Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Rasism


Citerar Camo Is My Favourite Color:
Citerar nojden135 jälvklart sa han det, annars är han ju främlingsfientlig!! Finnar är ju inte främlingar så han får säga det.

Kan du bevisa motsatsen?


Nej. Han kanske visste vad han snackade om och hade rätt, eller så ville han inte riskera sitt jobb. Det enda man kan lita på är statisk från SCB, kanske inte ens de, personalen vill nog inte riskera sina jobb och sitt ryckte heller. Vi lever i en värld av smutskastning.

Om du hittar statistik, visa gärna. Nu ska jag sova på saken.
Väntar några minuter på eventuella svar.
  • 0
Citerar nojden135:
Om du hittar statisk, visa gärna.


Det lär jag ju inte göra. Så, god natt.
Skjuter bara horse och aina
  • 0
God natt!
  • 0
Kan nog bero på att de är den största invandrargruppen kanske? De är väl mer än dubbelt så många som tex turkarna? Har aldrig haft några problem med någon Finländare vad jag vet
  • 0
Nästan varje amrikan man möter i Amerika är ju invandrare eller har släkt, det var ju indianerna som bodde först! Innan en massa andra började flytta mot Amerika.

Anyway, mina föräldrar är invandrare, och jag har då inget emot om turkar, amrikaner, norrmän etc...
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Dr Muu:
*Tar fram en Stooor stämpel*Du är nu Muu-Märkt




Tror ni inte att landets ekonomi skulle kollapsa utan all den arbetskraft vi får från invandrare?
  • 0
Citerar Double Agent:
Tror ni inte att landets ekonomi skulle kollapsa utan all den arbetskraft vi får från invandrare?


Joda. Sverige behöver ett par % arbetslösa för att ekonomin ska gå ihop.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Den grundliga källan till rasism, som är en stor jävla fixering, är egentligen extrem främlingsfientlighet och territoriska känslor. Vi vägrar släppa in andra "raser" (Nej då, människor av afrikanskt folkslag, för att nämna ett, är ju inte av släktet Homo Sapiens... ) för att vi är rädda att de ska vända upp och ner på vårt land. Vilket indikerar att hela vår jävla värld är totalt paranoid. Usch.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Jag tycker inte om invandrare. Dom är bra till en viss gräns, men nu har det fan gått för långt! Sverige är ingen jävla flyktingförlägning! Snart kommer hela sverige bli som rosengård om den svenska integrationspolitiken fortsätter i samma riktning .
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Många invandrare i Sverige är rasister.
"Vote me for årets troll!"
  • 0
Btw, läste i aftonbladet för några veckor sedan om de 24 "värsta" mördarna i sverige. 17 av dom var invandrare. Är det värkligen bara en slump, med tanke på att endast ca 10-15% av den svenska befolkningen består av invandrare?

Måste tilläga (stavning?) att jag är varken rasist eller nynazist. Jag skiter fullständigt i villken hudfärg folk har, alla är lika värda. Men däremot så börjar jag bli väldigt kritisk emot invandringen/invandrarna. Peace
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Citerar metal crew:
Jag tycker inte om invandrare. Dom är bra till en viss gräns, men nu har det fan gått för långt! Sverige är ingen jävla flyktingförlägning! Snart kommer hela sverige bli som rosengård om den svenska integrationspolitiken fortsätter i samma riktning .


Anledningen till att det finns problem med invandringen beror till största delen på - som du själv nämner - den svenska integrationspolitiken. Den verkar gå ut på att bunta ihop så många invandrare som möjligt i små lägenheter i områden med dålig ekonomi.

Att skylla på invandrarna själva är ganska okonstruktivt och orättvist, det är knappast så att invandrare kommer hit för att medvetet göra om hela Sverige till Rosengård...


Och "Sverige är ingen jävla flyktingförläggning" låter bara töntigt... För det första är det skillnad på invandrare och flyktingar, och för det andra kommer flyktingar till Sverige eftersom deras hemland är drabbat av krig, svält, eller andra obehagligheter... Att neka dem en fristad när de riskerar att skjutas, torteras eller svälta ihjäl känns inte direkt så kul. Så jo, jag ser hellre att Sverige är en "jävla flyktingförläggning" än att man skickar tillbaka folk till ett land i misär.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Anledningen till att det finns problem med invandringen beror till största delen på - som du själv nämner - den svenska integrationspolitiken. Den verkar gå ut på att bunta ihop så många invandrare som möjligt i små lägenheter i områden med dålig ekonomi.

Att skylla på invandrarna själva är ganska okonstruktivt och orättvist, det är knappast så att invandrare kommer hit för att medvetet göra om hela Sverige till Rosengård...


Och "Sverige är ingen jävla flyktingförläggning" låter bara töntigt... För det första är det skillnad på invandrare och flyktingar, och för det andra kommer flyktingar till Sverige eftersom deras hemland är drabbat av krig, svält, eller andra obehagligheter... Att neka dem en fristad när de riskerar att skjutas, torteras eller svälta ihjäl känns inte direkt så kul. Så jo, jag ser hellre att Sverige är en "jävla flyktingförläggning" än att man skickar tillbaka folk till ett land i misär.


Du är nu Muu-märkt.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Du är nu Muu-märkt.


Tack! Jag får gå och tatuera in en ko på armen då eller nåt...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar Quezen:
Finns mkt nazister i Ryssland,läste bl.a. förrut om 300 st som stormat ett torg.
Men vf bor typ 120-160 miljoner i ryssland.
Finns sjukt mkt av alla möjliga typer där...
Antar jag...
Men att folk ska behöva låsas in vissa dagar är helt fel.
Om det är nazister som gjort liknande saker den dagen så ska man spärra in dem,om man bara är orolig så får man vara det,man kan inte spärra in folk sådär.
Citerar jim360:
men det var bra nazister i ryssland cool


Vet inte om man ska skratta eller gråta att det finns "Nazister där" med tanke på vad Hitler gjorde och tyckte om Ryssar så är det ganska korkat samma med Polen. Stort med nazister där också... Eller så kallad nazister... Folk som så värnar om både kultur och språk, och gör vadsom för att skydda moderland... Patriotism är vacker med ibland går det lite överstyr kanske Fast jag förstår de!

En andra såkallad invandring vad jag hört är denna sjuka amerikaniseringen i vissa Europa länder! Jag hatar den själv och jag tycker länder ska behålla både sin kultur och prata rent det är fint att älska sitt land och det är fint att skydda språket. Vilket är dåligt i dagsläget... Att det kommer invandrare till bl.a Sverige och säger att landet suger och att ens eget land är så mycket är korkat. Visst stoltheten får gärna finnas där men att det trycker ner Sverige och säger att det är skit är korkat...
  • 0
Citerar Toy-Boy:
Många invandrare i Sverige är rasister.



Bespara oss sådana ohövligheter och förolämpningar i framtiden. De bidrar bara till att försämra diskussionsatmosfären och bastardisera diskussionen. Helt onödigt om du verkligen har något att säga så får du backa upp det med belägg.

Tillagt 2007-07-22 23:33:
Citerar Ryprus:
Vilket är dåligt i dagsläget... Att det kommer invandrare till bl.a Sverige och säger att landet suger och att ens eget land är så mycket är korkat. Visst stoltheten får gärna finnas där men att det trycker ner Sverige och säger att det är skit är korkat...


Nu skall vi inte förglömma att det inte existerar språkrör för alla invandrare.
Blue
  • 0
Citerar Munich:
Citerar Toy-Boy:
Många invandrare i Sverige är rasister.



Bespara oss sådana ohövligheter och förolämpningar i framtiden. De bidrar bara till att försämra diskussionsatmosfären och bastardisera diskussionen. Helt onödigt om du verkligen har något att säga så får du backa upp det med belägg.


Haha förolämpning? Det är ju sant ju.
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Citerar metal crew:
Haha förolämpning? Det är ju sant ju.


Om det är sant så torde det väl inte vara svårt att hitta belägg för det?
Blue
  • 0
Munich om du fortsätter såhär är Muu-märkningen inte långt borta
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Munich om du fortsätter såhär är Muu-märkningen inte långt borta


Vad är en Muu- märkning? Är det en stämpel samt en bra röst på mig eller?
Blue
  • 0
Citerar Munich:
Vad är en Muu- märkning? Är det en stämpel samt en bra röst på mig eller?


Det är en Stämpel jag delar ut till medlemar som tillför något extra Rättvist till GR.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Det är en Stämpel jag delar ut till medlemar som tillför något extra Rättvist till GR.


Okej, då är jag med på noterna. Får väl hoppas att Muu-märkningen kommer snart då.
Blue
  • 0
Citerar Munich:
Citerar Toy-Boy:
Många invandrare i Sverige är rasister.

Bespara oss sådana ohövligheter och förolämpningar i framtiden. De bidrar bara till att försämra diskussionsatmosfären och bastardisera diskussionen. Helt onödigt om du verkligen har något att säga så får du backa upp det med belägg.


Även om jag håller med dig om att han borde backa upp sina påståenden och förklara vad han menar, så har han faktiskt en poäng...

Jag menar, det finns väl inget som säger att rasism skulle vara mindre vanligt bland invandrare än bland infödda svenskar, eller? "Invandrare" är ju inte direkt en homogen grupp som kommer från samma plats och samma kultur, och det är ju inget nytt (men absolut fel) att det finns folk från en kultur som har negativa fördomar om folk från en annan kultur...

Jag läste t.ex. en krönika i Metro där krönikören berättade om hur hon hade hört en kvinna snacka skit om somalier, och sen sagt att om hon själv inte hade varit invandrare hade hon blivit klassad som rasist... Vilket ju är lite konstigt, då man kan vara rasist vilken folkgrupp man än kommer ifrån, eller?

Rasism är ju fel från vilket håll det än kommer ifrån, så att säga...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar metal crew:
Btw, läste i aftonbladet för några veckor sedan om de 24 "värsta" mördarna i sverige. 17 av dom var invandrare. Är det värkligen bara en slump, med tanke på att endast ca 10-15% av den svenska befolkningen består av invandrare?


Aftonbladet? Den blaskigaste blaskan på hela planeten. Eller "Pyonyang-bladet" som Kazakovich säger

Citerar RaZorwire:
Anledningen till att det finns problem med invandringen beror till största delen på - som du själv nämner - den svenska integrationspolitiken. Den verkar gå ut på att bunta ihop så många invandrare som möjligt i små lägenheter i områden med dålig ekonomi.

Att skylla på invandrarna själva är ganska okonstruktivt och orättvist, det är knappast så att invandrare kommer hit för att medvetet göra om hela Sverige till Rosengård...


Och "Sverige är ingen jävla flyktingförläggning" låter bara töntigt... För det första är det skillnad på invandrare och flyktingar, och för det andra kommer flyktingar till Sverige eftersom deras hemland är drabbat av krig, svält, eller andra obehagligheter... Att neka dem en fristad när de riskerar att skjutas, torteras eller svälta ihjäl känns inte direkt så kul. Så jo, jag ser hellre att Sverige är en "jävla flyktingförläggning" än att man skickar tillbaka folk till ett land i misär.


Jag skulle inte kunna säga det bättre själv.

Jag tycker att man borde ge alla immigranter (inte flyktingar) en chans att visa att de kan tillföra något till landet. Alltså att de skaffar ett jobb, är laglydiga osv. Om de inte arbetar, struntar i att lära sig Svenska på SFI och inte respekterar lagen så tycker jag att man kanske skulle kunna utvisa de ur landet. Jag menar, vi vill ju inte liksom ha kriminella människor här i Sverige, vill vi?

Flyktingar borde precis som RaZorwire säger få stanna kvar här i landet.
  • 0
Rasism är ignorans, blandat med lite skräck och kryddat med oförståelse.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!