Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Alltså jag måste agera innan det blir för jobbigt. Önskar jag hade lite mer mod att fråga ut tjejen som jobbar på Gamestop.
  • 0
Citerar D Ace:
Alltså jag måste agera innan det blir för jobbigt. Önskar jag hade lite mer mod att fråga ut tjejen som jobbar på Gamestop.


Gör det bara, ju mer du tänker på det desto jobbigare blir det att INTE göra det.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Gör det bara, ju mer du tänker på det desto jobbigare blir det att INTE göra det.


Jag ska! Men är lite i en jobbig situation samtidigt.
  • 0
Få det gjort så är du åtminstone halvvägs. (;
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Få det gjort så är du åtminstone halvvägs. (;


Hahaha. Jo det har du rätt i. (;

Men det får nog ske efter nästa helg, fyller år i veckan och min bästa vän (tjejen som jag var är i) kommer och firar mig på fredagen.
  • 0
AF: Vad är det för preparat du trycker i dig egentligen?
  • 0
Citerar Stääket:
AF: Vad är det för preparat du trycker i dig egentligen?


Nu var detta flera år sedan, men olika piller från Gymgrossisten tex M-stak Anabold (som kanske inte var helt och hållet godkända av livsmedelsverket) för att lägga på mig mer muskelmassa. Det fungerade, däremot mådde jag dåligt av det så lade ner. Det var inte värt att äventyra hälsan.

Lät kanske som det var steroider, men sådant ska man ju akta sig för.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Okej känner att jag måste skriva av mig lite....

Frågan är om det kan gå sämre än för mig på flirt/kärlek/dejtfronten? Har under mina snart 21 åren med fötterna på denna planet aldrig fått uppleva det som i folkmun kallas kärlek. Har aldrig varit på en dejt och kan knappt få en tjejs nummer när jag försöker i vardagen. Går inte bättre på krogen heller för den delen kan vara värt att nämnas. Har knappt kysst eller strulat med en dam och det är inte svårberäkneligt att svendomen fortfarande är intakt.

Utseendemässigt är jag inget att hurra över precis, inte smal men inte heller mullig samt relativt lite muskler. Dålig käklinje, fiskögon (dessutom skelögd) med 0 fett under så är jämt röd dvs ser konstant pundig ut, extremt osymetriskt ansikte (Har bokstavligt två helt olika ansiktshalvor), missbildad överläpp, missfärgade tänder, dålig hy med finnar och mycket fett. Fula rynkor som är så illa att min mamma ser yngre ut än mig. Försöker kompensera utseendet med att duscha, raka och styla håret ned vax. Använder dessutom dyra märkeskläder som är trendiga och sitter bra.

Interaktionen med andra människor är sådär. Besitter inte särskilt hög social status och sociala kompetensen lämnar en del art önska. Känner mig ofta dum när jag säger saker. Lite halvt socialt awkward helt enkelt. Har mer eller mindre isolerat mig från studentlivet pga detta.

På pluskontot finns väl att jag studerar en Civilingenjörsutbildning inom Industriell Ekonomi på ett bra universitet med höga antagningspoäng. Är väldigt bra på musik vilket är den ända bra egenskapen jag kan om mig själv.

Hela situationen blir inte bättre av att mina polare är riktigt utseendemässigt attraktiva, hög social kompetens/status och får damer på löpande band.

Mår ärligt talat skit och har inte en uns av varken självkänsla eller självförtroende kvar i kroppen. Jobbigt att se alla söta tjejer på universitetet eller på stan och direkt efter veta att jag inte har minsta lilla chans på dem. Har i princip inga krav som helst kvar och skulle kunna dejta en överviktig/"ful" tjej om inte de också rejectat mig.

Känns så hopplöst att jag bara vill lägga mig ner och gråta typ. Drog en riktig nitlott här i livet speciellt då mina syskon verkar ha dragit genetisk succée.



  • 0
Sänk din standard på tjejer. Gå upp i nivå när du känner dig säker så du får lära dig använda social kompetens. Försök att inte tänka på dina brister när du pratar. Ställ öppna frågor. Det beror helt på situationen för olika samtal handlar om olika saker. Sen så är alla olika sena, för om alla skulle hitta sin tjej samtidigt skulle det bli konstigt. Ha tålamod och var social överallt. Inte bara med tjejer utan i din familj och med dina vänner för det får dig utåt att verka självsäker. Blir du tyst ett tag, försök att påbörja ett nytt samtal eller gå med i ett befintligt. Du ska alltså prata hela tiden för det är tecken på självförtroende för det mesta. Finns goda tjejer där ute som kommer ge dig en chans, för eller senare.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Final_Fantasy:
Frågan är om det kan gå sämre än för mig på flirt/kärlek/dejtfronten?

Visst är ytan någonting som spelar in, men i slutänden är det vem du är som person som avgör vad som händer och inte händer här i livet. (Liten bifråga: Utseendet har ingenting att göra med hur du sköter typ kost/motion?)

Har du några aktiviteter utanför skolan? Att lära känna nya människor är rätt krångligt om man aldrig nosar utanför sin bekantskapskrets och komfortzon.

En sak som är krånglig att komma ifrån är att det blir lättare med vana och tid - ju fler gåner man tagit kontakt med folk desto mer lär man sig om hur olika personer reagerar. Jag vet att det inte hjälper mycket att säga det, men försök att slappna av; se inte alla tjejer som potentiella kärleksintressen (i alla fall jag märker av sånt rätt snabbt och reaktionen blir abandon ship!...)

Citerar Ironfist00:
Ställ öppna frågor.

Citerar Ironfist00:
Du ska alltså prata hela tiden för det är tecken på självförtroende för det mesta.

  • 0
Menade att han ska prata hela tiden generellt. Alltså inte prata konstant så att tjejen i fråga inte får, men att han får träna på att prata så att han sedan under t.ex. en dejt vet vad han ska säga
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Den enda människan jag har känt mig trygg att sova med verkar ha lämnat våran mysrelation.
  • 0
Jag är olyckligt kär i en kvinna som tydligen bara vill ha sex med mig... vadfan ska man göra?!
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
Citerar Narulita:
Alltså är det bara jag som blir trött på att alla jävla par i 17-25års åldern ska gå och förlova sig, flytta ihop och skaffa katt tillsammans efter bara några få månader tillsammans nu för tiden? Inte för att jag har att göra med deras förhållanden, men hela grejen känns så ytlig på något sätt. Som om folk gör det för att kunna visa upp på Facebook hur vuxna och seriösa de minsann är


Man är ju död efter 30. Iallafall enligt företagen då du hamnar utanför deras målgrupp.
Så då är det bäst att göra allt innan 30.

Katter är jättesöta för övrigt, särskilt när de busar på morgonen.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar D Ace:
Den enda människan jag har känt mig trygg att sova med verkar ha lämnat våran mysrelation.

Lider med dig Inget drama eller sånt tråk i alla fall?

Citerar cocacola3696:
Jag är olyckligt kär i en kvinna som tydligen bara vill ha sex med mig... vadfan ska man göra?!

Inte göra något som du mår dåligt av i alla fall. Kärlek går över, förr eller senare; det finns andra människor där ute. (Edit: Med det sagt menar jag inte att du ska säga upp kontakten eller nåt, bara att du inte ska göra något du inte vill för att du är kär. Omdömet får sig en törn när man känner starkt för någon, så det gäller att tänka igenom saker på en och tre gånger)

Citerar Narulita:
Alltså är det bara jag som blir trött på att alla jävla par i 17-25års åldern ska gå och förlova sig, flytta ihop och skaffa katt tillsammans efter bara några få månader tillsammans nu för tiden?

Mina föräldrar flyttade ihop, förlovade sig och skaffade katt vid 20-strecket nånstans, gifte sig vid 22, fick barn vid 23 och byggde sitt eget hus vid 25 (bekostat till stor del med studielån, I kid you not). Det är nog inte en 'nu för tiden'-grej, men nu för tiden finns ju fb så folk kan skylta med det mer än förut.
  • 0
Citerar Minilena:
Lider med dig Inget drama eller sånt tråk i alla fall?


Tack Nej inget sånt, vi är fortfarande bästa vänner och kommer alltid finnas för varandra.
  • 0
Citerar Narulita:
Alltså är det bara jag som blir trött på att alla jävla par i 17-25års åldern ska gå och förlova sig, flytta ihop och skaffa katt tillsammans efter bara några få månader tillsammans nu för tiden? Inte för att jag har att göra med deras förhållanden, men hela grejen känns så ytlig på något sätt. Som om folk gör det för att kunna visa upp på Facebook hur vuxna och seriösa de minsann är


Vad värre är att det gärna blir en bulle i ugnen eller två. Sedan går det åt helvete och båda parterna får ett helvete ekonomiskt och ansvarsmässigt. Mest synd är det ändå om ungen.
It Can't Rain All the Time
  • 0
<quote author="Narulita"Då är man inte mogen nog att vara förälder</quote>
Instämmer på de absolut flesta av dina punkter (inser nu att jag kunde formulerat mig bättre, sorry~). Sen förstår jag verkligen inte hur folk kan vilja ha barn, men det är en annan femma...

--
Har bekantat mig med en person som är öppet poly och var dessutom iväg på poly-fika anordnat av RFSL igår (orelaterade händelser faktiskt). Det är rätt fantastiskt att prata med folk som delar ens syn på relationer lite mer än vad gemene man gör :3
  • 0
Citerar Narulita:
Indeed. Flyttar man ihop och gifter sig för tidigt är det bara en själv som kan förlora på det om allt går åt helvete. När barn blandas in påverkar det dock inte bara en själv. Värst är det om man medvetet skaffar barn utan att ha stabil inkomst och boende med anledningen att "barn är ju så söta". Då är man inte mogen nog att vara förälder


Flera gamla bekanta sitter som singlar utan utbildning, ekonomi och framtid. Till råga på allt har dem småbarn. Jääävligt kortsiktigt tänkande och dåliga beslut har satt dem i den sitsen.

Nåja, hur går det för dig med dina relationer då?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Narulita:
Citerar Chrysis_ignita:Katter är jättesöta för övrigt, särskilt när de busar på morgonen.

Vem gillar inte katter? Synd att man är väldigt allergisk


Raka pälsen på katten. Problem solved.
Next problem to solve. ;)
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Raka pälsen på katten. Problem solved.
Next problem to solve. ;)


Vad jag har förstått så får man reaktionen ifrån kattens saliv. Då katten slickar sin päls så tror man att det är just pälsen som gör det. Är ingen expert på ämnet så om det räcker med att raka pälsen så har jag fel
  • 0
Är kvinnor ytliga? Hur upplever ni det?
  • 0
Citerar Firegame94:
Är kvinnor ytliga? Hur upplever ni det?


Vadå, om kvinnor är ytliga? Det är ytterst individuellt och finner sig inte bara hos kvinnor.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Firegame94:
Är kvinnor ytliga? Hur upplever ni det?

What Oddesey said. Svårt att generalisera kring sisådär hälften av världens befolkning - det beror liksom på var man tittar.

Sen är det svårt att definiera ytlighet - första intryck spelar i princip alltid roll, men det gäller att vara beredd att revidera den bild man fått från början. Min upplevelse är att personer som jag lärt känna "växer" och jag uppskattar dem rent ytligt mer än vad jag gjorde från början.

Off topic gällande katter:
Citerar happy butcher:
Vad jag har förstått så får man reaktionen ifrån kattens saliv.

Ja, det är salivet som fastnar i pälsen tillsammans med restprodukter från huden och så vidare. Hur allergen en katt är beror på pälstypen - jag tål min familjs katt väl och min svägerskas dåligt. Rexpälsade katter är kända som allergivänliga
  • 0
Citerar Narulita:
Som om folk gör det för att kunna visa upp på Facebook hur vuxna och seriösa de minsann är


The godawful truth - jag tror det har blivit en förlovningsinflation i samband med sociala medier; ett sådant inlägg spawnar ju likes och "grattis <3333"-kommentarer så att ingenting annat syns i mitt feed for days to come. Detta görs gärna av par där en eller båda parter saknar både jobb, gymansieexamen, inkomst och framtidsutsikter... men likes blir det.

Citerar Firegame94:
Är kvinnor ytliga? Hur upplever ni det?


Kvinnor som grupp "är" ingenting, förutom den honkönade hälften av människosläktet. Har du dåliga erfarenher?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!