Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Åh, är på avsnitt 45 på Fairy Tail just nu. Så jävla grym serie.
Kom igen nu Britt-Marie, kör för faa-aan!
  • 0
Citerar Fuwalafuwalu:
Citerar Atrei:

Älskar openingen till Origins - Spirits of the past!
Helt fantastisk med musiken och animationerna! =)

Jag har sett en trailer till den filmen på youtube, den verkar ganska intressant. Är den bra?

Den är väl hyfsad, ingen film som kommer ändra hur du ser på anime!

Mycket härligt animering men ploten är bara inte den bästa!
Varför välja konsol då man kan ha alla?
  • 0
Citerar ante900310:
Den är väl hyfsad, ingen film som kommer ändra hur du ser på anime!

Mycket härligt animering men ploten är bara inte den bästa!


Ok, kan hända att jag ser den någon gång.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Citerar Atrei:
Älskar openingen till Origins - Spirits of the past!
Helt fantastisk med musiken och animationerna! =)


Jag har sett en trailer till den filmen på youtube, den verkar ganska intressant. Är den bra?


En annorlunda Nausicaa kan man säga, animationerna är grymt bra, den lyckas iaf vara underhållande.
Men som ante säger, handlingen är kunde ha varit bättre.

Laputa på blu ray blir det att se senare då man bör får leverans från england denna vecka tillsammans med bundle boxen Summer Wars/The girl who leapt through time! ska bli kul!

ser framemot Porco Rosso på bluray snart! =)
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Citerar demetri13:
BLEACH


DENNOU COIL
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar n00b-gamer:

Silver Fang är underbar. Punkt


Har alla Silver Fang avsnitten + förlängda versionerna som inte var med då det gick på svensk tv. Dessutom har jag Weedo också Riktigt grym serie.

BLEACH Har aldrig gillat Bleach. En smak sak men har inte gillat svärdfighterna eller själva serien.

Vill man ha en bra anime så ska man se Silver fang, One Piece, Shippuden eller Death Note + GTO (mina favoriter)
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Citerar Silky:
Citerar demetri13:BLEACH



DENNOU COIL

ONE PIECE
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
LEGEND OF THE GALACTIC HEROES
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
You're under arrest!

där har ni nåt!
Min absoluta favorit~~
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Citerar Turambar400:
LEGEND OF THE GALACTIC HEROES


Såg förresten ett par av de första avsnitten medan jag var i fjällen i somras. Borde fortsätta nu när jag kanske får lite tid över efter tentorna.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
Såg förresten ett par av de första avsnitten medan jag var i fjällen i somras. Borde fortsätta nu när jag kanske får lite tid över efter tentorna.


Japp, det tycker jag nog att du borde.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Japp, det tycker jag nog att du borde.


Dock inte direkt så att jag inte hade kunnat hitta tid. Har spelat Civ5 halva dagen, MW2 resten och såg just ikapp Working'!! och Bakuman 2 (tillsammans 6ep). Trots att jag har en tenta redan imorgon. Så kanske snarare borde säga att jag helt enkelt ska fortsätta se den.

Working'!! Spoiler: Tycker att det är lite synd att det nästan verkar som om sista avsnittet i första säsongen aldrig hade hänt. Vet dock inte om det hade varit samma serie om de två öppet visade sina känslor för varandra.

Angående Bakuman 2 så känns det som om andra säsongen går lite på tomgång. Visst händer det saker, men inte direkt story-drivande saker.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Tips på nå bra anime för en som inte sett på nå på lääääänge, förutom nåt naruto då och då.

typ slapstick stil på det hela, alá 2x2 shinobu, Excel saga och Azumanga Daioh.

eller action, typ Black Lagoon, Full metal Panic.
Lite ecchi går bra också ^^

kom gärna med nå förslag tack!
har ingen direkt koll på allt nytt som kommer ut

men vill ha nåt man kan se på ibland
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Citerar Atrei:
typ slapstick stil på det hela, alá 2x2 shinobu, Excel saga och Azumanga Daioh.


Nichijou: Nog den serie jag sett som ligger närmast Azumanga Daioh.

Några andra serier: Hare nochi Guu, Minami-ke, GTO

Citerar Atrei:
eller action, typ Black Lagoon, Full metal Panic.


Darker than Black, Ga-Rei Zero, Gungrave

Citerar Atrei:
men vill ha nåt man kan se på ibland


Då är nog komedi-serierna som gäller för de action-serier jag länkat till är rätt story-tunga.

Tillagt: På tal om Hare nochi Guu så har jag inte hört den nämnas något nämnvärt i tråden (skulle vara jag då). Är det för att den har en rätt annorlunda humor eller är det för helt enkelt ingen känner till den?
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
har inte hört talas om Hare nochi Guu, ska kolla upp den! verkar skön slapstick!
men de andra vet jag lite om!

Tackar! =)
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Hare nochi Guu har man ju hört talas om, men tyvärr har jag inte sett den.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Atrei:
typ slapstick stil på det hela, alá 2x2 shinobu, Excel saga och Azumanga Daioh.


Seto no Hanayome!
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Silky:
Tillagt: På tal om Hare nochi Guu så har jag inte hört den nämnas något nämnvärt i tråden (skulle vara jag då). Är det för att den har en rätt annorlunda humor eller är det för helt enkelt ingen känner till den?


Känner till den och är sugen att testa den (underbart OP jue!), men har högre prioriteringar för tillfället. Typ Trigun, Afro Samurai och Darker than Black som jag införskaffat nyligen.

Citerar mongwai:
Dessutom har jag Weedo också Riktigt grym serie.


Weed är medelmåttig i jämförelse med Silver Fang i min mening.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Weed är medelmåttig i jämförelse med Silver Fang i min mening.
Vilka trippar fick du då du såg den serien... eller har det kommit något nytt shit nu som kallas Silver Fang. låter starkt, borde passa sig för sånt.

Citerar n00b-gamer:
Trigun
YES!
Citerar n00b-gamer:
Afro Samurai
Nice!
Citerar n00b-gamer:
Darker than Black
It's Ok

Citerar Atrei:
kom gärna med nå förslag tack!
Håller med Avolion om att One Piece nog kan passa dig.
Även Gurren Lagann, men den kommer ta slut betydligt fortare. (Så se den först)
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Yakitate!! Japan done. Asso... den var väll bra. Ibland väldigt bra.
Men den saknade riktig karaktärsutveckling och blev rätt seg och repetitiv ibland. Kanske hade varit annorlunda om man hade sett det under de 70 veckorna den visades och inte på en månad men ändå. En bra anime ska kunna ses i sträck utan att bli repetitiv.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
One Piece föll aldrig i min smak, de gick an de första 30 avsnitten men jag tröttna på den ganska snart =P sorry!

Bleach var bra men sen så var det fillers så man tröttna lite =P

Det ska inte vara för långa serier imo

Max 24 episoder ^^ vissa serier som är långa kan ju funka Full metal alchemist

ah, ao no exorcist tittade jag på de första avsnitterna, snygg serie så den ska jag ta upp igen!
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Citerar dbmmm:
Vilka trippar fick du då du såg den serien... eller har det kommit något nytt shit nu som kallas Silver Fang. låter starkt, borde passa sig för sånt.


Starka grejer ja, kommer få dig att höra hundar prata. O.o

Citerar dbmmm:
YES!
Citerar dbmmm:
Nice!
Citerar dbmmm:
It's Ok


Fast först måste jag se klart styggelsen till serie kallad Ragnarök. Hade väl knappast särskilt höga förväntningar på den då den är baserad på en MMORPG (den tveklöst mest värdelösa genren spelvärlden har att erbjuda), men seriöst, den är så värdelös och generisk att man blir gråtfärdig. Karaktärerna suger, storyn är intetsägande, tecknarstilen är som mest medelmåttig, dramatiken luktar ost och action-scenerna håller en knappt vaken.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar Atrei:
typ slapstick stil på det hela, alá 2x2 shinobu, Excel saga och Azumanga Daioh.


Seto no Hanayome!


Såg den! hyfsat underhållande, blev lite segt på slutet.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Kanske hade varit annorlunda om man hade sett det under de 70 veckorna den visades och inte på en månad men ändå


Utan att ha sett den så hade det nog blivit ännu värre för mig då. Man drar bara ut på lidandet.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!