Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Citerar jimbuktu:
Sen var det ju priset ca. 25 000:- är ju inte så sköj, så finns det någon liknande apparat för 5 000 - 10 000:- mindre som inte är betydligt sämre?

Panasonic VT50
  • 0
Kan verkligen rekommendera Panasonics VT serie. ÄLSKAR min VT30 som är förra årets top model från Panasonic. Samsungs motsvarighet är väl snarlik så tror inte det spelar så stor roll. Båda gör riktigt bra TV apparater.
  • 0
Tjena mors, går just nu i tv-tankar och funderar på att uppgradera mig ifrån min 32" LCD från Samsung till något större och bättre!

Har nog bestämt mig för att det är plasma som gäller i alla fall.

Hittade denna när jag sökte runt lite på 50" storlekar.

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=746310

Ordinarie pris ligger alltså på 6990 men är nersänkt till 4990. Det känns nädsan för bra för att vara sant. Eller???

Det jag vet om den är att den är full HD, 600 hz (såklart) och att det är en modell som släpptes i april i år tror jag. Jag har även sökt runt lite och försökt hitta några recensioner om tvn, lyckades bara hitta ett par men det är bara bra omdömen dock.

Kan inte mycket om tv apparater så det är därför jag dessutom frågar här, är den något att ha?
  • 0
scamplord: du har 45 dagars öppet köp på inWarehouse, om detta är din budget köp den och testa den. Kolla in färgerna, svärtan osv. Tillfälliga "innbränningar" får man ju men permanenta är väl som de ovan skrev väldigt svårt idag med vanligt användande.

Vet inte hur petig du är och vilka krav du har. Full HD är så klart minimum...sen har du 2 HDMI, uttagen pekar bakåt, så att ha den uppe mot väggen är ju inget alternativ. Annars blir det en sån arm man kan dra in/ut. 3D och smart TV,wifi är inget du är intresserad av kan jag tänka mig.

Har för mig de lite billigare LG plasmorna väsnas lite mer än de dyrare men detta hör du i regel inte med ljud på.

Denna tv kommer vara lite tyngre än din gamla lcd dessutom

Är du nöjd med bilden och inte stör dig på något (eller för mycket) så är det ju bra. Kan dock inte direkt lova att du blir nöjd med tv:n i denna budget, upp till dig
Sallad i Dallas
  • 0
Nej det är som du säger, jag har noll intresse för 3D och smart tv.

och det är även som du säger, det är i den här prisklassen jag måste hålla mig till och då skärmen verkar duga så blir det nog ett köp, jag hör av mig när jag har testat den lite
  • 0
Citerar scamplord:
Ordinarie pris ligger alltså på 6990 men är nersänkt till 4990. Det känns nädsan för bra för att vara sant. Eller???

Jag rekommenderar dig att kolla på tvn först någonstans. LG har en del riktigt ruttna modeller som ger intrycket av att man stirrar in i en 50" stor skål med gröt.
  • 0
Tjena

Hade tänkt skaffa mig en ny tv och den ska självklart spelas på för det mesta. Undra om ni har några goda råd att ge mig. Söker efter en bra spel tv och hade tänkt punga ut cirka 6000 kr. Har fått höra att LG och Phillips ska vara de bästa när det gäller spel tvn. Stämmer det? Vill helst ha en 46 tums. Men vet att min budget kan vara ett problem där. Sen så kommer ju mellan dagarna snart. Är det värt att vänta tills dess?
  • 0
Surfar runt och kikar på ny tv åt min far. Så det är inget monster jag är ute efter, utan en tv på 42¨ i prisklassen 5000 kr är det han tänkt sig. Han kommer nästan enbart kolla på vanliga tv-sändningar på den. Tyvärr genom ComHems nät. Alltså utan digitalbox.

Är det någon som har något vettigt förslag?
  • 0
Någon som lever här? behöver hjälp.
  • 0
jag letar just nu efter en ny tv då den gamla börjar bli riktigt sliten en 32 tums samsung lcd.

Jag vill helst ha en mellan 37-40 tum gärma runt 5000 kr kan ni ge några tips så vore det uppskattat. Tvn ska primärt användas till spelande och gärna funka bra med nästa gens konsoler.

Tacksam för svar.
  • 0
Goddag.

Jag har möjlighet att för cirka 3000 kronor byta ut min Panasonic VT20 mot en ny Panasonic ST60. Det är alltså ett steg ner serie-mässigt, men en betydligt nyare modell. Båda två är i 50".

ST60 ska ju vara ruskigt bra för sitt pris, och jag har gillat det jag sett. Men jag har aldrig jämfört dem sida vid sida. Kommentarer?
  • 0
Jag funderar på att skaffa en LG 50PN650T och funderar på hur man ska kunna spela upp filmer från en (eventuellt extern) hårddisk på datorn på den. Fungerar det att koppla in TV till nätverket och spela filmerna direkt från datorn eller måste jag skaffa en extern hårddisk att förvara filmerna på och koppla in i TVn?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Goddag.

Jag har möjlighet att för cirka 3000 kronor byta ut min Panasonic VT20 mot en ny Panasonic ST60. Det är alltså ett steg ner serie-mässigt, men en betydligt nyare modell. Båda två är i 50".

ST60 ska ju vara ruskigt bra för sitt pris, och jag har gillat det jag sett. Men jag har aldrig jämfört dem sida vid sida. Kommentarer?


Jag hade nog bytt, du får ny garanti och tror ST60:n presterar rätt mycket bättre. 3 lax är ju en del, hur lång garanti kvar är det på VT20?

Tillagt 2013-09-01 20:18:
Citerar Österberg:
jag letar just nu efter en ny tv då den gamla börjar bli riktigt sliten en 32 tums samsung lcd.

Jag vill helst ha en mellan 37-40 tum gärma runt 5000 kr kan ni ge några tips så vore det uppskattat. Tvn ska primärt användas till spelande och gärna funka bra med nästa gens konsoler.

Tacksam för svar.


Hur långt ifrån kommer du sitta?
Ska du sitta runt 2,5m ifrån så blir 50" perfekt. Är väldigt nöjd med min Panasonic UT50, svärtan är grym och allt flyter så jävla bra med 2000 Hz.
  • 0
Citerar Szreaper:
Jag hade nog bytt, du får ny garanti och tror ST60:n presterar rätt mycket bättre. 3 lax är ju en del, hur lång garanti kvar är det på VT20?

Produktgarantin gäller väl i tre år. Jag har haft den i drygt ett och ett halvt. Och ja, det är en del pengar, men det är också en del tv.
  • 0
Efter att ha gjort lite efterforskning kan jag modifiera min fråga: Är det någon som har erfarenhet/kunskap om hur begränsad man är om ens TV enbart stödjer DivX HD om man planerar att använda den mestadels till att se på nedladdade filmer/serier?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Efter att ha gjort lite efterforskning kan jag modifiera min fråga: Är det någon som har erfarenhet/kunskap om hur begränsad man är om ens TV enbart stödjer DivX HD om man planerar att använda den mestadels till att se på nedladdade filmer/serier?


Vad menas med att den "endast stödjer DivX HD"? Kan TV:n bara spela upp videofiler med DivX-codec om man kör den via USB-ingång? Isåfall är svaret ganska enkelt; du kan bara spela upp filmer/serier som använder sig av just DivX (vilket majoriteten av nerladdade videofiler gör).
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Vad menas med att den "endast stödjer DivX HD"? Kan TV:n bara spela upp videofiler med DivX-codec om man kör den via USB-ingång?


Som jag har förstått det, ja.

Citerar Koffingbollen:
Isåfall är svaret ganska enkelt; du kan bara spela upp filmer/serier som använder sig av just DivX (vilket majoriteten av nerladdade videofiler gör).


Jo, det har jag förstått. Det som är frågan är väl vilka format som använder sig av det, jag lyckas inte hitta någon vettig info om det.
Vik hädan, troll.
  • 0
Divx kan lätt översättas till 'kräkframkallande 700mb-filmer (oftast .avi)' och oavsett tv känns de inbyggda mediespelaren och filstödet oerhört förlegat. Ska du se nerladdad film så ska den också laddas ner någonstans. Jag föreslår att du spelar från tex laptop/stationär med hdmi.
Har du nära mellan tv och router och signalen är bra så kan du spela en del film över Apple Tv. Men den rekommenderar jag mest om du har Mac eftersom du kan spegla skärmen trådlöst då.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Divx kan lätt översättas till 'kräkframkallande 700mb-filmer (oftast .avi)' och oavsett tv känns de inbyggda mediespelaren och filstödet oerhört förlegat.


Ah, det låter ju inte särskilt lockande. Om man skaffar en ordentlig Full HD-TV vill man ju kunna se på riktiga HD-filmer.

Citerar ApeWithSniper:
Jag föreslår att du spelar från tex laptop/stationär med hdmi.


Ja, det lutar just nu åt att jag får införskaffa en lite längre (15 m) HDMI-kabel och hoppas att längden inte påverkar för mycket.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Ja, det lutar just nu åt att jag får införskaffa en lite längre (15 m) HDMI-kabel och hoppas att längden inte påverkar för mycket.

15 meter är mycket.
Har du inte möjlighet att placera en dator närmare än så? Det är klart att det fungerar, men det är inte så kul att försöka få ordning på något som liknar en trädgårdsslang.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Har du inte möjlighet att placera en dator närmare än så? Det är klart att det fungerar, men det är inte så kul att försöka få ordning på något som liknar en trädgårdsslang.


Tyvärr inte. Att placera sladden är inget problem, det jobbiga vore ju om signalen försämrades (vilket det verkar råda delade meningar om det faktiskt sker).
Vik hädan, troll.
  • 0
Hej!

Jag har haft Sony Bravia KDL55905a i ungefär 2 månader. Jag har hela tiden kört standard-inställningarna på den. Är det någon som har något tips om man ska ändra några inställningar? Jag kan inte så mycket om vad man ska ändra osv..
http://nhlbettingblog.se/
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!