Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Superhjältetråden! *Officiell*


Citerar Dr jr:
Han tecknade väl bara? Chris Claremont var väl mannen som författade den? Originalet från tidigt åttiotal iaf, där Järven slåss i Japan.


Jag hade för mig att han författade den. Men nåväl, Claremont är bra också. Japan? Låter riktigt coolt. Antar att Silver Samurai är med i den.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Citerar T-man:
Antar att Silver Samurai är med i den.


Ja, jag tror det.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Har läst Watchmen nu. Jag kan inte påstå att den är bäst någonsin för mig personligen, men jag uppskattar såklart vad verket gjorde för mediumet. De sex första sidorna i kapitel tolv är dock bland det mest minnesvärda någonsin.

Är, faktiskt, sjukt taggad på filmen just nu. Vill ha en smiley med blodfläcken på. Den är ju så sjukt snygg.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Har nu sett Watchmen. Filmen var bra, men jag är ändå besviken. Det känns som att något saknas liksom.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
I och med att jag inte är en superhjältefantast kan jag inte motivera vilka superhjältar som är bäst. Men det enda som är säkert är att Superman och Captain America är det bland det sämsta som drabbat den här planeten någonsin.

Seriöst, det borde finnas en superhjälte vars stora kraft är att han kan rensa bort allt som har med Superman eller Captain America att göra.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Seriöst, det borde finnas en superhjälte vars stora kraft är att han kan rensa bort allt som har med Superman eller Captain America att göra.


Dr Manhattan.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Är det någon som vet om hela Grant Morrisons run av New X-men finns samlade i en serie?
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Seriöst, det borde finnas en superhjälte vars stora kraft är att han kan rensa bort allt som har med Superman eller Captain America att göra.

Deadpool gav en gång Captain America en spark rätt i kulorna. Sånt vill vi se mer av^^
(egentligen död)
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Seriöst, det borde finnas en superhjälte vars stora kraft är att han kan rensa bort allt som har med Superman eller Captain America att göra.


Citerar Brute:
Dr Manhattan.


Precis vad jag tänkte på.
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar T-man:
Är det någon som vet om hela Grant Morrisons run av New X-men finns samlade i en serie?


Ja. Men den lär inte finnas i tryck, om du inte är villig att importera vad jag vet men kanske inte ens då. Och det lär kosta. Enligt uppgift så mycket att "de andra" ska se snett på en. Jag gissar på runt tusenlappen eller mer (mycket mer).

Såg Watchmen ikväll. Egentligen en fantastisk film, men jag hade hellre väntat med serien till efter filmen, faktiskt. Nu störde jag mig på de små detaljerna som ändrats, exempelvis "Nothing ever ends".

Waiiman: Snygg avatar.

Utannonserar i en av två trådar mitt tillbakadragande från www.gamereactor.se, varav den andra är animé-tråden. Ser inte poängen att avslöja mig mer än i de trådar där någon faktiskt kanske bryr sig. Kommer antagligen inte skriva ens här längre. Finns på dbd som deckard, Ign som deckartd och på deviantart som drjr. Finns på ett gäng andra sidor också, men jag orkar inte skriva dem.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Citerar Dr jr:
Ja. Men den lär inte finnas i tryck, om du inte är villig att importera vad jag vet men kanske inte ens då. Och det lär kosta. Enligt uppgift så mycket att "de andra" ska se snett på en. Jag gissar på runt tusenlappen eller mer (mycket mer).


Snyft.

Citerar Dr jr:
Såg Watchmen ikväll. Egentligen en fantastisk film, men jag hade hellre väntat med serien till efter filmen, faktiskt. Nu störde jag mig på de små detaljerna som ändrats, exempelvis "Nothing ever ends".


Ja, borde också ha sett filmen först. Störde mig en hel del på saker som fattades.

Citerar Dr jr:
Waiiman: Snygg avatar.


Det är Waiiwan. Med w.

Citerar Dr jr:
Utannonserar i en av två trådar mitt tillbakadragande från www.gamereactor.se, varav den andra är animé-tråden. Ser inte poängen att avslöja mig mer än i de trådar där någon faktiskt kanske bryr sig. Kommer antagligen inte skriva ens här längre. Finns på dbd som deckard, Ign som deckartd och på deviantart som drjr. Finns på ett gäng andra sidor också, men jag orkar inte skriva dem.


Synd. Du har alltid varit en av mina favoritmedlemmar, men det är ditt val.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Har nu införskaffat Astonishing X-men volym 1. Den var rätt bra, slutade rätt spännande. Längtar efter att få köpa volym 2.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Är det bara jag som är riktigt hypad inför X-men Origins: Wolverine? Spelet ser i alla fall riktigt bra ut.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Citerar T-man:
Är det bara jag som är riktigt hypad inför X-men Origins: Wolverine? Spelet ser i alla fall riktigt bra ut.


Inte riktigt, Woloverine är ganska töntig i mina ögon.
Min generation tvingades växa upp i trappuppgångar - tvinga inte nästa att göra det
  • 0
Citerar Theya:
Inte riktigt, Woloverine är ganska töntig i mina ögon.


Keff du är. Wolverine är ascool ju. Häftigare hjälte får man leta efter.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Batman, Green Arrow, Nightwing och Captain Marvel ligger bland mina favorit superhjältar.
Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me
  • 0
Citerar icepepsii:
Batman, Green Arrow, Nightwing och Captain Marvel ligger bland mina favorit superhjältar.


Green Arrow är ju skittöntig. Nightwing är lite cool, men det faktum att han var Robin gör honom skittöntig. Batman är awesome though. En av mina favoriter.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Citerar T-man:
Citerar icepepsii:
Batman, Green Arrow, Nightwing och Captain Marvel ligger bland mina favorit superhjältar.


Green Arrow är ju skittöntig. Nightwing är lite cool, men det faktum att han var Robin gör honom skittöntig. Batman är awesome though. En av mina favoriter.


Green Arrow är underbar, Nightwing var tönt som Robin men som Nightwing är han underbar. Batman äger alla anda superhjältar och Captain Marvel is just to Cool.
Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me
  • 0
Citerar icepepsii:
Green Arrow är underbar, Nightwing var tönt som Robin men som Nightwing är han underbar. Batman äger alla anda superhjältar och Captain Marvel is just to Cool.
Jag vet inget om Captain Marvel, kan hända att jag kollar in honom nån gång. Men jag hatar Green Arrow, en riktig supertönt.

Jag tror att jag ska dra in till stan snart och köpa lite mer X-men-serier. Ska be Kåge i Comic's Heaven att rekommendera några bra.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Comic's Heaven ligger i linköping lr hur?
Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me
  • 0
V är en cool och grym superhjälta, klart en favorit.
I hate television. I hate it as much as peanuts. But i can`t stop eating peanuts. // Orsan Wells
  • 0
Det roliga är att dom flesta som säger att typ Batman är sin favorit hjälte alldrig har läst nån serie och endast sett typ The Dark Knight
Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me
  • 0
Citerar icepepsii:
Comic's Heaven ligger i linköping lr hur?


Nej, i Gamla Stan, Stockholm. Helt klart värt ett besök.

Citerar thegame-killer:
V är en cool och grym superhjälta, klart en favorit.
Ja, V är en favorit. Älskar honom och hans design och sånt.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Synd att filmen inte blev lika bra som serien, men skådisen som spelade honom var riktig grym som honom.
I hate television. I hate it as much as peanuts. But i can`t stop eating peanuts. // Orsan Wells
  • 0
Citerar T-man:
Nej, i Gamla Stan, Stockholm. Helt klart värt ett besök.


Juste fan men när jag var där i höstas hittade jag alldrig den. Jag hittade bara till en lite skiten håla i en gränd. Gammal lokal med trä dörrar. Vart i gammla stan ligger Comic's Heaven?
Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!