Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar n00b-gamer:
Bleach a.k.a. sirapsseg fillerfylld storyfattig medelmåtta vars enda behållning är de första 70 avsnitten.


Det var visserligen länge sen jag följde Bleach, men om de nu kommer vänta tills mangan är i stort sätt färdig så borde problemet med fillers i alla fall försvinna. En seg och fattig handling är det däremot upp till Kubo att göra något åt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Listan kan göras lång, men jag tycker personligen att det görs lika många bra som mindre bra adaptioner.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Det var nämligen inte hela slutet, så vill du veta hur den egentligen slutade, läs sista kapitlet i mangan.


Kommentar till animen. Spoiler:Stör mig inte så mycket på att alla blir "återupplivade". Är ju helt i linje med seriens värld där hon redan gjort samma sak tidigare. Gillade dock slutet till mangan bättre. Kändes bättre som om den hade ett bättre avvägt tempo mot slutet. Sedan har vi ju "future chapter" som bara hintades till i animen, men som var kronan på verket i mangan. Spoiler till det följer:

Spoiler till mangan. Spoiler:Kan däremot förstå om man skulle bli upprörd över att Yuno "återuppstår" (den tredje världens Yuno får den förstas minnen). Känns betydligt mer som taget från intet. Fungerade dock för mig när jag läste mangan, men kan tänka mig att det är en vattendelare.

Citerar Turambar400:
Det var visserligen länge sen jag följde Bleach, men om de nu kommer vänta tills mangan är i stort sätt färdig så borde problemet med fillers i alla fall försvinna. En seg och fattig handling är det däremot upp till Kubo att göra något åt.


Precis vad jag tänkte. Även seg går ju dock att rätta till genom att inte gå DBZ-vägen.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
Citerar Super Mario 128:

Det var nämligen inte hela slutet, så vill du veta hur den egentligen slutade, läs sista kapitlet i mangan.


Kommentar till animen. Spoiler tör mig inte så mycket på att alla blir "återupplivade". Är ju helt i linje med seriens värld där hon redan gjort samma sak tidigare. Gillade dock slutet till mangan bättre. Kändes bättre som om den hade ett bättre avvägt tempo mot slutet. Sedan har vi ju "future chapter" som bara hintades till i animen, men som var kronan på verket i mangan. Spoiler till det följer:

Spoiler till mangan. Spoiler:Kan däremot förstå om man skulle bli upprörd över att Yuno "återuppstår" (den tredje världens Yuno får den förstas minnen). Känns betydligt mer som taget från intet. Fungerade dock för mig när jag läste mangan, men kan tänka mig att det är en vattendelare.


Citerar Turambar400:

Det var visserligen länge sen jag följde Bleach, men om de nu kommer vänta tills mangan är i stort sätt färdig så borde problemet med fillers i alla fall försvinna. En seg och fattig handling är det däremot upp till Kubo att göra något åt.


Precis vad jag tänkte. Även seg går ju dock att rätta till genom att inte gå DBZ-vägen.


Skulle tro att den största andledningen till att Bleach har gått upp i så många volymer är nog för att att det är många sidor med bara en bild och det är dessutom bara strider efter strider.

Man blir trött efter ett tag och jag tycker att Kubo behandlar sina karaktärer dålig. Han skapar nya karaktärer som är redan likt andra karaktärer och seda slänger han bara bort dom efter ett tag. Hans konststil är grym men han skapar för mycket och tar inte vara av allt det.

Storyn är i och för sig intressant men den är otroligt segt, man glömmer typ bort storyn i alla strider som hålls på.

Men ändå så är Bleach en ok serie som man kan följa ändå.
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Då har jag sett klart Death Note.
Så grymt awsome, jag förstår nu varför den är så populär.
9/10 får den av mig, en stark sådan också.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Så grymt awsome, jag förstår nu varför den är så populär.


Japp, poppis av en anledning.

En av mina favoritscener var när Spoiler:Light lyckades få Raye Penbers fru, som jag inte minns namnet på, att avslöja sina riktiga personuppgifter under deras promenad mot polishuset. Spännande som tusan, och jag älskar verkligen den där, egentligen motbjudande, känslan av att heja på någon så ond, som nästan njuter av att skicka i stort sett oskyldiga i döden. Det är ett sorts förhärligande av otvivelaktig moralisk dekadens som jag verkligen älskade.

Jag tror jag kan ha nämnt det förrut, men Light påminde mig nog lite om Raskolnikov ifrån Brott och Straff. Det vill säga, i hur de vill berättiga sina handlingar för sig själva, samtidigt som de försöker dölja sin skuld för sin omgivning.

Vi behöver fler verk med mördare som protagonister.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
En av mina favoritscener


Utan tvekan en av de absolut bästa scenerna i hela serien. Kanske den bästa t om.

Citerar Turambar400:
Jag tror jag kan ha nämnt det förrut, men Light påminde mig nog lite om Raskolnikov ifrån Brott och Straff.


Förstår vad du menar. Grymma karaktärer båda två iallafall.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Herregud, jag kan inte sluta gråta av det senaste Clannad avsnittet (snuff)

spoiler poiler:</spoiler>Nagisa-chan! Hon skulle ju bilda familj! Hon kan inte bara gå och dö....Det är för tragiskt att det ska sluta så där!<spoiler>
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Herregud, jag kan inte sluta gråta av det senaste Clannad avsnittet


Jag fick också en ganska rejäl klump i halsen runt den delen av serien, så... välkommen till klubben antar jag. Medlemsmatrikel och t-shirt kommer på posten.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Citerar jeppe5959:

Herregud, jag kan inte sluta gråta av det senaste Clannad avsnittet


Jag fick också en ganska rejäl klump i halsen runt den delen av serien, så... välkommen till klubben antar jag. Medlemsmatrikel och t-shirt kommer på posten.


Ursäkta, men vad i hälskotta menar du?
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Turambar400:
Jag fick också en ganska rejäl klump i halsen runt den delen av serien, så... välkommen till klubben antar jag. Medlemsmatrikel och t-shirt kommer på posten.


Ni gör mig bara mer sugnare att se Clannad.
Jag tänkte prioritera andra serier först, men jag kanske ska prioritera Clannad högre?

Citerar Hydra:
En av mina favoritscener


Jo, den scenen är grymt bra.
Jag satt helt spänd genom hela scenen och undrade hur Light skulle klara det.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar jeppe5959:
Ursäkta, men vad i hälskotta menar du?


Öh, han menar att han och många andra reagerade likadant som du...
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Dum fråga kanske, men vart ser ni Anime? (Yesz, I'ma nawb) Finns det något sätt, förutom köp, import eller det där...förbjudna valet.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Dum fråga kanske, men vart ser ni Anime? (Yesz, I'ma nawb) Finns det något sätt, förutom köp, import eller det där...förbjudna valet.


Prova Crunchyroll, det är lagligt.
http://www.crunchyroll.com/
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Men det är förståndig att hon skulle bli det när du tycker att hennes favorit borde vara ofullständig.


För mig slutade serien runt avsnitt 300, Spoiler:efter att Aizen besegrats, ser ärligt talat inte varför Kubo fortsatte efter det (eller Studio Pierrot heller för den delen). Målet i serien är uppfyllt och såvitt jag vet så fanns det inga lösa trådar att avsluta så vad är poängen egentligen? Att dryga ut verket bara därför att? Jag är då inte det minsta sugen på att se vilken riktning serien eventuellt skulle ta i en fortsättning, så därför kan jag med gott samvete säga - Låt serien sluta där den gjorde. Det var ju ett någorlunda riktigt slut i vilket fall och det finns inget som behöver avslutas/förklaras/utforskas mer.

Citerar Silky:
Kommentar till animen.


Spoiler:Om det funkar med seriens värld eller inte är inte vad jag stör mig på, tvärtom så tycker jag absolut att tidsmanipulering borde förekomma på något hörn i en serie där konflikten orsakas av guden över tid och rum. Det jag finner opassande är att de kör ett superromantiserat lyckligt slut. Att se ett gäng osympatiska galningar och i övrigt instabila personer ta död på varandra i 25 avsnitt och sen se dem vid liv igen och leva lyckliga med sina nära och kära känns för mig rätt... missanpassat. Jag tycker inte att slutet var dåligt eller så (rätt bra twist storymässigt faktiskt), och jag har absolut ingenting emot den här typen av slut rent generellt (av rätt uppenbara skäl skulle det göra mig till en första gradens hycklare om jag hade något emot dem -.-), det gav bara opassande vibbar i det här fallet helt enkelt. Whatever, serien har mycket större problem som jag störde mig mer på i vilket fall.

Citerar Super Mario 128:
Jag tänkte prioritera andra serier först...


Vilka?

Både Death Note och Clannad AS är awesome förövrigt.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
l och det finns inget som behöver avslutas/förklaras/utforskas mer.


Det finns väl en hel del egentligen?Spoiler:Vi har nästan ingenting om Quincy-konflikten som pågick under årtal och formade Soul Society som det ser ut idag. Sedan har det väl hintats att det finns en "Spirit King" som stod ännu högre upp än Kaptenena i Gotei 13.

Nu låter det som jag älskar Bleach, men serien är helt okej enligt mig och jag anser att mangan fortfarande har lite att gå på som rättfärdigar ännu ett arc.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Spoiler


Nästan lite deus ex machina över det hela, fast ändå inte. I vilket fall så var det inget som störde mig direkt som så. Kanske för att jag läst mangan.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Alexis:
Nu låter det som jag älskar Bleach...


Nope, du påpekade bara att jag hade fel vilket är skitbra. Jag ser på tok för mycket för att kunna lägga märke till och komma ihåg allt, så att ni rättar mig när det behövs uppskattas mycket.

Fast två saker är ju inte direkt en hel del.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
  • Ree
  • Ree
Otroligt skön, animerad musikvideo som jag hittade nyss. Sevärd.

http://vimeo.com/25754937
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Vilka?

Både Death Note och Clannad AS är awesome förövrigt.


Shingetsutan Tsukihime(som jag ser nu), Kara no Kyoukai och Carnival Phantasm tänkte jag se först och sen har jag en hel del anime på on-hold också...
Men jag kanske ser Clannad redan efter Tsukihime istället.

På tal om Death Note, jag bestämnde att ge den en 10 istället och satt Death Note som en av mina favoriter.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Fast två saker är ju inte direkt en hel del.


You got a point.

Just nu kollar jag på Gintama, perfekta serien att kolla något avsnitt eller två när man har lite tid över. Hittils tycker jag den är helt okej.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Shingetsutan Tsukihime(som jag ser nu), Kara no Kyoukai och Carnival Phantasm


De första två har jag inte sett än (har Tsukihime på DVD dock), men Carnival Phantasm kan du med gott samvete prioritera Clannad över.
Du får väl göra som du vill, men ju tidigare du ser den ju mindre risk för spoilers blir det ju, något som du inte brukar ha särskilt mycket flyt med.

Citerar Ree:
Otroligt skön, animerad musikvideo som jag hittade nyss. Sevärd.

http://vimeo.com/25754937


Gillar den skarpt.
Såg Genius Party tack vare den för ett antal månader sen. Grym experimentell filmsamling om svenska zombies och annat skojs.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
De första två har jag inte sett än (har Tsukihime på DVD dock), men Carnival Phantasm kan du med gott samvete prioritera Clannad över.
Du får väl göra som du vill, men ju tidigare du ser den ju mindre risk för spoilers blir det ju, något som du inte brukar ha särskilt mycket flyt med.


Jo, tyvär verkar det vara så. Få se hur jag gör, ska i alla fall se klart Tsukihime först och sen blir det väl antatligen Kara no Kyoukai eller Clannad.

På tal om spoilern, spoliern jag fick om Death Note var visst inte helt sant...
Spoiler:Jag hade läst att L dör i slutet, men han dog ju tidigare än så.
Om du det inte var Light dem syftade på, han blev ju faktiskt den nya L.
Eller så hade jag misstått allt.


Nu har jag sett klart Death Note-filmerna(live action). Dem var faktiskt rätt okej, undantag den tredje filmen som var så där. Visst dem kom inte upp i samma nivå som mangan och animen, men dåliga var dem inte.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Visst dem kom inte upp i samma nivå som mangan och animen, men dåliga var dem inte.


Jag skulle inte kalla den första filmen(den enda jag har sett) för särskilt bra heller, men smaken är ju som baken.

Fast jag har i allmänhet ganska svårt för japanska filmer som försöker efterhärma stilen eller stämningen i en anime. Det blir liksom stelt, styltigt och skådespeleriet känns inte alls trovärdigt.

Jag har dock förstått att mangan 20th Century Boys har fått en live action-adaption i form av en trilogi, någon som har sett de filmerna? Naoki Urasawas verk är, förutom för det mesta riktigt bra, några av de få som jag faktiskt tror skulle kunna passa som live action.

En västerländsk(eftersom den utspelar sig främst i Tyskland) live action-verision av Monster skulle nog kunna bli grym med rätt regissör bakom rodret. Eller vad tror ni andra? Vilken skådespelare skulle passa som Johan?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Va fan, kollade betyget på Gintama säsong 2. Alla recentioner gav den 10. Den var verkligen inte så bra. Säsong 1 var bra absolut, men tvåan var ju värdelös. Hur kan alla sätta ett så högt betyg.

Citerar Turambar400:
En västerländsk(eftersom den utspelar sig främst i Tyskland) live action-verision av Monster skulle nog kunna bli grym med rätt regissör bakom rodret. Eller vad tror ni andra? Vilken skådespelare skulle passa som Johan?
Ah den skulle kunna bli riktigt cool. Kan dock inte så många tyska skådespelare så har inga tankar om det.

Citerar Super Mario 128:
spoilern jag fick om Death Note var visst inte helt sant.
Haha då måste du blivit förvånad i mitten ^^
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!