Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Citerar Fjällhammer:
Har börjat lyssna mer på det klassiska bandet Death, deras instrumentala låt Voice of the Soul är ju helt genialisk, trots att den är väldigt lugn^^


Death är riktigt fina, liksom Death breath. Good old Dödsmetal xD
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Fjällhammer:
Behemoth hade varit riktigt fint, när är det dom spelar i Sthlm Herr mygga?

Som General sa så är det den tionde oktober som gäller. Sjutiden på kvällen.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Nu när det pratas om Behemoth, är det någon mer än jag som lyssnar på deras äldre black metal verk?
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Har ej så mycket med Behemoth, har dock ett samlings album, i det så är det med äldre låtar. Men det låter ganska mycket mer som Black =O Inte direkt för att jag klagar då det är bra.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Citerar Holmfrid:
Nu när det pratas om Behemoth, är det någon mer än jag som lyssnar på deras äldre black metal verk?



Jag lyssnar en del på deras äldre album. Chant Of The Eastern Lands från Sventevith (Storming Near The Baltic) albumet är en av mina favorit MB låtar
  • 0
Citerar Fjällhammer:
Behemoth hade varit riktigt fint, när är det dom spelar i Sthlm Herr mygga?


Bokmärk www.ticnet.se är en god ide, titta förbi så är du säker på att du inget bra missar.

Själv var jag o kollade på Dark Tranquillity + Sonic Syndicate i Malmö helgen för två veckor sedan. Hade aldrig hört eller sett SS, och som en döende Melodic Death Metal fan man är blev jag oerhört positivt förvånad.
Ungt svenskt band som förhoppningsvis kommer att leverera mycket bra musik i framtiden och utveckla genren och omvärldens syn på svensk death metal.
  • 0
Citerar Ruski:
Citerar Fjällhammer:
Behemoth hade varit riktigt fint, när är det dom spelar i Sthlm Herr mygga?


Bokmärk www.ticnet.se är en god ide, titta förbi så är du säker på att du inget bra missar.

Själv var jag o kollade på Dark Tranquillity + Sonic Syndicate i Malmö helgen för två veckor sedan. Hade aldrig hört eller sett SS, och som en döende Melodic Death Metal fan man är blev jag oerhört positivt förvånad.
Ungt svenskt band som förhoppningsvis kommer att leverera mycket bra musik i framtiden och utveckla genren och omvärldens syn på svensk death metal.


Trevligt, vi recenserade den konserten i Västerås. Dessutom intervjuade vi Mikael Stanne i Dark Tranquillity. Jösses vilken skön snubbe. Intervjun kan den som vill läsa här: http://www.werock.se/Artiklar/visaartikel.php?i=4
  • 0
Har ej hört Death breath, något som ska kollas upp då =D

Prositute Disfigurement kommer ju med ny skiva snart, dom har några nya låtar på deras myspace, som synd är så har dom inte det klassiska "soundet" som deras tidigare skivor hade.
Ta exempelvis Left in a Grisly fashion, btw, väntar fortfarande på att cdon ska skicka den skivan till mig, har väntat i 7 veckor nu.............
Awesome, awesome to the max
  • 0
Oh shit, det visste jag ej xD Men låter de nya låtarna bra ?
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Herregud ja, om det är några som ska kallas för Brutal Döds metal så är det verkligen dom.
Som synd är så låter ej sången likadant.......hela grejen med Prostitute var ju just den grymt brutala sången.

http://www.myspace.com/prostitutedisfigurement
Awesome, awesome to the max
  • 0
Arghhhh!! Fan alltså, varför ta bort gris growlet? :/ Jag är besviken.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
  • ays
  • ays
Sent in i tråden men jag name droppar lite jag med

Husgudar: Immolation (varit i 6-7 år)
Ett band som aldrig släppt en dålig platta, men självklart lite mindre bra. Senaste tiopoängaren var Close to a World Below (2000).
Men varken Unholy Cult eller årets Shadows in the Light är långt ifrån.

Min skivsamling (även mp3s) består av 85% death metal så name droppa allt jag gillar tar för lång tid

Men några fler favoriter är: Wormed, Suffocation, Krisiun, Gorguts, Cryptopsy, Origin, Bolt Thrower, Dying Fetus, Mortem...
  • 0
Härligt xD jag antar att du inte heller är ett fan av "wannabe death metal" med amerikanska band som uppträder med shorts och försöker growla?
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
  • ays
  • ays
Uppträda med shorts, skulle det vara en synd?
Det är väl ändå ganska döds med mysbyxor och skjorta?
Det var ganska vanligt i början av 90-talet i alla fall.

Men jag tror jag vet vad du menar..
Du syftar på band som har ganska mycket hardcore i sitt sound?

Vilka band syftar du på?
  • 0
Jag lsynnar väl på The Haunted (räknas som?) och Opeth (räknas som?).

Och många fler, som antagligen inte är death metal.
Ze magic... I has it.
  • 0
Sry, The Haunted är Thrash och Opeth är progressive metal :/

Min skivsamling är en väldi massa Black Metal, försöker fixa med lite Death, en bra början hade ju varit om Cdon hade rivit sig med rasp i röven och skickat
(Du kallar mig för verktyg va, gå in härifrån)
Awesome, awesome to the max
  • 0
Har lyssnat på Cannibal Corpse sedan jag var 12 år. Fortfarande ett av min favoritband, tillsammans med dessa och många fler:

Morbid Angel
Behemoth
Cattle Decapitation
Kataklysm
Belphegor
In Flames
Dark Tranquillity
Hypocrisy
Soilwork
Six Feet Under
Cock and Ball Torture
Devourment
Oblivion speltid: 305 timmar
  • 0
Haha ett år med andra ord xD

Allt i din lista är ej Death Metal, men en del bra band du räknar upp.
Devourment med skivan 1.3.8 är feta bananer
Awesome, awesome to the max
  • 0
Måste rekomendera Hate's album Anaclasis. Grym Black/Death Metal
  • 0
Demigod: Har lyssnat en del av det och jag är väldigt nöjd. Ganska sjukt att det är så lätt att höra att det är ett Polskt Döds Metal band.

När det gäller polsk döds metal är det helt klart Vader som gäller för mig.
Awesome, awesome to the max
  • 0
  • ays
  • ays
Decapitated för mig!
Lost Soul (r.i.p) är inte heller fy skam.

Vader är jävligt överskattade ;)
De har många plattor som bara är okej. Den enda guldklimpen de har är Litany.
  • 0
Biljetterna till Behemoth konserten är äntligen beställda. Kan inte vänta på att få se några av mina favoriter inom Death Metal live.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Behemoth konserten kommer ju bli grym. Jag gillar Behemoth, Aborted och Kataklysm så det blir ju perfekt att gå på den konserten. Alla dom 3 på en och samma konsert.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!