Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tråden om vinyl, stenkakor och en svunnen, fantastisk tid


Citerar M7Jagger:
Fucking hipsters...


Kul för dig.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Kul för dig.


Skrev det med glimten i ögat men självklart ligger det lite sanning i det.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Skrev det med glimten i ögat men självklart ligger det lite sanning i det.


Vad är en hipster och vad har det med vinyl att göra?
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Vad är en hipster och vad har det med vinyl att göra?


Ingenting baserat på ren vetenskap, mest stereotypiskt. Men hipsters ska alltid vara så innovativa och speciella och därför införskaffar de sig ofta vinyl.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
M7Jagger: Äger du en Vinyl-spelare?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
M7Jagger: Äger du en Vinyl-spelare?


Inte jag, men min pappa gör det.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Tänk innan du skriver nått ;) inget illa menat..
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar M7Jagger:
Ingenting baserat på ren vetenskap, mest stereotypiskt. Men hipsters ska alltid vara så innovativa och speciella och därför införskaffar de sig ofta vinyl.


Har alltid haft vinyl-spelare. Varför skulle jag sluta för att det kommer nya grejer?
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Har alltid haft vinyl-spelare. Varför skulle jag sluta för att det kommer nya grejer?


Alltså shit människa, det var ett skämt, har du inget sinne för humor? Jag förstår ifall du inte uppfattade det första gången men jag förklarade senare att det inte var helt seriöst.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Alltså shit människa, det var ett skämt, har du inget sinne för humor? Jag förstår ifall du inte uppfattade det första gången men jag förklarade senare att det inte var helt seriöst.


Ja jag förstod det.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar FlesHunter:
har en picdisk. men däremot en vanlig med riktigt fodral verkar bli genast dyrare!

Såg den på tradera för ett tag sedan. Om jag inte tar mig fel så såldes den för 800 spänn.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Citerar FlesHunter:har en picdisk. men däremot en vanlig med riktigt fodral verkar bli genast dyrare!
Såg den på tradera för ett tag sedan. Om jag inte tar mig fel så såldes den för 800 spänn.


Vilken av dom? Picdisk eller den vanliga?

För övrigt så är ...And justice for all satans grym på Vinyl.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
Vilken av dom? Picdisk eller den vanliga?

Bildskivan.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Det var som fan
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Funderar på att skaffa en nya fräschare vinylspelare. Någon som har något tips?
Började kolla på en Rega RP1'a, som inte är hutlöst dyr, men vet ingenting om kvaliten.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Skrivet 2011-12-20 16:58
Cit


Den har ju fått många goda omdömen iaf. Många valmöjligheter på att byta ut delar och gedigen med klart ljud.

Själv använder jag en Pro-Ject Essential som jag är riktigt nöjd med. samma prisklass.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Bra sida för att beställa vinyl-skivor? Svensk helst.

Och är denna något att ha? Funderar på den, så kan jag koppla in den med mina högtalare. Eller jag kanske behöver en förstärkare till den?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Bra sida för att beställa vinyl-skivor? Svensk helst.

Och är denna något att ha? Funderar på den, så kan jag koppla in den med mina högtalare.


http://www.bengans.se/vinyl.aspx
http://www.vinylbutiken.com/

Sen kan du hitta fynd i Second Hand-butiker. Hittade The Beatles 'Abbey Road' i min lokala butik, och gav bara 50 kr har jag för mig. Sen har du ju Ginza och Cdon.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Bra sida för att beställa vinyl-skivor?
http://recordheaven.net/index.cfm
  • 0
Ginza har ja rätt så lågt förtroende för när det gäller att handla vinyl/cd hos dem. Iaf när det är en beställnings vara. Beställde en Vinyl före jul och den har inte kommit än.

Sedan var jag där och skulle köpa en cd som var en beställnings vara. och den fick jag aldrig...
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
Ginza har ja rätt så lågt förtroende för när det gäller att handla vinyl/cd hos dem. Iaf när det är en beställnings vara. Beställde en Vinyl före jul och den har inte kommit än.

Sedan var jag där och skulle köpa en cd som var en beställnings vara. och den fick jag aldrig...


Konstigt, med tanke på att det aldrig har krånglat för mig. Visserligen beställer jag inte allt för ofta därifrån men det blir ett par-tre gånger per år och hittills har det aldrig blivit något strul. Beställde en vinyl (beställningsvara) senast förra veckan. Det tog fyra dagar innan den kom och det får väl anses som rätt snabbt.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Hummm, men det är väl skönt det iaf. Jag tycker det är konstigt jag med. har ringt och tjatat på dom varje vecka efter Jul.

Men de kanske prioriterar sina närboende lägre hehe
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
Ginza har ja rätt så lågt förtroende för när det gäller att handla vinyl/cd hos dem. Iaf när det är en beställnings vara. Beställde en Vinyl före jul och den har inte kommit än.

Sedan var jag där och skulle köpa en cd som var en beställnings vara. och den fick jag aldrig...


Beställde fyra stycken vinyler därifrån en söndag. Fick dom på torsdagen. Helt ok leveranstid. Du måste fått något problem med att varan typ tagit slut eller något.
Stay out of my shed
  • 0
Ja, det måste vara nått sånt. hos leverantören. Tråkigt när det blir så två gånger i rad hehe...
I övrigt så gillar jag Ginza. Gött fräsch brud som jobbar där
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Jag har nog aldrig köpt så mycket vinyl i hela mitt liv som jag gör nu då min vän jobbar på RecordHeaven.net. Jag jagar just nu Tom Waits första platta Closing Time, men hittar bara nypress.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!