Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skivåret 2013


Citerar Spion:
Stream till Miles Kanes nya album Don't Forget Who You Are:

http://www.nme.com/blogs/nme-blogs/miles-kane-worldwide-exclu
sive-album-stream-of-dont-forget-who-you-are


Lyssnat två gånger nu, och helvete vad ljummet det känns. Inte alls förtjust. Tur att jag inte förbokade albumet.
  • 0
Citerar Spion:
Stream till Miles Kanes nya album Don't Forget Who You Are:

http://www.nme.com/blogs/nme-blogs/miles-kane-worldwide-exclu
sive-album-stream-of-dont-forget-who-you-are


Inte alls imponerad.
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
30 Seconds To Mars släppte nytt album! Fy fasen vad bra det låter!

http://open.spotify.com/album/2P1mjsH61jGlUtdi7EJSks
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
FRONDA


Usch.

De album jag lyssnat mest på i år:
The Dillinger Escape Plan - One of us is the killer
Quasimoto - Yessir whatever
Killah Priest - The psychic world of Walter Reed

Har precis börjat lyssna på Ugly Heroes debutsläpp. Låter nice.
  • 0
De här tycker jag är bäst av de jag hört hittills:

A$AP Rocky - Long. Live. ASAP
Rhye - Woman
Kurt Vile - Wakin on a Pretty Daze
Daft Punk - Random Access Memories
Batillus - Concrete Sustain
Tyler, The Creator - Wolf
Stor - Shere Khan XIII
The Dillinger Escape Plan- One Of Us Is The Killer
Klappa fina katten?
  • 0
Sigur Ros nya skiva är bra. Lite av en besvikelse, men ändå rätt bra överlag.
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Black Sabbath - 13
  • 0
Tribulation - The Formulas Of Death

En käftsmäll på dem med dålig musiksmak.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Queens of the Stone Age-...Like Clockwork

Ett väldigt bra rockalbum även om den första låten är den enda som känns speciell.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Lyssnade mycket på Queens of the stone age när jag var liten så jag började lyssna på senaste för första gången i skrivande stund. Första låten känns okey, lite kul att en av mina favoritmusiker spelar trummor på skivan däremot. (Dave Grohl men bara några av låtarna)

Annars så tycker jag musikåret har varit spännande, The National har släppt en riktigt bra skiva som är bättre än deras förra, "Trouble will find me" känns lite som "Boxer", men "Boxer" vinner nog.

Ser fram emot Empire Of The Sun's nya skiva som släpps om några veckor, Shout out louds släppte en tråkig skiva, bara någon låt som "Blue Ice" är riktigt bra, nej jag hade väntat mig lite mer ^^

Håkan Hellströms skiva är ändå helt okey, inte hans bästa skiva.

Andra mindre band som "ingen" vet om som släppt riktigt bra.
Pixie Carnation - The new record
Little Children - In Hau (ep) och Falling (ep)

Arcade Fire ryktas om att de ska släppa ny skiva i år, det vore väldigt efterlängtat om de nu gör det! Tror ändå att jag får vänta till att få skriva om det i tråden "skivåret 2014" ^^

Låter som att det kommit en del intressant som jag inte kollat in än, finns det något jag borde lyssna på som passar in i det jag skrivit om?
  • 0
Citerar Zontos:
Låter som att det kommit en del intressant som jag inte kollat in än, finns det något jag borde lyssna på som passar in i det jag skrivit om?


Sally Shapiro-Somewhere Else
James Blake-Overgrown
David Bowie-The Next Day
Daft Punk-Random Access Memories
Woodkid-The Golden Age
Armin van Buuren-Intense
CAZZETTE-Eject Pt. III

Arets hittills basta album. Skriver pa min ryska kompis dator.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Kanyes nya är ju asfett!
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Kanyes nya är ju asfett!


Vart extremt besviken. My Beautiful Dark Twisted Fantasy och Graduation är perfektion inom hip hop. Det enda drivande jag fann på Yeezus var New Slaves och Black Skinhead. Vissa låtar kändes rent utav pinsamma.
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar yahoo:
My Beautiful Dark Twisted Fantasy och Graduation är perfektion inom hip hop

Yeezus är väl på gränsen till att ens vara hiphop. Visst, det är rap men utöver det är det inte mycket som är likt vad som brukar vara hiphop. Om man nu kan sätta någon sån definition.

Jag kan hålla med om att alla låtar inte håller riktigt samma kvalitet (blir en liten svacka i mittendelen) men jag uppskattar att lyssna rakt igenom skivan så allt är ändå bra enligt mig.
Klappa fina katten?
  • 0
Sällskapet - Nowy Port

Skitbra.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Arctic Monkeys släpper sitt femte album den nionde september, med titeln AM.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Arctic Monkeys släpper sitt femte album den nionde september, med titeln AM.


Trevligt, som krydda på moset släpper MGMT sitt självbetitlade album i höst.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Manilla Road - Mysterium. Fanimej
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Kanyes nya är ju asfett!


Herr katt, har du spanat in Joey Bada$$? Om du gillar Big K.R.I.T och Kendrick kan jag rekommendera att du lyssnar på honom.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Herr katt, har du spanat in Joey Bada$$? Om du gillar Big K.R.I.T och Kendrick kan jag rekommendera att du lyssnar på honom.


Sent svar, men jag har inte direkt det. Hört en låt bara och var inte jätteimpad men jag kan säkert bli övertygad. Vad med honom borde jag kolla in?
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Sent svar, men jag har inte direkt det. Hört en låt bara och var inte jätteimpad men jag kan säkert bli övertygad. Vad med honom borde jag kolla in?


Alltså jag har bara lyssnat på 1999 och det tapet hans crew gjorde, The Aprocalypse samt lite av hans senaste men jag skulle rekomendera The Aprocalypse och 1999 är i alla fall värt en genomlyssning.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!