Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Finnar, finnar och finnar!


Den innehåller parfum, synonymt med ett alkoholbaserat doftämne.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Det jag använder nu innehåller för 1 gram lösning:

Salicylsyra 20 mg
Etanol 96% (643 mg)
Glycerol och renat vatten.

Det förklarar kanske varför det svider när man använder det

Ska användas 1-3 gånger om dagen.
I'm going to leave the planet burning.
  • 0
Citerar Denati:
Etanol 96% (643 mg)

Det är ju över 50%
I've seen the universe in your eyes, I've seen the beauty that never dies
  • 0
Citerar frökenvinter:
Citerar Denati:Etanol 96% (643 mg)
Det är ju över 50%


Det är bara att klunka på! Flaksan är på 200 ml
I'm going to leave the planet burning.
  • 0
Citerar Arcane:
innehåller parfum, synonymt med ett alkoholbaserat doftämne.


Som, enligt innehållsförteckningen, är den näst minsta beståndsdelen i deras ansiktskrämer...
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Citerar navyseal:
Som, enligt innehållsförteckningen, är den näst minsta beståndsdelen i deras ansiktskrämer...


Spelar ingen som helst roll. Alla som överhuvudtaget har kunskap i ämnet utan att vara partiska avråder från att använda produkter som innehåller parfum då det sliter på huden i längden. Att det är den näst minsta beståndsdelen säger egentligen ingenting och det faktum att huden ständigt utsätts för ämnet iom. att det finns i deras återfuktningskräm förbättrar inte omständigheterna. Men, du väljer själv vilka produkter du vill använda. Jag skulle dock aldrig utsätta min hud för RFM.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Själv använder jag bara tvål och vatten, samt en återfuktningskräm efteråt och en peelingkräm 2ggr i veckan. Jag vet inte hur bra det funkar, har nyss börjat med det.
  • 0
Jag hade mer finnar förut, då såg min panna ut som en mindre bergskedja.
Nuförtiden har jag inga regelrätta finnar, det är mer som prickar.
  • 0
Arcane.. Får man fråga vart du hämtat all din kunskap från?
I've seen the universe in your eyes, I've seen the beauty that never dies
  • 0
Ptja, jag hade problem med acne tidigare vilket ledde till att jag började med mer avancerad hudvård. Dessutom har jag läst oerhört mycket om ämnet, bland annat på Shenet (mycket bra sida) som länkades till tidigare. Jag antar att en hel del kommer från egna erfarenheter också.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Hmm...peelingkräm, vad är det för något? Har hört talas om kemisk peeling, men hur går det till egentligen?
  • 0
Citerar zombiegamer:
Hmm...peelingkräm, vad är det för något? Har hört talas om kemisk peeling, men hur går det till egentligen?


En scrub (rengörare), oftast innehållandes små korn av något slag. krossde frön, mikrokulor etc. Allt möjligt som ger lite "riv". Kemisk peeling kan jag tänka mig är lite starkare rengörare än vanligtvis.

"Spelar ingen som helst roll. Alla som överhuvudtaget har kunskap i ämnet utan att vara partiska avråder från att använda produkter som innehåller parfum då det sliter på huden i längden. Att det är den näst minsta beståndsdelen säger egentligen ingenting och det faktum att huden ständigt utsätts för ämnet iom. att det finns i deras återfuktningskräm förbättrar inte omständigheterna. Men, du väljer själv vilka produkter du vill använda. Jag skulle dock aldrig utsätta min hud för RFM."

Får tänka på de. Men hittils verkar de fungera prima, ansiktsrengöraren i synnerhet. Ska dock prova Boss serie någon gång i framtiden.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Dermalogica is the shit!
Sickos never scare me. At least they're committed.
  • 0
Citerar metal crew:
Finnar är skitkul o klämma (speciellt om dom är stoora)!!!


Jaa! Jag skrattar alltid när jag klämmer de jävlarna. "Ha! Ha! Haa! Känn på den du! Nu önskar du allt att du aldrig föds! Huah!"



...
Come in Peace or Leave in Pieces | (In)aktiv igen
  • 0
Det enklaste hade väl ändå varit att bomba ner de där jävlarna i öster. Då är de inte så kaxiga längre.
Era hjärnor är infesterade av Marley för evigt.
  • 0
Jag har inte det problemet ni snackar om. Har ni stora problem får ni nog uppsöka en läkare, tror jag.
Sallad i Dallas
  • 0
Jag har en finne ovanför munnen

Tillagt 2007-04-06 17:52:
Jag har också ett gäng finnar på pannan
  • 0
Citerar Selina:
Dermalogica is the shit!


Ord på det. Alternativt MD Formulations.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Citerar Deathsoul:
Jag är en finne med finnar.

Jag med, fast jag har bara lite finnar här o där
"Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill"
  • 0
om nån vill ha lite fler finnar så ta en pizza och gnugga den mot ansiktet i några timmar eller så kan du åka till helsingfors
  • 0
Citerar Arcane:
Ord på det. Alternativt MD Formulations.

MD formulations har jag själv aldrig använt mig av, men så länge det innehåller rätt ingredienser som dessutom är naturliga och varken täpper till eller torkar ut ska det ju vara bra.

En viktig sak är att man använder sig av produkter som passar ens hy och man ska inte vara rädd för att besöka en hudterapeut som kan ge en råd eller göra en face mapping gratis.
Sickos never scare me. At least they're committed.
  • 0
Citerar Selina:
En viktig sak är att man använder sig av produkter som passar ens hy och man ska inte vara rädd för att besöka en hudterapeut som kan ge en råd eller göra en face mapping gratis.

Jag vet inte om jag skulle orka dra mig till en hudterapeut bara för den sakens skull...
  • 0
Jag har faktiskt funderat på att gå till en dermatolog, jag har inte dålig hy men det är lite blemmor som jag stör mig på. Så en profesionell läkare borde ju kunna hjälpa.
"Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill"
  • 0
Citerar Selina:
Dermalogica is the shit!


Nee... min hud gillade inte Dermatoligica... funkade inte alls, till och med någon vanlig tvättkräm från Nivea "young" ( ) funkade bättre än Dermatologicas scrub.
Åtminståne på mig.
Life is Soon.
  • 0
Jag har knappt några finnar, och jag använder ingenting alls för det mesta.
Era hjärnor är infesterade av Marley för evigt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!