att dissa mig. Mina misstag förstår jag, men jag förstår mig inte på varför hon inte vill försöka igen som en vän nu när jag ändrat på mig. Tyckte även det var urdumma anledningar att bara skita i mig sådär. Att jag även varit dryg och dissat andra tjejer gör riktigt ont i mitt hjärta nu när jag tänker efter. Jag trodde helt fel om tjejen....

Men nu tänker jag skita i henne helt och hållet även om det kommer bli svårt. Dock så vet jag inte hur jag ska göra om hon vill ha tillbaka mig.

Och det dumma är att jag har börjat gilla hennes kompis som är i samma situation som mig. F*CK!
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Narulita:
Mmm, håriga manliga ölmagar är också riktigt snygga...


Nu ska man sluta träna också, minsann.
Entering zero gravity
  • 0
Fan, jag behöver insperation, vad kan man göra på första träffen hos en brud?, har träffat henne förr. Men aldrig själv och inte utan alkohol.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Fan, jag behöver insperation, vad kan man göra på första träffen hos en brud?, har träffat henne förr. Men aldrig själv och inte utan alkohol.


Prata?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Skälla ut tjejen för att hon behandlade mig som skit och få henne må dåligt över det.
Good or bad idea?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
  • Roo
  • Roo
Varför sänka sig till hennes nivå? Jag hade kunnat ge mitt ex hur mycket skuldkänslor som helst efter det hon gjorde mot mig, men jag valde att bara låta det vara.

Det är vid såna här tillfällen man kan visa sig starkare och mer mogen än motparten. Skit i henne bara.
Sköntåse.
  • 0
Citerar Roo:
Varför sänka sig till hennes nivå? Jag hade kunnat ge mitt ex hur mycket skuldkänslor som helst efter det hon gjorde mot mig, men jag valde att bara låta det vara.

Det är vid såna här tillfällen man kan visa sig starkare och mer mogen än motparten. Skit i henne bara.

Mitt ex snackade för mycket skit om mig, då jag har ADD resulterade det med att jag satte känslorna på ett helt fel sätt. Slutade med att jag satt i ensamhet helt knäckt och för att då känna mig det minsta stark var jag tvungen att konfrontera henne, med ilska och besvikelse. Så jag vet inte, man behöver inte sänka sig till en sådan nivå, men för en del personer är det nödvändig för personlig upprättelse.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Sitter i en knepig situation.. har en tjej som jag ofta träffar när jag är på gymmet och som jag skrivit med en del, nu vill hon att vi ska träffas. Hon är jättetrevlig och söt men enda problemet är att hon har varit tillsammans med en nära vän till mig. Dem gjorde slut för ca 1 1/2år sedan, det känns så olustigt om jag skulle börja träffa henne. Vill ju inte heller göra min vän besviken...vad tar man sig till?
  • 0
Citerar Pel2la:
Sitter i en knepig situation.. har en tjej som jag ofta träffar när jag är på gymmet och som jag skrivit med en del, nu vill hon att vi ska träffas. Hon är jättetrevlig och söt men enda problemet är att hon har varit tillsammans med en nära vän till mig. Dem gjorde slut för ca 1 1/2år sedan, det känns så olustigt om jag skulle börja träffa henne. Vill ju inte heller göra min vän besviken...vad tar man sig till?


1 1/2 år är bra tid att hinna gå vidare. Det får han ta tycker jag.
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!