Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


  • Trog
  • Trog
Skadar ju inte att de gen en chans iaf. Men tvivlar på att jag fastnar för dig. Är inte mycket för färgglada och komedi-animér.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Men tvivlar på att jag fastnar för dig.


Men jag som är så charmig.

Citerar Trog:
Skadar ju inte att de gen en chans iaf. Men tvivlar på att jag fastnar för dig. Är inte mycket för färgglada och komedi-animér.


Låter inte så lovande då, men det är som du säger att man kan ju alltid prova.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Den nya Berserk-filmen finns ute på nätet nu. Den läckte ut tidigt verkar det som. Vet inte om subsen är något bra dock.
  • 0
Citerar Strife:
Geez. Gundam-tidslinjerna är en enda röra. ^^
http://anidb.net/pics/graph/a-915.png


Tycker inte det är så rörigt

det är tre stora tidlinjer att hålla reda på bara typ mer eller mindre.

Jag har sett dom flesta Gundam serierna. Och det är aldrig svårt att hänga med.
  • 0
Efter att Massako-X i Annifile pratat om Mysterious Girlfriend X så såg jag first ep.

Precis som han säger så kommer man förbi kräkreflexerna är denna anime somthing totaly else.

Very awesome indeed!
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Efter att Massako-X i Annifile pratat om Mysterious Girlfriend X så såg jag first ep.

Precis som han säger så kommer man förbi kräkreflexerna är denna anime somthing totaly else.

Very awesome indeed!


De första två avsnitten var helt underbara, som du och Massako-X skriver/säger så sticker den verkligen ut från sin genre. Men efter ep 2 så försvann den där mystiska känslan och det blev mer fanservice än erotik så att säga, vilket såklart är väldigt synd. Bristfällig progression också. Men annars gillar jag den hyfsat mycket.

Favoriten från vårsäsongen är i nuläget Space Brothers tätt följt av Shirokuma Café och Mysterious Girlfriend X på tredje plats för min del.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
  • zj
  • zj
Har nyligen glott igenom några avsnitt av serien Nodame Contabile. En anime med fokus på klassisk musik och riktigt bra karaktärer. Den har blivit en av mina personliga favoriter nu.

op: http://www.youtube.com/watch?v=-bZgy8S38LA
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Silky:
Men jag som är så charmig.


lol @ felskrivning
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar n00b-gamer:
De första två avsnitten var helt underbara

Hara bara sett de två första än så länge

Citerar n00b-gamer:
Men efter ep 2 så försvann den där mystiska känslan och det blev mer fanservice än erotik så att säga, vilket såklart är väldigt synd. Bristfällig progression också.

Humm... I will see...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Är det någon som vet något anime där dom onda har ofta övertaget?
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar jeppe5959:
Är det någon som vet något anime där dom onda har ofta övertaget?


Man skulle kunna kalla Death Note för det, beroende på vilken världssyn man har. Men tror nog den passar dig ändå.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar zj:
Har nyligen glott igenom några avsnitt av serien Nodame Contabile. En anime med fokus på klassisk musik och riktigt bra karaktärer. Den har blivit en av mina personliga favoriter nu.


En serie jag skulle kunna tänka mig att se om någon gång. Den är så mysig.

Citerar jeppe5959:
Är det någon som vet något anime där dom onda har ofta övertaget?


Monster skulle jag vilja säga. Eller ännu hellre mangan 20th Century Boys.

Om jag inte minns fel så passar Blue Submarine No. 6 också in.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Strife:
Den nya Berserk-filmen finns ute på nätet nu. Den läckte ut tidigt verkar det som. Vet inte om subsen är något bra dock.
YeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeS! Äntligen

Tilläg: Hittar den ingenstans T.T Verkar inte direkt subbad av någon vanlig grupp än. Snyfts

Citerar jeppe5959:
Är det någon som vet något anime där dom onda har ofta övertaget?
Bible Black, Bondage Game, Kaiji.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Detta kom med ett paket idag.

Citerar zj:
Har nyligen glott igenom några avsnitt av serien Nodame Contabile. En anime med fokus på klassisk musik och riktigt bra karaktärer. Den har blivit en av mina personliga favoriter nu.


Japp. Den är även en av mina favoriter (plats fyra i min topp fem).

Citerar Trog:
lol @ felskrivning




Citerar Turambar400:
En serie jag skulle kunna tänka mig att se om någon gång. Den är så mysig.


En serie jag sett i sin helhet tre gånger, men som jag börjat se om många fler gånger än så.

Tillagt: Tänkte först nu på att det blev dubbelt upp med Tezuka, även om det bara är indirekt genom Pluto.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar dbmmm:
Tilläg: Hittar den ingenstans T.T Verkar inte direkt subbad av någon vanlig grupp än. Snyfts


Jag tar tillbaks det. Det var tydligen tv-serien på blu-ray. Men det borde inte dröja länge nu. Filmen släpps officiellt imorgon. Sen lär det ta 1 vecka innan fansubs är ute.
  • 0
Citerar Silky:
Tänkte först nu på att det blev dubbelt upp med Tezuka, även om det bara är indirekt genom Pluto.


Jag undrar hur mycket bättre Pluto skulle bli ifall man har läst Astro Boy först? Jag tror definitivt att det är ett plus att åtminstone känna till karaktären och ha ett hum om vad serien går ut på.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Silky:
Detta kom med ett paket idag.
Sexigt ;)

Citerar Strife:
Jag tar tillbaks det. Det var tydligen tv-serien på blu-ray. Men det borde inte dröja länge nu. Filmen släpps officiellt imorgon. Sen lär det ta 1 vecka innan fansubs är ute.
Ah damn Yea hoppas man får se den snart då
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar jeppe5959:
Är det någon som vet något anime där dom onda har ofta övertaget?

Pokémon - Team Rocket.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Usch. Slutet i Eureka Seven gjorde mig lite smått deprimerad. Fantastisk serie hur som helst. Det var svårt att hänga med på allt och karaktärernas motiv kändes ibland väldigt luddiga, men annars var det strålande. 9/10 får den av mig och då är jag lite snäll. Känner att den för bra för en 8:a, men ändå inte riktigt en 9:a.
  • 0
Har sett klart Clannad nu. Riktigt trevlig serie. Ska tids nog se After Story också.
Har tanke på att kanske se igenom mer av Kyoto Animations adaptationer av Keys visual novels. Dem verkar faktiskt göra lyckade adaptationer, så jag antar att jag inte missar så mycket om jag inte läser Keys visual novels?

Citerar Strife:
Usch. Slutet i Eureka Seven gjorde mig lite smått deprimerad. Fantastisk serie hur som helst. Det var svårt att hänga med på allt och karaktärernas motiv kändes ibland väldigt luddiga, men annars var det strålande. 9/10 får den av mig och då är jag lite snäll. Känner att den för bra för en 8:a, men ändå inte riktigt en 9:a.


Det påminer mig om att jag någon gång börja se på Eureka Seven igen.
Har bara sett 2 avsnitt så länge och har haft den på on-hold ett tag nu. Får försöka börja se den(och andra massa serier jag har på on-hold) snart nog.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Det påminer mig om att jag någon gång börja se på Eureka Seven igen.
Har bara sett 2 avsnitt så länge och har haft den på on-hold ett tag nu. Får försöka börja se den(och andra massa serier jag har på on-hold) snart nog.


Jag hade själv Eureka Seven på on-hold på avsnitt 1 i flera år. Tar några avsnitt innan man kommer in i det.
  • 0
Citerar Strife:
Fredag!


Jag tänkte bidra med ett par openings som alla kanske inte har sett:

Patlabor OVA Opening

X-men
När den tecknade serien X-men sändes i Japan så tyckte någon att den behövde ett nytt intro.

The Mysterious Cities of Gold - Japanese Opening
The Mysterious Cities of Gold - English Opening
Introt för 80-talsklassikern The Mysterious Cities of Gold lät ganska annorlunda på engelska. Vilken version föredrar ni?

Dirty Pair OVA Opening

Ranma½ OVA Opening 2 - Japanese
Ranma½ OVA Opening 2 - English
Efter att de kvinnliga röstskådespelarna startade ett band så började de sjunga de flesta av seriens openings och endings. När serien sen dubbades till engelska så var det ju inte mer än rätt att även de engelska röstskådespelarna skulle sjunga. Kul, tycker jag.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Thora är en utav grupperna som ska göra en release av Berserk: The Golden Age Arc I. Känns bra!
  • 0
Inte ens nära fredag längre, men men...

Abenobashi Mahou Shotengai Opening


Citerar Turambar400:
Introt för 80-talsklassikern The Mysterious Cities of Gold lät ganska annorlunda på engelska. Vilken version föredrar ni?


Gillar nog den engelska versionen mer.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!