Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dinosaurier


Citerar Harmyn:
Någon som läste senaste Illustrerad Vetenskap? En av artiklarna handlade om att man vill aktivera sovade gener i kycklingar för att få fram en Dinosauriekyckling! Tydligen är de jack Horner som leder projektet så det är ju ett seriöst projekt och inga amatörer heller!

Ja, det är riktigt häftigt. Läste om det för första gången för ett par år sedan, men i och med detta nya ljus så kanske de faktiskt närmar sig att göra detta till en realitet.

Citerar Äggskal:
Liopleurodon är den klart coolaste varelse som någonsin existerat. På jorden.

Haha, jag antar att du har sett Walking With Dinosaurs (Dinosauriernas Tid)? De överdrev Liopleurodon något extremt där storleksmässigt, även om den fortfarande var cool som stryk.

Citerar Kusinen:
Min favorit står där nere.
"Brontosaurier är mina favoriter."

Jag hoppas du vet om att de aldrig har existerat, haha.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Någon som har koll på hur vår "ras" såg ut på dino-tiden (tiderna)? Har försökt läsa mig till det, men det är ont om info från innan vi var primater. Vad jag kunnat förstå var vi ett fyrbent, zebraliknande djur?

Nåja, rätt skoj att tänka på hur människan sett ut tidigare iaf.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Jag hoppas du vet om att de aldrig har existerat, haha.


Näe, det är min favorit. Och så kommer du bara och förstör det. Jag vägrar tro dej, och du behöver inte bekymra dej om att leta fram källmaterial. Jag förnekar det ändå
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Ree:
Vad jag kunnat förstå var vi ett fyrbent, zebraliknande djur?


THE HELL?!
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Kusinen:
Näe, det är min favorit. Och så kommer du bara och förstör det. Jag vägrar tro dej, och du behöver inte bekymra dej om att leta fram källmaterial. Jag förnekar det ändå

Äsch, de kan väl vara dina favoriter ändå?

Citerar Ree:
Någon som har koll på hur vår "ras" såg ut på dino-tiden (tiderna)? Har försökt läsa mig till det, men det är ont om info från innan vi var primater. Vad jag kunnat förstå var vi ett fyrbent, zebraliknande djur?

Nåja, rätt skoj att tänka på hur människan sett ut tidigare iaf.

Mjae, däggdjuren mot slutet av dinosauriernas era var mer som fyrbenta pungdjur. Tänk dig en tasmansk djävul korsat med en större gnagare. Dock så finns det en del som tror att det kan ha funnits tidiga primater även då, även om chansen för det är liten.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Citerar Kusinen:
Min favorit står där nere.
"Brontosaurier är mina favoriter."

Jag hoppas du vet om att de aldrig har existerat, haha.


Brontosaurus och Apatosaurus är väl samma sak, eller?
  • 0
Citerar ÖÖÖ:
Citerar Tom 2mat:
Citerar Kusinen:
Min favorit står där nere.
"Brontosaurier är mina favoriter."

Jag hoppas du vet om att de aldrig har existerat, haha.


Brontosaurus och Apatosaurus är väl samma sak, eller?


Har för mig det!
Don't ever back down
  • 0
Citerar ÖÖÖ:
Brontosaurus och Apatosaurus är väl samma sak, eller?

Nä. Brontosaurus hade ett huvud från en annan dinosaurie, Camarasaurus. När misstaget blev upptäckt var skadan redan skedd, dock. Det är därför lillefot ser ut som han gör.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Jag tänkte bumpa denna döda lilla tråd med något ballt; Ni vet ceratopsier? Alltså, typ triceratops, styracosaurus och den bunten? Någorlunda nya rön visar att dessa djur kan ha tagit till sig kött på sin meny. Det är faktiskt en ganksa obehaglig tanke...
Som inte det vore nog har de fått sig piggar på baken, också. Fränt. http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2012/116/1/7/triceratops_lane_by
_cheungchungtat-d4xlwka.jpg
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
godzilla är min favorit. Det ryktas att det var han som låg bokom andra världskriget.
  • 0
Citerar snyggelmer:
godzilla är min favorit. Det ryktas att det var han som låg bokom andra världskriget.

Han blev skapad under andra världskriget... du kan ju ingenting!
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Hoppsan, då betyder det att han planerar ett tredje världskrig...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!