Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek

Citerar Minilena:
Spoiler en son vill diskutera Chaan kan starta en tråd om det, om det nu inte redan finns en sådan.

Jag har föreslagit det men det tog inte skruv.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar Statsknekt:
Jag vill be Zior om att citera delar av de längre inläggen istället för inläggen i sin helhet. Tråden blir väldigt svårläst för tillfället. Tack på förhand.

Citerar Kapten Varg:Någon med pojk/flckvän som planerar något trevligt med dessa i sommar?

Det kan man säga.

Sorry, ska försöka
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Vad är favoriten att göra som första dejt för folk då? Är det den originella bion eller fikan? Eller slår ni på stort med middag/picknick?

Själv brukar jag alltid försöka få ut dem på promenad, det har funkat hittills och tror jag tänker fortsätta med det. Skönt att röra lite på sig, och om det går bra kan man lätt sätta sig och fika eller ta en öl.

Eller om det går dåligt bara komma med en ursäkt och försvinna, kan också gå. Har inte hänt mig hittills, fast har iofs inte varit på allt för många första dejter.
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Citerar Lancelot:
Vad är favoriten att göra som första dejt för folk då?

Film hos mig/henne. VARJE gång.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Fick ett meddelande av en bekant idag. Han förklarade att han är homosexuell, något jag inte kände till, och att han har känslor för mig. Det sista kom inte som någon extrem överraskning dock, senaste gångerna vi har träffats och när han har skickat meddelanden har jag anat att det är något som inte stämmer men inte kunnat sätta fingret på det. Nu fick jag det bekräftat och det känns trots allt helt ok. Jag var tydlig och förklarade hur jag kände och han är helt med på att jag inte känner för honom som han gör för mig.

Nu känns det bra, undrar dock hur det kommer bli när vi ses nästa gång. Precis som vanligt eller så där lagom spänt..?

Citerar Lancelot:
Vad är favoriten att göra som första dejt för folk då? Är det den originella bion eller fikan? Eller slår ni på stort med middag/picknick?

Bio är en kass första dejt, man kan ju inte prata under tiden utan man sitter bara och glor på filmen i 1,5-2 timmar utan att lära känna personen i fråga. Antingen film hemma hos mig/henne som putterman sade, eller någon aktivitet som gärna innehåller lite fysisk aktivitet och gärna ett lättsamt tävlingsmoment. Tänk bowling, biljard, minigolf etc.. Pinsamma tystnader kan uppstå utan att det gör nåt för man kan fokusera på sin stöt och man har dessutom något att prata om över en fika eller promenad efter (resultatet av tävlingen that is).
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Citerar putterman:
Film hos mig/henne. VARJE gång.

Har hört från många tjejer att de anser att film=sex. Därför brukar jag skippa det i början och kanske först ta det när man träffats ett par gånger.

Sen brukar visserligen det inte leda till sex, det 'är inget jag är intresserad av att börja med tidigt men en kyss är alltid trevligt att få till det med.

Citerar lamster:
Antingen film hemma hos mig/henne som putterman sade, eller någon aktivitet som gärna innehåller lite fysisk aktivitet och gärna ett lättsamt tävlingsmoment. Tänk bowling, biljard, minigolf etc..

Har kört biljard någon gång, det är faktiskt trevligt. Det enda dåliga är att jag har lyckats förlora de två gånger jag haft det som dejt.
  • 0
Citerar Lancelot:

Jag vet inte hur det är med andra, men jag uttrycker sällan att det är en dejt - fast det är nog underförstått av båda parter. Fika eller promenad är säkra kort som jag gärna använder.
  • 0
Citerar Lancelot:
Har hört från många tjejer att de anser att film=sex. Därför brukar jag skippa det i början och kanske först ta det när man träffats ett par gånger.

Nja, jag vet inte. Kyssar är väl det däremot ganska "förknippat" med.
Sen har jag aldrig varit ute efter att dejta någon innan Lisa heller, så då har film passat utmärkt.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Statsknekt:
Citerar Lancelot:

Jag vet inte hur det är med andra, men jag uttrycker sällan att det är en dejt - fast det är nog underförstått av båda parter. Fika eller promenad är säkra kort som jag gärna använder.

Samma här. Jag brukar dock antyda att jag jag vill umgås med henne för att jag har ett intresse i henne. Beror ju dock lite på hur man mötts och hur bra man känner varann sen innan osv.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
  • Zior
  • Zior
Jag kör alltid med att dra och käka någonstans. Jag brukar alltid säga att jag bjuder och eftersom jag är studerande med lite cash så brukar jag säga BK, Sushi eller Subway. När jag väl fått ett jobb senare fram så blir det restaurang och annat flott. =)
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar lamster:
Nu känns det bra, undrar dock hur det kommer bli när vi ses nästa gång. Precis som vanligt eller så där lagom spänt..?

Jag gjorde den där för några år sen, erkände känslor för en tjej i klassen. Det var lite halvskumt att ses och prata en vecka efter det, men sen lossnade det och vi började sitta efter skolan och prata om allt och inget under timmen innan min buss gick. Jag fick umgås med min crush och hon fick prata med en vän (vilket jag iofs också fick) - alla nöjda!
  • 0
Citerar Minilena:
Jag gjorde den där för några år sen, erkände känslor för en tjej i klassen. Det var lite halvskumt att ses och prata en vecka efter det, men sen lossnade det och vi började sitta efter skolan och prata om allt och inget under timmen innan min buss gick. Jag fick umgås med min crush och hon fick prata med en vän (vilket jag iofs också fick) - alla nöjda

Kan ju iofs vara jobbigt beroende på hur mycket utav en crush det är
  • 0
Citerar Lancelot:

En fika, men mest för att jag fikar så ofta annars också så det blir ganska naturligt att bjuda med någon. Är ju supertrevligt även om man är kompisar att göra det.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Minilena:
Jag gjorde den där för några år sen, erkände känslor för en tjej i klassen. Det var lite halvskumt att ses och prata en vecka efter det, men sen lossnade det och vi började sitta efter skolan och prata om allt och inget under timmen innan min buss gick. Jag fick umgås med min crush och hon fick prata med en vän (vilket jag iofs också fick) - alla nöjda!

I mitt fall sade han själv att han inte ville känna som han gjorde och han var rädd för att han skulle säga/göra något olämpligt som förstör vår relation, så på helt eget initiativ ville han hålla sig borta från mig ett tag.

On another note, var på ett fik i stan idag med farsan idag. Var en jättesöt tjej som jobbade där som servitris och hon gick förbi vårt bord några gånger, varje gång fick jag ett litet leende från henne. Bara en sån enkel liten sak som ett leende kan göra så mycket för humöret
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Jag har chattat med en brasilianska varje dag sedan 2007 och en tyska och en danska i perioder också sedan 2007. Fel eller rätt att jag inte dragit och besökt dom?
  • 0
Var ute på krogen igår. Träffade en väldigt fräsch och trevlig tjej, vi konverserade flertalet timmar och dansade samt mös halva natten tills hon var tvungen att åka hem då hon bodde ett par mil från staden. Jag frågade om efterfest, det blev inget till min besvikelse. Vi bytte saliv och nummer, jag fortsatte konversera över text med mobilen när det blev dags även för mig att dra mig hem.

Är det en bra idé tror ni att fortsätta höra av mig till denna donna? Hur skulle ni göra för att ordna en dejt?

Är väldigt ovan med att höra av mig till folk dagen efter krogen, brukar inte komma ihåg dom ändå. Sen har jag även en vana att radera nummrerna jag införskaffat när jag blir lite väl berusad av diverse substanser.
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Är det en bra idé tror ni att fortsätta höra av mig till denna donna? Hur skulle ni göra för att ordna en dejt?

Är väldigt ovan med att höra av mig till folk dagen efter krogen, brukar inte komma ihåg dom ändå. Sen har jag även en vana att radera nummrerna jag införskaffat när jag blir lite väl berusad av diverse substanser.

Shoot. Varför inte liksom? Om du inte minns gårdagen med ångest så kan det ju inte skada att prova om det är värt att fortsätta träffas.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar Chaan:
Jag har chattat med en brasilianska varje dag sedan 2007 och en tyska och en danska i perioder också sedan 2007. Fel eller rätt att jag inte dragit och besökt dom?

Nu vet inte jag hur dessa tjejer är, vilket är ganska avgörande för ifall ni ska ses eller ej, men i det stora hela så är det fel att du inte hälsat på dem ännu.
The fuzz is here!
  • 0
Dom är ganska roliga. Jag bestämde under 2007 att dom får leta upp mig istället. En fransk tjej jag brukar chatta med tyckte att jag skulle komma till Grenoble och skaffa 10 barn med henne. Då är det väl ganska smart att stanna hemma?
  • 0
Citerar Chaan:
Då är det väl ganska smart att stanna hemma?

Haha som sagt. Jag vet inte hur de är som människor samt vad ni har för relation till varandra, vad du sagt till dem osv. Men jag hade säkerligen hälsat på någon av dem, för skoj skull.
The fuzz is here!
  • 0
Den franska tjejen sa faktiskt att hon tänkte komma hit. Jag sa att hon var för psykotisk. Tydligen tog hon åt sig
  • 0
Citerar Chaan:
Jag har chattat med en brasilianska varje dag sedan 2007 och en tyska och en danska i perioder också sedan 2007.

Låter mest läskigt.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Citerar Chaan:Jag har chattat med en brasilianska varje dag sedan 2007 och en tyska och en danska i perioder också sedan 2007.

Låter mest läskigt.

Jag har ju haft en massa svenska tjejer, det var läskigt?
  • 0
@gameplayer och Glass Simon

Oh god what have you done . . .
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar GhostofCain:
Shoot. Varför inte liksom? Om du inte minns gårdagen med ångest så kan det ju inte skada att prova om det är värt att fortsätta träffas.

Äh fan, hon är på G med någon annan herre. De har tydligen varit det ett tag. Nåja, nu behöver jag inte bry mig mer om det. Nu gäller det att ruska av sig från nederlaget och leta efter nytt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy