Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Finnar, finnar och finnar!


Citerar Lennon:
Citerar Sipher:Har 2 paket kvar att hämta ut men har inte sett en förbättring. (roaccutan)

Har läst om folk som sett förbättring ända in på sista veckan av kuren. Så försök att hålla modet uppe.


Så var det för mig. Så du kan nog ta det lugnt Sipher.
  • 0
Börjat med visibly clear spot stress control mot porerna. Har inte märkt någon direkt skillnad. Vad brukar ni använda mot porer?
  • 0
Har någon fått en bieffekt av roacutan genom att huden blivit irriterad och röd?

Har nämligen det under ögonen och det försvinner aldrig Någon som har ett bra tips på att få bort det?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Har någon fått en bieffekt av roacutan genom att huden blivit irriterad och röd?

Har nämligen det under ögonen och det försvinner aldrig Någon som har ett bra tips på att få bort det?


Några krämer kanske hjälper.
Jag har torr hy och röda läppar.
  • 0
Citerar Legendkiller:
Citerar Spelfjanten:Har någon fått en bieffekt av roacutan genom att huden blivit irriterad och röd?

Har nämligen det under ögonen och det försvinner aldrig Någon som har ett bra tips på att få bort det?

Några krämer kanske hjälper.
Jag har torr hy och röda läppar.


Har använt mig utav det. Det försvinner för ett tag men kommer tillbaks igen efter ett tag. Speciellt efter jag duschat, då blir jag riktigt röd
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Har använt mig utav det. Det försvinner för ett tag men kommer tillbaks igen efter ett tag. Speciellt efter jag duschat, då blir jag riktigt röd


Samma här. Det bränns under duschen och efteråt är hyn väldigt irriterad.
  • 0
Svensker, dere er virkelig noen raringer! Det er sikket og visst!
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Citerar Elektro Banana:
Svensker, dere er virkelig noen raringer! Det er sikkert og visst!


Hvordan de har klart å spy ut 25 sider om kviser er utrolig i mine øyne. GR Norge har ikke engang 25 sider i fotballtråden.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Har använt mig utav det. Det försvinner för ett tag men kommer tillbaks igen efter ett tag. Speciellt efter jag duschat, då blir jag riktigt röd


Aloe Vera är lugnande för huden och brukar vara bra att använda efter duschen. I alla fall för mig, och jag har problemhy med finnar och känslig hy. Jag kör med DEN HÄR. Den är dessutom fettfri, så du behöver inte oroa dig för att porerna ska täppas igen. Sen skadar kanske inte en till återfuktande kräm. Efter en varm dusch kan jag behöva det alla fall. Då skulle jag rekommendera DEN HÄR.

Lycka till! Hoppas Roaccutan dödar all din akne. Jag själv har inte vågat mig på den, fast än jag blivit erbjuden kuren av min hudläkare.
  • 0
Tycker ni verkligen borde överväga att testa vitamin b5. http://www.Skinway.se är en sida som säljer det riktigt billigt.Har man oljig hud är det grymt bra.
  • 0
Citerar Linnis:
Tycker ni verkligen borde överväga att testa vitamin b5. http://www.Skinway.se är en sida som säljer det riktigt billigt.Har man oljig hud är det grymt bra.


Alltid mystiskt när en användare skapad samma dag går till Övrigt-delen och gör reklam för en sida.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Det har nu gått ungefär ett halvår sedan min Roaccutan-kur. Har sedan dess bara haft några enstaka finnar och då bara små sådana som försvunnit efter någon dag. Har inte heller problem med fet hy som tidigare. Hyn har även blivit slätare och slätare i takt med att ärren "jämnas" ut.

Kort och gott, jag är väldigt nöjd med kuren och ångrar den inte en sekund.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Citerar Teddan:
Det har nu gått ungefär ett halvår sedan min Roaccutan-kur. Har sedan dess bara haft några enstaka finnar och då bara små sådana som försvunnit efter någon dag. Har inte heller problem med fet hy som tidigare. Hyn har även blivit slätare och slätare i takt med att ärren "jämnas" ut.

Kort och gott, jag är väldigt nöjd med kuren och ångrar den inte en sekund.


Sexmånaderskur? Jag gick aldrig upp i sex månader, och får nu (ca 13 månader efter jag avslutade min kur) enstaka små finnar. Min hy är ganska fet, men det var värre innan kuren.
  • 0
Citerar Lurkman:
Sexmånaderskur? Jag gick aldrig upp i sex månader, och får nu (ca 13 månader efter jag avslutade min kur) enstaka små finnar.


Har för mig att kuren var på fyra månader men då ökade jag dosen ganska rejält i takt med att kroppen vande sig vid läkemedlet och sista månaden var jag uppe i 80 mg/dag. Läskigt att jag inte har bättre koll nu i efterhand, haha. Men just precis då under själva kuren hade jag bra koll och följde läkarens direktiv.


Citerar Lurkman:
Min hy är ganska fet, men det var värre innan kuren.


Använder du någon ansiktstvätt? Själv använde jag Apotekets egen ansiktstvätt för fet hy varje kväll under min Roaccutan-kur medan jag fortfarande hade det problemet. Den var superb.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Roaccutan was my best friend. Tog bort all akne och har bara fått några enstaka sedan dess.
Peace out
  • 0
Citerar Teddan:
Använder du någon ansiktstvätt? Själv använde jag Apotekets egen ansiktstvätt för fet hy varje kväll under min Roaccutan-kur medan jag fortfarande hade det problemet. Den var superb.


Nej, inte något annat än Lactacydtvål.

Det ska kollas upp!
  • 0
Ska till Hudläkaren nästa vecka. Blir ev roaccutan. Märkte ni av några bieffekter?
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Märkte ni av några bieffekter?


Torr hy, torr hy, torr hy. Glöm inte att vara väldigt noggrann med att återfukta, gärna både morgon och kväll. Apoteket har en egen serie med produkter som är bra och prisvärda. Det finns dock en hel djungel med hudvårdsprodukter ute i hyllorna och ibland kan det vara så att man får testa sig fram för att hitta det som passar sin egen hud allra bäst.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Jag kör på epiduo (en gel) och doxyferm (vattenlöslig tablett) och såg effekt på någon dag. Efter två veckor så har jag gått från ett ansikte fullt av finnar till att knappt ha några. Jag har missat några kvällar så därför har jag fortfarande en stor kvar, som jag pillat sönder och gjort till ett stort sår. Så går det.... Bra skit i alla fall.

jag har inte upplevt några bieffekter ännu. Innan så körde jag på gelen och någon tablett som var röd och gul, fungerade inte alls för mig eftersom jag hade problem med att svälja skiten.

Tillagt 2012-09-05 15:48:
Citerar Axxorz:
Citerar Linnis:Tycker ni verkligen borde överväga att testa vitamin b5. http://www.Skinway.se är en sida som säljer det riktigt billigt.Har man oljig hud är det grymt bra.

Alltid mystiskt när en användare skapad samma dag går till Övrigt-delen och gör reklam för en sida.


Haha, hemsidan var ju lagom rutten också...
One swallow does not make a summer
  • 0
Teddan: Tack så mycket. ja det finns ju det. Nu använder jag en olja. Tror den funkar bra. Men först och främst ska jag se vad hudläkaren säger.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Var hos läkaren idag. Jag kör ju med tetrazyal. Jag trodde han skulle säga att det såg bra ut för jag själv tycker det inte är överdrivet farligt. Han sa dock typ såhär: OJ vad MYCKET! SÅ kan du inte gå runt. Han föreslog roaccuttan. SÅ Han skickade premiss till hudläkaren så vi får se vad han säger. Ska bara köra med mina oljor och honung nu.


HUr är det, behöver man betala nånting för att gå till hudläkare? Hur bokar man?

Trodde att mina finnar nästan försvunnit för ett halvår sen men nu senaste månaderna har de kommit tillbaka som fan, Har hela pannan full, så jävla jobbigt. Har ändå tvättat ansiktet morgon kväll med clearasil och nu senaste veckorna kört baciron men ser då fan ingen effekt

Tänkte försöka äta nyttigt nu närmaste veckorna för att se om det har nån effekt... Har alltid ätit mycket fet mat men alltid ändå varit smal så jag har liksom inte brytt mig om vad jag stoppat i mig. Sluta med chipsen och skit.
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Tänkte försöka äta nyttigt nu närmaste veckorna för att se om det har nån effekt... Har alltid ätit mycket fet mat men alltid ändå varit smal så jag har liksom inte brytt mig om vad jag stoppat i mig. Sluta med chipsen och skit.


Mitt hetaste råd är att minska ner alternativt sluta med mjölkprodukter under en period för att se om du märker någon skillnad på din hud. För mig personligen så får jag mycket mer och större finnar om jag råkar få i mig någon mjölkprodukt. Och det är just mjölk många andra (har jag läst) blir påverkade av, och får mer finnar av. Detta då om man har lätt för att få finnar. Gäller såklart långt ifrån alla.

Men som sagt, prova med det om du känner för att testa att ändra din kost lite. Det finns dessutom fullgoda alternativ till vanlig mjölk och grädde. Som till exempel Havre- Soja- och rismjölk. Ica har det i sitt egna sortiment och Carlshamns Mejeri har mjölkfri grädde. Håll även utkik efter mjölk som finns i olika matprodukter.

Skulle du inte märka någon skillnad under den period (2-3 veckor) du kör utan mjölk, så brukar många testa att undvika gluten, eller åtminstone vitt vetemjöl. Finns dom som påverkas av det också.

Det blev en lång text. Men kände för att informera, då det kan hjälpa att göra på det här viset. Vilket det till viss del gjort för mig. Lycka till och hoppas det blir bättre för dig! Vore ju skönt om du kunde lösa det med ändrad kost istället för med starka mediciner.

Och kom ihåg. Torka INTE ut huden vad du än gör! Det har jag för mig att Basiron kan ha en tendens att göra. Speciellt nu på vintern. Så känner du att du har torr hy så rekommenderar jag att köpa en återfuktande kräm. Typ ACO Oil-Free Matifying: http://acospotless.se/produkter/daily-moisturiser/
  • 0
Någon som vet om det finns nån bra kräm eller liknande för att bleka acneärr?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Lennon:
text
/


OK, tror dock inte det är det som triggar det, har dock alltid druckit kopiösa mängder mjölk men tvivlar på det.

Har inga problem med torr hy, tvärtemot snarare fet hy, när jag kör med basiron så torkar det inte ut ett dugg trots att den ska göra det :/
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Tänkte prova vitamin b5 piller, bara testa och se om det blir nåt resultat. Någon som provat?

Tillagt 2012-11-13 00:15:
EDit: beställt en burk nu, 350 spänn som jag förmodligen kastar i sjön men det kvittar nog vad man köper för produkt så gör man det... Ska prova det i samband med en bra kost samt prova att hålla igen på mjölkprodukterna ett tag...

Ger inte det resultat så vetefan vad man ska göra.. Vänta på att man blir äldre antar jag :/
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!