Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Viktigaste uppfinningen genom tiderna?


Citerar zombiegamer:
Språk är i allra högsta grad en uppfinning. Vi föds ju inte med det, utan lär oss det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Invention

Då är balans en uppfinning också! Du får ta och förklara, genom att ta inspiration från länken där uppe, hur språk kan vara en uppfinning.


Balans har till skillnad från språket alltid funnits hos människan. Språket uppfanns av människan.
  • 0
Citerar Halvirkh:
Språket uppfanns av människan.


Nja, jag skulle snarare säga att vi människor utvecklade våran kommunicering. Från början förekom det säkert lika mycket grymtanden som hos dagens apor, även efter att vi övergav hela "gå på alla fyra" grejen.
  • 0
Sätt att kommunicera kanske, men inget språk. Apor har läten som kan betyda saker som till exempel "fara" eller "mat" till exempel, men meningen med ett språk att det kan förklara abstrakta saker, att berätta och reflektera över livet...

Vilket inget djur utom människan kan, och det är anledningen till att jag kan posta detta och du kan läsa detta och att vi inte fortfarande lever i hyddor och har spjut.


Anledningen till att djur inte kan kommunicera utöver de primitiva kommandon de ger varandra är pågrund av deras hjärna. Jag har aldrig tänkt mig en apa som kan filosofera eller reflektera över sin tillvaro.

Vart jag än vänder mig är alltid definitionen "kommunikation" sammanbunden med språk. Pågrund av att människan är en intelligent varelse har kommunikationen utvecklats.

Balans har till skillnad från språket alltid funnits hos människan. Språket uppfanns av människan.

Människan har alltid kunnat kommunicera. När den blev mer intelligent expanderade kommunikationens omfång. Det är något vi fått genom naturlig väg. Vår förmåga till tal har vi inte skapat.

Jag vill att ni tar och förklarar (backa upp det med källor) varför språket är en uppfinning enligt den allmäna definitionen.
  • 0
Citerar Viktor:
Nja, jag skulle snarare säga att vi människor utvecklade våran kommunicering. Från början förekom det säkert lika mycket grymtanden som hos dagens apor, även efter att vi övergav hela "gå på alla fyra" grejen.


Precis. I takt med att vi har utvecklats så har även språket det.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Vilket inget djur utom människan kan, och det är anledningen till att jag kan posta detta och du kan läsa detta och att vi inte fortfarande lever i hyddor och har spjut.

Det finns människor som lever i hyddor och nyttjar spjut.
  • 0
Citerar instant aim:
I takt med att vi har utvecklats så har även språket det.


Vem vet. Om några tusen år kanske vi kan föra en någorlunda konversation med våra husdjur.
  • 0
Citerar Viktor:
Vem vet. Om några tusen år kanske vi kan föra en någorlunda konversation med våra husdjur


Njae, det ska krävas att de genomgår någon evolution så att deras hals förändras (vet inte exakt vad det heter)
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar zombiegamer:
Vilket inget djur utom människan kan, och det är anledningen till att jag kan posta detta och du kan läsa detta och att vi inte fortfarande lever i hyddor och har spjut.

Det finns människor som lever i hyddor och nyttjar spjut.


Ja, men inte alla.

Pågrund av att människan är en intelligent varelse har kommunikationen utvecklats.

Citerar instant aim:
Precis. I takt med att vi har utvecklats så har även språket det.


Well... om vi säger att språket utvecklats från annan kommunikation istället för att ha uppfunnits, så är vi alltså överrens?
  • 0
Jag anser inte att språket är en uppfinning, utan, som många säger, en vidarutveckling på människans kommunikation.

Den enligt mig viktigaste uppfinningen är defenitivt skruvlocket. Plastflaskor med skruvlock, det är grejer det.
  • 0
Well... om vi säger att språket utvecklats från annan kommunikation istället för att ha uppfunnits, så är vi alltså överrens?

Yes indeed.

Den enligt mig viktigaste uppfinningen är defenitivt skruvlocket. Plastflaskor med skruvlock, det är grejer det.

Jag skulle dö utan skruvlocket, helt ärligt.
  • 0
Språk: Jag ser det som att en viss del av vår kommunikation har utvecklats genom att vi blivit"smartare". Dvs den delen av oss som arbetar när 2 personer som inte talar ett gemensamt språk möts.

Resten ser jag som en uppfinning.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar zombiegamer:
Well... om vi säger att språket utvecklats från annan kommunikation istället för att ha uppfunnits, så är vi alltså överrens?

Yes indeed.


Även om det är en uppfinning eller en förfining av den kommunikation som alla någotsånär intelligenta djur delar(?) så är det i alla fall viktigt. '

Ja vil ha rett!!
  • 0
Internet, Mobilen, Datorer.... Elgitarr, alla instrument...
Vi får inte glömma Linkin Park XD (Dom är väl en uppfinning? Uppfunnen av Mike Shinoda )
I'm too old to die young now.
  • 0
Jag tycker telefonen är bra, även om den kan utvecklas bra mycker mer. Då tänker jag på strålning, till exempel.
  • 0
Bästa uppfinningen är svårt att bestämma sig för. Men jag gillar kaffekokaren, för det är drygt att koka kaffe på andra sätt. Tepåsen är också en bra uppfinning. Damsugaren skulle jag inte vilja leva utan. Kulspetspennan är bra. Nagelkliparen är en nödvändighet. Frysen gör så man slipper springa och handla varje dag. Tetrapack är smart.
Mina pronomen är fruktansvärt ointressanta, men mina adjektiv däremot: lång och snygg
  • 0
Uttalet "jinns" för jeans.
öhhh. kul forum.
  • 0
Gamereactor
  • 0
etanol!
Tyst för fan
  • 0
Hjulet?
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
  • emer
  • emer
Datorn, från miniräknare till riktiga game-maskiner, yeah.

Annars så är ju bokpressen en bra grej med...
Inomine Patris, et Filli Espiritus Sancti
  • 0
Citerar addeSYNC:
Gamereactor




Det blir väl konsten att hantera eld (räknas det som en uppfinning? ).
Utan den så skulle vi aldrig ha lärt oss att smälta och forma metaller - och dämed så skulle vårt moderna samhälle inte ha funnits då industrin aldrig skulle ha uppstått.
There's no place like ::1
  • 0
Dreamcast.
  • 0
Alfabetet är också bra
Nyckeln till kunskap är boken - Assyriskt ordspråk
  • 0
har man sånt behov av eld?

kan man ens säga att eld är en uppfinning?

å kan man kalla språk en uppfinning, nån lär ju knappast ha setat ner som edison å ritat skisser o funderat när man kom på språket:/ ,

nån skrev att språket var en uppfinning för vi kan de inte när vi föds :/, vad tusan kan man när man föds?? då kan man ju kalla röra på pekfingret till en uppfinning om man inte kan de när man föds
  • 0
Ni som säger språket menar väl SKRIFT SPRÅKET! Det är mycket viktigare!
Is Lenny that dumb? Is Barney that drunk? Is Homer that fat,bald and lazy?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!