Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Citerar grandtheftauto4life:
Jag funderar på att köpa en ny lcd tv och behöver tips på vad jag ska köpa. Kraven är:

1. Den måste vara minst HD ready

2. Den får inte kosta över 3000kr

3. Den kan inte vara större än 32''


Ska du bara använda den till TV-/Dataspel?
I sådana fall kan det vara bra att kika på de 24" datorskärmar som finns.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Citerar grandtheftauto4life:Jag funderar på att köpa en ny lcd tv och behöver tips på vad jag ska köpa. Kraven är:

1. Den måste vara minst HD ready

2. Den får inte kosta över 3000kr

3. Den kan inte vara större än 32''

Ska du bara använda den till TV-/Dataspel?
I sådana fall kan det vara bra att kika på de 24" datorskärmar som finns.


Ja isåfall blir det nog en datorskärm eftersom jag ska ha den till xbox och ändå aldrig ser på tv i mitt rum. Tack för hjälpen
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Ja isåfall blir det nog en datorskärm eftersom jag ska ha den till xbox och ändå aldrig ser på tv i mitt rum. Tack för hjälpen


Se bara till att du kan koppla ljudet på något smidigt sätt. Om du har en Xbox med HDMI-utgång så funkar det prima att koppla till en skärm som har HDMI-ingång och hörlursutgång/inbyggda högtalare, men annars kan man få joxa lite med adaptrar och så.
Heinz Ketchup
  • 0
jag har en fundering när man köper blu-ray från utomlands(europa). Jag har stött på en sak jag inte riktigt förstår, när jag kollar Region står det Region: B? fungerar de på ps3 här hemma i sverige må tro?
Fi! Fy! Fo! Fum! I smell.....The fingerprints of scum!
  • 0
Hjälp mig ni kunniga människor! Jag hade tänkt att införskaffa en fin ny tv nu under rean. Dock får jag kalla fötter varje gång jag tror jag bestämt mig och avstår därför att köpa. Nu tänkte jag fråga om råd här, vilken är den "bästa" tvn för runt tiotusenlappen? TV:n kommer användas till största del film, men även ganska mycket spel. Tacksam för svar
  • 0
Citerar wii_yes_me_like:
Hjälp mig ni kunniga människor! Jag hade tänkt att införskaffa en fin ny tv nu under rean. Dock får jag kalla fötter varje gång jag tror jag bestämt mig och avstår därför att köpa. Nu tänkte jag fråga om råd här, vilken är den "bästa" tvn för runt tiotusenlappen? TV:n kommer användas till största del film, men även ganska mycket spel. Tacksam för svar

Jag rekomenderar samma tv som jag köpte. Samsung LED-TV 32" Full-HD. Kostade 11 000 på Netonet. Kanske billigare nu efter rean

Tillagt 2009-12-28 22:44:
Endast 3 cm tjock också
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Jag rekomenderar samma tv som jag köpte. Samsung LED-TV 32" Full-HD. Kostade 11 000 på Netonet. Kanske billigare nu efter rean

Hmm kanske skulle lägga till att jag gärna vill ha 40 tum eller uppåt. Tack för snabbast svar iaf
  • 0
Hej alla tv-kunniga! Jag kan inte nånting om tv apparater men det börjar kännas som att det är dags för en ny. Har just nu en 20 år gammal tv som ni säkert redan listat ut inte har den bästa bildkvaliten Till att börja med undrar jag vad som är skillnaden mellan hd-ready och full-hd? Har en hel del andra dumma frågor men dom tar vi senare
  • 0
Citerar Antihistamin:
Hej alla tv-kunniga! Jag kan inte nånting om tv apparater men det börjar kännas som att det är dags för en ny. Har just nu en 20 år gammal tv som ni säkert redan listat ut inte har den bästa bildkvaliten Till att börja med undrar jag vad som är skillnaden mellan hd-ready och full-hd? Har en hel del andra dumma frågor men dom tar vi senare


Mängden pixlar, bara. Dvs hur många punkter bilden byggs upp av.
  • 0
Citerar Antihistamin:
skillnaden mellan hd-ready och full-hd?


HD ready TVs stödjer 720p, full HD stödjer 1080p, Full HD är bättre som du kanske förstår men det är onödigt på 32" om du inte sitter datorskärms nära TVn.

(Är det stödjer eller stöder? haha )
If it bleeds, we can kill it
  • 0
Vill ha tips på en bra LED eller LCD tv runt 40 tum. Helst märkena Sony, Samsung eller Philips, men det går lika bra med andra märken också.
Ska använda den mest till spel och film. Äger också en Playstation 3 som jag hade tänkt att ha inkopplad i den.
  • 0
Citerar orreborre1:
HD ready TVs stödjer 720p, full HD stödjer 1080p, Full HD är bättre som du kanske förstår men det är onödigt på 32" om du inte sitter datorskärms nära TVn.


Okej. Jag tänker nog satsa på en 32" så det är bra att veta
  • 0
MIn tv står det HD ready på, Betyder det att den inte stödjer 1080 p då ?
Forza Inter <3
  • 0
Citerar kristianss4:
MIn tv står det HD ready på, Betyder det att den inte stödjer 1080 p då ?

Den kan mycket väl stödja 1080p, men bilden skalas ner till 720p i så fall. Men vad jag vet så tjänar du ingenting på att mata den med Full HD-bild, snarare tvärtom. Bildskärmar ger bäst bild i den upplösningen de är gjorda för, i ditt fall 720p-bild.
  • 0
Men om mit tv inte stödjer 1080p. Jag aktiverar det och får lika bra grafik som 720p ? Så om tv'n inte stödjer 1080p och man sätter på 1080p så kommer den automatiskt fungera som en 720 p ?
Forza Inter <3
  • 0
Kör 720p, det blir bäst resultat så.
  • 0
Citerar The_gunners:
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-40
---42-tum/LG-42LH5020(125827,3113)



Sjukt prisvärt, om man inte skulle lagt till 3 tusen och köpt en sådan istället.


Nåväl, jag är nöjd med min nu.
A million light reflections pass over me
  • 0
Någon som har erfarenhet med det SIBA-exklusiva märket Limited Label Latona? Funderar på att kanske inköpa en 23tummare... Men man ska ju vara försikigt med s.k. "nonames".

TV'n som jag har kikat på:
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2623555
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Hej!
Jag har precis skaffat mig en xbox elite och kör just nu på en dålig tjocktv och behöver något nytt och bra.

allt det här med tv är en djungel för mig och undrar om nån kan hjälpa mig att välja nån bra tv.
min maxpris är 5000 kr och ska nog vara minst en 32 tummare med full hd.

jag har kollat lite på pricerunner och hittade denna:
LG 32LH3000

vet någon om den här? finns det något bättre för samma prisklass?
vad ska man tänka på då man köper tv? är det bättre ju mer kontrast man har osv osv?

är jätte tacksam för all hjälp!
  • 0
Citerar robosoldier:
Hej!
Jag har precis skaffat mig en xbox elite och kör just nu på en dålig tjocktv och behöver något nytt och bra.

allt det här med tv är en djungel för mig och undrar om nån kan hjälpa mig att välja nån bra tv.
min maxpris är 5000 kr och ska nog vara minst en 32 tummare med full hd.

jag har kollat lite på pricerunner och hittade denna:
LG 32LH3000

vet någon om den här? finns det något bättre för samma prisklass?
vad ska man tänka på då man köper tv? är det bättre ju mer kontrast man har osv osv?

är jätte tacksam för all hjälp!


Skippa lg:n, satsa på den här istället:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=414773


Här är en recension av samma tv fast 37":

http://whathifi.com/Review/Samsung-LE37B550/
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
Skulle också behöva hjälp med vilken TV jag ska välja.

Krav
Skärmstorlek: 32-37 tum
Ingångar: VGA, HDMI, SCART, Komponent, komposit.
Upplösning: Minst 1366x768
Pris: 5000-7000 kr

Några intressanta:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=395589

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=396191
  • 0
Farsan hade tänkt köpa denna:

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-40
---42-tum/Philips-40PFL8664H-BDP3000(127346,3113)


Tvn verkar ju bra men jag har frågor om Blu Ray då jag inte är speciellt insatt i det.

Blu Ray spelaren ska användas till tvn (duh) och jag undrar om den duger, ska ju ändå bara användas till den tvn.
  • 0
är det viktigt att tänka på vilken hertz tv klarar av om man ska lira spel?
många tvn står det 50 hz på, men har fått för mig att många spel kräver 60 hz nu förtiden. har jag fått det i bakfoten?
  • 0
Citerar robosoldier:
är det viktigt att tänka på vilken hertz tv klarar av om man ska lira spel?
många tvn står det 50 hz på, men har fått för mig att många spel kräver 60 hz nu förtiden. har jag fått det i bakfoten?

Det gäller bara om du har en tjock-tv. På en HD-TV spelar det ingen roll (även om 100 Hz är bättre än 50 Hz).
You are what you love, not what loves you.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!