Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Amerikansk Fotboll


Inte ledig imorgon. Hade jag vart det hade jag sett på matchen. Amerikansk fotboll är verkligen något helt annat än den sporten vi har här. Spänningen vid en fjärde down är verkligen påtaglig
  • 0
Men bajs! Inte för att de svenska kommentatorerna är dåliga (inte superbra dock) men jag vill ha "original"-kommentatorerna!

Får hoppas på att de sena matcherna är med de amerikanska kommentatorerna.

Tillagt 2012-09-09 20:43:
Bump, för övrigt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Men bajs! Inte för att de svenska kommentatorerna är dåliga (inte superbra dock) men jag vill ha "original"-kommentatorerna!

Får hoppas på att de sena matcherna är med de amerikanska kommentatorerna.

Tillagt 2012-09-09 20:43:
Bump, för övrigt.


Lösningen är ett Game Pass.
  • 0
Oj alla mina 3 favorit lag vann

NY Giants
Green Bay Packers
Washington Red Skins
Evil Is Back
  • 0
Citerar marten1000:
Lösningen är ett Game Pass.


Som är svindyrt!

Citerar HellSpawn:
Oj alla mina 3 favorit lag vann

NY Giants
Green Bay Packers
Washington Red Skins


Hela tre favoritlag, I'll be damned! Själv håller jag på Eagles. Tyvärr verkar Vick vara grym på att mest klanta till det den här säsongen, och med en het Eli i samma Division så ser det inte ljust ut...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Som är svindyrt!


Lätt värt det.
  • 0
Citerar marten1000:
Lätt värt det.


Pengar jag inte har, tyvärr. Nu har i och för sig TV10 visat bra matcher de senaste veckorna, och kommentatorerna är inte så dåliga trots allt. I'm okay!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Säongens vändning på gång! Slå på TV10 snarast.
  • 0
Citerar marten1000:
Säongens vändning på gång! Slå på TV10 snarast.


Tittar självklart! Gillar dock inte Cowboys, ser hellre att Giants vinner (även om Eagles är mitt lag).

Tillagt 2012-10-29 00:44:
Helvete vilken avslutning! Ingen jävla Hail Mary här inte!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Steroidklumpar som flåsar runt i plastrustningar med en missbildat formad boll? Nej tack!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Romo suger! Förstår inte varför han är kvar, eller varför folk på allvar inbillar sig att Cowboys ska ta hem det hela. År efter år...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Romo suger! Förstår inte varför han är kvar, eller varför folk på allvar inbillar sig att Cowboys ska ta hem det hela. År efter år...


Jag tror de måste drafta en ersättare iår.

Fast det är väl ingen som inbillar sig att de skulle vinna.

Tillagt 2012-10-29 21:35:
Citerar AG Jati:
Steroidklumpar som flåsar runt i plastrustningar med en missbildat formad boll? Nej tack!


Du har aldrig tittat på det, eller hur?

Tillagt 2012-10-29 21:35:
Citerar torbli79:
Helvete vilken avslutning! Ingen jävla Hail Mary här inte!


Det är sällan man bokstavligen kan säga att man var en centimeter från att vinna. Jag kan ha väckt mina grannar lite grann där. Synd att den overturnades.
  • 0
Citerar marten1000:
Fast det är väl ingen som inbillar sig att de skulle vinna.


Bara hela Texas...

Citerar marten1000:
Det är sällan man bokstavligen kan säga att man var en centimeter från att vinna. Jag kan ha väckt mina grannar lite grann där. Synd att den overturnades.


Bra att den overturnades (fint ord)! Underbar catch, men jag gillar som sagt Giants mer än Cowboys. Gött att Broncos går bra, Peyton är fortfarande sjuuukt stabil.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jämnt i Cowboys @ Eagles. Kan bli spännande.

Tillagt 2012-11-12 00:52:
Cowboys!
  • 0
Citerar marten1000:
Cowboys!


FFFFFFUUUUUUU!! Giants får spö och chansen uppstår, vad gör då Eagles?! Great, det var den säsongen, more or less.

Tillagt 2012-11-12 01:25:
HAHA! Och ett stolpskott på det. Fuck this shit.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
FFFFFFUUUUUUU!! Giants får spö och chansen uppstår, vad gör då Eagles?! Great, det var den säsongen, more or less.


Jag har aldrig tyckt mer om Bengals än idag.
  • 0
Ska slå mig ner och kolla på Chicago Bears - Houston Texans nu. Båda har 7-1 än så länge i år. Plats 2 och 3 i ligan. Årets match enligt många experter. Fy fan vad spännande det kommer bli!

GO BEARS!
Give me all the peace and joy in your mind.
  • 0
NY Giants vann 52 - 27 mot New Orleans Saints

Bra jobbat Eli Manning & Victor Cruz
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
NY Giants vann 52 - 27 mot New Orleans Saints

Bra jobbat Eli Manning & Victor Cruz


Rolig match fylld med misstag, Ravens - Redskins innan var däremot tokigt underhållande! Sjuk avslutning!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Här var det tyst, är det ingen på GR som följer NFL, eller kommer en massa forumiter helt plötsligt posta bloggar första söndagen i februari och låtsas hänga med? Kom igen nu gott folk!

Har själv i alla fall följt säsongen med spänning, 2-3 matcher per vecka har hunnits med (måndagsmorgnarna är inte att leka med längre). Tänkte posta mina generella tankar om säsongen i sin helhet och lite om varje lag (börjar med AFC East). Valde att inte göra en blogg då jag tycker att den här tråden bör hållas vid liv!

NFL 13/14 so far
Så, vad har skett?! Allt som allt en väldigt underhållande säsong hittills! Inga solklarheter, flera överraskningar, många bra matcher. Rent spontant kommer jag mest att tänka på Andy Reids succé i Chiefs, kontrasterna i Denver, Foles osannolika grundspel, hemska hemska Texans, underpresterande Patriots (om man nu kan kalla ett lag som leder sin division "underpresterande") och alla dessa förbannade regler som ligan bestämt vill ha!

Sämst under säsongen
Det börjar bli larvigt. Ja, QBn är en viktig kugge i allas lag, men nu får snart alla restriktioner gällande tacklingar ta och ge sig. Man får inte tackla för lågt, man får inte tackla för högt (WTF?!) och är man mer än en sekund för sen så blir det "roughing the passer". Jag börjar bli fruktansvärt trött på alla dessa pissregler vilket måste ge varenda D-line huvudvärk, hur fan kan man dra en tackling om man bara får sikta på naveln?!

Lägg sedan till alla dessa flaggor mot helmet hits (om man inte får leda med huvudet, hur ska man då tackla i vissa situationer?!) och att man inte får tackla receivers som inte ser att man kommer. Förra årets (eller var det förrförra?) hemska spektakel med domarstrejk (har aldrig sett så många calls på pass interference i hela mitt liv som när strejken pågick) samt framdragningen av linjen för kick-off var fan nog. Nu börjar det bli larvigt!

AFC

East
New England Patriots
Ojojoj, vilken säsong! Det hela börjar med att Hernandez åker dit för mord samtidigt som 2-3 andra receivers lämnar för andra lag (klantigt att släppa Welker). Brady har inte klickat med någon, och ett lag som tidigare litade på sin speed i play call baserat på den otroliga kemin mellan QB och WR får nu tänka om. Inte den bästa divisionen, men det läskiga är att laget trots allt vinner sina matcher! Imponerande, Belichick, men det kommer inte hålla i slutspelet.

Miami Dolphins
Yawn. Lite stabilare än förr men saknar fortfarande kontinuitet. Inte så konstigt om ens QB heter Tannehill. Kommer inte ta sig till slutspel i år heller. Eller nästa. Tänk om!

New York Jets
Humor. Humor på hög nivå. Värsta QB-härvan i modern historia, med Mark "Buttfumble" Sanchez skadad (på IR) och Geno "Interception" Smith som ersättare. Hur fan kunde man släppa Tebow?! Då får man i alla fall en show av det hela! Deras tidigare stabila försvar har inte levererat, och jag förstår i ärlighetens namn inte varför Rex Ryan får vara kvar. Plockade dock upp Ed Reed nyligen, det bästa de gjort på länge. Too little too late, dock. Bye bye!

Buffalo Bills
Big ol' MEH! Har bara sett kanske ½ match med dem i år, så jag kan inte uttala mig så mycket, men av det jag sett på highlights så är det smärtsamt tydligt att offense inte fungerar. Tappar sällan över bollen till motståndarna men kan inte kapitalisera på sitt eget spel. Man kan inte lita på pick six eller att ett par field goals ska räcka.

Summering
Relativt sett, jämfört med tidigare säsonger, så måste jag säga att divisionen har levererat mer än tidigare. Men det är bara för att Patroits inte går riktigt så bra som vanligt (spelmässigt alltså, på tavlan ser det bra ut). Lite tråkigt att Jets inte har en chans på Wild Card dock (enligt mig) gillar alltid att se dem misslyckas i slutspelet!

Tillagt 2013-12-03 19:28:
Glömde visst en sak.

Bäst under säsongen
Arrowhead Stadium, MAKE SOME NOISE! Tomlins "interference", underbart. Giants misär, Eli ledde antal INT hur länge som helst! Seahawks håller i sig, det här laget kommer bara bli bättre. Cams vändning (från 0-3 till 9-3). RG III är överhypad så in i helvete, ge killen en break och lite schysstare alternativ (2 sekunder i fickan med noll alternativ är inte okej, Redskins). Flaccos dunderkontrakt, bra idé Ravens. HAHAHA!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!