Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Hur klen får man vara egentligen?

Hade bestämt mej innan vår studieresa till Stockholm att jag ger fullständigt fan i mina känslor för henne, släppa taget och gå vidare.
Till en början gick det ju bra, satt långt ifrån varandra i bussen och jag var upptagen med min musik.
Men mellan låtarna så kunde jag ändå höra henne till och från, jag blev lite små varm inombords men stötte bort det så fort jag kom på mej själv.

Första dagen flöt på, mina 3 rumskamrater och jag glodde på fotbollsmatchen Real Madrid - Galatasaray och den va la rätt okej tills de fick för sej att spela lite "musik" i form av hiphop under pausvilan. Då gick jag ut.

Sökte lite sällskap och såg 2 andra klasskamrater (tjejer) gå in i sitt rum, frågade om man fick umgås och förklarade läget. Tyvärr så satt hon där och min "masterplan" om att bojkotta gick ju sönder totalt, trodde att man var halvvägs över bron till frihet men under den ynka timmen man satt i rummet så stärktes känslorna, jag mår bra när hon pratar med mej och trivs med mej själv en mer än vanligt.

Hopp i historien Torsdag eftermiddag/kväll - Dumt att vara svartsjuk, ja jag erkänner sådana saker även fast jag inte är tillsammans med denna tjejen.
Jag har ju som sagt fått för mej att 2 andra klasskamrater också är intresserade av henne, de fick umgås med henne en heldag och jag en ynka timma.
Vet inte varför men fick för mej att jag borde ge upp iom att dessa 2 grabbar umgås i samma krets som henne och inte jag, dvs att de skulle ha bättre chanser än jag att få gå ut med henne.

Ytterligare hopp.
Sista dagen, Fredag eftermiddag.

Samma sak som i torsdags, jag såg henne med dessa 2 grabbar och jag ville bara gå emellan, tjöta lite och få den där "må bra"-känslan, men är rädd för att dessa 2 ska kunna förstöra den känslan och som alltid rädd för att få ett nej, vid ett eventuellt försök att fråga ut henne.

Torsdag eftermiddag.
Nästan hemma och vi har suttit i bussen, runt 3 timmar. Vi stannar vid en bensinmack med restauranger runt.
Folk hoppade ur bussen och traskade mot Burger King, jag gick efter men fann ingenting som jag var sugen på. Gick då förbi värdshuset jämte macken men där fanns inte heller någonting.
Då jag gick in i macken, leende på läpparna för jag såg att de hade "French Hot Dog", en klassisk måltid i familjen när man är ute och åker långt, då upptäckte jag att hon , de två grabbarna och en annan klasskamrat (tjej) stod där inne. Hon sa något i stil:

"Oj titta vem som kommer här! Vad gör du här? "
En av grabbarna, märkbart irriterad på att jag var där (enligt mej såg han besvärad ut av att jag pratade med henne).

"Hej, näe jag letar efter något att käka."

Tog då en Cola och gick till kassan efter min korv, de 2 tösera han före och vi snackade lite till.

"Vad tycker du om resan då" sa hon, hennes vännina tittade bara, lite lätt rodnad uppstod dessutom.

"För jävligt har det varit" svarade jag med sarkastiskt och såg halvseriös ut, detta tillfälle var det som jag upptäckte hennes rodnad.

"Va? Vad har det då som varit dåligt?" hon igen.

"Jag bara skoja förstår du väl? "

Jag började då stor flina eftersom jag tyckte de var roligt att ingen av dem fattade vad jag gjorde.

"Wow, vilket stort leende du fick" Detta lät inte som en pik utan att hon faktiskt var förvånad men samtidigt lät hon glad åt mitt leende.


Kommer inte ihåg resten av samtalet, men jag minns rodnaden hon hade i ansiktet, inte lätt utan faktiskt ganska röd, för när jag väl stod i kassan och tänkte efter så kunde jag minnas vid tidigare tillfällen att hon då varit röd i ansiktet. Sammanträffande?


För att försöka runda av lite så brast min plan nästintill direkt, är nog djupare i träsket än innan.

Och att jag mår illa av mej själv för att jag är svartsjuk mot dessa två killar, de har ju lika mycket rätt att prata/umgås med henne som jag samt att jag känner mej smått besatt iom att jag tycks komma ihåg alla tillfällen då jag sett/pratat med henne.
Finns det någon som kan ge mej en "chart" av något slag som kan läsa av på vilken nivå av stalker jag är på?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Finns det någon som kan ge mej en "chart" av något slag som kan läsa av på vilken nivå av stalker jag är på?


Hur många gånger per dag tittar du in på hennes Facebook?
Läser du sådant hon skriver om och om igen?
Har du hela ditt rum fullt med bilder på henne?
Har du sparat småsaker som hon möjligen kan ha vidrört? Kvitton, pennor eller liknande.
Känner du skam när du ser henne för att du genom detta märkliga förföljelsebeteende har tagit reda på saker om henne som hon inte alls har avsett att berätta?

Om du svarar ja på minst en fråga är du rätt läskig.
  • 0
Citerar Statsknekt:
Om du svarar ja på minst en fråga är du rätt läskig.



Om jag svarar nej på dina frågor, vad betyder de då? <.<
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Om jag svarar nej på dina frågor, vad betyder de då? <.<


Att du inte är så läskig.

---

Jag blir alltid lite besatt av mina förälskelser, men det lägger sig efter ett tag vill jag påstå. När jag var nykär i min nuvarande GF hajade jag till så fort jag såg någon som hade samma frisyr som henne även fast jag visste att hon inte var i Stockholm. Hur ser era förälskelser ut (Kanutus med flera)? Jag kräver inte bild, men jag tror väl säkert att Chaan kan smyga in några.
  • 0
Citerar Statsknekt:
Hur ser era förälskelser ut



Vet inte ifall jag kan säga "förälskelse" men det kanske är dags att erkänna det för mej själv?

Hursomhelst, hur kan man som bäst beskriva hennes utseende, vill du ha det detaljerat eller bara hårfärg?


Hon är egentligen Mörkblond, men är brunette och har varit så i länge tror jag. Svårt att beskriva hennes figur tbh.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Vet inte ifall jag kan säga "förälskelse" men det kanske är dags att erkänna det för mej själv?


Jag tycker att det verkar så ändå.

Citerar Kanutus:
Hursomhelst, hur kan man som bäst beskriva hennes utseende, vill du ha det detaljerat eller bara hårfärg?


Mja, jag är ju ingen stalker, utan frågade bara av rent intresse, men klart att det kan vara kul att höra lite mer. Brunett här med.
  • 0
Jag vill göra något annat här, för att kunna beskriva tjejer jag dras till kan jag inte riktigt använda mig utav yttre atribut, mitt problem (eller kanske inte problem) med utseende är att det saknar stor relevans om personen är fin på insidan. Snälla tjejer som är omtänksamma, vänliga och trevliga är något jag dras till, liknande intressen som mig själv är ett +, lägger inte särskilt mycket vikt vid utseendet även om det finns en gräns absolut!
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Snälla tjejer som är omtänksamma, vänliga och trevliga är något jag dras till, liknande intressen som mig själv är ett +



Ser henne som allt ovanför, problemet är bara att de senaste gångerna de har varit omtänksamma, trevliga och allt de där så har jag bara tolkat fel och då har de sketit sej, haha.

Men det du sa är "golden rule" i princip!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Tjejen jag tycker om är blondin. Korthårig mer eller mindre förrutom luggen som går tvärs över ansiktet. Hon bär alltid mössa, ofta en stor kortarmad tröja, ( som hon stulit av sin storebror) jacka över det och sletna jeans.

Hon har en väldigt könsneutral och "cool" stil.

Love it.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Love it.


Det låter onekligen som en intressant flicka måste jag påstå.

I sinom tid ska väl även jag ge någon form av beskrivning, men jag känner på mig att den skulle bli alldeles för ostig för att kunna vara läsvärd för tillfället.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Mr Fancy Pants:
Skrev lite igår med henne också, skrev att hon såg ledsen ut när vi sa hejdå, "trött kallar jag det" fick jag bara då. Frågade även om hon tyckte det var jobbigt att jag höll om henne. "Sov som en sten så tänkte inte på det. Var dock rädd för att du skulle tro annat". "Bara för att jag höll om dig? Nejdå". "Eller? Jag märkte ju att du ville hålla om mig och grejer. Var det bara skönt?" "Ja, det var skönt att hålla om dig. Du gjorde ju ingen indikation på annat så tänkte inte på det heller. Du sa ju dessutom när jag skulle vända på mig att jag inte fick, så antog du ville jag skulle hålla om dig." "Minns jag inte". Sen har jag inte hört något mer.


Jag tycker det där låter ganska kyligt/bitchigt och jag skulle ärligt talat hålla mig borta från tjejen om jag var du. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det låter ju på henne som att hon är väldigt osäker på hur hon vill ha det. Ibland vill hon, ibland vill hon inte. Palla att vara med en sådan person.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag tycker det där låter ganska kyligt/bitchat och jag skulle ärligt talat hålla mig borta från tjejen om jag var du. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det låter ju på henne som att hon är väldigt osäker på hur hon vill ha det. Ibland vill hon, ibland vill hon inte. Palla att vara med en sådan person.


Håller faktiskt med Kraz här
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar kraz:
Palla att vara med en sådan person.
Man pallar så länge man vill och orkar. Tror jag skulle kunna stå ut med det rätt länge om jag i övrigt gillade personen i fråga. Vet att jag själv kan vara sån, så jag har full förståelse för att man velar och inte har en aning om vad man vill. Är just nu lite i en sån situation jag med, även om den inte är allvarlig och nog går över om nån dag.

Citerar Statsknekt:
Hur ser era förälskelser ut?
Kärar ned mig i tjejer som är söta eller vackra som fan. Men vem gör inte det liksom?

Citerar Oddesey:
Hon har en väldigt könsneutral och "cool" stil.
Av egen erfarenhet vill jag mena att det ofta är jävligt mycket bekvämare att klä sig åt det mer könsneutrala hållet. Har blivit tagen för att vara kille mer än en gång i livet...
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Minilena:
Man pallar så länge man vill och orkar. Tror jag skulle kunna stå ut med det rätt länge om jag i övrigt gillade personen i fråga. Vet att jag själv kan vara sån, så jag har full förståelse för att man velar och inte har en aning om vad man vill. Är just nu lite i en sån situation jag med, även om den inte är allvarlig och nog går över om nån dag.


Ja fast jag tycker inte att man kan hålla på sådär, det är åtminstone inte shysst. Hon VET att han har känslor för henne, hon åker dit och sover lite hipp som happ, myser osv. Sen när hon inte känner för det längre så skriver hon kyliga svar till honom om att hon var trött och inte tänkte på att han höll om henne. Att man inte alltid vet vad man vill är helt OK men man behöver inte dumma sig för det.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Hon VET att han har känslor för henne, hon åker dit och sover lite hipp som happ, myser osv. Sen när hon inte känner för det längre så skriver hon kyliga svar till honom om att hon var trött och inte tänkte på att han höll om henne. Att man inte alltid vet vad man vill är helt OK men man behöver inte dumma sig för det.


^ This.

Om jag får yttra mej kring detta om fancys flicka så känns det som om hon "leker" med honom och hanses känslor, tyvärr.

Fast nu hoppas jag dock att jag har fel!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Om jag får yttra mej..........


Du har ingen talan!

Nä bara skämtar. Visst har du det
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Knepig människa det där, nu är det dags för mig att gå vidare.

Jag försökte få till en filmkväll i veckan utan resultat, märkte hon skyllde på massa, "idag har jag fullt upp och imorgon jobbar jag kväll". Det stoppade oss inte i torsdags då hon sa jag skulle komma upp vid 21. Sen gled vi in på hur det var när vi träffades, och jag frågade hur det kändes. "Som att vara med en vän, precis som mitt hjärta säger". Sen undrade jag om varför hon ville sitta/sova i mitt knä, "det var ju bara skönt av avslappnat". Undrar om hon brukar visa brösten som hon gjorde för mig efter jag gav henne massage också?

Sen påstod hon att jag var ute efter något. Bara för att jag "ville hålla om henne och sitta nära henne". Det var ju hon som slängde upp benen så fort jag kom dit och satt i mitt knä. Nä, då började hon med att det var jag som rörde henne först eftersom jag gav henne handmassage på stan... orkar verkligen inte sånt där. Sen kom vi in på hur vi kände för varandra. Hon sa att det var ett "jävla tjat" om att hon gjorde slut via Facebook, för hon "kunde inte berätta det annars utan att gråta eller se mig bli sårad". Svarade om hon inte fattade än hur jävla respektlöst det var att göra så. Sen sa jag att det är svårt att älska nån utan att den andra vill älska tillbaka. "Vill och vill... jag vill men gör det inte. Älskar dig som vän". Hon vill alltså älska mig, men gör det inte. Makes sense. Sen gjorde jag en utläggning om det mesta, bland annat att hon aldrig kommer träffa nån som gör så mycket för henne, och frågade vad hon egentligen begär. Då fick jag att hon aldrig träffat någon som mig, jag är helt fantastiskt men bara för det kan hon inte vara ihop med mig eftersom inte hennes hjärta säger att hon är kär... Då frågade jag när hon slutade att bli kär, och det var när det började gå dåligt INNAN vi gjorde slut. Hur i helskotta kan man "sluta" att vara kär när det går lite dåligt? Ska man inte lösa problemen.

Jag gjorde sedan två utläggningar i varje fall som hon inte svarat på, som jag inte heller vill ha något svar på utan de kan hon suga på lite. En handlade om att det beror på henne, inte hennes hjärta, att hon inte vill/kan vara kär. Hon har ju bestämt sig för det utan att vilja känna efter. Om hon verkligen vill ge oss en chans till så borde det finns någon känsla kvar där någonstans. Andra handlade om att man löser problem TILLSAMMANS i ett förhållande, inte sticker så fort det börjar gå dåligt som hon verkar göra. Det krävs två för tango liksom. Och sen ifall hon verkligen varit kär i mig nån gång borde hon kunna se förbi den spärren som hon tydligen har och kan ge oss en chans till att lösa problemen.

Nu tänker inte jag skriva någonting mer med henne alls förrän hon skriver med mig, så får vi se vad som händer. Just nu känns det bra på något sätt, har nog satt lite tankar i rörelse i henne huvud. Jag har dessutom ordnat en dejt, mest så jag ska ha annat att tänka på, till veckan med en tjej som jag dejtat lite lätt tidigare. Är mest förbannad på denna tjej för tillfället, önskar nästan hon kunde skriva någonting dåligt så jag kunde få ut alla aggressioner jag har, men får se vad som händer.
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Relationer där ena parten är oberäknelig eller inte vet vad hon/han vill är inte roliga, jag förstår dig. Min erfarenhet kommer inte från en flickvän eller vän utan från min egen mor som också aldrig kunde bestäma sig. Min far fick uppleva det på ett otroligt hemskt vis när hon stack när jag och brorsan var små. Hon ljög konstant, ville inte träffa oss och min far som är förtidspensionär numera, han hade det mycket tufft att ta hand om 2 barn själv dvs mig och min bror. Hon försökte ibland även komma tillbaka men min far sa nej han ville inte ha med henne att göra igen, för hon hoppade mellan relationer och var helt oberäknelig. Då hon inte visste vad hon ville och far min fick kämpa för att få vårdnaden över oss. Jag hade inte varit där jag är idag utan honom så där är jag evigt tacksam. Alla försök till mor och son relationer med henne har alltid kommit ner till svek/lögner och att man vet inte vad hon vill, ändrar sig om saker och går inte att lita på. Har aldrig ens fått födesledagspresenter och liknande. Ibland inte ens grattis. Situationen skiljer sig givetvis men jag ville poängtera att det bästa är att kapa banden och gå vidare som jag gjorde med min egen mor. Vi har minimal kontakt idag men jag vill inte ha mer än så.

Mitt råd som jag sa tidigare är att försöka undvika fler återfall med denna tjej. Hon är oberäknelig och kommer säkert bara att krossa ditt hjärta igen och igen. Det är jättebra att du fått en dejt börjar gå vidare och försöker tänka på annat. Om det är något jag vet så är det situationer av svek, hjärtekrossanden, hur svårt det kan vara att gå vidare, och då är det viktigt att inte lägga så mycket skuld på sigsjälv eller andra utan att enbart försöka gå vidare så gott man kan. Man kan hamna i otäcka depressiva tillstånd speciellt om personen inte heller hjälper utan spökar i bakgrunden och det är någon man håller kär eller vill hålla kär.

Önskar dig all lycka till med denna nya tjej!
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Statsknekt:
Hur ser era förälskelser ut


Min har du väl sett?

Tillagt 2013-04-09 01:37:
Btw, 2 veckor har vi kommit överens om nu. 2 veckor ska vi ge vår relation en riktig chans och träffas ofta. Vi har gått i över ett år och velat nu så vi både behöver egentligen veta hur det blir. Antingen slutar vi prata helt eller så blir det vi liksom. Bara att hoppas på det sista, även om jag tror på det första :/
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Btw, 2 veckor har vi kommit överens om nu. 2 veckor ska vi ge vår relation en riktig chans och träffas ofta. Vi har gått i över ett år och velat nu så vi både behöver egentligen veta hur det blir. Antingen slutar vi prata helt eller så blir det vi liksom. Bara att hoppas på det sista, även om jag tror på det första :/

Intressant, hur kom ni fram till det? Vad fick er att bestämma er för det?
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Citerar putterman:Btw, 2 veckor har vi kommit överens om nu. 2 veckor ska vi ge vår relation en riktig chans och träffas ofta. Vi har gått i över ett år och velat nu så vi både behöver egentligen veta hur det blir. Antingen slutar vi prata helt eller så blir det vi liksom. Bara att hoppas på det sista, även om jag tror på det första :/
Intressant, hur kom ni fram till det? Vad fick er att bestämma er för det?


Jag sa helt enkelt att jag inte klarar av att vara vänner mer och att hon måste bestämma sig
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Min har du väl sett?


Kanske, jag är inte helt säker.
  • 0
Om man bortser från allt vad konsekvenser, draman och skit heter och bara fokuserar på den fysiska känslan av kärlek så är den så sjukt jävla härlig att jag just nu inte vet vart jag ska ta vägen.

*Susar förbi på fluffiga moln*
  • 0
Citerar putterman:
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/295136_101510395
71941984_767771407_n.jpg


Den damen ser bekant ut!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!